شهوت به همجنس

شهوت به همجنس

مشخصات فردی:

جنسیت: مرد

سن: 19

وضعیت تاهل: مجرد

فرزند: اول خانواده

تحصیلات: دیپلم

شغل: دانشجو

سابقه مراجعه به روانشناس ، دلیل مراجعه، نوع درمان و نتیجه: خیر
داروی مصرفی و میزان آن: خیر
سابقه مصرف سیگار، الکل و یا دیگر مواد مخدر، میزان و نوع آن: هرگز
شرح مسئله: سلام من از ابتدای کودکی شهوتی بودم و در سنین کم علاقه به رابطه جنسی داشتم و چند مرتبه هم داشتم هم با جنس موافق و هم با جنس مخالف البته دخولی صورت نگرفت.همچنین از ابتدای بلوغ گرفتار استمنا شدم و الان ۴ماهی هست که استمنا نکردم.از آنجایی که مذهبی هستم،هم خودم هم خانواده،از همان ابتدای بلوغ با نعوظ بیش از حد و نابجا مشکل داشتم.و همچنین عکس و فیلم مستهجن هم زیاد دیده ام.الان هم در یک موسسه فرهنگی فعالیت میکنم و مسئول گروهی از نوجوانان ۱۴و۱۵ سال هستم.در این گروه نسبت به یکی از اعضا علاقه بسیاری دارم ولی تابحال نگاه گناه آلود به او نکرده ام منتها هروقت به او نزدیک میشوم،از لحاظ فیزیکی، متحول شده دچار نعوظ میشوم درحالی که اصلا به مسائل جنسی فکر نمیکنم ولی انگار نسبت به او آلرژی دارم و این خیلی مرا عذاب میدهد چون اصلا قصد گناه ندارم ولی بی اختیار دگرگون میشوم.جوری که قصد داشتم از مسئولیتم کناره گیری کنم ولی دوست دارم که درمان شوم چون حتی وقتی برادرم که ۸ سال دارد یا خواهرم که ۶ سال دارد را میبوسم یا بغل میکنم نیز درمعرض نعوظ قرار میگیرم و سریعا مجبور میشم که از آنها دور شوم درحالی که فقط قصد محبت پاک را دارم ولی ناخواسته با شهوت جنسی خلط میشود.خواهش میکنم کمکم کنید… دارم عذاب میکشم…

 

پاسخ ها

با سلام.احساسات و علاقه های اجتماعی به افراد همجنس سالم میباشند تا آنجائیکه بیش از حد نبوده و یک بعد شهوانی و جنسی به خود نگیرند. وقتیکه علاقه به همجنس بیش از حد شده و حالت شهوانی پیدا میکند ، این مساله تبدیل به گرایش به همجنس (same sex/gender attraction) میشود. دوست گرامی، در مورد علل روی آوردن به همجنس گرایی هنوز توضیحی که مورد قبول همه ی پزشکان وروانشناسان باشد وجود ندارد و برخی متخصصان به علل روانی – اجتماعی وبرخی به دیگر عوامل زیستی (کارکرد نامتعادل غدد و هورمونهای جنسی) اشاره داشته اند. علل هم جنس بازی از دیدگاه روانی ـ اجتماعی آشفته بودن روابط میان والدین وفرزندان، یادگیری های نادرست ومحیط اجتماعی ناسالم می باشد و به طور خلاصه می توان به کنترل نداشتن بر غریزه جنسی اشاره داشت. اما آنچه مسلم است این که چنین رفتاری حتی از جانب افراد مبتلا به این عمل نابهنجار تلقی می شود و لازم است کنار گذاشته شود.1- قبل از هر اقدامی چه خوب است با مراجعه به روان پزشک و انجام برخی معاینات و آزمایشات، از ترشح عادی و نرمال غدد درونریز خود مطمین شوید. چه بسا در اثر ترشح غیرعادی غدد درون ریز چنین تمایلاتی به وجود آمده و با تنظیم ترشح غدد با مصرف دارو تمایلات جنسی شما نرمال شده و به سادگی درمان خواهد شد. یادآوری می شود از مراجعه به روان پزشک امتناع نکنید و خجالت نکشید، که این مسأله احتمالا یک مشکل جسمانی است و همچون دیگر مشکلات قابل درمان. باید درمان شده و قبل از تشدید بیماری، آن را حل کرد. 2- عدم توجه به ذهنیت ها و افکار مبتنی بر تمایل به همجنس و عدم تمایل به جنس مخالف. هیچ گاه به خود تلقین نکنید که: «من به جنس مخالف هیچ علاقه‌ای ندارم و نمی‌توانم این علاقه را در خودم ایجاد کنم». هیچ گاه به خود تلقین نکنید که «علاقه به همجنس و تمایل به برقراری رابطه با جنس مخالف در وجود من نهادینه شده است و امکان تغییر آن وجود ندارد»، چون اولا این گونه نیست و شما با تلاش خود می‌توانید این مشکل را برطرف سازید، و ثانیا، این تصور جلوی هر گونه تلاش اصلاحی شما برای تغییر را می‌گیرد. 3-اجتناب ازتمام ارتباطها، مکانها و موقعیت هائی که انجام اندیشه همجنس گرایی را تداعی می کند. 4- افکار خود را کنترل کنید. سعی کنید به افکار هوس‌آلود در مورد رابطه جنسی با همجنس فکر نکنید. هیچگاه در ذهنتان به این افکار بال و پر ندهید و آن را برای خود نیارایید. برای این کار، تلاش کنید تنها نمانید، چون این گونه افکار بیشتر در هنگام تنهایی به سراغ انسان می‌آید. اگر این افکار، به طور ناخواسته به سراغتان آمد، آن را قطع کنید، از جای خود برخیزید و به میان دوستان یا اهل خانواده بروید و تا زمانی که این افکار کاملا از ذهنتان خارج نشده، جمع دوستان یا خانواده را ترک نکنید. 5- توجه به آثار و عواقب همجنس بازی: انسان به صورت طبیعی تمایل به جنس مخالف دارد. هرگونه کاری که تمایل طبیعی او را منحرف سازد، یک نوع بیماری تلقی می شود. از دست دادن احساسات طبیعی بر جسم و روح انسان تأثیر می گذارد. چه بسا افرادی که به این بیماری مبتلا باشند، گرفتار ضعف قوه جنسی و به اصطلاح سرد مزاجی شوند.

پاسخ توسط: حدیث یوسفی

با سلام.دوست عزیز از نوشته هاتون دو تا احتمال میرود 1- مشکلات هورمونی جنسی که در افراد همجنسخواه وجود دارد. در واقع فرد ظاهر جسمی و جنسی اش متفاوت از درون جسم اش است. برای تشخیص درست باید به یک متخصص غدد داخلی مراجعه کنید تا از نظر هورمونی و جسمی چکاپ و آزمایشات لازم انجام شود و بعد تحت درمان قرار بگیرید. احتمال 2- وجود اختلال وسواس فکری است. برای تشخیص این مورد هم باید به یک روان شناس بالینی مراجعه کنید تا از تمام جوانب بررسی شود که مشکل شما وسواس است یا خیر. توصیه می کنم حتما ابتدا به یک روان شناس بالینی مراجعه کنید و با اطمینان کامل تمام توضیحاتی که در این جا دادید را با مشاورتان درمیان بگذارید . متاسفانه راهنمایی کامل در سایت میسر نیست به دلیل اینکه ارتباط متقابل وجود ندارد. اما مشاورین سایت می توانند شما را در انتخاب درست برای اینکه به کجا و چه کسی مراجعه کنید راهنمایی کنند شهر محل سکونت خود را بفرمایید تا بتوانیم کمکتان نماییم. موفق باشید.

images.png

اولین جلسه مشاوره

 

قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

قیمت اولین جلسه مشاوره 79,000 تومان

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
می توانید به صورت 24 ساعته از طریق تلگرام یا واتساپ با تیم روانشناسی شیک اندیش در ارتباط باشید

مقالات مرتبط

هیچ نظری وجود ندارد