روان درمانگر کیست؟

روان درمانگر کیست؟
  • روان درمانی از جمله اصطلاحاتی است که کاملا به حیطه روان شناسی تعلق دارد و تمامی کسانی که روان درمانگر محسوب می شوند قطعا دانش تخصصی و آکادمیک در زمینه روان شناسی و روانپزشکی دارند.

    در ادامه نوشتاری که در پیش رو دارید تصمیم داریم که در زمینه:

    • روان درمان گر کیست؟
    • تفاوت روان درمانی و مشاوره
    • انواع روان درمانی در روان شناسی

    اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

    تاریخچه روان درمانی

    اگر بخواهیم تاریخچه ای دقیق از روان درمانی، به طور خلاصه برای تان توضیح دهیم. شناخت بیماری های روانی به سال ۲۱۰۰ قبل از میلاد در سرزمین بابل بر می گردد، زیرا بابلی ها بر این باورند علت بیماری ها روانی تسخیر روح بیمار توسط شیاطین است.

    به همین بابت اولین جلسات روان درمانی به وسیله غار نشینان عصر حجر تشکیل شده است که تقریبا نیم میلیون سال را در بر می گیرد.

    روان درمانی در ایران از دو بخش روان + درمان تشکیل شده است. وقتی به ریشه روان درمانی در ایران پی می بریم آثاری از دانشمندان و متفکرین به نام همچون رازی، ابن سینا و مولانا می یابیم. رازی اولین تئوری روان درمانی را در شرق میانه مطرح کرده و هم چنین بقراط هم یک روان درمانی علمی- تجربی را اجرا کرد.

    روان درمان گر کیست؟

    به طور کلی به کسانی که در حوزه روان شناسی تحصیلات تخصصی و آکادمیک دارند، بعد از اینکه دوره های آموزشی لیسانس، ارشد و دکتری را پشت سر گذاردند می توانند وارد حوزه روان درمانی شوند و به تشخیص و درمان انواع اختلالات روانی و بیماری های روانی بپردازند.

    در واقع روان درمانگر کسی است که دارای مجوز برای ارائه خدمات درمانی در حوزه روان شناسی و روان پزشکی است و می توانند افراد زیادی را ملاقات کرده و با آنها صحبت کنند. در حین جلسات درمانی روان درمانگر تمامی صحبت های مراجعه کننده اش را می شنود و در نهایت با توجه به تشخیص هایی که می گذارد به درمان وی می پردازد.

     

    هدف روان درمان گر کیست؟

    روان درمانگر تلاش می کند که علت و ریشه تمامی تعارض ها و مشکلاتی که برای افراد وجود دارد را توصیف کند و به حل و فصل انها کمک کند.

    در نهایت حل شدن تعارضه ها بدین می انجامد که فرد اماده شود تا رفتار های غیر طبیعی و آسیب زننده را از خود دور کند.

    انواع روان درمانی در روانشناسی

    روان درمانی با رویکرد های مختلفی انجام می شود که مهم ترین رویکردها در تاریخ روانشناسی از این قرار است:

    • روانکاوی
    • رفتار درمانی
    • شناخت درمانی
    • درمان های انسان گرا
    • گروه درمانی
    • درمان های زیستی-دارویی

    تفاوت روان درمانی و مشاوره

    از مهم ترین اختلافات و تفاوت هایی که میان روان درمانگر و مشاور وجود دارد این است که روان درمانگر علاوه بر این که تشخیص گذاری می کند به درمان های دارویی و سایر روش های درمانی دست می زند. برخلاف روان درمان گر، مشاور صرفا به ارائه مشاوره هایی می پردازد که صرفا به لحاظ شناختی تغییراتی را روی مراجعه کننده اش ایجاد کند.

    در واقع هم مشاور و هم روان درمان گر می توانند ریشه اصلی مشکلات مراجعه کننده را تشخیص دهند اما روان درمان گر یک مرحله پیش روی می کند و به درمان های مختلف دست می زند. اما مشاور درمان نمی کند. مشاور صرفا در افزایش اگاهی و ارائه راهکا رهای شناختی و عملی می تواند به مراجعه کننده اش کمک کند و این با درمان متفاوت است.

    روان درمانگر خوب

    از مهم ترین مباحثی که از سوی بسیاری از افراد مطرح می شود این است که زمانی که به روان درمان گر مراجعه می کنند در پی آنند که روان درمان گر بهترین روان درمان گر باشد و بتواند با پشتوانه علمی و مهارت های عملی که در طی چندین سال تجربه کسب کرده است به روان درمانی بپردازد.

    قطعا این هوشمندانه ترین کاری است که افراد انجام می دهند زیرا که تجربه و تخصص روان درمانگر مهم ترین ترین عاملی است که تا حد زیادی موفقیت نتیجه درمان بدان وابسته است.

    از این رو توصیه می کنیم که در هنگام انتخاب روان درمان گر نهایت تلاش خود را داشته باشید که از بهترین روان درمان گر کمک بگیرد.

    نتیجه گیری

    روان انسان ها به جهت این که تمامی جنبه های مختلف زندگی شان را  تحت تاثیر قرار می دهد از اهمیت بالایی برخوردار است. زمانی که افراد از سلامت روان برخوردار نباشند نمی توان به فعالیت ها و عملکرد های طبیعی بیولوژیک ان ها نیز امیدوار بود. از این رو درمان روان و اختلالات روانی نیز از حساسیت های و ظرافت های خاصی برخوردار است که صرفا با تکیه بر دانش و تجربه پزشک می توان درمان موفقی را پشت سر گذاشت.

    از این رو توصیه می کنیم که از بهترین روان درمان گر در اصفهان مشاوره دریافت کنید تا با بهترین تکنیک ها و شیوه های درمانی درمان شوید و کم ترین آسیبی به عملکرد روانی شما وارد نشود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا