۵ مرحله برای رشد شخصی و ذهنی با ایجاد عادت ورزشی جدید

ایجاد عادت ورزشی
  • ۵ مرحله برای رشد شخصی و ذهنی با ایجاد عادت ورزشی جدید

     

    چکیده مطلب

    اگر می‌خواهید رفتارها و عادت های جدیدی داشته باشید بهتر است ابتدا روش ایجاد عادت‌های جدید را در خود پرورش دهید. یکی از بهترین روش‌ها ایجاد عادات ورزشی است که در بالابردن حس اعتماد به نفس و خودباوری شما در تغییر در زندگی‌تان نقش مهمی می‌تواند داشته باشد. این نوشته به شما می‌آموزد که چگونه با ایجاد عادت ورزشی آماده تغییر در هر زمینه‌ای خواهید شد.

    همه‌ی ما می‌دانیم که یک زندگی خوب چقدر در سلامت جسمی ما تاثیر گذار خواهد بود اما تنظیم برنامه ها برای ایجاد عادت های مفید و خوب مانند ورزش‌کردن به طور منظم در زندگی روزمره دشوار خواهد بود. در زندگی پرمشغله امروزی شاید یکی از مهم‌ترین کارهایی که هر شخصی برای پیشرفت خودش باید انجام دهد ایجاد عادت های مفید و خوب مانند ورزش کردن است.

    چرا باید به طور منظم ورزش کنم؟

    بدون مقدمه، نکاتی را به شما می‌گوییم تا اهمیت ایجاد عادت ورزشی منظم برای‌تان روشن شود:

    ۱. وقتی شما تحرک کمتری داشته باشید، خون در بدن شما به خوبی جریان نمی یابد و این موضوع باعث می‌شود که حالات روحی شما نیز تحت تاثیر آن قرار بگیرند. چگونه؟ فعالیت مغزی با میزان جریان خوبه رابطه مستقیمی دارد و اگر شما فرد بی تحرکی باشید و به طور معمول ورزش نکنید، مسائلی مانند افزایش استرس، حس افسردگی، اضطراب و عصبانیت به سراغ شما خواهند آمد.

    ۲. فعالیت های جسمی که در کمک کردن به دیگران انجام می‌دهید خود منجر به افزایش روحیه شاد شما خواهد شد. حس هدفمند بودن و داشتن زندگی خوب خواهید داشت. مثلا فرض کنید همسایه شما در حال جابجایی وسایل منزل خود باشد و وقتی متوجه این موضوع می‌شوید بخواهید که به وی کمک کنید. حس کمک کردن به دیگران زمانی میسر می‌شود که توانایی جسمانی کافی داشته باشید و قطعا از این کار روحیه بالاتری بدست خواهید آورد.

    ۳. ایجاد کردن عزت و اعتماد به نفس سالها تلاش و ممارست می‌خواهد. ورزش کردن یکی از بهترین راه ها برای افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس در شما خواهد بود. با رسیدن به اهداف شخصی کوچک در ورزش مانند رسیدن به وزن خاص و یا اندام مناسب زندگی شما شکل جدیدی خواهد گرفت.

    خب فکر می‌کنیم که متوجه اهمیت ایجاد عادت ورزش کردن در برنامه زندگی و رشد شخصی خود شده اید. اما سوال اینجاست که چگونه این عادت را بوجود بیاورید؟

    ۵ مرحله برای ایجاد عادت ورزشی در زندگی

    ورزش کردن به طور منظم نباید کار طاقت فرسایی باشد. آیا کار سختی است؟ در اینجا ۵ مرحله عملی را می‌خوانید تا ذهنیت خود را برای ایجاد عادت ورزشی تغییر دهید و به این گونه با ایجاد چالش های مختلف بتوانید هر عادتی که بخواهید را در زندگی خود ایجاد کنید.

    ۱. از قدم زدن شروع کنید

    شروع ورزش با ایجاد عادت های ساده تری مانند قدم زدن های منظم آسان تر خواهد بود. این کار دو مزیت خواهد داشت. اول اینکه زمان ورزش کردن را به طور منظم در نظر خواهید گرفت و نکته دوم قدم زدن در حدود ۱ ساعت به شما این احساس را می‌دهد که می‌توانید بدون خستگی یک ساعت ورزش کنید.

    هرچند شاید بدن شما بگویید که نمی توانید بیشتر از این ورزش کنید، شاید علاقه مند باشید که این میزان را کمی افزایش دهید تا از دیوارهای ذهنی خود عبور کنید.

    شما باید در ایجاد عادت خود بروی مدل ذهنی خود کار کنید. افکار منفی را بتوانید کنترل کنید و اگر احساس خستگی می‌کنید و ذهن تان می‌گوید که کافی است کار اصلی شما این خواهد بود که با این افکار مقابله کنید. اگر چنین توانایی ذهنی پیدا کنید در هر کاری پرتلاش خواهید شد و اینجا نقطه شروع رشد شخصی شما خواهد بود.

    همانطور که با ورزش کردن خیلی سبک عادت کردید می‌توانید نحوه تمرینات ورزشی خود را ارتقا دهید و سراغ ایجاد عادت ورزشی جدیدی مانند یک رشته خاص ورزشی بروید. سعی کنید با تغییر شرایط محیط مانند تغییر آب و هوا و … شما بروی اهداف شخصی خود پایبندی داشته باشید و با راه حل های جایگزین آن را ادامه دهید.

    ۲. برای ایجاد عادت جدید آهسته شروع کنید

    شما به همه ی ما گفته اند که دوندگی یعنی سریع دویدن، اما این درست نیست. دوندگی باید به نحوی باشد که احساس راحتی کنید. این کار به گردش خون مناسب در بدن کمک زیادی خواهد کرد و به شما انرژی می‌بخشد.

    برای ایجاد عادت های ورزشی همیشه آهسته شروع کنید. برای مدتی بدون فشار زیاد به تمرینات خود بپردازید تا بدن شما با شرایط جدید راحت تر عادت کند.

    آیا برایتان سوال هست که چقدر آهسته ورزش کنید؟ باید به اندازه ای باشد که توانایی گفتگوی همزمان با ورزش کردن را داشت باشید. اگر اینگونه نیست سرعت و تلاش خود را در ابتدای شروع ایجاد عادت ورزشی کمتر کنید.

    ۳. با قدم‌های کوتاه و سریع شروع کنید

    قدم زدن سریع یکی از مهارت های شروع دوندگی است. باید یادبگیرید که چگونه سریع قدم بردارید. در هر ثانیه سه قدم! به نظر سخت خواهد بود اما اتفاقی که خواهد افتاد به این شکل هست که شما در مسافت یکسان قدم های بیشتری نسبت به قبل بر میدارید.

    قدم های کوچک آسیب دیدگی کمتری در پاهای شما ایجاد خواهد کرد و با آرامش بیشتری به ورزش می‌پردازید و تمرکزتان نیز بروی قدم های منظم افزایش خواهد یافت.

    شاید اگر به شیوه دیگری می‌دوید شاید این شیوه قدم زدن سریع برایتان کمی عجیب و دشوار باشد. ایجاد عادت های جدید نیازمند پذیرفتن قوانین جدید خواهد بود. سعی کنید با پذیرفتن شرایط جدید این شیوه جدید را تکرار کنید تا ذهن شما برای همیشه پذیرای تغییرات بلند مدت جدید باشد و به این ترتیب شور و اشتیاق یادگیری مسائل جدید را خواهید آموخت.

    ۴. ایجاد عادت های جدید حس رضایت از زندگی را افزایش می‌دهد

    بعضی از افراد وقتی ورزش می‌کنند به صورت همزمان با هندزفری به موزیک گوش می‌دهند. آیا این فوق العاده نیست؟ این کار نشان می‌دهد آنها از فعالیت خود لذت می‌برند.

    شاید شما تمرکز داشتن در هنگام ورزش را ترجیح دهید. بهرحال پاسخ کاملا یکسانی برای لذت بردن از زمان وجود ندارد و هرکسی با علاقه خود می‌تواند از فعالیت های خود لذت ببرد. هدف در اینجا این هست که بیاموزید ایجاد عادت جدید می‌تواند همراه حس خوشایند و لذت بردن از زندگی باشد.

    همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که در چه مکان و فضایی به ورزش کردن می‌پردازید. هر مکانی احساس آرامش را به شما نخواهد داد. مثلا دوندگی بروی زمین خاکی شاید برایتان لذت بخش تر از دوندگی بروی آسفالت باشد. به این نکته توجه کنید که ایجاد عادت جدید باید همراه با خواسته های ذهنی شما برای افزایش راحتی و حس لذت شما همراه باشد.

    ۵. برای اهداف بزرگ خود را آماده کنید

    زندگی همیشه چیزهای بزرگتری برای شما خواهد داشت. وقتی ایجاد عادت های کوچک را فرا گرفتید وقت آن رسیده که خود را هدف های بزرگتری بیازمایید.

    مدل ذهنی شما آماده خواهد بود تا چالش های جدید را بپذیرد و در راه رسیدن به آنها تلاش کنید. اگر بتوانید ورزش منظم را جزو عادات برنامه های هفتگی خود قرار دهید چه عادات و علاقه مندی های دیگری را می‌خواهید بدست آورید؟  چیزی را انتخاب کنید که هم چالش برانگیز و هم سرگرم کننده باشد.

    برنامه منظمی برای دست یابی به اهداف خود برنامه ریزی کنید و سعی کنید بروی آن تمرکز داشته باشید. خود را در حالتی تصور کنید که به اهداف خود رسیده اید، آن را چگونه می‌بینید؟ خود را تا چه اندازه متعهد به اهداف خود تصور می‌کنید؟ چقدر با تلاش و سختی برای هدف های خود مبارزه می‌کنید؟ موفقیت در ذهن شما شکل می‌گیرد. ایجاد عادت های کوچک به تغییرات ذهنی مثبت کمک کننده خواهد بود.

    ما به توانایی شما اعتقاد داریم، بهتر است خودتان نیز این موضوع را همیشه باور داشته باشید که انسان قدرت ذهنی فوق العاده ای دارد و می‌تواند با تغییر در مدل ذهنی و ایجاد عادت بتواند زندگی دلخواه خود را بدست آورد. از همین امروز برای تغییر به سمت بهتر شدن قدم های کوچک و آهسته ای بردارید و در این راه از قدرت ذهن خودتان کمک بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا