چرا از دست دادن دوستان اتفاق بدی نیست؟

از دست دادن دوستان
  • چرا از دست دادن دوستان اتفاق بدی نیست؟

    از دست دادن دوستان یکی از مسائلی است که ممکن است به نظر برخی افراد به نوعی ناراحتی و افسردگی بخش باشد، اما در واقع این اتفاق برای بسیاری از افراد فرصتی است تا با توجه به شرایط و وضعیت هر فرد، دوستان جدید پیدا کنند و از نوع دوستی که می‌خواهند برخوردار شوند برای برقراری رابطه استفاده کنند.

    همچنین، از دست دادن دوستان می‌تواند به نوعی فرصتی باشد تا برای خود فضایی بسازید و به کارهایی که به آن‌ها علاقه دارید بپردازید و به عنوان یک فرد مستقل در زندگی خود پیشرفت کنید.

    از دیگر دلایلی که از دست دادن دوستان به نظر برخی افراد یک اتفاق بد نمی‌آید، می‌توان به این امر اشاره کرد که در برخی مواقع، افراد متفاوتی در طول زمان تحت تأثیر عوامل مختلف قرار می‌گیرند و دیگر به علت تفاوت‌های شخصیتی و رفتاری نمی‌توانند با هم در کنار هم زندگی کنند.

    بنابراین، از دست دادن دوستان یک اتفاق بد به شمار نمی‌آید و به نوعی فرصتی است تا فرد به موارد جدیدی در زندگی خود بپردازد و به عنوان یک فرد مستقل در زندگی خود پیشرفت کند.

    شاید حس کرده باشید که تعداد دوستان فعلی تان کمتر از دوران نوجوانی، دانشگاه یا اوایل بیست سالگی تان است. نگران نباشید، طبیعی است که با افزایش سن دوستان تان را از دست بدهید. این اتفاق به دلایل مختلفی می افتد و لزوما به این معنا نیست که شما دوست بدی هستید!

    مثلا وقتی براساس نزدیکی مکانی با یک سری افراد دوست می شویم، طبیعی است که وقتی به طور منظم یکدیگر را نبینند ارتباط تان قطع شود. مثلا با چند نفر از دوستان دوران دبیرستان تان، همچنان دوست هستید؟ شاید اصلا بچه دار شده اید و دیگر خیلی با دوستان تان که بچه ندارند نمی توانید ارتباط برقرار کنید، حداقل نه به شکل سابق. شاید حواس تان انقدر متمرکز بر کار و کار کردن بوده که معاشرت برای تان اولویت نداشته است. خوشبختانه از دست دادن دوستان همیشه هم اتفاق بدی نیست و حتی می تواند باعث بهتر شدن زندگی تان شود. در ادامه توضیح می دهیم که چرا از دست دادن دوستان قدیمی می تواند به سودتان باشد.

    ۱_ از دست روابط سمی خلاص می شوید

    شاید با افزایش سن دوستان تان را از دست بدهید اما در عین حال از دست روابط سمی با افرادی که هرگز در حضورشان احساس شادی و انرژی نکرده اید نیز خلاص می شوید: دوستانی که مدام گله و شکایت می کنند، هرگز کمک تان نمی کنند و حتی ممکن است پشت سرتان غیبت هم بکنند. نگه داشتن چنین دوستانی اصلا فایده ای ندارد و زندگی تان بدون آنها خیلی بهتر خواهد بود.

    ۲_ دوستان جدید دیدی جدید به شما می بخشند

    ملاقات با افراد جدید مثل پیدا کردن دیدگاهی جدید نسبت به زندگی است. وقتی دوستان جدیدی پیدا می کنید، علایق و سلایق تان ممکن است تغییر کنند و این اتفاق خوبی است! دوستان جدید همینطور شما را به آدم های جدید معرفی می کنند که آنها هم به نوبه ی خود افق های دید شما را گسترده تر می کنند.

    ۳_ وقت بیشتری برای کار کردن روی خودتان دارید

    یکی از دلایل رایجی که به خاطر آن با افزایش سن دوستان مان را از دست می دهیم کمبود وقت است. وقتی دغدغه تان کمتر است راحت تر می توانید برای بیرون رفتن با دوستان تان وقت پیدا کنید. اما وقتی حسابی سرتان شلوغ می شود به سادگی نمی توانید برنامه تان را خالی کنید. شما نیازمند تعادلی میان داشتن زندگی اجتماعی سالم و رسیدن به سرگرمی های شخصی و پیشرفت فردی تان هستید. وقتی حلقه ی دوستان تان کوچک تر باشد راحت تر می توانید برای خودتان وقت بگذارید و در عوض شاهد سودمندی این قضیه در شغل و روابط و سلامت کلی تان خواهید بود.

    ۴_ وقتی خیلی وقت تان را صرف معاشرت نمی کنید، می توانید روابط دوستانه ی عمیق تری برقرار کنید

    وقتی دوستان کمتری دارید، می توانید تلاش تان را برای داشتن روابطی بامعناتر با آن ها افزایش داده و منظم تر با یکدیگر در ارتباط باشید. با افزایش سن متوجه می شوید که تعداد دوستان مهم نیست، بلکه داشتن دوستانی که بتوان رویشان حساب کرد مهم است.

    ۵_ دوستان قدیمی باعث می شوند که در گذشته گیر کنید

    دوستان قدیمی بسیار ارزشمند هستند اما وقت گذرانی با کسانی که سال هاست می شناسیدشان می تواند باعث شود که در گذشته و الگوهای رفتاری قدیمی گیر بیفتید. افراد سالم روابطی را نگه می دارند که باعث رشدشان می شود و در عین حال اگر وقتی هم پیش بیاید روابط سودمند جدیدی شکل می دهند. از دست دادن دوستان و پیدا کردن دوستان جدید در زندگی طبیعی است.

    اگر حس می کنید که دوستان تان دیگر با شخصیت و سبک زندگی تان همخوانی ندارند، به دنبال شکل دهی روابط جدید باشد. شاید پیدا کردن دوستان جدید سخت باشد، اما شدنی است. اگر هم دلتان برای دوستان قدیمی تان تنگ شده، چرا  همین امروز پیامی به آن ها نمی دهید؟ یک پیام کوتاه هم برای زنده کردن رابطه کافی است. فقط به خاطر داشته باشید که آن ها هم ممکن است به دلایل شخصی  خودشان، دل شان بخواهد قید روابط گذشته شان را بزنند. پس از این مسئله برداشت شخصی نکنید. به جای آن نگاهی رو به جلو داشته و سعی کنید روابط جدیدی شکل بدهید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا