آداب معاشرت در تعریف و تمجید از دیگران

آداب معاشرت در تعریف و تمجید از دیگران
  • آداب معاشرت در تعریف و تمجید از دیگران

    هنگامی که با دیگران در ارتباط هستیم، باید به آداب معاشرت توجه کنیم. احترام به دیگران و تعریف از آن‌ها درست و مناسب، یکی از اصلی‌ترین آداب معاشرت است. در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه باید از دیگران تعریف و تمجید کرد.

    احترام به دیگران

    احترام به دیگران یکی از مهم‌ترین آداب معاشرت است. بدون احترام به دیگران، نمی‌توانیم از آن‌ها تعریف کنیم و تمجید کنیم. برای احترام به دیگران، ابتدا باید به آن‌ها گوش دهیم و نظراتشان را به دقت بشنویم. همچنین، باید برای احترام به دیگران، از زبانی مودبانه و خوش برخورد استفاده کنیم.

    تعریف از دیگران

    تعریف از دیگران، فرآیندی است که باید با دقت و با احترام به دیگران انجام شود. در این فرآیند، باید به دیگران احترام گذاشته و از آن‌ها تعریف کرد. برای تعریف از دیگران، باید به ویژگی‌های مثبت آن‌ها توجه کنیم. همچنین، باید به دقت و با عمق به ویژگی‌ها و صفات آن‌ها بپردازیم.

    تمجید از دیگران

    تمجید از دیگران، فرآیندی است که باید با دقت و با احترام به دیگران انجام شود. در این فرآیند، باید به دیگران احترام گذاشته و از آن‌ها تمجید کرد. برای تمجید از دیگران، باید به ویژگی‌های مثبت آن‌ها توجه کنیم. همچنین، باید به دقت و با عمق به ویژگی‌ها و صفات آن‌ها بپردازیم.

    نکاتی که در تعریف و تمجید از دیگران باید مراعات کرد

    در تعریف و تمجید از دیگران، باید به نکات زیر توجه کنیم:

    – از زبانی مودبانه و خوش برخورد استفاده کنیم.
    – به ویژگی‌های مثبت آن‌ها توجه کنیم.
    – به دقت و با عمق به ویژگی‌ها و صفات آن‌ها بپردازیم.
    – از واژگان مشترک و مورد قبول در جامعه استفاده کنیم.
    – از اصطلاحات خاص و اسمی که برای دیگران معرفی می‌شوند، استفاده کنیم.

    نتیجه‌گیری

    با توجه به اینکه تعریف و تمجید از دیگران، یکی از مهم‌ترین آداب معاشرت است، باید به نکات ذکر شده در این مقاله توجه کنیم. با احترام به دیگران، و به ویژگی‌های مثبت و صفات آن‌ها توجه کرده و از زبانی مودبانه و خوش برخورد استفاده کرد، می‌توانیم از دیگران به خوبی تعریف و تمجید کنیم.

    تعریف کردن از دیگران، اگر بی‌غل و غش و صمیمانه باشد کاری بسیار عالی است. قطعاً تعریف از دیگران می‌تواند زمینه‌ای ایجاد کند تا آنها بیش‌ از پیش با شما احساس صمیمیت کنند. شاید کتاب آئین دوست‌یابی دیل کارنگی را خوانده باشید. کتابی در حوزه‌ی موفقیت در ارتباطات که به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سطح جهان تبدیل شده.

    همانطور که دیل‌کارنگی در کتاب خود به این موضوع اشاره می‌کند، تعریف و تمجید از دیگران احساس مهم بودن را در آنها پدید می‌آورد و باعث می‌شود تا آنها برای بودن با شما ارزش زیادی قائل شوند. اما آنچه کارنگی نیز کمتر آن را مورد توجه قرار داده، بی‌غل و غش بودن در تعریف و تمجید است.

    در این مطلب نه‌چندان طولانی می‌خواهم به نکاتی اشاره کنم که در ارتباط مستقیم با آداب معاشرت در تعریف و تمجید از دیگرانند. قرار است شما بتوانید بهترین نتایج را از تعریف و تمجید از دیگران بدست آورید. با من همراه باشید.

    در تعریف و تمجید دروغ نگوئید

    به دنبال اصول آداب معاشرت در تعریف و تمجید از دیگران هستید؟ پس هیچ‌وقت به دروغ از کسی تعریف و تمجید نکنید. هیچ‌وقت در یک محیط کاری به دیگران دروغ‌های به اصطلاح مؤدبانه نگوئید! (چیزی که در فرهنگ ما کم دیده نمی‌شود). برای مثال جمله‌ی «امروز چقدر زیبا و برازنده شدی» اگر بارها تکرار شود توخالی و بی‌ارزش خواهد شد. شاید فکر کنید هنرپیشه خوبی هستید، اما مردم متوجه می‌شوند که تعریف و تمجید شما ساختگی و از روی تظاهر است. آنچه در این بین برای شما دردسر ساز است، ضمیر ناخودآگاه دیگران است که به صورتی هوشمندانه، احساس عدم صداقت در صحبت‌ها و رفتارهای شما را در آنها پدید می‌آورد.

     

    این سوال را هیچ‌وقت از دیگران نپرسید!

    هیچ‌وقت در ادامه‌ی تعریف و تمجید خود از دیگران، نپرسید که لباسشان را از کجا و با چه قیمتی خریده‌اند! این کاملاً بر خلاف آداب معاشرت است. حقیقتی در مورد لباس وجود دارد و آن این است که بسیاری از افراد لباس‌های خود را در هنگام حراج تهیه می‌کنند. این یک موضوع عمومی است که در کنار عدم تمایل افراد به علنی کردن آن این مساله را جدی می‌کند. پس هیچ‌وقت در ادامه‌ی تعریفات و تمجیدات خود، همه‌چیز را با این سوالات خراب نکنید.

     

    پاسخ به تعریف و تمجید

    گاهی اوقات دیگران نیز از شما تعریف و تمجید می‌کنند. یادتان باشد، به هیچ عنوان لازم نیست شما نیز جواب تعریف و تمجید دیگران را با تعریف و تمجید از آنها بدهید. صادق باقی بمانید و این کامل‌ترین روش در یک آداب معاشرت حرفه‌ای است. بهتر است بجای تکرار تعریف و تمجید به شخص مقابل، از او تشکر کنید و یادآوری کنید که این تعریف و تمجید باعث پدید آمدن چه احساس خوبی در شما شده.

    دلیل تعریف را بگوئید

    در اولین بخش از این مقاله به شما توصیه کردم که در تعریف و تمجید خود دروغ نگوئید. پس در بسیاری از اوقات برای اینکه شخص مقابل متوجه شود که تعریف و تمجید شما دروغین نیست، بهتر است دلیل آن را هم مطرح کنید. مثلاً اگر به شخصی گفته‌اید «تو بسیار باهوش هستی»، همینجا گفتگوی خود را به پایان نرسانید. به او بگوئید که چرا فکر می‌کنید او باهوش است و چه‌چیزی شما را به این نتیجه رسانیده.

    یا مثلاً اگر به همسر خود می‌گوئید که بسیار باوقار است، دلیل خود را بگوئید و یک نمونه‌ را برای او ذکر کنید. مثال در این مورد بسیار است و باقی را به خودتان واگذار می‌کنم.

     

    وقتی کسی از شما انتقاد می‌کند

    هیچ وقت درست زمانی که کسی از شما انتنقاد می‌کند که «چرا از من تعریف نمی‌کنی»، از او تعریف و تمجید نکنید. این مورد در زندگی‌های زناشویی بسیار دیده می‌شود. مثلاً خانم به شوهر خود می‌گوید «چرا در زندگی مشترکمان اصلاً از من تعریف و تمجید نمی‌کنی؟». کار اشتباه و البته خلاف آداب معاشرت این خواهد بود که همان موقع و در همان لحظه از او تعریف کنید! چرا که به احتمال زیاد او با خود چنین می‌پندارد که شما صرفاً به دلیل انتقاد اوست که لب به تعریف و تمجید گشوده‌اید.

    پس وقتی با چنین انتقادی روبرو می‌شوید، مثلاً سکوت کنید و یا بابت این مورد عذرخواهی کنید. سپس با خودتان بیاندیشید و لجبازی و تلافی را کنار بگذارید! خصوصاً اینکه لجبازی و تلافی کردن به شدت به آداب معاشرت در دوستی‌ها و زندگی خانوادگی آسیب وارد می‌کنند. تصمیم بگیرید اوقاتی که رفتار خوبی از همسرتان مشاهده می‌کنید، آن را در تلفن همراه خود یادداشت کنید و در بهترین فرصت از او تعریف و تمجید کنید.

    طوری تعریف و تمجید نکنید که شبیه تمسخر باشد!

    تمام موارد فوق جزو آداب معاشرت در تعریف و تمجید از دیگرانند. اما این یک مورد واقعاً از ارزش بالایی برخوردار است. اگر می‌خواهید از کسی تعریف و تمجید کنید، پس عباراتی درست را انتخاب کنید. اجازه بدید با مثال برایتان توضیح دهیم.

    گاهی اوقات تنها و تنها به دلیل استفاده از واژگان اشتباه، همه‌چیز از دست می‌رود. فرض کنید می‌خواهید از تیپ و ظاهر همکارتان تعریف کنید. او از در وارد می‌شود و شما می‌گوئید «بابا خوشتیپ…»! یا فرض کنید خواهر زاده شما در دانشگاهی عالی قبول شده و شما قصد تبریک و تعریف و تمجید از او را دارید و بگوئید «بابا مهندس… بابا خرخون…!». به شما قول می‌دهم اینها عبارت‌های مناسبی در آداب معاشرت نیستند. سعی کنید بسیار کم و فقط و فقط در شرایط خاص و شوخی از آنها استفاده کنید.

    اما لازم نیست خیلی هم رسمی برخورد کنید. می‌توانید بجای «بابا خوشتیپ!» بگوئید «چه کت شلوار خوبی…!» یا «چه سلیقه‌ی صبح‌گاهی عالی‌ای». همینطور می‌توانید به خواهر زاده خود به صورتی کاملا دوستانه بگوئید «خیلی خوشحال شدم وقتی دیدم توی این دانشگاه قبول شدی» یا «قبولی توی دانشگاهی که قبول شدی واقعاً همیشه جزو آرزوهای من بوده».

     

    زمانی تعریف و تمجید کنید که

    اجازه بدید مورد آخر در این مطلب را نیز با شما درمیان بگذارم. از دیگران زمانی که چیزی از آنها می‌خواهید تعریف و تمجید نکنید. این به برند شخصی شما و هوتی که دیگران از شما در ذهن دارند آسیب وارد می‌کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا