چگونه بدون ترس با فرد مورد علاقه مان صحبت کنیم؟

چگونه بدون ترس با فرد مورد علاقه مان صحبت کنیم؟
  • چگونه بدون ترس با فرد مورد علاقه مان صحبت کنیم؟

    یکی از چالش‌های بزرگی که برای بسیاری از ما وجود دارد، صحبت کردن با فرد مورد علاقه مان است. بیشتر ما می‌ترسیم که در مقابل او بی‌ثبات و غیر قابل پیش‌بینی باشیم و این باعث می‌شود که از صحبت کردن با او اجتناب کنیم. اما با دانستن چند ترفند ساده، می‌توانید با فرد مورد علاقه‌تان راحت‌تر و مطمئن‌تر صحبت کنید.

    ۱- تمرین کنید
    برای شروع، می‌توانید با گفتگو با دوستان و خانواده‌تان شروع کنید. این به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های صحبت کردن را بهبود بخشید و خود را آماده صحبت کردن با فرد مورد علاقه‌تان کنید.

    ۲- تحقیق کنید
    درباره شخصیت و علایق فرد مورد علاقه‌تان تحقیق کنید. این به شما کمک می‌کند تا بتوانید موضوعات جالبی برای صحبت کردن پیدا کنید و او را به خود جذب کنید.

    ۳- با شخصیت‌تان آشنا شوید
    پیش از اینکه با فرد مورد علاقه‌تان صحبت کنید، با شخصیت‌تان آشنا شوید و از خودتان آگاهی داشته باشید. این به شما کمک می‌کند که در صحبت کردن با او خودتان باشید و از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار شوید.

    ۴- از سوالات باز استفاده کنید
    از سوالات باز استفاده کنید و او را به صحبت کردن دعوت کنید. این به شما کمک می‌کند تا او را به خود جذب کنید و از طرفی به شما این امکان را می‌دهد که بیشتر درباره او بدانید.

    ۵- بدانید که هیچ‌کس کامل نیست
    بدانید که هیچ‌کس کامل نیست و همه ما در یادگیری و بهبود مهارت‌های خود در صحبت کردن هستیم. این به شما اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد و باعث می‌شود که از صحبت کردن با فرد مورد علاقه‌تان لذت ببرید.

    در نهایت، با تمرین و تلاش مستمر، می‌توانید به یک ترکیب از مهارت و اعتماد به نفس برای صحبت کردن با فرد مورد علاقه‌تان برسید. به یاد داشته باشید که این یک فرایند است و نیاز به صبر و پشتکار دارد.

    بخش اول – آماده شوید

     

    قبل از این که کاری انجام دهید کمی فکر کنید.

    برای آماده شدن زمان بذارید، شما یک امتحان ریاضی رو بدون اینکه قبلش آماده شوید پاس نمیکنید که! کسانی که برای برنامه ای میخوان بهش عمل کنند بیشتر زمان میذارن، شانس بیشتری برای پذیرفته شدن دارند.

    • مطمئن باشید که به درستی آماده میشوید، فرد مورد علاقه شما از اینکه مورد توجه شما قرار بگیره لذت میبره ولی اینکه بدونه تمام روز دارین بهش فکر میکنید هم چندش انگیز به نظر میرسه! پس لازمه که یه توازن خوبی بین این دو تا برقرار کنید.

    قبل از عملیات (!) به خوبی استراحت کنید.

    نفس عمیقی بکشید و با یه خواب راحت و یه دوش خودتون رو ریلکس کنید.

    قبل از هر حرفی به خوبی فکر کنید.

    شما میتونید با فکر کردن به گزینه هاتون از پس اعصابتون بر بیاید، قبل از اینکه با فرد مورد علاقه تون صحبتی بکنید این کار رو تو خونه و با خودتون چند بار تمرین بکنید. اینطوری دیگه دچار اون سکوت ضایع وسط صحبت نمیشید!

    • این کار رو با آیینه تمرین کنید. شما باید بدونید که چی میخواید بگید، ولی یه جوری بیانش نکنید که انگار سالهاست دارید تمرینش میکنید. هر چقدر که شما بیشتر تمرین کنید، اعتماد به نفس بیشتری در حین صحبت با اون فرد میگیرید.
    • این کار رو ساده بگیرید. چند تا ورژن از چیزی که میخواید رو امتحان کنید، میتونید یه جور مسخره هم این کار رو امتحان کنید که خنده تون بگیره، هر چقدر که این کار رو کمتر جدی بگیرید در زمان حرف زدن با اون فرد بیشتر عادی به نظر میاید.

    قبل از هر کاری به خوبی اون فرد رو بشناسید.

    شما اول باید شخصیت، عادت ها، سرگرمی های طرف مقابلتون رو بشناسید. بدونید که مثلا اون برای ناهار چی میخوره با به چه ورزش هایی علاقه داره. دانستن این جزئیات کوچک اما مهم به شما در حین گفتگو کمک خوبی میکند. برای مثال شاید بتونید اینطوری بگید:

    • “من فهمیدم که تو از فیلم های دهه ۹۰ خوشت میاد، یه کدوماش علاقه داری؟”
    • “من و دوستام بعد از دانشگاه میخوایم بریم سینما، اگه خواستی تو هم میتونی با ما بیای”

    راه های خلاقانه برای بالای بردن اعتماد به نفس خود پیدا کنید.

    یکی از دلیل هایی که شما از این که علاقه خود را بیان کنید میترسید این است که این به اعتماد به نفس شما لطمه میزند. اجازه ندهید که این اتفاق بیفتد. این که اعتماد به نفس شما به خاطر یک نفر خدشه دار شود عقلانی نیست. بیشتر اعتماد به نفس شما باید از این که شما چه حسی دارید نشئت بگیرد. در این صورت شما جذاب تر به نظر میرسید.

    • به صفحه اینستاگرام خود نگاه کنید. پژوهش ها نشان میدهد که فقط نگاه کردن به صفحه اینستاگرام خود ۳ دقیقه در هر روز باعث بالا رفتن اعتماد به نفس افراد می شود.
    • زمانی را با پدر خود بگذرانید . پژوهش ها همچنین نشان میدهند که فرزندانی که وقت بیشتری رو با پدر خود میگذرانند مطمئن تر هستند. قبل از صحبت با فرد مورد علاقه تون میتونید ساعاتی رو با پدرتون بگذرونید.

    مستقل باشید.

    یعنی چی؟ یعنی خودتون رو در موقعیتی قرار بدید که براتون مهم نباشه اون فرد هم از شما خوشش بیاد. چرا این قضیه مهمه؟ به دو دلیل: اول این کمک میکنه که اگر جواب رد شنیدید بتونید باهاش کنار بیایید و سپس اینکه این باعث میشه که رابطه سالم تری با اون فرد داشته باشید، به جای اینکه از آن ها یک قهرمان بسازید که با آمدنشان به زندگیتان همه چیز تغییر خواهد کرد، خیلی عادی رفتار کنید .

    • چی؟ میگین چرا باید این کارو بکنم؟ من اصلا این دست خودم نیست. حق با شماست ولی برخی اوقات ما درباره علایقمان بیش از حد فکر میکنیم و زندگیمان را با آن ها تصور میکنیم. این روابط خیالی به حدی خطرناک میشوند که دیگر ما نمیتونیم خودمون رو بدون اونا تصور کنیم.

     

    بخش دو – حالا انجام بدید !

     

    با فرد مورد نظرتون در مکان نسبتا خلوتی روبرو شوید.

    دفعه اولی که شما با این فرد روبرو میشوید باید در وضعیتی باشد که دیگران نتوانند باعث مزاحمت شوند. وسط یک جمعیت جای مناسبی برای یک گفتگو مداوم نیست. برای مثال:

    • میتونید در حین صرف ناهار یا یک میان وعده پیش فرد مورد نظرتون برید و ازش بخاید که آیا میتونید پیش اون ها بشینید و سپس گفتگو رو آغاز کنید، به همین سادگی.
    • اگر هر دوی شما به یک مهمانی دعوت شده اید وضعیت مشابه ای است که شما بهانه ای برای صحبت دارید.
    • به وسیله یکی از دوستان مشترکتان با اون فرد باهاش تماس بگیرید یا باهاش ملاقات کنید.

    خودتون رو معرفی کنید.

    اگر این فرد از قبل شما رو میشناسد تنها چیزی که برای شروع لازم است یک سلام ساده هست، به یاد داشته باشید که در حین این کار دقیقا به چشمان فرد مورد علاقه تان نگاه کنید و تماس چشمی برقرار کنید. با خودتون فکر کنید اگه در این حین به کفش هاتون نگاه کنید اون فرد چه فکری میکنه!

    از اون فرد راجع به خودش بپرسید.

    سوال هایی که با “چرا” یا “چجوری” معمولا بهترین سوالات برای ادامه دادن به گفتگو در این موقعیت هست.

    • یادتون باشه که از سوال هایی که پاسخش بله یا نه هست پرهیز کنید. اگه از اون فرد بپرسید که “تو چه رشته ای درس خوندی؟” او به شما جواب طولانی نخواهد داد، اما اگر بپرسید که “درس های این رشته چطورین” قاعدتا او بیشتر برای شما خواهد گفت.
    • از اون ها درباره خودشان بپرسید، این که او اهل کجاست با پدر مادرش چکاره هستند. مردم معمولا دوست دارند راجع به خودشان صحبت کنند.

    یادتون باشه که اگه اون فرد داره یک داستان یا موضوعی رو میگه وسط حرفش نپرید.

    یعنی که وسط صحبت این فرد سوالات زیادی نپرسید و بیشتر یک شنونده ی خوب باشید. این نشان دهنده این است که شما به حرف های توجه میکنید و به او اهمیت میدهید. اگه میخواید صحبتی بکنید اول مطمئن بشید که صحبت های اون شخص تموم شده باشه.

    به زبان بدن خود توجه کنید.

    چه بخاید چه نخاید زبان بدن شما بسیار تاثیر گذار است، گاهی اوقات زبان بدنتون چیزهایی که نمی توانید بگویید را بهتر از شما بیان می کند. اما اگر شما بدونید که زبان بدنتون داره چی میگه و بتونید اصلاحش کنید، دیگه اون نمیتونه بهتون خیانت کنه! چند مورد زیر میتواند به شما کمک کند.

    • تماس چشمی: تماس چشمی می گوید که شما به حرف های این شخص علاقه دارید و به آن توجه میکنید.
    • در جهت او باشید: بدنتون رو در جهت او قرار بدید، این یعنی که شما به صحبت های او علاقه دارید و خجالتی ندارید.
    • لبخند: لبخند نشان میدهد که اون فرد شما رو خوشحال کرده است.
    • با زبان بدنتون لاس بزنید !: مخصوصا اگر شما دختر هستید. به آرامی پلک بزنید یا با موهاتون بازی کنید.
    • به جک های اون فرد بخندید: حتی اگه اون جک ها بی مزه هستند، و همچنین سعی کنید که این جک ها رو خنده دار جلوه بدید.

    یک قرار بذارید.

    اگر حس کردید که گفتگوتون داره خوب پیش میره درباره اینکه کی دوباره این فرد وقت برای یک ملاقات داره، تردید نکنید. این میتوته هر چیزی باشه مثلا اینکه آیا فردا برای ناهار وقت داره یا اینکه برای دیدن فیلمی در سینما. بسته به این که چقدر مطمئن شما این درخواست رو بیان کنید اون فرد واکنش نشون خواهد داد.

    • اگه خوب به این قضیه فکر کنید و شرایط رو به خوبی بسنجید میتونید بفهمید که آیا اون ها هم به این کار علاقه دارند یا خیر، نگران پرسیدن نباشید، وقت اقدام کردن فرارسیده.

    از وضعیت آگاه باشید.

    شما لزوما قرار نیست که با یک استقبال گرم مواجه شوید، ابتدا گفتگوتون رو آغاز کنید و اگر دیدید که طرف مقابلتان بی حوصله یا عصبی است، بپرسید که آیا مشکلی دارند؟ ممکنه که اون ها روزه بدی رو گذرونده باشند پس نا امید نشید.

    • اگر دیدین وضعیت خرابه و طرف مقابلتون ناراحته و کاریش نمیشه کرد پس خیلی مودبانه عذر بخاید و بزنید به چاک! میتونید یه روز دیگه تلاش کنید.

    جواب رد رو به خوبی بپذیرید.

    امکانش هست که این فرد همین حس رو نسبت به شما نداشته باشه، پس شما خیلی عادی این رو بپذیرید و باهاش کنار بیاید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا