چگونه ناخن های نوزادم را کوتاه کنم؟

چگونه ناخن های نوزادم را کوتاه کنم؟

در بخش مشاوره آنلاین وب سایت شیک اندیش، والدین و مربیان می توانند مشکلات و دغدغه های تربیتی خود را مطرح نموده و پاسخ آن را از روانشناسان و مشاورین شیک اندیش دریافت نمایند. در این چالش به ارائه راه حل هایی جهت زمان و نحوه کوتاه کردن ناخن های نوزادان می پردازیم.

با سلام

من به تازگی مادر شده ام و ناخن های نوزادم کمی بلند است و مدام به صورت خود چنگ می زند و پوستش را می خراشد. آیا من باید ناخن هایش را کوتاه کنم؟ چگونه این کار را انجام دهم؟

سلام خدمت شما مادر گرامی

اگر چه ناخن های نوزاد تازه متولد شده شما نرم تر و انعطاف پذیرتر از ناخن های شما است، ولی همچنان تیز می باشد، لذا باید آن ها را کوتاه کنید. نوزاد شما کنترل کمی بر روی دست ها و پاهای خود دارد و می تواند به راحتی صورتش و یا شما را با ناخن هایش خراش دهد.

ناخن های نوزاد کوچک شما به سرعت رشد می کنند، به طوری که ممکن است مجبور باشید چند بار در هفته آن ها را کوتاه کنید. ناخن های انگشتان پا کمتر نیاز به کوتاه شدن دارند.

چگونه ناخن های نوزادتان را بدون بریدن و آسیب، کوتاه کنید؟

بهترین زمان برای کوتاه کردن ناخن های نوزادتان، هنگامی است که او خواب است. زمان دیگری که برای این کار مناسب است، پس از حمام است، زیرا ناخن های نوزادتان نرم تر شده اند.

مطمئن شوید که برای کوتاه کردن ناخن های نوزادتان، نور کافی دارید. از یک ناخن گیر یا قیچی مخصوص نوزاد استفاده کنید. در هنگام کوتاه کردن ناخن های نوزادتان، دست وی را محکم بگیرید تا تکان نخورد.

ناخن های نوزادتان را منحنی کوتاه کنید و سپس لبه های تیز آن را با سوهان، صاف کنید.

پزشکان توصیه می کنند که در چند هفته اول زندگی نوزادتان، تنها از سوهان برای کوتاه کردن ناخن ها استفاده کنید، زیرا ناخن ها بسیار نرم هستند و والدین تازه کار ممکن است به طور تصادفی پوست نوزادشان را ببُرند.

اگر تصمیم دارید ناخن نوزادتان را هنگامی که بیدار است، کوتاه کنید، از همسر خود بخواهید او را نگه دارد و مانع از تکان خوردن او در حین کوتاه کردن ناخن ها شود.

برخی والدین ناخن های نوزادشان را با دندان خود کوتاه می کنند، اما اگر در انگشت نوزاد خراش یا بریدگی کوچکی وجود داشته باشد، با این کار میکروب ها از دهان والد به بریدگی روی پوست نوزاد وارد می شود.

اگر نوک انگشت نوزادتان را بُریدید، چگونه خونریزی را متوقف کنید؟

اگر نوک انگشت نوزادتان را بُریدید، انگشت بُریده وی را با آب سرد بشویید، سپس یک پارچه دور انگشت نوزادتان بپیچید و آن را با کمی فشار نگه دارید. خونریزی معمولاً پس از چند دقیقه متوقف می شود.

در برابر وسوسه بانداژ کردن انگشت نوزادتان مقاومت کنید، زیرا به احتمال زیاد، هنگامی که نوزادتان انگشتش را به دهان می برد، از انگشتش بیرون می آید و می تواند باعث خفگی اش شود. در صورتی که زخم کودکتان خونریزی دارد و نمی توانید آن را متوقف کنید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

images.png

اولین جلسه مشاوره

 

قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

قیمت اولین جلسه مشاوره 79,000 تومان

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
می توانید به صورت 24 ساعته از طریق تلگرام یا واتساپ با تیم روانشناسی شیک اندیش در ارتباط باشید

مقالات مرتبط

هیچ نظری وجود ندارد