چگونه همسرمان را خوشحال کنیم؟ | ۸ راهکار ساده برای خوشحال کردن همسر

چگونه همسرمان را خوشحال کنیم
  • چگونه همسرمان را خوشحال کنیم؟

    چگونه می‌توانیم همسرمان را خوشحال کنیم؟ این یکی از سوالات رایجی است که بسیاری از افراد در رابطه با زندگی مشترک خود دارند. همسر شما شخصی است که می‌تواند بهترین دوست شما باشد و از این رو، اهمیت خاصی دارد که او را خوشحال و راضی نگه دارید. در ادامه، چند نکته برای خوشحال کردن همسرتان را مطرح می‌کنیم:

    ۱. به او وقت بیشتری بدهید: با توجه به شیوع استرس و شلوغی در زندگی روزمره، همسر شما ممکن است نیاز به صحبت کردن و گفتگو داشته باشد. برای این کار، به او وقت بیشتری بدهید و به او گوش دهید.

    ۲. هدیه بدهید: هدیه دادن یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن عشق و محبت به همسرتان است. می‌توانید هدیه‌ای کوچک مانند یک بوقلمون ارائه دهید یا یک سفر کوتاه به یک شهر دلخواه را برایش آماده کنید.

    ۳. به او کمک کنید: همسر شما ممکن است در مواجهه با چالش‌هایی در زندگی خود باشد. شما می‌توانید به او کمک کنید و در حل مشکلاتش به او کمک کنید.

    ۴. با او به یک هدف مشترک برسید: همکاری با همسرتان به سمت یک هدف مشترک، می‌تواند رابطه شما را تقویت کند و او را خوشحال کند.

    ۵. به او احترام بگذارید: احترام به همسرتان، مهمترین عاملی است که می‌تواند رابطه شما را بهبود بخشد. به او احترام بگذارید و سعی کنید همیشه با احترام با او رفتار کنید.

    در کل، خوشحال کردن همسر شما باید به عنوان یک فرایند دوسویه در نظر گرفته شود. شما نیز باید به او نشان دهید که چقدر او برای شما مهم است و در زندگی شما نقش مهمی دارد.

    | ۸ راهکار ساده برای خوشحال کردن همسر

    داشتن یک زندگی با نشاط و لذت بخش می تواند برای هر زوجی ایده آل باشد و به همین دلیل همه زوجین به دنبال تجربه چنین رابطه ای در کنار یکدیگر هستند.

    اما اگر به صورت دقیق تر به زندگی زوجینی که زندگی شادی دارند، توجه کنیم متوجه خواهیم شد که آنها برای به دست آوردن شادی و حفظ آن در زندگی مشترک شان، تلاش می کنند و به نکاتی پایبند هستند. اگر زوجین با این نکات ساده آشنا باشند و مهم تر از آن، در ارتباط با یکدیگر به آنها پایبند باشند، پس از مدتی کوتاه متوجه خواهند شد که در کنار یکدیگر در حال تجربه رابطه ای بانشاط و لذت بخش هستند.

    بنابراین برای اینکه همسرتان را خوشحال کنید، به دنبال هیچ فرمول جادویی نباشید، بلکه اگر به نکاتی که در ادامه گفته می شود توجه کنید و در ارتباط با همسرتان به آنها توجه داشته باشید، قطعا همسرتان از زندگی با شما راضی و خوشحال خواهد بود.

    بنابراین تا انتها این مطلب همراه ما باشید تا با پرداختن به ۱۲ راهکار ساده برای خوشحال کردن همسر، به این سوال که چگونه همسرمان را خوشحال کنیم؟ ، پاسخ دهیم.

     

    ۱) به صورت واضح ابراز علاقه کنید:

    قطعا تا کنون به روش های مختلفی به همسرتان ابراز علاقه کرده اید، اما شاید همسرتان چندان از این ابراز علاقه شما خرسند نشده باشد. بهتر است بدانید که هیچ گونه ابراز علاقه ای به گونه زبانی و کاملا واضح، روی همسرتان تاثیر گذار نخواهد بود.

    سعی کنید طوری به همسرتان ابراز علاقه کنید که در همان لحظه متوجه عمق علاقه و توجه شما نسبت به خودش شود، برای اینکار کافی است از ته قلب و کاملا صمیمی جمله “دوستت دارم” را به زبان بیاورید.

    تاثیرگذاری این جمله را می توانید با دیگر حرکاتی مانند بغل کردن، بوسه، نوازش، خیره شدن به چشم های همسرتان و سکوتی کوتاه، بیشتر کنید.

     

    ۲) از مقایسه کردن های بیهوده خودداری کنید:

    یکی از آفت هایی که می تواند رابطه هر زوجی را مورد تهدید قرار دهد، مقایسه کردن های بیهوده می باشد.

    هر چند که ممکن است هدف شما از مقایسه کردن، تخریب همسرتان نباشد و بیشتر به دنبال اصلاح رفتارش باشید، اما باید بدانید که هیچ کسی از مورد مقایسه قرار گرفتن به خصوص توسط همسرش، احساس خوبی نخواهد داشت و بهتر است که به گونه دیگری رفتار اشتباه همسرتان را به او گوشزد کنید.

     

    ۳) احترام همسرتان را حفظ کنید:

    قطعا خشنود کردن همسر، بدون احترام گذاشتن به او، ممکن نخواهد بود.

    یکی دیگر از مواردی که علاوه بر افزایش کیفیت رابطه خانوادگی تان، می تواند رابطه عاطفی میان شما و همسرتان را نیز بهبود ببخشد، حفظ احترام متقابل می باشد.
    به این مهم واقف باشید که همسرتان نیاز به مورد احترام قرار گرفتن از سوی شما چه در جمع و چه در خلوت دارد.

    برخی از زوجین با این تصور که با یکدیگر صمیمی شده اند و دیگر نیازی به رعایت احترام در برخورد با یکدیگر نمی بینند، به مرور به رفتارهایی توام با بی احترامی در قبال همسرشان روی می آورند که در بلند مدت موجب نارضایتی می شود.

    بنابراین بهتر است که از همان ابتدا به رفتارهای توام با احترام متقابل پایبند بوده و صمیمیت را ضد احترام به یکدیگر ندانید.

     

    ۴) چگونه همسرمان را خوشحال کنیم؟ دعوت به ارتباط با دوستان شاد:

    همانطور که می دانید، دوستان نقش بسیار مهمی در خلق و خو افراد دارند و اگر همسرتان در احاطه دوستانی بدخو و بدبین باشد، شما کار سختی برای خوشحال کردن همسرتان در پی خواهید داشت.

    بنابراین از همسرتان بخواهید با دوستانی که خلق و خو شادی دارد، در ارتباط باشد و به صورت هفنگی با آنها ملاقات کند تا روحیه اش عوض شود. این تغییر روحیه، اثر مثبت خود را در رابطه با شما نیز خواهد گذاشت.

     

    ۵) در صورت اشتباه، عذرخواهی کنید:

    به هر حال شما نیز مانند هر شخص دیگری ممکن است که در طول رابطه تان مرتکب اشتباهاتی شوید که همسرتان از وقوع آنها ناراحت شود. در چنین مواقعی، برای اینکه همچنان همسرتان را خشنود کنید، بهتر است که اشتباه خود را بپذیرید و نسبت به آن اعتراف کنید و سپس از همسرتان عذرخواهی کنید.

    در چنین مواردی اگر از به اشتباه خود پی ببرید و عذرخواهی کنید، نه تنها رابطه تان مخدوش نخواهد شد، بلکه ممکن است تقویت نیز شود.

     

    ۶) از مشکلات جزئی چشم پوشی کنید:

    کاملا طبیعی است که زوجین در طول زندگی مشترک شان، با مشکلات و کمبودهایی مواجهه شوند که رابطه آنها را دچار چالش کند، اما یک زوج موفق با دید بلند مدت به زندگی مشترک شان، هیچ گاه مشکلات زودگذر را تبدیل به بهانه ای برای غصه خوردن و شکایت از زندگی نمی کنند.

    زوجین موفق از مشکلات جزئی چشم پوشی می کنند، از زحمات یکدیگر برای ساخت آینده ای بهتر تشکر می کنند و در کنار یکدیگر برای دستیابی به این مهم، تلاش می کنند.

     

    ۷) به ظاهرتان برسید:

    سعی کنید رنج ها و مشکلات گذرا زندگی، موجب نشود تا شما از ظاهر یا جذابیت بیرونی تان غافل شوید. این موضوع که شما به جذابیت ظاهر خودتان اهمیت بدهید، باعث افزایش اعتماد به نفس خود و همسرتان خواهد شد و این موضوع می تواند سطح رضایت همسرتان از زندگی مشترک اش را بالا ببرد.

    به ظاهر و اندام خود اهیمت بدهید، رژیم سالمی داشته باشید و به صورت مرتب ورزش کنید.

     

    ۸) روابط خانوادگی و اجتماعی مناسبی داشته باشید:

    اگر پای درد و دل زوجینی که با یکدیگر مشکل دارند بنشینیم، معمولا روابط خانوادگی و اجتماعی یکی از موضوعات مورد بحث می باشد.  آنها از یکدیگر گله دارند که همسرشان به خانواده آنها احترام کافی نمی گذارد یا با دوستان خود مدت زیادی از روز را سپری می کند.

    بنابراین شما از این مشکل جلوگیری کنید و در طول زندگی مشترک تان همواره به کیفیت روابط خانوادگی و کمیت روابط اجتماعی تان توجه کنید تا همسرتان از این مضوع آزرده خاطر نشود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا