سکس در میان نوجوانان (آمار دقیق نوجوانانی که سکس می کنند)

سکس در میان نوجوانان
  • سکس در میان نوجوانان

    با توجه به اینکه جوانان در دوران رشد و تحول قرار دارند، برخی از آن‌ها به عنوان یکی از شوخی‌های کلاسی یا به دلیل فضای اجتماعی غلط، به فعالیت‌های جنسی که ممکن است شامل مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی نیز باشد، دچار شوند. این رفتارها، علاوه بر آسیب‌های جسمی و روانی که می‌توانند به جوانان برسانند، می‌توانند به دلیل قانونی بودن فعالیت‌های جنسی در سنین پایین، باعث ورود آن‌ها به دامنه مجازات قانونی شوند. بنابراین، ایجاد فضای امن و اطلاع‌رسانی صحیح در خصوص فعالیت‌های جنسی در میان نوجوانان، می‌تواند به کاهش این رفتارها و حفظ سلامت جسمی و روانی جوانان کمک کند.

    آمارای جدید نشون میده تعداد نوجوونایی که سکسو تجربه کردن به مقدار قابل توجهی در ۲۵سال اخیر کمتر شده.

    تعداد نوجوونای بین ۱۵ تا ۱۹سالی که سکسو تجربه کردن در دخترا ۱۴٪ و در پسرا ۲۲٪ طی ۲۵سال گذشته کاهش پیدا کرده ، این آمارو سازمان کنترل و پیشگیری به کمک مرکز ملی اطلاعات سلامت منتشر کرده. طبق گزارشی جدید که در اون از نتایج نظرسنجی بین سالای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ اسفاده شده، ۴۴٪ از دخترای نوجوون گفتن که حداقل یه بار سکسو تجربه کردن، این آمار برای پسرا ۴۷٪ـه.
    این گزارش نشون میده در سالای اول نوجوونی، احتمال داشتن سکس برا پسرا، از دخترا بیشتره ولی در سن ۱۷سالگی احتمال داشتن سکس برا دخترا و پسرا به یه اندازه‌س. بیشتر نووجونا گفتن که نکات ضدبارداری رو رعایت کردن. نتایج نظرسنجی انجام شده بین سالای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ نشون میده ۷۹٪زنان و ۸۴٪مردان در اولین تجربه‌ی سکسشون از روشای پیشگیری‌کننده بهره بردن که اسفاده از کاندوم از همه رایج‌تر بوده. این نتایج همچنین نشون میده و ۵۴٪ گفتن از قرصای ضدبارداری اسفاده کردن. این آمار نشون میده احتمال حامله شدن دخترای نوجوونی که در اولین سکسشون از روشای ضدبارداری اسفاده نکردن، دو برابرِ دخترایی هس که از قرصای ضدبارداری اسفاده کردن.
    همچنین آمار ۱۰سال اخیر نشون میده تعداد دخترای نوجوونی که از روشای ضدبارداری اضطراری استفاده کردن از ۸٪ در سال ۲۰۰۲ به ۲۲٪ در سال ۲۰۱۳ افزایش پیدا کرده.

    آمارای سازمان های فدرال نشون میده نرخ حاملگی دخترای نوجوون رو به کاهشه که احتمالن به دلیل کاهش روابط جنسی و افزایش اسفاده از روشای ضدبارداریه. دلیل این‌که چرا روابط جنسی نوجوونا کاهش پیدا کرده مشخص نیس ولی متخصصان سلامت معتقدن که این کاهش به دلیل اسفاده بیشتر از روشای ضد بارداری، آموزش بیشتر و کاهش هزینه‌های روشای ضدبارداری‌ست. ولی هنو گزارش‌ها نشون میدن این نرخ‌ها در مقایسه با دیگر کشورهای توسعه یافته بیشتره.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا