آیا می توانید صادقانه بگویید که خودتان را دوست دارید؟ آیا برای شما سخت است که از خودتان خوشحال باشید؟ تمرکز روی اشتباهات  خوتان بسیار آسان است و همه می توانند به جای توجه به نکات مثبت درباره خودشان که از آنها خوشحال هستند ، بر ناامنی های خود بپردازند.  اما انجام این کار باعث می شود که خودتان را دوست نداشته باشید. همچنین ممکن است شما بیش از حد مشغول تمرکز روی اطرافیان خود باشید و روی اینکه دیگران دوستتان ندارند تمرکز کنید. برخی از مردم نمی خواهند تنها باشند و از انجام کارها به تنهایی می ترسند. این واقعاً می تواند مانع رسیدن شما به دوست داشتن خود  شود ، زیرا باید یاد بگیرید که در کنار خود راحت باشید. بنابراین ، به خواندن ادامه دهید تا دریابید که چگونه امروز خود را دوست داشته باشید.

بعلاوه ، ما قصد داریم نگاهی به برخی از روشهایی بیندازیم که بتوانید عاشق خودتان باشید تا به شما در شروع سفر شخصی به دویت داشتن خود کمک کنیم. اول ، اجازه دهید نگاهی بیندازیم که چرا باید خود را دوست داشته باشید.

چرا اینقدر مهم است که خود را دوست داشته باشید؟

این ممکن است برای بعضی از افراد مهم به نظر نرسد ، اما عشق به خود یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای خودتان انجام دهید.عاشق خود بودن ، اعتماد به نفس را برای شما فراهم می کند و به طور کلی به شما کمک می کند احساس مثبت تری داشته باشید. همچنین ممکن است دریابید که عاشق شدن آسان تر از زمانی که برای اولین یاد گرفتید عاشق شوید.اگر بتوانید یاد بگیرید که خود را دوست داشته باشید ، بسیار شادتر خواهید بود و یاد خواهید گرفت که چگونه به بهترین وجه از خود مراقبت کنید. وقتی واقعاً عاشق خود هستید و خوشحال هستید ، باید مقایسه خود با دیگران را متوقف کنید و باید اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید ، به همان اندازه نگران آنچه که دیگران فکر می کنند نگران نباشید.

چگونه خود را دوست داشته باشید:

ما قصد داریم در مورد چگونگی دوست داشتن خود به شما کمک کنیم. خوب است که بهترین راه های شخصی را برای دوست داشتن خود پیدا کنید ، زیرا به احتمال زیاد چیزهای جدیدی را در مورد خود خواهید آموخت.بعضی از این مراحل در ابتدا ممکن است ترسناک به نظر برسند ، اما به محض اینکه راه هایی را برای کار خود پیدا کردید ، بسیار خوشحال تر خواهید شد و به راستی می توانید بگویید که خودتان را دوست دارید. در اینجا فقط ۱۵ نکته دوست داشتنی وجود دارد که می توانید امروز برای کشف چگونگی دوست داشتن خود و داشتن اعتماد به نفس خود بیاموزید!

۱. از خودتان لذت ببرید

همیشه خوب است که چند ساعتی از روز را برای خودتان وقت بگذارید  ، این زمان فقط برای شماست که  در آن کاری جالب انجام دهید. با انجام این کار می توانید یاد بگیرید که از بودن با خود لذت ببرید ، و به احتمال زیاد با انجام این کار به تنهایی احساس اطمینان بیشتری خواهید کرد.این  کار ها می تواند  ، رفتن به سینما  یا پیدا کردن چیزهای جدید برای امتحان کردن باشد.

۲. سالی یک بار مسافرت کنید

این ممکن است کاملاً خارج از منطقه راحتی شما باشد ، اما این یک چیز خوب است! اگر بتوانید به تنهایی سفر کنید ، این یک تجربه فوق العاده دوست داشتنی خواهد بود. شما نه تنها در مورد خودتان بلکه در مورد فرهنگ های دیگری نیز یاد خواهید گرفت. این  کار همچنین به بیرون آوردن شما از روال عادی زندگی کمک می کند.

۳. خود را بخاطر اشتباهات  خود ببخشید

اگر بتوانید به برخی از انتخابهای ضعیف که ممکن است انجام داده باشید نگاهی بیندازید و خود را ببخشید ، می توانید شروع به پیشروی کنید و گذشته را فراموش کنید . دوست داشتن خود به رغم هر اشتباهی که در گذشته مرتکب شده اید ، برای  خود ارزش قائل  بودن بسیار عالی است.

۴. خودتان را شگفت زده کنید

مواردی را که خارج از توان خودتان هست ، امتحان کنید و  چیزهایی بگویید که در حالت عادی نمی گفتید بله. این همچنین به شما در آشنایی با خود کمک می کند. ممکن است متوجه شوید  که از چیزهایی که قبلاً به آنها توجه نکردید یا سعی نکرده اید توجه کنید  لذت می برید. سعی کنید از منطقه راحتی خود خارج شوید و ببینید چه اتفاقی می افتد (به احتمال زیاد نتیجه مثبت خواهد بود!).

۵.یک مجله درست کنید

اگر می توانید افکار و احساسات خود را یادداشت کنید ، می توانید بعداً به عقب برگردید و ببینید که چگونه با موقعیت های خاصی مقابله کرده اید.این همچنین یک روش مثبت برای خلاص شدن از شر هرگونه تجربیات و احساسات منفی است و به شما کمک می کند تا روی چیزهای خوب متمرکز شوید و از بدی یاد بگیرید.

۶. استراحت کنید

ممکن است بعضی اوقات  به خودمان سخت بگیریم ، این طبیعی است ، اما شما باید هر از گاهی هم به خودتان استراحت دهید.هیچ کس کامل نیست ، و شما  هم نمی توانید از خودتان انتظار داشته باشید که کامل باشید.اگر اتفاقات خاصی رخ می دهد باید آنها را بپذیرید و به خودتان سخت نگیرید.

۷. بیاموزید که چگونه با گفتن نه به دیگران ، خود را دوست داشته باشید

بعضی اوقات ما برای مردم خیلی زیاد کار می کنیم ، دوست داریم افراد دیگری را  خوشحال کنیم ، بنابراین ما تمایل داریم خودمان را بیش از حد تحت فشارقرار دهیم و به هر کاری که می توانیم متعهد باشیم. گاهی فراموش کنیم که باید مراقب خودمان هم باشیم ، به همین دلیل خوب است که  هنگامی که خودمان در گیر کاری هستیم بگوییم نه.

۸- لیستی از دستاوردهای خود تهیه کنید

ایجاد لیستی از آنچه به دست آورده اید ، راهی عالی برای عاشق خود شدن  است. این باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید و خوشبختی را از آنچه به دست آورده اید پیدا کنید. ما بعضی اوقات  روی نکات منفی تمرکز میکنیم و مثبت ها را فراموش میکنیم ، بنابراین این یک  کار روشی عالی برای یادآوری  به خود در مورد آنچه به دست آورده اید است.

۹. یک تابلو چشم انداز درست کنید

تجسم اهداف خود راهی مناسب برای احساس انگیزه و هیجان در مورد آینده شماست. می توانید رویاهای خود را متمرکز کنید و شروع به دوست داشتن زندگی و خود کنید.

۱۰. دنبال علاقه های جدید باشید

خیلی جالب است که  بخواهیدچیز جدیدی را بعد مدتی امتحان کنید ، یا کاری را که قبلا از انجام آن ترسیده اید ، امتحان کنید.شما هرگز نمی دانید  از چه چیزی ممکن است لذت ببرید تا زمانی که آن را امتحان کنید ، بنابراین به یک سرگرمی جدید که می توانید امتحان کنید ، فکر کنید یا به مکانی بروید که مدتی است میخواهید به آن بروید.

۱۱. چگونه با چالش کشیدن خودتان را دوست داشته باشید

اگر بتوانید خود را به چالش بکشید ، خودتان و توانایی های خود را نیز می شناسید. شاید شما یک خواننده باشید که به عنوان سرگرمی آواز می خواند اما سالها می خواسته است در یک سالن آواز بخواند ، اگر بتوانید  خودتان را برای انجام این کار به چالش بکشید  احساس اطمینان بیشتری می کنید. فقط به دنبال آن بروید ، و ببینید چه اتفاقی می افتد.

۱۲. استراحت کنید

۳۰ دقیقه وقت خود را کنار بگذارید تا کاملاً آرام باشد. استراحت از هرج و مرج زندگی راهی عالی برای دوست داشتن و مراقبت از خود است. این می تواند یک حمام آب گرم ، خواندن کتاب یا مراقبه باشد. مدیتیشن یک راه عالی برای استراحت است ، اگر می خواهید نحوه مدیتیشن را یاد بگیرید ، به راهنمای گام به گام ما بروید .

۱۳. اعتباری را که شایسته آن هستید به خودتان بدهید

دستاوردهای خود را جشن بگیرید !  مانند وقتی که دستاوردهای خود را برای دیگران ذکر می کنید ، خوب است که در واقع دستاوردهای خود را جشن بگیرید. درمورد آنچه انجام داده اید به دیگران بگویید ، تجربه خود را به اشتراک بگذارید و به آنچه انجام داده اید افتخار کنید. اعتبار خود را که شایسته آن هستید به خودتان بدهید.

۱۴. روی اعتماد به نفس خود کار کنید

یک راه عالی برای نشان دادن عشق به خود این است که به خود و غرایز خود اعتماد کنید .شما به احتمال زیاد می دانید چه چیزی برای شما بهتر است و اعتماد به نفس گامی برای عشق به خود است.قبل از اینکه به دیگران اعتماد کنید باید به خودتان اعتماد کنید ، بنابراین به دل خود گوش دهید و به آنچه احساس می کنید اعتماد کنید.

۱۵. مواظب خود باشید

احتمالاً این امر واضح به نظر می رسد ، اما مراقبت از خود نقش بزرگی در یادگیری عشق به خود بازی می کند و بسیاری از افراد این کار را نمی کنند. اگر از خود مراقبت کنید ، بهترین نسخه از خود خواهید بود. برای شروع به ایده های مراقبت از خود نگاهی بیندازید .