نشانه های پایان یک رابطه عاشقانه

نشانه های پایان یک رابطه عاشقانه
  • نشانه های پایان یک رابطه عاشقانه

    رابطه عاشقانه یکی از مهم‌ترین و پایدارترین روابط میان دو نفر است. اما زمانی که این رابطه به پایان می‌رسد، برای هر دو نفر بسیار سخت است. نشانه‌های پایان یک رابطه عاشقانه برای هر دو طرف ممکن است متفاوت باشد، اما در اینجا به بررسی برخی از نشانه‌هایی که ممکن است برای پایان یک رابطه عاشقانه مهم باشند، می‌پردازیم.

    اولین نشانه‌ای که ممکن است برای پایان یک رابطه عاشقانه مهم باشد، کم‌رنگ شدن علاقه و اهمیت است. در ابتدای رابطه، هر دو طرف به یکدیگر علاقه بسیار زیادی دارند و این علاقه باعث می‌شود که هر دو طرف به هم مراقبت کنند و برای رضایت همدیگر تلاش کنند. اما در صورتی که این علاقه کم‌رنگ شود، هیچ کدام از طرفین دیگری را به عنوان اولویت خود نمی‌دانند و برای حفظ رابطه تلاش نمی‌کنند.

    نشانه دیگری که ممکن است برای پایان رابطه عاشقانه مهم باشد، کاهش تعاملات میان دو نفر است. در ابتدای رابطه، هر دو طرف به یکدیگر نیاز دارند و برای برقراری تعامل با هم تلاش می‌کنند. اما در صورتی که این تعاملات به نحوی کاهش یابد، دو نفر دیگر به یکدیگر نیازی ندارند و به راحتی از هم دور می‌شوند.

    نشانه سومی که ممکن است برای پایان رابطه عاشقانه مهم باشد، بی‌توجهی به نیازهای همدیگر است. در ابتدای رابطه، هر دو طرف به نیازهای یکدیگر توجه می‌کنند و سعی می‌کنند برای رضایت همدیگر تلاش کنند. اما در صورتی که دو نفر بی‌توجه به نیازهای همدیگر شوند، رابطه‌شان آسیب می‌بیند و در نهایت به پایان می‌رسد.

    نشانه چهارمی که ممکن است برای پایان رابطه عاشقانه مهم باشد، کاهش تعهدات است. در ابتدای رابطه، هر دو طرف تعهدات بسیاری را به یکدیگر می‌دهند و سعی می‌کنند تا به همین تعهدات عمل کنند. اما در صورتی که تعهدات کاهش یابد، دو نفر دیگر نسبت به هم تعهدی ندارند و به راحتی از هم دور می‌شوند.

    نشانه پنجمی که ممکن است برای پایان رابطه عاشقانه مهم باشد، افزایش دعوا و نزاع است. در ابتدای رابطه، هر دو طرف سعی می‌کنند که با هم خوب رفتار کنند و از دعواها و نزاع‌ها دوری کنند. اما در صورتی که دعواها و نزاع‌ها افزایش یابد، رابطه‌شان آسیب می‌بیند و در نهایت به پایان می‌رسد.

    در نهایت، باید گفت که پایان یک رابطه عاشقانه برای هر دو طرف بسیار سخت است و ممکن است نشانه‌های مختلفی برای پایان این رابطه وجود داشته باشد. اما اگر توجه به نشانه‌هایی که برای پایان رابطه عاشقانه مهم هستند، داشته باشید، می‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید و از پایان رابطه با کمترین آسیب خارج شوید.

    ۰
    آیا اخیرا این حس رو دارید که دیگه رابطه تون مثل قبل نیست؟ مواجه شدن با این واقعیت که رابطه تون با کسی که دوستش دارید داره به پایانش نزدیک میشه، بسیار سخته. اما این بسیار مهمه که به این رابطه ناسالم و نافرجام پایان بدید. شاید فکر کنید که فقط یه دوره سخت رو دارید میگذرونید ( شاید اینطور باشه ) ولی نشانه هایی وجود داره که شما میتونید بفهمید زمان پایان دادن به این رابطه رسیده است.

     

    بخش اول  به صحبت هایی که با همدیگه میکنید دقت کنید

     

    ببینید که هر چند وقت با همدیگه دعوا و بحث میکنید.

    دعوا و بحث میتونه یک راه سالم و کارآمد برای حل مشکلاتتون باشه. هرچند اگر شما دائما با هم دعوا و جر و بحث میکنید، شاید این یک نشانه برای پایان رابطه تون باشه.

    • دقت کنید که دلیل این دعوای شما چیه، اگر اغلب سر چیزهای بی اهمیت بحث میکنید، این نشانه پایان این رابطه است.
    • حس خشم، ناخشنودی و عدم تمایل برای آشتی و پایان دادن به این دعوا، میتونه یک نشانه دیگر برای این پایان باشه.

    دقت کنید که هر چند وقت راجع به احساساتتان صحبت میکنید.

    بخش مهمی از یک رابطه صحبت کردن در باره احساسات و نیاز های خودتون و همسرتون از یکدیگر هست. اگر حس میکنید که اون شخص احساساتتون رو درک نمیکنه و بهش احترام نمیذاره یا اینکه شما چند وقتی هست که از احساسات اون شخص بیخبر هستید، پس رابطه شما در خطر است.

    • این کار میتونه از چیزهای کوچک شروع بشه، مثلا از این شروع بشه که چند روزی از هم نپرسید که روزتون چطوری بوده. ولی این میتونه گسترش بیابه تا وقتی که احساسات همدیگه رو نادیده بگیرید.
    • اگر یه دفعه فهمیدید که وقتی همسرتون داره صحبت میکنه، توجهی به صحبتاش ندارید و بهش گوش نمیدید یا برعکس، در این صورت شما دچار مشکل شده اید و یکی از نشانه های پایان رابطه رو دارید.

    به این توجه کنید که آیا راجع به آیندتان با همدیگه صحبت میکنید.

    نادیده گرفتن صحبت درباره آینده رابطه تون یا آینده خودتون میتونه نشانه این باشه که اون شخص نمیتونه آینده ش رو با شما تصور کنه و سعی میکنه با نادیده گرفتن این موضوع، این حقیقت رو پنهان کنه.

    • اگر شما تا حالا راجع به این که یه روزی با هم ازدواج کنید یا بچه دار بشید صحبت نکردید، در این صورت شاید این رابطه فرجامی نداشته باشه.
    • اگر شما هیچ برنامه ای برای آیندتان با اون فرد ندارید یا مثلا برای تعطیلات پیش رو با اون فرد برنامه ای ندارید و ترجیح میدید تنها باشید پس یکی دیگه از نشانه های پایان رابطه رو دارید.

    دقت کنید که اون فرد چجوری در مقابل دیگران با شما صحبت میکنه.

    افرادی که در یک رابطه سالم هستند، دائم به دنبال این هستند که پز موفقیت ها و ویژگی های خوب همسرشون رو به بقیه بدن . وقتی که اون فرد ویژگی های بد و یا ضعف های شما رو به دیگران میگه، این یک نشانه دیگر است. این صحبت منفی راجع به شما یک بی احترامی و مهم نبودن شما برای اون فرد رو نشون میده.

    • یک تفاوتی بین در میان گذاشتن مشکلاتی که در رابطه تون دارید با دائما گفتن ویژگی های بد شما به اون ها هست. متوجه این قضیه باشید.

    بخش دوم  به تفکرات و احساسات آن فرد دقت کنید

     

    ببینید که سطح هیجان تون به اون شخص چقدر است.

    آیا قبلا اون شخص باعث میشد که شور و حرارت خاصی در شما به وجود بیاد ولی اخیرا دیگه اون حس رو ندارید؟ اگر وقتی که کنارش هستید دائما حس میکنید که حوصلتون سر رفته و یا دنبال بهانه ای برای تنها شدن هستید، احتمالا قلبا از این رابطه بیزار هستید.

    • قرار نیست که رابطه شما همیشه هیجان انگیز و با خاطرات جدید باشه. شاید این هیجان و خاطرات رو خود شما باید خلق کنید.

    آینده تون رو بدون اون شخص تصور کنید.

    همه خواسته ها و رویا هاتون رو تصور کنید، هر چیزی که دوست دارید در آینده داشته باشید. حالا ببینید که آیا این شخص هم در رویا های شما هست یا نه؟ تصور یک رویا که بدون این شخص ساده تر بدست می آید یا غیبت این شخص در رویاهایتان میتونه یک نشانه برای پایان این رابطه باشه.

    ببینید که آیا شما همچنان علایق و هدف هاتون رو به همدیگه میگویید.

    شما احتمالا در اولین دیدارتون علایق و عادات مشترک زیادی داشتید، ولی زمانی ممکنه به خودتون بیاید و بببینید که دیگه توی زندگی اون فرد اون نقش سابق خودتون رو ندارید و دیگه از علایق و اهدافش برای آینده خبری ندارید.

    بخش سوم  ارزیابی جو رابط

     

    ببینید که اشتیاق و تمایل شما برای رابطه جنسی چقدر است.

    اگر اون شخص دیگه براتون جذاب نیست و برای شما جذبه ای نداره و تمایلی برای رابطه جنسی با شما نداره ، پس رابطه شما یکی از نشانه های بزرگ پایان رو داره .

    • ببینید که آخرین باری که رابطه جنسی داشتید کی بود و ببینید که آیا این کار رو با اشتیاق خودتون انجام دادید یا بیشتر حالت انجام وظیفه داشت؟

     

    به وفاداریتان به یکدیگر دقت کنید.

    خیانت باعث نابودی یک رابطه میشه. اگر میبینید که اخیرا اون فرد رفتار مشکوکی دارد و با شما به خوبی قبل رفتار نمیکند پس باید به این نشانه توجه کنید.

     

    ببینید که آیا این رابطه باعث ارتقای زندگی شما میشود.

    همونطور که شما باید در انتخاب دوست برای خودتون دقت کنید تا حس خوبی از آن بگیرید، رابطه تون هم باید باعث بشه که شما حس خوبی از آن بگیرید و باعث رشد شخصیتی شما بشه. اگر به این پی بردید که اون شخص فقط باعث عقب گرد شما میشه و فقط فکر، زمان و چیزهای با ارزش دیگرتون رو میگیره، پس باید گزینه پایان این رابطه رو در نظر بگیرید.

    ببینید هر چند وقت دوستان و یا خانواده تون با اون شخص وقت میگذرونند.

    خانواده و دوستان شما از همه بهتر شما رو میشناسند و بهترین ها رو برای شما میخوان. اگر فهمیدید که اون ها از دیدن شما و اون فرد دوری میکنند، رابطه تون دوام نخواهد داشت. داشتن حمایت دوستان و خانواده تون یک اثر خوب و قابل توجه بر رابطه ی شما میگذارد.

     

    ببینید که چقدر زندگی شما به هم وابسته است.

    اگرچه اینکه شما برای خود و تصمیم هاتون مستقل باشید بسیار مهمه، ولی اگه زندگی شما داره دو راه مختلف رو میره و به هم وابستگی ندارید، در این صورت شما دارای مشکل هستید. وقتی که شما همه وقتتون رو با دوستاتون میگذرونید و از این کار خوشحال هم هستید و به به اون شخص فکر نمیکنید و از زندگی اون شخص بی اطلاع هستید و اون شخص در برنامه هاتون نقشی نداره، پس احتمالا اون شخص در زندگی شما هم نقشی نداره.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا