چه چیزهایی را می توان به عنوان مهریه زن در نظر گرفت

مهریه
  • چه چیزهایی را می توان به عنوان مهریه زن در نظر گرفت

    مهریه زن باید مالیت داشته باشد یعنی هر مالی را می ‌توان به عنوان مهریه قرار داد. به عبارت دیگر هر مالی اعم از منقول (پول، سکه یا حتی گل و کتاب خاصی مثل قرآن، نهج‌البلاغه و یا حتی کتاب شعر یا هر چیز دیگری) و غیرمنقول (مانند ملک، زمین زراعتی یا باغ) را می ‌توان مهریه زن قرار داد.

    مهریه های عجیب

    بنابراین مهریه باید جنبه مالی داشته باشد یعنی دارای ارزش اقتصادی و قابل خرید و فروش باشد. به این ترتیب چیزهایی که نمی ‌شود برای آن ارزش مالی قائل شد و نمی ‌تواند مهریه زن باشد مثل یک کیلو بال مگس، ۱۰۰ کیلو برگ گل، حفظ تمام دیوان حافظ یا شاهنامه فردوسی، سفر به ۱۲۰ کشور دنیا، ۱۰ رأس آهوی وحشی و دست و پای آقای داماد یا مهریه های عجیب و غریب دیگه…

    مهریه زن

    زن و مرد باید در میزان مهریه ، چگونگی و جنس آن توافق کرده و همه ‌چیز را به وضوح و روشنی مشخص نمایند. زن و مرد باید بدانند که استفاده از شیوه‌های غیرمعمول و مهریه های عجیب و غریب که مالیت ندارند مشکل را حل نمی‌کند. به عبارت دیگر و به موجب قانون مهریه ، مهریه زن باید آن گونه جنسی باشد که علاوه بر مالیت داشتن مهریه و قابل تملک بودن، مقدار و نوع آن برای طرفین روشن و معلوم باشد.

    مهریه ، گرچه در بروز اختلافات، طلاق را به تأخیر می‌اندازد، ولی فی نفسه قادر نیست که یک زندگی نابسامان را سرپا نگه دارد. اگر زن ، ناسازگار و مرد هم ثروتمند باشد، بی‌درنگ آن را می‌پردازد؛ در غیر این صورت از راه‌ های ایذایی ، زن را مجبور به بخشش مهریه می‌نماید. آنچه که یک زندگی زناشویی را سرپا نگه می‌دارد، کمالات انسانی طرفین، حرمت گذاشتن به روابط خانوادگی، تفکر و بالاخره استفاده از شیوه‌های صحیح حل اختلافات زناشویی می ‌باشد.

    مهریه عندالمطالبه

    در پایان، دامادهای عزیز باید بدانند که مهریه متعلق به زن و مال اوست؛ پس اگر مطالبه مهریه کرد شما نباید برآشفته شوید که چرا مهریه ‌ات را درخواست کرده‌ای. مهریه، جزیی از اموال زن است، مهریه عندالمطالبه است یعنی زن هروقت اراده کرد، می‌تواند خواستۀ مشروعش را مطالبه نماید.

    پرداخت مهریه

    مهریه جزء آن دسته از حقوق و اموال بر حق و نادری است که به محض مطالبه مهریه ، انسانیت و مردانگی، هردو حکم می‌کنند تا بی‌درنگ پرداخت شود! بسیاری از مردان خدا را می‌شناسم که مهریه را سرسری نگرفته و آن را جزء دیون خود می‌دانند و به مجردی که تمکن مالی پیدا کردند، بلافاصله تأدیه نموده‌اند و اقدام به پرداخت مهریه کرده اند و از این نظر هم هیچ‌گونه احساس اجحافی نمی‌کنند!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا