روابط پسر و دختر قبل از ازدواج و مشکلات آن

روابط پسر و دختر قبل از ازدواج و مشکلات آن
  • روابط پسر و دختر قبل از ازدواج و مشکلات آن

    در امروزه‌ی جوانان، روابط پسر و دختر قبل از ازدواج به عنوان یک روند رایج و معمول در جامعه شناخته می‌شود. این روابط می‌توانند به صورت عاطفی، جنسی و یا هر دوی آنها باشند. با این حال، با وجود پذیرش عمومی این روابط، بسیاری از مشکلات و نگرانی‌ها در مورد آن وجود دارد. در این مقاله به بررسی این مشکلات پرداخته خواهد شد.

    اولین مشکلاتی که می‌تواند در روابط پسر و دختر قبل از ازدواج به وجود بیاید، عدم تعهد و عدم پایبندی به رابطه است. زمانی که دو نفر در یک رابطه‌ی عاطفی هستند، در ابتدا هیجان و شور و شوق زیادی دارند؛ اما با گذر زمان، احساساتشان کاهش می‌یابد و این باعث می‌شود که تعهد به رابطه کمتر شود. در نتیجه، این رابطه به سرعت پایان می‌یابد.

    مشکل دوم که ممکن است در روابط پسر و دختر قبل از ازدواج پیش بیاید، وابستگی بیش از حد به شخص دیگر است. زمانی که دو نفر در یک رابطه هستند، ممکن است به شدت به هم وابسته شوند و این باعث می‌شود که آنها نتوانند از یکدیگر جدا شوند. این وابستگی بیش از حد، تأثیر منفی بر روابط دوستانه و خانوادگی این دو نفر داشته باشد.

    مشکل سومی که در روابط پسر و دختر قبل از ازدواج وجود دارد، رفتارهای نامناسب میان دو نفر است. ممکن است دو نفر به دلایلی همچون مشغله کاری یا تحصیلی، نتوانند به صورت مستقیم با یکدیگر در تماس باشند و این موجب می‌شود که از رساندن پیام‌های نامناسب و اشتباه به یکدیگر استفاده کنند؛ به عنوان مثال پیام‌هایی که حاوی کلمات رکیک و خشن باشند.

    مشکل چهارمی که ممکن است در روابط پسر و دختر قبل از ازدواج پیش بیاید، فقدان رابطه دوستانه و صمیمی با همه‌ی افراد است. زمانی که دو نفر در یک رابطه هستند، ممکن است از دوستی با دیگران کم کنند و به صورت مستقیم و غیر مستقیم به دوستان خود اعلام کنند که آنها با شخص دیگری در رابطه هستند. این باعث می‌شود که دوستان از آنها دوری کنند و این باعث می‌شود که دو نفر در یک محیطی تنها باشند.

    در نتیجه، می‌توان گفت که روابط پسر و دختر قبل از ازدواج، با بسیاری از مشکلات و نگرانی‌ها همراه است. این مشکلات می‌توانند عدم تعهد، وابستگی بیش از حد، رفتارهای نامناسب میان دو نفر و فقدان رابطه دوستانه و صمیمی با همه‌ی افراد باشند. برای اینکه این مشکلات کاهش یابند، نیاز است که دو نفر در رابطه با یکدیگر در مورد تعهد، محدودیت‌ها، وابستگی‌های بیش از حد و رفتارهای مناسب با یکدیگر صحبت کنند. این کار می‌تواند بهترین راه برای حفظ روابط پسر و دختر قبل از ازدواج باشد.

    اگر روابط پسر و دختر در چارچوبی مناسب نباشد بستری برای ارضای شهوت می شود.

    مشکلات روابط پسر و دختر

    ۱- گاهی روابط پسر و دختر به این صورت است که آنها بدون اینکه شناخت کافی از هم داشته باشد و فقط به خاطر انگیزه های عاطفی و احساسی و با هدف ازدواج با هم دوست می شوند و توجیه آنها برای دوستی با هم شناخت و آمادگی بیشتر برای زندگی بهتر است. دختر و پسر برای اینکه رابطه گرم­تر و صمیمانه­ تری داشته باشند به وسیله پیامک، گفتگوی تلفنی و دیدار با هم در ارتباط هستند. آرزوها و رویاهایی رنگی همه­ ذهن و زندگی آن دو را به خصوص دختران را که عاطفی‌ترندپر می کند.

    اما بعد از مدتی واقعیت چهره خشن خود را نشان می دهد و واقعه تلخی که بارها و بارها تکرار میشده باز هم تکرار می شود. در صورتی که دختر و پسر می توانستند همسر آینده خود را بهتر و بیشتر بشناسند؛ بدون طی کردن این راه پرخطر، دوستی های بی پایه و اساس، بدون اینکه عشق و علاقه بین آنها مانع از دیدن عیوب همدیگر شود و عقل را در تصمیم گیری ها دخالت ندهند و به احساسی ناپایدار و زودگذر اکتفا کنند. شاید بپرسید چگونه؟

    دختر و پسری که از طریق واسطه به هم معرفی می شود یا در جایی مثل دانشگاه، محل کار و … با هم آشنا می شوند به جای دوستی­های پنهانی و روابط ناسالم می توانند همسر آینده خود را بهتر و دقیق مورد شناسایی قرار دهند به این صورت که بعد از شناخت کلیات یکدیگر، در یک محدوه زمانی مشخص تحت نظر خانواده­ هایشان رابطه سالم و آشکاری داشته باشند. مثلاً آقا پسر برای آشنایی بیشتر با دختر به خانه آنها برود و در طی چندین جلسه نه محدود به ۲ یا ۳ جلسه تا جایی که احساس کنند دیگر سوال و ابهامی از هم در ذهن ندارند. به این صورت جزییات روشن می شود و همدیگر را به خوبی شناخته­ اند و گام های محکم و مطمئن تری به سوی ازدواجی پایدار و ماندگار و عشقی مبتنی بر عقل و نه احساسی زودگذر بر می دارند.

     

    ۲- گاهی اوقات در روابط پسر و دختر ، هدف آنها ازدواج نیست و صرفاً برای دوستی، گذران اوقات فراغت، پر کردن خلاء­های عاطفی خود، به دست آوردن یک شور و هیجان کاذب، خسته شدن از یکنواختی و تکراری بودن زندگی خود به طرح دوستی و رابطه می پردازند. البته این نوع از دوستی و روابط پسر و دختر در روزهای آغازین بسیار شیرین است اما بعد از مدتی که از روابط آنها می گذرد باز هم زندگی برای آنها تکراری می شود و بی حوصله می شوند و به فکر طرح دوستی با فرد دیگری می شوند.

    گاهی اوقات در حین اینکه دختر و پسر با هم رابطه دارند اگر یکی از آنها ازدواج کند بعد از قطع این ارتباط طرفی که شاهد این ازدواج است، دنیایی پر از درد و حسرت و اندوه خواهد داشت و آنکه ازدواج می کند، گاهی همسرش را با دوست جنس مخالف خود مقایسه می کند، بین آن رؤیاهای شیرین و زندگی فعلی خود، گرفتار شده و زندگی را بر خود و همسرش تیره و تار می کند، ممکن است حتی از زندگی و همسرش دلسرد شود به لحاظ روحی و روانی افسرده شود و گاهی دچار بی اعتمادی و بدبینی می شود.

     

    ۳- گاهی روابط پسر و دختر با سرنوشتی وحشتناک به پایان می رسد مثلاً ممکن است پسر با هدف ازدواج جلو بیاید بگوید ما مال هم هستیم پس می توانیم هر رابطه ای با هم داشته باشیم دختر بیچاره هم با هدف اینکه او در آینده شوهرش خواهد بود و به خاطر ترس از دست دادن او به اهداف پلید پسر پاسخ مثبت می دهد ولی نمی داند که وقتی پسر هدف شوم خود را عملی کرد دیگر سراغی از او نمی گیرد و دیگر جوب تلفن های دختر را نمیدهد و حتی رابطه خود را با آن دختر انکار می کند.

    یا ممکن است دختری بعد از اینکه فهمید دوست پسرش چه هدف شومی دارد تصمیم به قطع رابطه با او بگیرد. اما پسر با تهدید، خواهان ادامه روابط می شود. اما دختر به او و خواسته اش توجهی نمی کند و پسر هم که به این سادگی ها کنار نمی رود با همدستی دوستانش، دوست دخترش را ربوده و او را مورد آزار و اذیت قرار داده و رهایش می کنند و از تمامی صحنه ها عکس و فیلم گرفته و دختر را تهدید می کنند که اگر ماجرا را با کسی در میان بگذارند با پخش عکس هایش آبروی او را می برند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا