۱۴ روش شگفت انگیز درس خواندن برای امتحان

روش درس خواندن برای امتحان
  • روش درس خواندن برای امتحان

    روش درس خواندن برای امتحان، یکی از مهمترین مواردی است که هر دانشجو باید در طول دوره تحصیلی خود مورد توجه واقع شود. درس خواندن به معنای مطالعه و یادگیری مطالب مورد نیاز برای یک درس است. به منظور اینکه بهترین نتیجه را در امتحان خود بگیرید، باید یک سیستم خوب و کارآمد برای درس خواندن خود ایجاد کنید.

    اولین مرحله برای درس خواندن، تعیین شیوه بهترین یادگیری شماست. برخی از دانشجویان بهترین یادگیری را از طریق مطالعه در گروه دارند، در حالی که برخی دیگر تنها با مطالعه فردی موفق می شوند. برای پیدا کردن بهترین روش برای خود، باید با چند روش مختلف برای درس خواندن آزمایش کنید و سپس به بهترین روش برای خود بپردازید.

    در مرحله بعدی، باید برنامه درسی خود را بررسی کنید و برای هر درس یک برنامه خواندن ایجاد کنید. این برنامه باید شامل زمان های مشخص برای مطالعه، تمرین و بازنگری باشد. همچنین باید به خاطر داشته باشید که بهتر است از هر گونه تاخیر در شروع مطالعه بپرهیزید و به موقع شروع کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

    چندین روش برای درس خواندن وجود دارد که ممکن است به شما کمک کنند. یکی از این روش ها، مطالعه با تمرکز بالا است. در این روش، باید به محیط خود توجه کنید و هرگونه مزاحمت را از بین ببرید. همچنین، می توانید از علائم جسمی مثل استفاده از نوشیدنی یا مراجعه به دستشویی قبل از شروع مطالعه استفاده کنید تا مغز خود را به اینکه باید به مطالعه بپردازد، مطلع کنید.

    یکی دیگر از روش های درس خواندن، یادداشت برداری است. با یادداشت برداری، می توانید بهترین نتیجه را در امتحان خود بگیرید. با نوشتن یادداشت های خود، مطالب را به ذهن خود خوب می شناسید و بهتر می توانید آن را به یاد بیاورید.

    همچنین، بهتر است که در هنگام خواندن، مطالعه خود را تنوع بخشید و از روش های مختلفی مثل مطالعه کتاب، مطالعه مقاله و مطالعه نوشته های اساتید استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند که مطالب را بهتر بفهمید و ذهن خود را برای امتحان آماده کنید.

    در نهایت، باید به خودتان اعتماد کنید و تلاش کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. با اعتماد به نفس، خواندن موثرتر می شود و بهترین نتیجه را در امتحان خود خواهید گرفت.

    سخت ترین درس ها هم با مطالعه دو سه روز قبل امتحان به خوبی جمع بندی می شوند. حتما درس ها را بدون توجه به میزان دشواری شان مطالعه کنید. شروع درس خواندن برای امتحان باید از چند روز قبل امتحان باشد نه شب امتحان. اینکه تاکید دارم حتما از چند روز قبل امتحان شروع به درس خواندن کنید، این است که فرصت برای مرور داشته باشید. بهترین روش درس خواندن برای امتحان بدون مرور یعنی یادگیری با سطح پایین.

    درس خواندن برای امتحان همراه با جزئیات باشد یا کلی؟

    اینکه تمایل به یادگیری هرچه بهتر دارید کاملا ستودنی و قابل احترام است. اما این موضوع را به یاد داشته باشید که اگر حجم امتحان شما زیاد باشد نیازی به مطالعه با جزئیات نیست. چون مطالعه با جزئیات زمان و انرژی شما را می گیرد. پس اگر تمایل به مطالعه با جزئیات دارید حتما در طول سال تحصیلی همگام با کلاس پیش بروید نه شب امتحان.

    نمونه سوالات همان درس را مطالعه کنید.

    خیلی مواقع اتفاق افتاده که شما با داشتن ذهنیت از سوالات امتحان توانسته اید خود را برای جلسه آماده کنید. اینکه چه تیپ سوال هایی امکان دارد پرسیده شود و عمق سوالات چگونه است؟ سوالات مفهومی هستند یا سطحی پرسیده شده اند؟

    مرور نمونه سوالات سال های گذشته این امکان را به شما می دهد تا به خوبی نحوه درس خواندن را یاد بگیرید. ویژگی مشترک همه امتحانات این است که از مباحث مهم سوال طرح می شود. پس با این کار از محدوده بخش های مهم مطلع خواهید شد.

    استراحت را حتما در بین درس خواندن رعایت کنید.

    اصل خیلی مهمی وجود دارد که هر چقدر از زمان استراحت شما بگذرد، کارایی ذهن شما کاهش خواهد یافت. حتما ساعت مناسبی از شبانه روز را برای مطالعه اختصاص دهید تا ذهن شما آمادگی کافی را داشته باشد. حداکثر وعده مطالعاتی شما ۲ ساعت باشد و بعد از آن به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنید. زمانی شما بیشترین سطح از یادگیری را در درس خواندن برای امتحان خواهید داشت که در حین استراحت به هیچ عنوان از موبایل هوشمند و موارد پرت کننده حواس تان استفاده نکنید.

    روش درس خواندن برای امتحان به صورت دسته جمعی بعد از مطالعه انفرادی.

    موضوع خیلی مهمی که به شما کمک زیادی می کند این است که درس هایتان را مفهومی و با علاقه بخوانید. بعد از اینکه به خوبی مطالعه کردید طبیعتا یک سری مباحث هستند که یادگیری در آن همراه با کج فهمی است. شما با شرکت در یک جمع دوستانه می توانید مفاهیمی که به درستی نیاموخته اید را بیاموزید. خجالت نکشید از اینکه دوستان شما متوجه شوند قسمتی از کتاب را متوجه نشده اید. وارد گروهی شوید که هنگام درس خواندن بحث های متفرقه نداشته باشند و از حداکثر زمان شان استفاده می کنند.

    نکته برداری از مطالب کتاب حین درس خواندن برای امتحان.

    شما دوست گلم سعی کن وقتی در حال مطالعه کتاب هستی، زیر نکات مهم خط بکشی تا در زمان مرور فقط آنها را مرور کنی. شما می دانید که کتاب های آموزشی توضیحات زیادی دارند. پس برای مرور اگر قصد مطالعه کل کتاب را دارید در اشتباه هستید. در زمان مروز باید مطالب خط کشیده شده را بخوانید نه توضیحات اضافی. یکی از فوق العاده ترین روش ها در یادگیری بهتر و سریعتر هنگام کمبود زمان، استفاده از این روش درس خواندن برای امتحان است.

    ۱۵ دقیقه مطالعه روزنامه وار قبل از شروع کلاس.

    اگر شما این تکنیک خارق العاده را به خاطر داشته باشید حتما در کلاس به خوبی به مباحث تدریس شده گوش خواهید داد. شب قبل از خواب، به مدت ۱۵ دقیقه به همان صورتی که روزنامه را مطالعه می کنید و سرسری می گذرید کتاب را مطالعه کنید. همان کتابی که شما مطالعه کرده اید برای فردا ذهن شما را روی مباحث تدریس شده متمرکز می کند. این سرعتی ترین راه برای یادگیری درس است.

    سر کلاس حتما به تدریس معلم گل تان گوش کنید.

    با گوش کردن سر کلاس حجم درس خواندن برای امتحان را کم کنید

    بهترین زمان و مکان برای یادگیری سر کلاس است. شما با رعایت مورد ۷ به خوبی در کلاس آماده یادگیری خواهید شد. ذهن شما تمرکز بهتری دارد تا سوال هایی که بوجود آمده را پاسخ دهد. گوش دادن سر کلاس نتیجه مطالعه روزنامه وار قبل از کلاس است.

    درس خواندن برای امتحان را به عادت روزانه و تفریح همیشگی تبدیل کنید.

    اینکه شب امتحان تا دیر وقت مشغول به درس خواندن باشید کار بسیار اشتباهی است. شما با پخش کردن حجم مطالعه تان در طول سال تحصیلی نیازی به تحمل فشار بالای شب امتحان نخواهید بود. این روش درس خواندن برای امتحان زمانی بدست می آید که شما با درس خواندن ارتباط خیلی خوبی برقرار کنید. ارتباط خوب هم زمانی برقرار می شود که شما با عشق و علاقه در پشت میز برای ثبت ساعت مطالعه با کیفیت، حاضر شوید.

    این تکنیک ها را رعایت کنید و برای همیشه لذت درس خواندن برای امتحان را تجربه کنید:

    ۱- قبل از شروع کلاس ۱۵ دقیقه به صورت روزنامه وار مطالعه کنید.

    ۲- سر کلاس با رعایت مورد اول به خوبی تمرکز برای گوش دادن خواهید داشت.

    ۳- همان روز درس را در حد ۳۰ دقیقه مرور کنید.

    ۴- آخر هفته هم یک ساعت برای آن درس وقت بگذارید تا برای همیشه مطالب در ذهن شما باقی بماند.

    محیط درس خواندن برای امتحان شرایط استاندارد زیر را داشته باشد.

    حتما اتاق شما از نور کافی، سکوت قابل قبول، میز و صندلی مناسب برای مطالعه برخوردار باشد.

    مثل یک معلم به خودت درس بده. 

    بهترین روش برای کاهش استرس و یادگیری این است به خودتان آموزش دهید. سعی کنید برای اینکه مطالب را به خوبی بیاموزید با صدای بلند به طوری که خودتان بشنوید شروع به تدریس کنید. این کار باعث بروز نقاط ضعف و نقاط قوت در شما می شود. این روش درس خواندن برای امتحان خیلی کارآمد در دوران درس خواندن رتبه برترها بوده است. یکی از شگردهای رتبه برترها در زمان خستگی از یکنواختی در درس خواند شان تدریس برای خود یا دوستان نزدیک شان بود.

    دوست گلم مکان مطالعه ات را تغییر بده.

    هر چند وقت سعی کنید مکان مطالعه تان را تغییر دهید. تغییر مکان مطالعه باعث کمک به یادگیری شما می شود. اما این تغییر مکان نباید زود به زود باشد. مثلا هر یک ماه تغییر مکان بدهید خوب است. این تغییر مکان می تواند تغییر موقعیت میز و صندلی در اتاق هم باشد. تنوع یکی از عواملی است که در درس خواندن برای امتحان موثر است. سعی بر این داشته باشید تا در تنوع طلبی زیاده روی نکنید.

    سعی کن به اندازه کافی در شب امتحان بخوابی.

    کافی است از افرادی که نتیجه بد کسب می کنند بپرسید که چرا با وجود این همه تلاش نتیجه این طور شد؟ اکثریت فشار در شب امتحان و کم خوابی را دلیل این موضوع می دانند. عدم تمرکز سر جلسه ناشی از کم خوابی است. پس به اندازه کافی بخوابید تا حداقل سر جلسه امتحان حضور پیدا کنید.

    تنوع در منابع امتحانی مثل سم است.

    اصلی مهم در یادگیری، مرور مطالب مطالعه شده است نه خواندن چند منبع. حتما منابع با کیفیتی برای امتحان انتخاب کنید تا با مرور هر چه بیشتر و بیشتر به تسلط کافی برسید.

    این امکان هم وجود دارد که شما روش درس خواندن برای امتحان خاصی را دنبال کنید که در این مقاله عنوان نشده است. هدف ما این است که  شما متوجه این موضوع شوید که روش درس خواندن برای امتحان می تواند یک روند خاصی باشد که شما آن را در پیش گرفقته اید.

    روش درس خواندن برای امتحان یک فرآیند اکتسابی است که مشاور به شما روند کلی را آموزش می دهد و این شما هستید که بر اثر گذر زمان و تجربه در خواهید یافت که آموزش های داده شده را چگونه متانسب با روحیه خودتان تکمیل کنید.

    بهترین روش درس خواندن برای کنکور:

    تمام مواردی که در این مقاله عنوان شد مقدمه ای بود برای بهترین روش روش درس خواندن برای کنکور تا شما با آن آشنا شوید. برای اطلاع از بهترین روش که مخصوص شما ست، باید با مشاورتان گفتوگو داشته باشید که این موضوع بعد از استعدادیابی شما ضمن مشاوره صورت می گیرد.

    روش درس خواندن برای امتحان نهایی:

    شما باید این را درک کنید که نحوه مطالعه شما برای امتحان نهایی با کنکور متفاوت است. پس برای امتحان نهایی نباید به صورت تستی درس بخوانید. بهترین روش برای اینکه مطالب به زیبایی در ذهن شما ماندگار شود، تدریس و نوشتن مطالب است. فرض کنید در کلاس هستید و قصد آموزش را دارید یا حتی به یکی از دوستان تان آموزش دهید. این کار کمک زیادی می کند. شما با تدریس هم مطالب را نوشته اید و هم تکرار می کنید که موجب پیدا کردن مشکلات تان می شود. روش درس خواندن برای امتحان نهایی اینگونه آسان می شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا