همه چیز در مورد جلسه خواستگاری

همه چیز در مورد جلسه خواستگاری
  • همه چیز در مورد جلسه خواستگاری

    جلسه خواستگاری یکی از مهمترین مراحل در روابط عاطفی و ازدواج است که برای بسیاری از افراد اهمیت ویژه‌ای دارد. این جلسه به معنای اعلام نیت و ارائه پیشنهاد ازدواج به نامزد خود می‌باشد که در آن دو نفر با هم به بحث درباره آینده و ادامه رابطه خود می‌پردازند.

    زمان مناسب برای جلسه خواستگاری

    زمان مناسب برای جلسه خواستگاری بستگی به شرایط هر فرد و رابطه آنها دارد. اما بیشتر افراد در ابتدای رابطه خود، پس از چندین ماه آشنایی و برقراری ارتباط عاطفی، به فکر جلسه خواستگاری می‌افتند. همچنین در برخی فرهنگ‌ها، سن و زمان مناسب برای جلسه خواستگاری تعیین شده است.

    محتوای جلسه خواستگاری

    محتوای جلسه خواستگاری باید با توجه به شرایط و رابطه دو نفر تعیین شود. در این جلسه، علاقه و احساسات هر دو طرف مورد بحث قرار می‌گیرد و ازدواج و ادامه رابطه به عنوان یک گام مهم در زندگی آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین در این جلسه، مطرح کردن نقاط قوت و ضعف، اهداف و تعهدات هر دو نفر برای آینده، یکی از موارد مهم است.

    آمادگی برای جلسه خواستگاری

    آمادگی برای جلسه خواستگاری نیز باید با دقت و با توجه به جزئیات انجام شود. در این جلسه، بهتر است نامزد خود را به یک محل شیک و مرتب، مانند یک رستوران یا یک کافه خاص دعوت کنید. همچنین، بهتر است در این جلسه، با لباسی مناسب و خوش‌تیپ حضور داشته باشید.

    نکات مهم در جلسه خواستگاری

    در جلسه خواستگاری، باید به نکاتی مهم توجه شود. به عنوان مثال، این نکته مهم است که در این جلسه، هدیه‌ای به نامزد خود تقدیم کنید. همچنین، باید در این جلسه، برای پاسخ به سوالات نامزد خود، آماده باشید و تمامی نقاط قوت و ضعف رابطه را مورد بررسی قرار دهید.

    نتیجه گیری

    جلسه خواستگاری یکی از مراحل مهم در روابط عاطفی و ازدواج است که برای بسیاری از افراد اهمیت ویژه‌ای دارد. این جلسه به معنای اعلام نیت و ارائه پیشنهاد ازدواج به نامزد خود می‌باشد که در آن دو نفر با هم به بحث درباره آینده و ادامه رابطه خود می‌پردازند. برای جلسه خواستگاری، باید به نکاتی مهم توجه شود و در آن به نکات قوت و ضعف رابطه پرداخته شود.

    مراسم خواستگاری گرچه لحظات خوش و مطلوبی دارد ولی معمولاً با نوعی اضطراب، دلواپسی و دلشوره همراه است. دیدن ها، پسندیدن ها، بله گفتن ها، جواب رد دادن ها، روز خواستگاری چی بپوشم؟ چطور شرع کنم و چه حرفی بزنم که خوب باشد؟ قدیمی ها می گفتند: «باید چهل کفش آهنین و هفت خمره روغن سوزاند تا یک عروسی سر بگیرد.»

     

    مراسم خواستگاری

    من در مقاله قبلی «مراسم خواستگاری» و در این مقاله سعی دارم به پرسش هایی در مورد آداب خواستگاری که در اکثر مشاوراتم مراجعین از من می پرسند و دغدغه ی  ذهنی خیلی از جوانانی است که در شرف ازدواج هستند، پاسخ دهم. امیدوارم ازدواجی موفق داشته باشید.

    گرچه مرد پیشنهاد دهنده است ولی خانم ها نباید خود را دست کم بگیرند زیرا نخست این خانم ها هستند که اگر جواب مثبت ندهند عروسی سر نمی گیرد، ثانیاً در اسلام تصریح نشده است که حتماً مردان پیشقدم شوند. مگر نه اینکه وقتی خطبه عقد خوانده می شود این زن است که آغاز کننده زندگی زناشویی است و با گفتن «خودم را به نکاح تو در می آورم» مرد را تشویق می کند که «قبلتُ» بگوید.

    استخاره ازدواج

    بعضی خانواده ها برای جواب دادن به خواستگار به استخاره متوسل می شوند. استخاره ازدواج چقدر می تواند کمک به تصمیم گیری بکند؟

    جواب: استخاره طلب خیر و هدایت یا کسب تکلیف از خداوند است. استخاره نباید جانشین تفکر، تعقل، تحقیق و مشورت گردد. استخاره برای ازدواج جایی جایز است که تصمیم گیرنده بر سر دوراهی باقی مانده و نمی تواند یکی را انتخاب کند در این صورت به استخاره متوسل می شود.

    عروس آینده باید چه رفتاری داشته باشد؟

    جواب: عروس خانم باید لباس ساده پوشیده و آرایشی دخترانه داشته باشد از طرفی عروس باید خودش باشد، یعنی با صداقت به همه چیز پاسخ دهد و باور داشته باشد که صداقت او همه را خلع سلاح می کند.

    جلسه خواستگاری

    سایر گفتگوهایی که باید در جلسه خواستگاری مطرح شوند کدام اند؟

    جواب: در جلسه دوم خواستگاری که به بله برون معرف است باید طرفین پای از جاده صداقت بیرون نگذارند وعده بیجا و غیر ممکن ندهند رودربایستی را کنار بگذارند و به خصوص اگر فامیل هستند همه خواسته خود را مطرح کنند و در نهایت هیچ امری را موکول به حدس و گمان نکنند.

    اغلب دخترها می گویند این وظیفه سختی است که به عهده ما گذاشته اند. نظر شما چیست؟

    جواب: راست می گویند. تصور بفرمایید دختر جوانی که باید یک تنه سینی چای را جلوی تک تک اعضای فامیل بگیرد در حالی که چشم های کنجکاو روی او خیره شده است. ماهرترین هنرپیشه ها هم دست و پای خود را گم می کنند چه برسد به بک دختر جوان و احتمالاً کم سن و سال.

    تحقیق در ازدواج

    آیا تحقیقات در ازدواج لازم است یا این کار قدیمی شده است؟

    جواب: دختر و پسری که مایل اند با یکدیگر ازدواج کنند باید از یکدیگر شناخت نسبی داشته باشند. تحصیل این شناخت از ضروریات حتمی است بی گدار به آب نزنید که ازدواج غلط نوعی خودکشی روانی است.

    حالا که تحقیقات برای ازدواج لازم است ممکن است شیوه های محترمانه آن را شرح دهید؟

    جواب: اول مشورت یعنی انتخاب راهنمایی دانا که علاوه بر عقل و فهم دارای حسن نیت هم باشد.

    دوم واسطه و معرف که باید خیرخواه، آگاه و بدون غرض و مرض باشد.

    سوم پرس و جو از فامیل، دوستان، معلمان و مدیران او.

    چهارم مکاتبه، گفتگوی مستقیم و بیان شرط و شروط.

    چگونه به خواستگار جواب دهیم؟

    جواب: لازم نیست در همان جلسه اول خواستگاری دختر خانم جواب مثبت یا منفی دهد. به خصوص اگر قبلاً یکدیگر را ندیده باشند و قول و قرارهای خود را نگذاشته باشند خانواده دختر حتی می تواند یک یا دو هفته برای جواب دادن به خواستگار و تحقیقات مهلت بخواهد.

    قسمت در ازدواج

    نقش قسمت در ازدواج چیست آیا این عقیده که می گویند این دختر و پسر قسمت هم بوده اند یا اگر قسمت هم باشند همه چیز درست می شود صحیح است؟

    جواب: اینها خرافات است مسئله قسمت با قضا و قدر الهی فرق دارد. گاهی شخصیت دو نفر (دختر و پسر) طوری است که هم کفو هستند یعنی دلایل ارثی و اکتسابی آن دو را به طرف هم جزب می کند که در این صورت قسمتی از وجود هم می شوند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا