مشکل خودارضایی درخواب

مشکل خودارضایی درخواب

باسلام.پسری ۱۹ساله هستم.مبتلا به خودارضایی هستم.بمدت ۷ماه پاک بودم ولی باز خراب کردم وشکستم
باز تصمیم به ترک این عمل گرفتم ولی ۱مشکل برام ایجاد شده.۱مشکل خیلی بد
من خودم سرگرم میکنم ومسایل جنسی فکرنمیکنم ودرطول روز همیشه کارمیکنم وورزش
شبا خیلی خسته میشم
وقتی به رختخواب میرم.خیلی زود خواب میرم
ولی بعد از۱ساعت توخواب خودم به تشک میمالم وارضا میشم.اصلا دست خودم نیست
الان ۱سال هست اینجوری هستم.باید خدمت شما عرض کنم احتلام نیست
مثل این میمونه کسی تو خواب راه میره ولی من خودارضایی میکنم وخودم هم تسلطی ندارم
الان ۳۰روز تو بیداری انجام ندادم ولی هر۲شب ۱بار اینجوری میشم.بخدا دیگه خسته شدم
کمکم کنید

حسین

سلام
نباید روی سینه بخوابی سعی کن روی پهلو یا به پشت بخوابی.
موفق باشی

 

محسن

سعی کن شب تنهادر یه اتاق نباش تاشیطون درت کمتر نفوذ کنه

 

payam

فکر کمتر ذکر بیشتر
سعی کن روی شکم نخوابی

 

وحید

سلام اول خودت رو از این فکرها بیرون بیاد فکرنکن خودت رو با ورزش وشنا سرگرم کن اگرتاثیری نداشت پیش یک روانشناس برو
یا با عالمی یاروحانی در میان بگذار

 

Reza

از خدا کمک بخواه
قطعا کمک میکنه

 

مرتضي

سلام.من اینکارهایی که گفتی انجام میدم
ولی توخواب دست من نیست
توروخدا یکی کمکم کنه
من صبح ساعت۵میرم سرکارتا۱۲
عصرهاهم کمی استراحت وبعضی کارهای متفرقه
شبم میرم باشگاه
ولی باز اینجوری میشم

 

سیمین

با سلام برادر ارجمند اگر ما شرع را قبول داشته باشیم و به این باور رسیده باشیم که دستوراتش مبتنی بر نیاز انسان داده شده به درستی از آن پیروی می کنیم جزء احکام اولیه در رساله عملیه است که مرد با زنی که به حرام می افتد ازدواج بر او واجب است پس با این مشکل شما ازدواج بر شما واجب است دوما اسن مشکل شما زمینه سازی دارد که خودتان بوجوی می اورید چند توصیه ۱- هر گز در مکتن خلوت نباشید ۲ غذا های گرم و تحریک کنند ه مصرف نکنید ۳ خود را به کارهای مختلف مشغول کنید تا خسته به رختخواب بروید ۴ قبل از خواب حتما با وضو باشید و چند آیه از قرآن را تلاوت کنید ۵ محیط هایی که شما را به یاد این عمل می اندازد ترک و در صورت عدم امکات تغییر بدهید حتی زیر انداز خود را انشاء الله افاقه کند ولی این درمان ها موقتی است درمان اصلی شما ازدواج است خداوند شما را یاری کند

 

بسم الله…
خود ارضایی گناه داره؟
آیا خود ارضایی در مورد زنان گناه است؟ اگر هست چه مجازاتی دارد؟چگونه می توان از اعتیاد روانی به این مسئله رهایی یافت؟

صدای شیعه: خود ارضایی یا استمنا از نظر اسلام حرام و گناه است و در این جهت فرقی بین دختر و پسر نیست. قرآن کریم می‌فرماید: “هر کس از راهی، غیر از همسرش، شهوتش را دفع کند، از تجاوز کاران است”.[۱] یعنی از حکم الهی و انسانی تجاوز کرده است. پیامبر اکرم(ص) فرمود: “هر کس شهوتش را با دست ( و هر طریق دیگری غیر از مسیر طبیعی و ازدواج) دفع کند، مورد لعنت و نفرت خداوند است”.[۲] امام صادق(ع) فرمود: “خود ارضایی (یا دفع شهوت از غیر مسیر طبیعی) از گناهان بزرگ است”.[۳] نیز فرمود: “خداوند با نظر رحمت به استمنا کننده نمی نگرد”.[۴] فعل حرام، عصیان و مخالفت با فرمان حق تعالی است. کم و زیادش در حکم اصلی تفاوت ایجاد نمی کند. هر مقدار به اندازه خود گناه است. اگر کم صورت گیرد، به اندازه خود و اگر زیاد باشد، به همان اندازه، اما در مورد تعداد دفعات زیاد، گناه دیگری هم هست و آن تکرار گناه است که تکرار و اصرار بر گناه، گناه دیگری محسوب می‌شود.

پیامبر اکرم(ص) فرمود: “لا تنظروا الی صِغِرَ الذنب و لکن انظروا اِلی مَنِ اجتَر أتم؛[۵] به کوچکی گناه منگرید، بلکه بر عظمت و بزرگی کسی بنگرید که نسبت به او گستاخی و نافرمانی کرده‌اید”. از دیدگاه پزشکان استمنا آثار زیانباری بر جسم و روح و روان وارد می سازد که ذیلا مطالبی به استحضار می رسد.

الف. آسیب‏هاى جسمانى‏

۱٫ ضعف و تحلیلِ قواىِ جسمانى‏ کاهش انرژى جسمانى بدن از مضرات مهم و جبران‏ ناپذیر خودارضایى است. احساس خستگى عارضه طبیعى انزال است، اگر خودارضایى در شبانه روز به دفعات تکرار شود این احساس خستگى در ساعات مختلف همراه انسان است. در نتیجه به مرور زمان ضعف و بى حالى در فرد تثبیت شده و یک طبیعت ثانوى براى او ایجاد مى‏کند. کاهش و تخلیه مکرر قواى جسمانى به ضعف عمومى و دائمى بدن و بالاخره به پیرى زودرس می ‏انجامد. … وقتى قلم به دست می گیرم زود خسته مى‏شوم و قدرت نوشتن ندارم، ناچار قلم را روى زمین می ‏گذارم تا وقتى که دستم کمى قدرت پیدا کند و دوباره بنویسم. «نامه ‏اى از یک جوان» … آن چه امروز برایم باقى مانده است (از ناحیه این عمل) جسمى نحیف و درهم شکسته است. «نامه ‏اى از یک جوان». … با این که ورزشکارم زانوهایم مرتب سست می ‏شود. «پسرى ۱۸ ساله» من که دخترى پر جنب و جوش و داراى چهره‏اى روشن بودم، کم کم به دخترى بى حال، کم تحرک و رنگ پریده مبدل شدم. «دخترى ۱۵ ساله، کلاس اول تجربى» لاغرى، لرزش بدن، پژمردگى، ضعف مفاصل، تشنج، زردى و تیرگى چهره، از نشانه‏ ها و عوارض ضعف جسمانى است. متأسفانه ضعف جسمانى به همین جا ختم نمی ‏شود، بلکه کل بدن را ساقط می ‏کند. شخصى که مبتلا به این عمل شوم شود، رفته رفته ضعف شدید در خود احساس کرده، کمر درد او را آزار می دهد تا این که به فلج عمومى بدن مبتلا می شود.

۲٫ ضعف بینایى خود ارضاى به تدریج در نور چشم و قدرت بینایى اثر می گذارد و آن را کاهش می دهد. درجات و شدت ضعف چشم بستگى به درجات و شدت خودارضایى دارد و این به حدى است که گاه به نابینایى منجر می شود. با این که اهل ورزش هستم چشمانم خسته می ‏شود و جلو چشمم تیره و تار می شود به حدى که سرگیجه می ‏گیرم. آیا این از عوارض خودارضایى است؟ «نامه‏ اى از یک پسر ۱۸ ساله» جوانى که هشت سال مبتلا به خودارضایى بود وقتى می خواست کتابى را بخواند چشم هایش سیاهى می ‏رفت، حدقه ‏هاى چشم او بیش از حد معمول گشاد و باز شده بود و در قعر چشم‏هاى خود درد شدید احساس می کرد. (به نقل از مشکلات جنسى نسل جوان). روزى در یکى از خیابان‏هاى یزد چشمم به جوانى حدوداً بیست و پنج ساله افتاد که در اثر نابینایى به همراه برادرش حرکت می ‏کرد، چون با برادرش آشنا بودم جلو رفتم و سؤال کردم: چرا چنین شده است؟ گفت: او مبتلا به انحراف جنسى (خودارضایى) بوده است و دست از این کار برنداشته است تا به این روز افتاد. (همان).

۳٫ آسیب‏ پذیرى در برابر بیمارى ها تحلیل رفتن قدرت بدن و قواى جسمانى، بستر پذیرش سایر بیمارى‏ها را فراهم می ‏آورد. جسمى که با خود ارضایى ضعیف شده است نمی ‏تواند در مقابل میکروبها و ویروسها از خود دفاع کند. جوانى مبتلا به این عمل شوم بود، در همین حین به یکى از بیمارى‏هاى همراه با تب دچار شد و در همان حال خودارضایى می کرد، در روز ششم بیمارى کاملاً ضعیف شده بود و در نتیجه مرگ او را فراگرفت.

۴٫ آسیب دستگاه تناسلى و ناتوانی ‏هاى جنسى و تولید مثل‏ خودارضایى اثرات مهمى در دستگاه تناسلى از خود برجاى می ‏گذارد. دکتر «هوچنین سون» معتقد است که عموم ناراحتى‏ هاى مربوط به دستگاه تناسلى از آثار خودارضایى است. بعضى ازاین اثرات عبارت اند از: تورم غدد وذى‏ تورم کانال نطفه‏ تورم قسمت پایینى و عقب کانال ادرار شل شدن عضلات تناسلى‏ خروج بى اختیار منى با کوچکترین حادثه‏ ایجاد قاعدگى نامنظم و خروج ترشحات چرکى و احساس درد هنگام قاعدگى در دختران‏ از بین رفتن پرده بکارت‏ ارضاى ناکامل جنسى و از دست دادن لذت مقاربت بعد از ازدواج‏ ناتوانى و تأخیر تولید مثل به خاطر ضعف مکرر دستگاه تناسلى و انزال زودهنگام‏ بیماریهاى مقاربتى‏ عقیم شدن‏

۵٫ آسیب مراکز عصبى و غدد در مغز در اثر خودارضایى و تحریک زیاد، هیپوتالاموس آسیب مى‏بیند. مغز و مراکز حساس دیگر مکرراً دچار کاهش نسبى جریان خود مى‏شوندن و از این طریق آسیب‏هاى جبران‏ناپذیر و بر آنها وارد مى‏شود. تخلیه‏هاى مکرر عصبى، موجب ضعف اعصاب مى‏شود. خودارضایى‏ هاى مکرر، مرکز عصبى را دچار حساسیت و ضعف و خستگى و اختلال مى‏سازد. به گفته یکى از دانشمندان، خود ارضایى موجب ضعف قواى شهوانى و بى رمق و بى جان شدن آنها مى ‏شود. به طور کلى اختلال قواى بینایى، شنوایى (مثل صداى زنگ در گوش و وز وز کردن) و… از ضعف و اختلال اعصاب است. … قسمت‏هاى عمده بدن من یعنى قلب و اعصابم به هم ریخته است. «نامه ‏اى از یک جوان» و تو اى جوان عزیز به خود آى و این آسیب‏ها را جلوى چشم خویش تابلو کن و با تأمل در این منظره نامطلوب و غیرقابل قبول، خود را از دام این بلا نجات بده. کم خونى؛ کم اشتهایى و مشکلات گوارشى؛ کم خوابى و اختلال در خواب؛ تنگى نفس؛ سر درد و سرگیجه؛ پیدایش تغییرات در نخاع و ستون فقرات. همگى از آسیب‏هاى جسمى خودارضایى هستند.

ب. آسیب‏هاى روحى – روانى‏

۱٫ ضعف حافظه، حواس پرتى و ناتوانى در تمرکز فکرى‏ همان گونه که گذشت، یکى از پى آمدهاى خودارضایى، ضعف و تحلیل قواى جسمانى است و این به نوبه خود ناشى از اختلال در عملکرد سیستم مغز و اعصاب است. اختلال در این سیستم موجب مى‏شود که بخش حافظه کارایى لازم را نداشته باشد. علاوه بر این، شخصِ مبتلا به خودارضایى به خاطر تمرکز در این عمل و توجه نسبتاً مداوم به موضوعات جنسى، حواس پرت و ناتوان در تمرکز فکرى است که این خود عامل دیگرى براى کاهش مستمر حافظه است. از عوامل حفظ و تقویت حافظه آن است که فرد به کارهاى علمى و فکرى مشغول باشد در حالى که شخص خودارضا از کارهاى علمى و فکرى باز مى‏ماند و این خود عامل دیگرى براى ضعف حافظه چنین اشخاصى است. … استعداد کافى داشتم و تحصیل مى‏ کردم اما اکنون استعدادم کم شده و مطالب را درست درک نمى‏کنم و با فشار و سختى به تحصیل ادامه مى‏دهم. «نامه‏اى از یک دانش‏آموز»

۲٫ اضطراب دلهره و دلواپسى از ویژگى‏هایى است که دائماً فرد خودارضا را رها نمى‏ کند، او مرتب با خود درگیر است و نمى‏ تواند با خود کنار آید. افکار آشفته، وسواس فکرى، بى ثباتى، درهم ریختگى فکرى دامن گیر اوست: «نکند کسى بفهمد»، «کى و چگونه این کار را تکرار کنم»، «کى مى‏شود نجات پیدا کنم» و.. لحظه‏اى آرام و قرار ندارد، سرزنش و تحقیر خود به علت ارتکاب گناه، شخصیت او را در هم مى‏کوبد. گاهى تأخیر در ترک و این که بعد از ترک چه مى‏شود، امان او را مى‏گیرد. … آیا با ترکِ خودارضایى باز هم علائم آن باقى مى‏ماند. «امضا: همدم مرگ» … آیا پس از ترک مى‏توانم ازدواج کنم و صاحب فرزند شوم؟ آیا بخشوده خواهم شد؟ «نامه‏اى از یک جوان» آن چه امروز از این عمل برایم باقى مانده است، روحى متزلزل و بغض و نفرتى متراکم است. «نوجوان ۱۷ ساله تهرانى»

۳٫ افسردگى‏ بى احساسى و بى تفاوتى، بى نشاطى و بى ذوقى، سستى و گوشه ‏گیرى، غم و اندوه، عدم علاقه به امور هنرى، ورزشى، مسائل معنوى و… همگى از نشانه‏هاى بارز و حتمى افسردگى است. ۴
۴٫ پرخاش‏گرى و بداخلاقى‏ شخصِ خودارضا نسبت به کوچک‏ترین محرک محیطى حساس است، حوصله گفت و گو با دیگران را ندارد، زود رنج است و سریعاً از کوره در مى‏ رود، به نور زیاد، صدا، رفت و آمد و… حساسیت فوق‏ العاده دارد.

۵٫ یأس از زندگى‏ … در سنین ۱۶ یا ۱۷ سالگى دو مرتبه دست به خودکشى زدم ولى موفق نشدم، اکنون در میان توفان مرگبارى به این سو و آن سو مى‏روم، شاید هم یک سویش نابودى باشد. «نامه‏ اى از یک جوان» … تصمیم گرفته ‏ام اگر راهى برایم نباشد خودکشى کنم…. «دختر ۱۸ ساله تهرانى»

۶٫ از بین رفتن خلاقیت‏ها، توانایى‏ها و سرکوب شدن استعدادها.
۷٫ عدم میل به تحصیل، مطالعه، تحقیقات علمى و فعالیت‏هاى فکرى.
۸٫ هوس باز و بى‏بند و بار شدن و اعتیاد به ارضاى جنسى نامشروع.
۹٫ بى عاطفه، کم رو و خجل. ۱۰
۱۰٫ عدم اعتماد به نفس و احساس حقارت، ضعف اراده.
۱۱٫ از بین رفتن صفاى دل و بى علاقه‏گى نسبت به امور معنوى، مجالس دعا، جماعات و… .
۱۲٫ احساس گناه، عذاب وجدان.

ج) آسیب‏هاى اجتماعى‏ خودارضایى یک حس گریز از اجتماع پدید مى‏آورد که در اثر افراط و تکرار در او ریشه‏دارتر خواهد شد. فرد در گوشه‏اى خود را منزوى و به افکار دور و دارز مى‏پردازد. توجه به لذات شخصى، سبب سستى روابط اجتماعى مى‏گردد و حیات جمعى را دچار مخاطره مى‏ سازد. فردِ خودارضا به غیر از میل به انزواجویى در عرصه اجتماعى نیز با مردم جوششى ندارد و از زندگى جمع احساس لذت نمى‏ کند. اینجاست که نه تنها شخصیت اجتماعى و انسانى چنین افرادى تدریجاً متزلزل شده بلکه جامعه نیز از وجود نیرو جوان و پرانرژى محروم گردیده است و در دراز مدت موجب اختلال در نظام اجتماعى مى‏شود. این دسته از آسیب‏ها عبارت اند از:

۱٫ بى آبرویى؛
۲٫ مشکلات خانوادگى؛
۳ .انزواى اجتماعى، طرد شدن از جامعه و مشکل دوست یابى؛
۴٫ مشکلاتى در ازدواج از قبیل: عدم پذیرش در خواستگارى‏ اکنون خواستگاران فراوانى دارم که هر یک از دیگرى بهتر هستند. به دلیل همین مسأله (خودارضایى و از دست دادن بکارت) است که مجبورم به خواستگارانم جواب رد بدهم بدون اینکه پدر و مادرم علت نپذیرفتن من را بدانند. «دخترى ۱۸ ساله از تهران» بر اثر خودارضایى دامنم لکه دار شده و حالا خواستگاران فراوانى دارم که هرکدام از دیگرى بهتر است. به من بگویید چه کار کنم. «نامه‏اى از یک دختر جوان» بى میلى به ازدواج و تأخیر در آن‏ بى میلى به همسر ناتوانى در مقاربت صحیح و ارضاى جنسى خود و همسر ناسازگارى خانوادگى‏ سرد بودن کانون خانواده‏ ناتوانى در برابر مشکلات و سختى‏ها پس از ازدواج‏ طلاق و متزلزل شدن کانون خانواده‏
۵٫ افت تحصیلى‏ این کار روى تحصیلات من به شدت اثر گذاشت، من که تا سال سوم راهمایى جزء شاگردان خوب کلاس بودم، در سال سوم راهنمایى، ثلث اول یک تجدیدى آوردم. «دختر ۱۵ ساله»

۶٫ بزهکارى‏
۷٫ عدم علاقه نسبت به فداکارى، خدمتگزارى به همنوعان و…
۸٫ لذت نبردن از دوستى‏ها و مهر و محبت‏ها در روابط با پدر و مادر، بستگان و دوستان و بالاخره بریدن از آنان.
۹٫ از بین رفتن عزت، پاکدامنى، شرف و حیا.
۱۰٫ انحطاط و انحراف فکرى و عملى خود و به انحراف کشیدن دیگران.
۱۱٫ ایجاد خطرات اجتماعى براى خانواده خود و نوامیس دیگران.
۱۲٫ سوء استفاده جنسى و تجاوز به کودکان.
۱۳٫ ترویج و اشاعه فحشا و منکرات.
۱۴٫ شیوع بیمارى‏هاى مقاربتى در جامعه.
۱۵٫ حسادت و بدبینى.

د) آسیب‏هاى معنوى و اخروى‏ همه آسیب‏هاى سه گانه که سخن از آنها به میان رفت قابل اصلاح و جبران است اما آسیب معنوى به این راحتى قابل جبران نیست چون اولاً: آسیب به قلب و دل است که هیچ بعد از وجود آدمى به ارزش، کارایى، حساسیت و لطافت قلب و دل او نیست. به تعبیر قرآن و روایات اسلامى، گناه به انسان سرازیر مى‏شود و آن را فاسد و از کار مى‏اندازد. ثانیاً: این آسیب فقط دنیوى نیست. قرآن کریم مى‏فرماید: چنین نیست که بعضى خیال مى‏کنند، بلکه اعمال خلافشان چون زنگارى بر دل‏هایشان نشسته، لذا از درک حقیقت وامانده‏اند: «کلا بل ران على قلوبهم ما کانوا یکسبون»؛ (مطففین، آیه ۱۴) کلمه «ران» در آیه مذکور به معناى زنگار است.

زنگ یا زنگار در امور مادى همان چیزى است که روى فلزات و اشیاى قیمتى مى‏نشیند، همان لایه قرمز رنگى که بر اثر رطوبت هوا روى آهم و مانند آن ظاهر مى‏شود و معمولاً نشانه پوسیدن و از بین رفتن شفافیت و درخشندگى آن و در نهایت ضایع شدن و از بین رفتن آن است. (تفسیر نمونه، ذیل آیه ۱۴ مطففین.) آرى، بدترین اثر گناه، تاریک ساختن قلب و از میان بردن نور علم و حس تشخیص است. «گناهان از اعضا و جوارح سرازیر قلب مى‏ شوند» (همان) مرحوم علامه طباطبایى رحمه الله در تفسیر المیزان (ذیل آین مطففین: ۱۴)مى‏ فرماید: از آیه شریفه سه نکته استفاده مى‏شود: ۱٫ اعمال زشت، نقش و صورتى به نفس و روح انسان مى‏ دهند؛ ۲٫ این نقش و صورت خاص، مانع آن است که نفس آدمى حق و حقیقت را درک کند؛ ۳٫ نفس آدمى به حسب طبع اولیه‏اش صفا و جلایى دارد که با داشتن آن، حق را آن طور که هست درک میکند.

قلب از دیدگاه قرآن جایگاه مهمى دارد قرآن کریم اولاً: قلب را مهم‏ترین مرکز شناخت در انسان معرفى مى‏کند. ثانیاً: بیمارى قلب را مهم‏ترین بیمارى به حساب مى‏آورد و از این بیمارى به تعابیر مختلف و عجیب یاد مى‏کند: قلب بیمار، قساوت قلب، انحراف قلب، زنگار قلب، کور شدن قلب، مهر شدن قلب، قفل شدن قلب و بالاخره از همه مهمتر مردن قلب. که جمعاً بیش از هفتاد و دو مورد آمده است.

در اهمیت گناه از دیدگاه اسلام همین بس که اسلام اولاً: کیفر و اثر آن را منحصر به دنیا نکرده است.(مائده، آیه ۳۳)ثانیاً: از اندیشه و فکر گناه هم منع کرده است تا گناه را از سرچشمه خشک کند. على (ع) مى‏فرماید: کسى که در انجام گناه زیاد فکر کند، بالاخره به گناه کشیده مى‏شود (غررالحکم). ثالثاً: از گناه به عنوان درد و بیمارى یاد کرده است. (على (ع) براى دل‏ها بیمارى‏اى، دردناک‏تر از گناه نیست (بحار الانوار، ج ۷۳، ص ۳۴۲). رابعاً: از رفاقت و دوستى با گنهکار و شرکت در مجالس گناه به شدت نهى کرده است. على (ع): بر فرد مسلمان شایسته نیست که با گنهکار طرح رفاقت و دوستى بریزد. (وسائل الشیعه، ج‏۲، ص ۲۶۹). خامساً: ترک گناه را بهترین عبادت برشمرده است. (على (ع): برترى عبادت، دورى گزیدن از گناه است.)

این‏ها بخش بسیار اندک از هشدارهایى است که اسلام براى دفع اثر زیانبار گناه به انسان‏ها داده است. براى این که به تأثیر گناه بر دل و قلب بیشتر پى ببریم، به عنوان نمونه به ذکر چند روایت اکتفا مى‏کنیم: رسول اکرم (ص) مى‏فرماید: وقتى انسان مؤمن گناهى را مرتکب مى‏شود، لکه سیاهى در قلبش پیدا مى‏شود که اگر دل از آن بکند و توبهکرده و از خداوند آمرزش طلبد دوباره قلبش شفاف مى‏شود و اگر گناه را ادامه دهد، سیاهى تمام قلبش را فرا مى‏گیرد. (تفسیر المیزان، ذیل آیه ۱۴ مطففین) رسول گرامى اسلام(ص): وقتى حرام‏ها نادیده گرفته شود و کسى مرتکب آن‏ها شود، خداوند طورى بر دلش مهر مى‏زند که بعد از آن دیگر قدرت درک و فهم را نداشته باشد. (محمد هویدى، التفسیر المعین.) دیگرى بر قلب وارد شود به جایى مى‏رسد که تمام قلب را فرا گرفته و آن را وارونه مى‏ کند. (تفسیر المیزان، ذیل آیه ۱۴ مطففین) ظرف، وقتى وارونه شود هیچ چیز در آن قرار نمى‏گیرد، قلب هم در اثر گناه طورى وارونه مى‏شود که دیگر علم و حقیقت در آن جاى نمى‏گیرد.

خودارضایى هم که اسلام به شدت از آن نهى کرده است شاید از همین بابد باشد که اثر در قلب و دل آدمى مى‏گذارد و آثار روحى و روانى خودارضایى که در بخش (ب) بیان گردید، عمدتاً از همین بیمارى دل ناشى مى‏شود. در این جا چند روایت در مورد اثر معنوى گناه خودارضایى بیان مى‏کنیم به امید آن که تو اى جوان عزیز و برومند، اى که چشم امید پدر ومادر و جامعه به توست، اى آینده ساز خود و جامعه اسلامى و بالاخره تو اى مبتلا به این گنه خانمان‏سوز و هلاکت بار به خود آیى و تا دیر نشده خود را از این مهلکه و باتلاق نجات دهى، بدان که مى‏توانى، حتماً مى‏توانى! ۱٫ امام صادق(ع): روز قیامت خداوند با شخص خودارضا گفت و گو نمى‏کند و از چشم خدا مى‏افتد. (میزان الحکمة، ح ۱۸۷۴۹) ۲٫ رسول خدا(ص): لعنت خدا و ملائکه خداوند و تمام بشر بر شخص خودارضا. (همان، ح ۱۸۷۴۸) ۳٫ رسول خدا(ص): کسى که خودارضایى مى‏کند، ملعون است. (همان، ح ۱۸۷۵۱) ۴٫ امام صادق(ع): خودارضایى گناه بزرگى است که خداوند در قرآن از آن نهى فرموده است. (همان، ح ۱۸۷۵۰) ۵٫ امام صادق(ع): براى کسى که خودارضایى کند در قیامت عذاب دردناکى در نظر گرفته شده است. (همان، ح ۱۸۷۴۹) در پایان توجه شما را به تحقیقى که حاصل بررسى ۴۰۰ نامه رسیده از نوجوانان کشور به برنامه آینده سازان صداى جمهورى اسلامى در دى ماه ۱۳۶۷ است جلب مى‏کنیم.

طبق این تحقیق افرادى که مبتلا به خودارضایى مى‏باشند. به ناراحتى‏هاى زیر مبتلا گشته‏ اند: ۱٫ ضعیف شدن چشم؛ ۲٫ لاغر شدن صورت؛ ۳٫ ضعف اعصاب؛ ۴٫ تحلیل رفتن بدن؛ ۵٫ سردرد و سرگیجه؛ ۶٫ سرماخوردگى زود به زود؛ ۷٫ کم خونى؛ ۸٫ سست شدن زانو؛ ۹٫ سیاه شدن دور چشم؛ ۱۰٫ ضعف حافظه؛ ۱۱٫ زرد شدن صورت؛ ۱۲٫ ضعف و اختلالات شنوایى؛ ۱۳٫ جوش صورت؛ ۱۴٫ گوشه‏گیرى؛ ۱۵٫ اختلال در خواب؛ ۱۶٫ ایجاد حالت وسواس و تردید؛ ۱۷٫ افت تحصیلى. برای جلوگیری از خود ارضایی به نکات زیر توجه فرمایید:

۱-بر اساس تحقیقات به عمل آمده، بیشتر افراد مبتلا به استمنا اظهار کرده اند ، آن قدر اراده ندارند تا بتوانند دست از این کار بردارند. اینان خود را غریقی می بینند که میان امواج خروشان دریا گرفتار شده اند، در حالی که حقیقیت این نیست. در طول زندگی به موازات رشد بدنی، اراده نیز تعمیق می یابد و انسان در هر شرایطی قادر به تسلط بیشتر بر خواسته های خود می باشد.

بنابراین اولین راهکار تقویت اراده است. عواملی در تقویت اراده مؤثر است مانند: ۱ـ تمرکز بخشیدن به فعالیت های گوناگون. ۲ـ توجه به عبادات به ویژه نماز که تمرین تمرکز فکر است. ۳ـ پایان رسانیدن کارهای نیمه تمام. ۴ـ تلقین مثبت. همواره به خود این گونه تلقین کنید که ارادة انجام این کار را دارید و شکست مفهومی ندارد. تلقین در ترک عادات نامطلوب و غلبه بر خودارضایی مؤثر است. پل ژاگو می گوید: «وقتی بخواهیم با عادت زشتی ستیزه کنیم، ابتدا باید نتایج نامطلوب آن را در نظر مجسّم سازیم، بعد منافعی را که در نتیجة ترک آن عاید می شود، در روح خود تصور کنیم، در نتیجة این عمل، هر بار که چنین نمایشی در روح خود می دهیم، بر آن تحریک یا وسوسه چیرگی یافته و لذت ترک آن را در خود احساس می کنیم. اگر تلقین به نفس را بلافاصه پیش از خواب اجرا کنیم، مؤثر تر از مواقع دیگر خواهد بود. به طور کلی، متمرکز ساختن فکر در کاری که می خواهیم برای اجرای آن فردا صبح در فلان ساعت بیدار شویم کافی است». بنابراین باید خود را باور کنید و ترس و شکست را به خود راه ندهید. بدانید که اگر بخواهید می توانید. این جمله شعار نیست، بلکه در عمل نیز افراد زیادی توانسته اند بر عادات ناپسند غلبه کنند و به حال طبیعی برگردند.

۲ـ گسترش دایره ارتباطات: افراد مبتلا به انحرافات اخلاقی و جنسی معمولاً از بُعد ارتباطی، آسیب دیده و تنهایی را برگزیده اند. درمان خودارضایی وقتی میسر است که از انزوا خارج شوید و به جمع بپیوندید. در محیط دانشگاه در فعالیت های فوق برنامه مانند اردوهای دانشجویی یا فعالیت های هنری مانند شعر، سرود، بازی در نمایش، تئاتر و غیره حضور فعال داشته باشید. ۳ـ تغییر زاویه نگرش و عمل: یکی از شیوه های درمان خودارضایی، تغییر جهت دادن انرژی روانی جوان از هدف های جنسی به هدف های فرهنگی و هنری است. البته انتخاب اهداف مذکور بستگی به استعدادها و توان های جوان دارد. گرایش به معنویت یک نوع تصعید نیز می تواند حساب شود. به طور کلی منظور آن است که هر وقت خواستید به عادت ناپسند روی آورید، فوراً خود را مشغول کار دیگری کنید که به آن علاقه دارید. ۴ـ مثبت گرایی: هرگونه منفی گرایی و احساس پوچی، درمان خودارضایی را به تأخیر می اندازند، در عوض اصلاح فکر و مثبت گرایی، گام مؤثری در ترک خودارضایی محسوب می شود. قطعاً درگذشته موفقیت هایی داشته اید، مانند موفقیت در درس ها یا حرفه و شغل که بسیاری از جوانان آرزوی آن را دارند. این پیروزی را مورد توجه قرار دهید و بر نقاط مثبت خویش و خود باوری و ایمان به خود پافشاری کنید. در این صورت احساس می نمایید هنوز قادرید زندگی نوینی را بیافرینید. ۵ـ امید آفرینی: بیش تر افرادی که دچار خودارضایی شده اند، از دو جهت نگرانی دارند: از گذشته و از عوارض جسمی و روانی.از این رو احساس نا امیدی می کنند ؛ در حالی که آنان نباید تصوّر کنند بعد از چند بار توبه و شکستن آن، دیگر امیدی وجود ندارد. در توبه همیشه به روی بندگان گناهکار باز است و امکان بازگشت فراهم می باشد. این درگه ما درگه نومیدی نیست صد بار اگر توبه شکستی باز آی امام باقر(ع) فرمود: «محبوب ترین افراد پیش خدا گناهکارانی هستند که بیشتر در معرض گناه بوده و توبه کرده اند. کافی است از صمیم دل توبه کنید و بر ترک گناه تصمیم بگیرید. اگر این اتفاق بیفتد، مانند کسی هستید که اصلاً گناهی مرتکب نشده است. در مورد زیان های جسمی و روانی ناشی از خود ارضایی مانند احساس درد در ناحیه چشم و گودی چشم و غیره، همة این عوارض، در پرتو معالجات و تدابیر درمانی قابل جبران است. ۶ـ درمان تدریجی: ترک عادت نامطلوب به طور ناگهانی و دفعی امکان پذیر نیست، بلکه هرگونه تغییر نیازمند فرصت بخشیدن وگذشت زمان خواهد بود، پس مرحله به مرحله پیش بروید و از ادامة کار خسته نشوید. ۷ـ پرورش معنویت: نماز بهترین راه ارتباطی با خدا است و سد پولادینی در برابر امواج گناه به حساب می آید، پس نماز عاملی تهاجمی علیه انحرافات است. هر چه می توانید رابطة خود را با خدا تقویت کنید و نماز را با توجه کامل بخوانید. خود را در برابر وسوسه های شیطانی مسلّح سازید. هر روز قرآن بخوانید و دعاهای مورد علاقه به ویژه مناجات شعبانیه همراه با معنای آن را زمزمه کنید. ۸ـ ورزش: یکی از عواملی که هم در پیشگیری نقش دارد و هم در درمان، ورزش است، از جمله کوهنوردی که انرژی های متراکم را در مسیر سالم به جریان می اندازد. ۹ـ ازدواج: در اولین فرصت ازدواج کنید، حتی اگر به صورت نامزدی و عقد کردن انجام گیرد. ۱۰ـ رژیم غذایی: از خوردن غذاهایی که مقدار زیادی کالری دارد، اجتناب کنید. ۱۱ـ درمان طبی: در مواردی لازم است به متخصص مراجعه کنید. تزریق نوعی هورمون موجب تعادل تمایلات می شود. ۱۲ – به صورت طاق باز نخوابید و از دمر خوابیدن به گونه اى که شکم و سینه ها روى زمین قرار گیرد, اجتناب کنید و از قرار دادن پا روى پاى دیگر هنگام خواب خوددارى شود. ۱۳ – پیوسته با لباس گشاد و آزاد بخوابید و از خوایدن با شورت پرهیز کنید. هرگز در یک اتاق دربسته وخلوت نخوابید و عادت کنید اتاق خوابتان مقدارى روشنایى داشته باشید. ۱۴ – نگه داشتن ادرار و مدفوع , علاوه بر ایجاد سنگ کلیه و مثانه و بیمارى هاى انگلى و قارچى و بالارفتن میزان اورهء خون , باعث فراهم شدن زمینه اى مساعد براى بیمارى هاى جنسى واستمنا است . ۱۵ – از توقف زیاد در توالت جدّاً بپرهیزید. مخرج بول و غایط همیشه با آب سرد شست و شو داده شود و از شستن با آب گرم خود داری نمایید. مگر درمواقع بیمارى یا حساسیت از پاک کردن با دستمال کاغذى و غیره . در حمام کردن نیز به این مسئله توجه داشته باشید که آب چندان گرم نباشد. ۱۶ – از پوشیدن لباس زبر یا بسیار نرم اجتناب شود. هم چنین از پوشیدن لباس هاى کیپ وچسبان مانند شلوار جین خوددارى گردد. ۱۷ – سعى کنید هفته اى دو روز و یا اقلاً یک روز, روزه بگیرید و شب ها, غذاى سبک بخورید; زیرا در کاهش و تعدیل غریزهء جنسى مؤثر است . از مصرف غذاهاى داراى مواد پروتیینى زیاد و ادویه و غذاهایى که طبیعت گرم دارند, مانند عسل و خرما و موز و یا پیاز و سیر خوددارى کنید. بیش تر از لبنیات مخصوصاً ماست و هم چنین سبزى ها به خصوص کاهو و کلم استفاده کنید.

پی نوشت ها: [۱]مؤمنون (۲۳) آیة ۷٫ [۲]مستدرک، کتاب النکاح، ص ۵۷۰٫ [۳]سید عبدالحسین دستغیب، گناهان کبیره، ص ۳۳۲٫ [۴]وسایل الشیعه، ج ۱۴، ص ۲۶۸٫ [۵]بحارالانوار، ج ۷۷، ص ۱۶۸٫

انتهای پیام
به اشتراک گذاشتن/ایمیل/بوک مارک این مطلب
نظرات بازدیدکنندگان:
بسیار عالی بود.
چشمهایمان را رو به اجتماع باز کردممنون
سلام. ممنون از مقاله خوبتان. ترجمه آیه ۷ سوره مومنون بدین شکل است (استاد فولادوند):” به راستی که مومنان رستگار شدند … کسانی که پاکدامنند، مگر در مورد همسرانشان یا کنیزانی که بدست آورده اند، که در این صورت بر آنان نکوهشی نیست. پس هر که فراتر از این جوید، آنان از حد درگذرندگانند.” میخواستم ببینم بنطر شما این همون معنی را که شما در اینجا آورده اید میدهد. پس فراروندگان کسانی هستند که همسر دارند و دست به این کار میزنند (اگه فرارونده را شما اینطور تعبیر میکنید). ممنون اگر بیشتر توضیح دهید.
با تشکر از مطالب شما خواهشن بفرمائید اگر هیچگونه شرایط ازدواج فراهم نباشه (مثلا دختری که معلولیت جسمی دراره و یا اصلا ضاحر زیبائی نداره و هیچ کس طالب ازدواج باهاش نیست و بی نهایت احساس نیاز میکنه)چطوری میتونه از این غریزه استفاده کنه
کاش پدرو مادرهابجای اینکه این مسایل روازبچه هایشان دورنگه دارند,درفضاییکه که زشت است باقی بماندتااینکه بالاخره بچه ها ازدوستان ناسالم خودیا جامعه ی پر از زشتی این چیزهارویادبگیرند.خوده پدرمادرها این مسایل را قبل از همه برای فرزندانشان بشکافند ان همه به وضوح کامل تا وقتی بااین مسایل برخورد کردبدرستی باانها برخورد کند نه اینکه در دام انها غرق شوند که بعدامجبور به ترک شوند.
کاش پدرو مادرهابجای اینکه این مسایل روازبچه هایشان دورنگه دارند,درفضاییکه که زشت است باقی بماندتااینکه بالاخره بچه ها ازدوستان ناسالم خودیا جامعه ی پر از زشتی این چیزهارویادبگیرند.خوده پدرمادرها این مسایل را قبل از همه برای فرزندانشان بشکافند ان همه به وضوح کامل تا وقتی بااین مسایل برخورد کردبدرستی باانها برخورد کند نه اینکه در دام انها غرق شوند که بعدامجبور به ترک شوند.
سلام دستتون درد نکنه برام از خدا طلب آمرزش کنید
سلام خیلی ممنون از مطلبی که گذاشتید خیلی خوب بود و کامل @};- 🙂
میخواستم بگم باید چه کار کنیم آیا راه حلی هم دارد من واقعا همه اختیاراتم را از دست داده ام شرایطی دارم که نمی شود ازدواج کرد از این موضوع هم رنج میبرم چه کار کنم تا از این کار دست بکشم
سلام ممنون از روایتاتون من ۵ساله مرتکب این گناهم و۱۶سالمه خیلی احساس ناراحتی می کنم هزاران بار توبه کردم وباز توبه شکستم حتی دست رو قران گذاشتم و بازم ادامه دادم احساس می کنم خدا هیچ وقت منو نمی بخشه و توی همین دنیا عذاب الهیشو نازل میکنه خواهش می کنم جوابمو بدین من احساس میکنم راه برگشتی ندارم به ایمیلم جواب بدین هرچه زودتر ممنون
واقعا کامل و عالی بود.میدونید چقدر ثواب میکنید؟چون خیلی ها مثل من با خوندن این مطلب به خودشون میان و توبه میکنن! خیلی خیلی بابت مقاله تون تشکر میکنم! “جَزاأکُمُ الّله خَیراً”
من ۶ سال گرفتار این گناه بودم ولی الان حدود ۵ سال هستش که این گناه رو ترک کردم ولی شیطان من رو ول نمی کنه و داره یه طرق مختلف من رو به این گناه بر می گردونه ولی کور خونده من هیچ وقت دیگه این گناه رو تکرار نمی کنم ولی واقعا سخته حتی یه بار یه نفر که ظاهر باایمانی داشت ولی قلب آلوده ای داشت خاصت به من نزدیک بشه من خیلی راحت می تونستم قبول کنم ولی در اون لحظه خدا رو در نظر گرفتم و اون رو ترک کردم و واقعا از این موضوع خوشحالم الان احساس خیلی خوبی دارمقبلا خیلی دلگیر و از جامعه فراری بودم ولی الان شور و شوق جوانی بهم برگشته وبانشاط تر هستم قبلا از دوستن و اقوامهای هم سن و سال خودم فراری بودم و گوشه نشین بودم ولی الان دوستای زیادی پیدا کردم و اخلاقم خیلی بهتر شده دعا کنید بتونم شیطون رو از خودم دور کنمچون داره خیلی اذیتم می کنه
من گرفتار این گناه هستم ولی تا الان نمیدونستم گناه داره و حرومه حالا دعام کنید بتونم ترکش کنم و یه شوهر خوب گیرم بیاد تا به این چیزا که گفتید دچار نشم
فقط بلدید بگید گناه داره.یه راه پیش رو بذارید.با این وضع مملکت که نمیشه ازدواج کرد.اینم که می گید گناه داره.پس بریم بمیریم یباره دیگه… هان؟؟؟
سلام اگر خود ارضایی کناه است دختری که ۹ سالگی یا حتی زودتر به این غریزه میرسد تا زمانی که ازدواج کند باید چیکار کند چه بخواهد و چه نخواهد این غریزه در وجودش هست.تا سن ۲۵ یا ۲۸ به بالا نخواهد ازدواج کند یا قسمت نمیشود باید این غریزه را چکار کند نمیشود کنترل کرد یه روز دو روز …..
سلام،من نمیخوام تو حکم خدا و پیغمبر اگر و اما بیارم، میدونم اشتباه این کار و من اشتباه کردم، ولی شما بگین دختری که در سن ۷ سالگی مورد سواستفاده قرار میگیره و هیچکس مواظبش نبود و موقع ازدواجش هم به خاطر خونواده اش و مشکلاتشون مجبور میشه یه خط بزرگ میکشه رو هرچی دلش میخواد حالا که حدودا ۲۲ ساله نمیگم مثل بعضیها هرروز، ولی هر چند ماه یکبار با اینکار خودش رو تخلیه کرده شما بگید دیگه خدا دوستش نداره؟ همه عمر این امید زنده نگهم داشته که من اگه هم اشتباه کنم اون میبخشه و دوستم داره اما حالا با حرفهای شما فهمیدم دیگه دوستم نداره یعنی از همون ۷ سالگی نه خدا دوستم داشت نه پیامبرش و اماماش؟؟به نظر شما دیگه کی میمونه برای این دختر بیکس؟دختری که هیچوقت هیچکس به آینده اش اهمیت نداده حالا که خدا رو نداره چیکار کنه؟لطفا جوابم رو بدین
سلام، واقعا ممنون که تو سایتتون چیزایی رو که باید میگین ، ولی لطفا کاری رو که شروع کردین خوب به پایان برسونید، شما از درد گفتین، گفتین که بده ، اما راه حلهاتون همش شعار بود. درد رو میدونیم درمانش رو بگین! میدونیم بده ، به ما نگین به بزرگترهای خونه ها و مملکت بگین تا راه چاره کنن!
سلام راست میگن راه حل پیش پامون بگذارید من یک ساله به این درد مبتلام نمیدونم چی کار کنم
تا همین ۲۰ سال پیش تا دخترو پسر بدونن این کارا چیه ازدواج میکردن و دچار این گناه نمیشدن ولی الان وضعیت جامعه فرق کرده سن ازدواج بالا رفته حجاب کم رنگ شده و باعث بروز چنین مشکلاتی شده.نظر دوستان چیه‏!‏
به نظر من این کار خیلی کار کثیفی انسان باید قدر سلامتیشو بدونه .
ممنون از راهنماییتون ایدوارم دست از این عمل قبیح و ناشایست بردارم
ممنون از راهنماییتون ایدوارم دست از این عمل قبیح و ناشایست بردارم
وقتی غریزه شهوت تحریک میشه خوب چیکار کنیم؟امکان ازدواج هم که وجود نداره. ازدواج موققت هم که جدیدا برای دختران از نظر علما ننگ شمرده ده. بگید تو این شرایط باید چیکار کرد/ ۳۰ساله ممنون از راهنماییتون
حالا یکی نیست به کسایی که این حرفارو میزنن … خودت تا حالا خود ارضایی نداشتی ؟؟
سلام مرسی از اطلاعاتتون اگه ازدواج کنن مشکل حل؟بهدش مشکلی نیس جواب بدین؟
سلام من چند سال این کارا می کردم و همیشه عذاب وجدان و مشکلات زیادی داشتم یک یاله که ازدواج کردم خیلی خوبه راحت شدم درسته مشکلات مالی دارم اما حداقل گناه نمی کنم
سلام . ممنون از مقاله ی خوبتون . من چند ساله که به این درد مبتلام . امکن ازدواج هم ندارم . تاحالا چندین بار توبه کردم اما هربار توبمو شکستم بعدشم احساس پشیمونی اومده سراغم . خیلی می خوام که این عادت رو ترک کنم . ازتون می خوام که منو راهنمایی کنید که چجوری باید این کارو کنار بذارم . ممنون .
سلام من دختری ۲۶ ساله هستم و حدودا ۱۶ساله که این کار رو انجام میدم بارها سعی کردم که ترک کنم ولی نمیشه بارها از خدا خواستم که شرایط ازدواج رو برام فراهم کنه تا بتونم از راه درست نیازمو برآورده کنم ولی نشد..به شدت احساس گناه میکنم و گاهی حس میکنم اصلا خدا صدای منو نمیشنوه..حس میکنم اونقدر سیاه و گناه آلودشدم که خدا با همه مهربونی و عظمتش منو فراموش کردهتو رو خدا منو راهنمایی کنید
سلام ممنون اذ اطلاعاتتون.تو رو خدا واسه منم دعاکنید تا دست از این کار بردارم تا پبش خدا رو سباه نباشم.
سلام واقعا ممنون بابت مقالتون . عالی بود . این درد یک یا دو نفر نیست خیلیا گرفتارشن به خدا توکل کنیم ایشاالله که حل میشه .
سلام.راستش الان که براتون مینویسم چنددقیقه قبلش خودارضایی کردم.۱۵سال سن دارم۲ساله هفته ای ۱الی۳ بارخودارضایی میکنم.ادمی مذهبی هستم ودوست ندارم گناه انجام بدهم ولی هرچه سعی کردم نشد. هربارکه میروم تواینترنت بادیدن عکسهای مستهجن ناگریزخودارضایی میکنم. کمکم کنید ترک کنم.لطفابه ایمیلم بفرستید.باتشکر.
دیگر روی بازگشت به پیشگاهش را ندارم.هرچه من روی میگردانم او میبخشد.هرچه من میبرم او پیوند میدهدهرچه من دور میشوم او نزدیکتر می آیدهرچه من میشکنم او میبخشدروسیاهمخدایا تو را به عزت و جلالت سوگند لذت احساس حضورت را بار دیگر به روح و روانم بچشان.من دیگر نه هیچ چیزی را میخواهم و نه هیچکسی را من تنها و تنها خودت را از خودت میخواهم چه روزها و شبها که غافل از تو گذشته شدوای بر من…وای برمن…وای برمنمن امشب آمده ام به پیشگاهتبادلی شکسته و رویی سباه و گناه آلودتنهای تنها به عزت و جلالت سوگند برای آخرین بار دستم را بگیریا اله العاصین…
من نجات پیدا کردم آیا خدا مرا می بخشد
راستش من ۳ساله خود ارضایی میکنم ولی نمیدونستم گناه داره..الان تصمیم گرفتم ترکش کنم.اگر نمیدونستیم گناه داره.باز هم گناه کسی که میدونستهرو داریم؟چی کار کنم؟

همه ما دختر پسرها دنبال راه حل هستیم.شما گفتید اراده داشته باشیم ولی صحبت یکی دوروز نیست هرلحظه ادم تحریک میشه اونوقت چیکار کنه.من یکی از راهاشو کسب کردم اینه که از صب تا شب سرکار باشیم ومشغول وگرفتار کار باشیم اونوقت هیچ فکری جز کار کردن تو ذهنمون نیست.میدونم این راه حل واسه همه مفید نیست ولی شاید تونستید این راه حل را امتحان کنید
سلام ۳سال ونیم که ازدواج کردم بعد ازازدواج فهمیدم شوهرم خودارضاست ماخانواده مذهبی هستیم بسیار ازش خواستم که ترک کنه ولی مدام این مسئله راروانی میدانه ومیگه باید عنایت بشه تا ترک کنم بدتر ازهمه اینکه توی این چندسال برای اینکه ساازکار اون دربیارم به سایتهایی می رفتم که اون می رفت وتازگی خودم همچندبار این کاروکردم خیلی سخت شده زندگیمون دعاکنید خیلی ازعقاب خدا میترسم تنهام کمکم کنید
دختری ۶ ساله دارم که ۷ هاهی هست که خود ارضایی می کنه اوایل از لحاظ روانی کاملا خودم بهم ریخته بودم دعواش می کردم غسلش میدادم احساس می کردم با نجس ترین و بدترین موجود همسفره و همخانه هستم به هر حال دیوانه شده بودم …… تا اینکه با مشاور و روانشناس مشاوره کردم و انها همه نظرات منو رد کردند و گفتند اکثر بچه های ÷یش دبستانی اینگونه هستند و هنوز خود ارضایی انها با انچه در بزرگترهاست فرق دارد و این مرحله ایی از رشد هست که در وجودشان هست و نباید احساس گناه را در وجودش بکاری که در اینده این احساس گناه عواقب سنگینی از نظر روحی برایش خواهد داشت. مصداقش هم خود من هستم که نه دانسته چند باری این عمل را میکردم و بعد از خواندن کتاب جوانان چرا به گناه بودن این عمل پی بردم و از ان موقع تا حال اضطراب و ترس شدید از مرگ و اخرت و از کوچکترین عمل خلاف دارم که زندگیم جهنم واقعی هست . شما را به خدا چنان راهنماییم کنید که دخترم را قبل از ۹ سالگی ترکش بدم و حس گناه و زشتی در ذهنش نماند منتظر ایمیلتان هستم
من نمیدونستم که گناه دارد و وقتی که این نوشته را خوندم میخواستم گریه کنم.حالا که فهمیدم دیگه نمیخوام انجامش بدم.حالا که نمیدونستم مثل کسی که میدونسته گناه کردم؟
منم ترکش کردم قبلا برام غیر ممکن بود که ول کنم ولی از وقتی فهمیدم گناهه خیلی راحتتره نمیرم سراغش. گاهی که دلم میخواد برم سریع خودمو به یه کاره دیگه مشغول میکنم. یا نماز میخونم.اگه یکی واقعا بخواد که ترک کنه میتونه.
ببخشید نابغه ها وقتی یه مرد با زنش هم آمیزش جنسی میکنه آخرش منی اش می پاشه بیرون چطور در این حالت هیچ ضرری نداره اما خودارضایی کنه اینقدر بلا سرش می یاد؟
فقط میتونم بگم خدا با ماست و من همیشه این رو احساس می کنم و امیدوارم تمام جوان های ما از این بلا به دور باشن و ممنون از همه که به نظر بده حقیر توجه کردین خواستن توانستن است.
سلام خسته نباشید خیلی ممنون از مطلبه مفیدتون خواستم منم بگم از این مصیبتی ک سره خودم آوردممن پسر ۲۰ ساله ام تا ۱۶ سالگیم هیچ اطلاعاتی از مسائل جنسی نداشتم حتی تا بحال خودارضایی نکرده بودم اصلن نمیدونستم خود ارضایی یعنی چی تا اینکه تو سال اول دبیرستان بایه پسره هم نیمکت شدم و حس کنجکاویم گل کردو از اون پرسیدم بچه چجور بدنیا میاد اونم شروع کرد سیر تا پیاز منو روشن کرد و همون روز من دست به خودارضایی کردم تا قبل خود ارضاییم ب جرات میتونم بگم خوشگلترین پسر ایران بودم طوریکه از نگاهای مردم تو خیابون در امان نبودم ولی حالا بعده ۴ سال خود ارضایی چهرم زشتو پیرشده حالا پشیمونم حتی نمی تونم نماز بخونم اخه ایمانمو از دس دادم اگه راه بهتری جز نماز و قرآن واسم داری ب ایمیلم بفرس در ضمن اگه باورنداری قیافم از خوشگلترین به زشت ترین تبدیل شده عکسه شانزده سالگیم رو با الانم بهت نشون میدم.
سلاممن ادم متدینی هستم وسوسه شدم و۲بار اینکار رو انجام دادم وبعد از اون جلوی خودم رو گرفتم ودیگه انجامش ندادم قبل اونم نمیدونستم گناههدارم از عذاب وجدان وترس اینکه خدا منو نبخشه میمیرم تو رو خدا کمکم کنید وبگید بخشیده میشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلاممن ادم متدینی هستم وسوسه شدم و۲بار اینکار رو انجام دادم وبعد از اون جلوی خودم رو گرفتم ودیگه انجامش ندادم قبل اونم نمیدونستم گناههدارم از عذاب وجدان وترس اینکه خدا منو نبخشه میمیرم تو رو خدا کمکم کنید وبگید بخشیده میشم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پس خدا برای کسایی ک امان ازدواج یا موقعیتش وجود نداره چی گفته من یک دختر ۲۱ ساله بسیار گرم مزاجم و تا الان موقعیت مناسبی ک دلخواهم باشه پیش نیومده. و اهل نامشروع بودن این کار نیستم و گاهی واقعا توانایی تحمل رو از دست میدم و فقط ب این دلیلم ک نمیشه ازدواج کرد از طرف دیگه هم ازدواج موقت رو هم ک راهشو بستید ک اینم معلوم نیس ازدواج موقت پس چه سودی داره؟! چ جوابی دارید برای من و امثال من؟ این نیازی ک خدا خودش گذاشته پس برای رفعش باس چیکار کرد؟وقتی در همچین شرایطی هستی؟شماها همش از گناهش حرف میزنید و ب این نمیفکرید ک واقعا باید چه اندیشه ای برای من و امثال من داشت؟
vaghean aly bod matlabetoonjavabe kheili az soalhaye maghze ma javonaro tosh midadvaghean mamnon k hamchin siti hasto az in ghabil mataleb ham tush yaft mishemamnoon az in etelaٰٰٰٰ ٰat
من مونم بخدا. همه بلدن بگن گناه گناه.. هیچ کی نمیفهمه که من بدبخت تا ۱۰ سال دیگه ام شرایط ازدواج و ندارم الانم ۲۳ سالمه.کی به فکر منه؟؟؟من تا اون موقع چیکار کنم؟همه بلدن مضراتش و بگن؟؟؟؟؟؟؟چرا کسی پیدا نمیشه بگه اگه من ۲۳ ساله تو این سن نیازام برطرف نشه چه پیامد هایی داره؟چه بلاهایی سرم میاد؟؟همین الانش روانی شدم.کمر درد دارم..دل دردهای شدید دارم.. حتی بعضی وقتها به محرم های خودمم نگاه بد میکنم از فشاری که رومه.اینا هیچی نیست نه؟فقط بلدین از گناه بگینیه راه به من بگید اگر میتونین..

سلام . من یه دختر ۱۷ ۱۸ سالم که سه سالی هست به این لعنتی معتادم…اولین بار یکی از دوستام تو دوم راهنمایی اینو بهم پیشنهاد کرد….اصلا نمی دونستم زندگی چیه که بخوام این کارا رو بکنم … تا اول دبیرستان خیلی کم بود … ولی تو دوره ی دبیرستان خیلی زیاد شد … چون وقتی وارد اجتماع شدم فهمیدم واقعا از پسرا متنفرم …. بخاطر همین خواستم یه جوری خودمو خالی کنم …. سه سالی هست به بدبختی کشوندتم …. درسام به شدت افت کردن و تمرکزمو به کلی از دست دادم … از همه بد تر اینکه نمیتونم با کسی دربارش حرف بزنم …. الان دارم سعی می کنم ترکش کنم ولی باز بعد چند روز همون اش و همون کاسه … تو رو به هر کی می پرستید برام دعا کنید … من دارم همه چیزمو از دست میدم…

سلام دختری۲۲ ساله هستم من تا۱سال پیش اصلا نمیدونستم پرده بکارت چیه و خودارضایی چیه و اصلا درمورد این مسائل هیچی نمیدونستم با هیچ پسری هم دوست نبودم فیلم بدی هم نمیدیدمو نمیبینم ولی همین حس خودارضایی که بعدها فهمیدم اسمش اینه بهم دست میدادو خودمو ارضا میکردم ولی نه همیشه خیلی دیر به دیر هنوزم همینطورم ولی الان با یک پسر دوستم دوستیمون طوریه که هیچوقت همدیگررا نمیبینیم از۲شهر دور هستیم حتی تلفنی هم باهم حرف نمیزنیم فقط اس ام اس میدیم هروقت این آقا با من آشتی باشه من مشکلی ندارم ولی وقتی قهره من همش تو اینترنتم چت میکنم یا شبا که خابم نمیبره خودارضایی میکنم من اصلا از عوارضش خبر نداشتم الان که تو سایت شما خوندم دارم از ترس میمیرم که نکنه پرده بکارت… من خیلی میترسم توی سن ازدواجم هستم من خبر ندارم چه اتفاقی برام افتاده ولی برای حفظ آبروم باید ازدواج نکنم . هیچ کدوم از این علایمی که شما گفتین در من وجود ندارد من فقط از همون بکارت میترسم کمکم کنید راهنماییم کنید
سلام نمیدونم چی بگم فقط خداکنه خدا منو ببخشه برام دعا کنید
ای بابا انقده خودتونو نبازید با عقل سلیم اندیشه کنید!این مطالب که در باره ی عوارض این عمل میگن چقدر پایه واساسه علمی داره؟ چرا اینو نمیگن؟این یه حس طبیعیه برای همه ی انسان ها وجود دارهخدا نمی بخشه کسایی رو که این گونه به جونا احساس گناه میدن
سلام من ۳-۴سالی میشد که به این درد گرفتار شده بودم اما یه روز تصمیم گرفتم فقط ۲۵ روز این گناه را ترک کنم و از اون به بعد دیگه به سراغش نرفتم چون واقعا نمیخواستم و اراده داشتم.امیدوارم همتون موفق بشین
سلام ..من ۲۱ سالمه چند ساله اینکار رو انجام میدم….الان که این نظر رو نمینویسم چند ساعته دارم گریه میکنم…ایا واقعا من ملعونم؟؟؟خدا توقیامت چرا با من گفت وگو نمیکنه؟؟؟ میشه بهم بگید اگه خدا غریزه رو نداده به من پس کی داده؟؟؟ حالا به هر دلیلی نخوام ازدواج کنم یا نتونم واقعا اقصیر من چیه؟؟؟من دنیا رو سرم خراب میشه وقتی میگن خدا از در رحمت به ادم خود ارضا نگاه نمیکنه!!! چیکار کنیم پس؟؟!!!
سلام من الان ۱سال هست که این کاررا میکنم من تا قبل از

 

سجاد

سلام آقا مرتضی منم دچار این مشکل بودم اونم تو خواب ، شما باید قبل خواب یه سوره که خیلی روی شما تاثیر میزاره بخونی حتما چند لحظه قبل از خواب برو دستشویی .من خودم قبل از خواب آهنگ گوش میگیرفتم و بهم کمک میکرد تا از اون حالت بیام بیرون

 

images.png

اولین جلسه مشاوره

 

قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

قیمت اولین جلسه مشاوره 79,000 تومان

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
می توانید به صورت 24 ساعته از طریق تلگرام یا واتساپ با تیم روانشناسی شیک اندیش در ارتباط باشید

مقالات مرتبط

هیچ نظری وجود ندارد