۱۴ روش افزایش درآمد غیرفعال

روش افزایش درآمد غیرفعال
  • ۱۴ روش افزایش درآمد غیرفعال

    روش افزایش درآمد غیرفعال به مجموعه ای از روش ها و استراتژی هایی گفته می شود که برای کسب و کارهایی که به صورت غیرفعال تحت عنوانی مانند سرمایه گذاری، مالکیت املاک و مستغلات، حق تألیف و ترجمه، فروش محصولات دیجیتالی و … فعالیت می کنند، به کار می روند. در این روش، شخص باید با استفاده از طرح ها و استراتژی های مناسب، بتواند درآمد خود را بدون اینکه به صورت مستقیم درگیر فعالیت هایی مانند فروش و بازاریابی شود، افزایش دهد.

    از جمله روش های افزایش درآمد غیرفعال می توان به سرمایه گذاری در سهام و بورس، ساخت و ساز و خرید و فروش ملک، فعالیت در بازار بیمه، ساخت و فروش محصولات دیجیتالی و … اشاره کرد. هر یک از این روش ها، نقش مهمی در افزایش درآمد غیرفعال افراد و کسب و کارها دارند.

    در کل، استفاده از روش های افزایش درآمد غیرفعال، به شخص کمک می کند تا درآمد خود را افزایش دهد و در عین حال زمان و انرژی خود را نیز ذخیره کند. این روش برای کسب و کارهایی که به صورت غیرفعال فعالیت می کنند، بسیار مفید واقع می شود و می تواند به طور قابل توجهی به رشد و توسعه آنها کمک کند.

    درآمد غیرفعال جامی مقدس برای کارآفرینانی است که می‌خواهند وقت خود را آزاد و خود را از وظایف و مسئولیت‌های روزانه رهایی بخشند و درآمدی سالم داشته باشند.

    درحالیکه تردیدی درباره اهمیت درآمد غیرفعال وجود ندارد، موانع بسیار بزرگی وجود دارند که باید از آنها گذشت تا پول قابل توجهی از جریان خودکار و بی‌پایان از درآمد به دست آید ، اما این موانع برای بسیاری از افراد آنقدر بزرگ است که نمی‌توانند از آن بگذرند.

    روشن است که به دست آوردن درآمد غیرفعال دشوار است. این کار نیازمند سرمایه‌گذاری زمانی بسیار زیاد است که معمولاً تا مدت زیادی هیچ سودی یا سود ناچیزی را نصیب شما می‌کند. با انجام فعالیت‌هایی برای کسب درآمد غیرفعال ممکن است ماه‌ها و حتی سال‌ها را بدون به دست آوردن حتی یک ریال بگذرانید، که باعث می‌شود حتی کارآفرینان زیرک نا‌امید و درمانده شوند.

    درآمد غیرفعال چیست؟

     

    پیش از مطرح کردن بعضی از بهترین ایده‌های درآمد غیرفعال که می‌توانید برای خودکار سازی درآمد خود استفاده کنید، مهم است که مفهوم آن را درک کنیم. احتمال دارد پست‌های بیشماری را در اینترنت بیابید که ایده‌های کسب درآمد غیرفعال را چه  به صورت آنلاین چه در جهان واقعی تحت پوشش قرار دهند.

    زمانی که جریان درآمد غیرفعال است، به این معنی است که به تلاش سخت روزانه برای حفظ و نگهداری جریان درآمد نیاز نیست. اما به این معنی هم نیست که باید از آن غفلت کرد و آن را به فراموشی سپرد. نه، کاملاً برعکس. هر جریان درآمد غیرفعال را باید تحت نظر گرفت و مانند شاهین آن را نظاره کرد، مهم نیست که چقدر این جریان اتوماتیک باشد.

    ۱- وبلاگ نویسی 

     

    یکی از مهمترین روش‌ها برای تولید جریان درآمد غیرفعال ، راه‌اندازی یک وبلاگ است. وبلاگ‌ها می‌توانند درآمد زیادی تولید کنند، اما نه به سرعت. اگر می‌خواهید وبلاگی را راه‌اندازی کنید، درک کنید که به زمان و کار زیادی نیاز دارد تا به موفقیت برسد.

    صرف نظر از زمینه کاری شما،باید درکی روشن از مواردی مانند بهینه‌سازی موتور جستجو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی  و توانایی نوشتن محتوای با ارزش داشته باشید تا موفق شوید. به محض اینکه وبلاگ شما محبوب شد، به شما پلتفرم و مخاطب می‌دهد تا بتوانید از آن طریق با بازاریابی کالاهای سودمند و خدمات به مخاطبان خود، جریان‌های متعدد درآمد تولید کنید.

    ۲- ایبوک (کتاب الکترونیکی) بنویسید و منتشر کنید

     

    روش عالی دیگر برای تولید درآمد غیرفعال قابل توجه، نوشتن و انتشار ایبوک است. کتاب‌های غیرتخیلی که به افزایش اطلاعات مخاطبان در موضوعات خاصی مانند بازاریابی آنلاین، کسب و کار یا دیگر حوزه‌هایی که قابلیت خودآموزی دارد کمک می‌کند.

    به وضوح، کتاب های تخیلی می‌توانند درآمد زیادی تولید کنند، اما اگر نویسنده شناخته‌شده‌ای نباشید کمی دشوار خواهد بود. کتاب‌هایی را منتشر کنید که نیازی را در زمینه تخصصی شما رفع می‌کند. Amazon Kindle Direct Publishing یکی از روش‌هایی که در سراسر دنیا برای انتشار ایبوک‌ها استفاده می‌کنند اما اگر با محدودیت‌های تحریمی مواجه شدید به دنبال راه‌کار وطنی برای انتشار کتاب خود باشید.

    ۳- ایجاد دوره های آموزش آنلاین

     

    آیا از مهارت فنی برخوردارید؟ آیا می‌خواهید آن مهارت را به دیگران انتقال دهید و جریان درآمد غیرفعال سالم ایجاد کنید؟ از نمونه این مهارت‌ها می‌تواند تدریس زبان جدید یا مهارت عکس‌برداری باشد. اما این مسأله مانند دیگر جریان‌های درآمد غیرفعال تلاش زیادی را در قسمت طراحی واسط کاربری (یعنی در قسمت طراحی سایت و مدل تدریس) می‌طلبد.

    ۴- کتاب صوتی تولید کنید

     

    این کار می‌تواند منبع تولید جریان فوق‌العاده‌ای از درآمد غیرفعال باشد، البته اگر آن را به درستی انجام دهید. اگر دانش خاص یا در زمینه‌ای خاص یا مهارتی در سطح پیشرفته‌ دارید، می‌توانید آن را از طریق کتاب صوتی آموزش دهید. اما باید مطمئن باشید که کارتان از کیفیت بالایی برخوردار است. سعی نکنید با سمبَل‌کاری کتابی را سرهم بندی کنید تا آنلاین کسب درآمد داشته باشید.

    ۵- بازاریابی پورسانتی

     

    بازاریابی پورسانتی احتمال دارد که یکی قدرتمندترین راه‌هایی باشد که چندین جریان درآمد غیرفعال داشته باشد. اما این کار اصلاً ساده نیست. برای موفقیت در این کار به فالوورهای زیادی نیاز دارید. به عبارت دیگر به پلتفرم بزرگ و مخاطب زیادی نیاز دارید.

    ۶- ساخت قیف فروش

     

    زمانی که پلتفرم یا مخاطب داشته باشید، باید تبلیغات کنید که می‌تواند هزینه‌بر باشد. اگر بدانید که چه کار دارید می‌کنید و بازاریاب اینترنتی ماهر و باتجربه‌ای باشید موفق خواهید شد. ماهر شدن در این زمینه زمان زیادی می‌طلبد. اما این کار راهی عالی برای فروش محصول و خدماتی است که متعلق به شما نیستند، به عبارت دیگر مانند یک واسطه‌ عمل می‌کنید درحالیکه درآمد غیرفعال سالم دارید.

    هرکسی که  در کسب و کار اینترنتی مشغول است مفهوم قیف فروش را می‌داند. قیف فروش رویه دستیابی به مشتریان جدید است که از نگاه سرسری و گشت‌زنی در میان محصولات به خریدار آنها تبدیل می‌شوند. اما، ساختن قیف فروش صحیح و مناسب کار آسانی نیست. بلکه اختصاص زمان زیادی را می‌طلبد و همچنین به این نیاز دارد که افراد زیادی را در بالای قیف بیاندازید.

    برای ساختن قیف فروش باید در ازای درخواست برای آدرس ایمیل چیزی را ارائه دهید، به عبارت دیگر پیشنهادی رایگان و کارآمد داشته باشید. به این صورت می‌توانید ارزش کالایی را که می‌فروشید به مشتری بشناسانید.

    ۷- تولید اپلیکیشن های موبایل

    خوب. می‌دانم که این کار آسان نیست. یا باید مهارت بالایی داشته باشید یا کمی پول، که کسی را برای این کار به خدمت بگیرید. البته بازار اپلیکیشن‌سازی موبایل داغ شده‌است و خیلی‌ها وارد این عرصه شده‌اند، اما اگر اپلیکیشن خوبی بسازید بازهم در این بازار شلوغ قادر خواهید بود پول خوبی به دست آورید.

    اگر توانستید نرم‌افزار طراحی کنید که عموم از آن استقبال کنند و در واقع یک نیاز عمومی را برطرف کنید که هیچ. اما اگر نشد، می‌توانید به طراحی اپلیکیشن در زمینه‌ای خاص بپردازید که مشکلی را حل یا نیازی را بر طرف می‌کند که تا به حال به درستی به آن پرداخته نشده‌بود. فکر می‌کنید که کار بهتری می‌توانید انجام دهید؟ پس بسم‌الله، دست به کار شوید و شانس خود را امتحان کنید. اگر شما اهل فناوری هستید و پویایی کسب و کار و اپلیکیشن موبایل را درک می‌کنید، به طور قطع ارزش این را دارد که وارد این حوزه شوید.

    ۸- درآمد اجاره‌ از ملک داشته باشید

     

    ملاک مدت‌هاست که منبع درآمد غیرفعال است. سرمایه‌گذاران و مالکان تمایل دارند که آپارتمان، خانه و دفاتر تجاری را اجاره دهند و درآمد غیرفعال سالمی داشته باشند. به وضوح، ملاک منبع بزرگی برای تولید درآمد خودکار است، اما شامل سرمایه‌گذاری قابل توجه اولیه می‌شود.

    اگر پول نقد دارید که غیراستفاده مانده است، می‌توانید در املاک سرمایه‌گذاری کنید. می‌توانید ملکی را خریداری کنید و آن را به مستأجر طولانی مدت بدهید، یا حتی ویلا یا ملکی را به گردشگران اجاره دهید. در هر صورت به آن فکر کنید زیرا درصورت داشتن پول کافی ایده‌ای بسیار عالی است.

    ۹- محصولات دیجیتال تولید کنید و بفروشید

     

    شما می‌توانید  هنر و مهارت را در قالب محصولات و خدمات به صورت آنلاین در سایت‌های تجارت الکترونیکی یا سایتی که خودتان برپا می‌کنید بفروشید.

    در این میان به تولید و فروش محصولات دیجیتال نیز فکر کنید. این محصولات به محض اینکه توانستند به درستی کار کنند دیگر نیاز به مراقبت خاصی ندارند. تمام کاری که باید بکنید این است که زمانی را به تولید محصول دیجیتال خود اختصاص دهید. بعد بسته به این که محصولات خود را در سایت دیگری می‌فروشید یا خودتان سایتی طراحی کرده‌اید، بازاریابی مناسب را برای هدایت ترافیک به سوی این محصولات روانه کنید.

    این محصولات در واقع نیازی به هزینه سربار ندارند و مطمئن باشید که تا زمانی که کیفیت بالایی داشته و برای مخاطب خاص خود جذاب باشند فروش خواهند داشت.

    ۱۰- ویدئوهای آموزشی، سرگرمی و … تولید و در یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام، آپارات و…  آپلود کنید

     

    اینستاگرام منبع خوبی برای درآمد غیرفعال است. کار آسانی نیست و ممکن است میلیون‌ها بازدید انجام شود تا نشانه‌هایی از درآمد غیرفعال واقعی از این راه پدیدار شود، اما بازهم می‌تواند یکی از اثربخش‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد غیرفعال باشد.

    تحقیق کنید که مشهورترین اینستاگرامرها چکار می‌کنند. “برای نمونه حسن ریوندی که سری ویدئوهای طنز تولید می کند.”

    به دنبال افراد موفق در حوزه ای که میخواهید فعالیت کنید، باشید و سعی کنید در عین یکتا بودن از فرمول آنها تقلید کنید.

    ۱۱- عکس‌های حرفه‌ای آنلاین بفروشید

     

    راه دیگر برای درآمد غیرفعال استفاده از وبسایت‌های فروش عکس است تا وقتی در خواب هستید درآمد داشته باشید.  iStockPhoto و Shutter Stock در این زمینه فعال هستند، اما اگر نتوان به دلیل تحریم‌ها از این سایت‌ها استفاده کرد به دنبال سایت‌های فعال داخلی در این زمینه باشید یا خودتان سایتی را در این زمینه راه‌اندازی کنید. اگر برای دستیابی به موفقیت در فروش عکس ،  جدی هستید به وضوح باید از عکاسی و فوتوشاپ سر درآوردید.

    در این زمینه رقابت زیاد است. اما اگر در عکاسی استعداد دارید، بنابراین فروش عکس‌هایتان به صورت آنلاین می‌تواند منبع درآمدی برای شما باشد. در استفاده از نرم‌افزارهای ویرایش عکس مهارت پیدا کنید و جایگاه خود را در این زمینه بیابید. مهارت شما چه در عکاس رخ و صورت باشد، چه تصاویر طبیعت، عکس‌‌های مرتبط با کسب و کار یا هرچیز دیگر، آن را جدی و به کار بگیرید. همچنین می‌توانید درباره اینکه چطور عکس‌های خود را در اینترنت بفروشید جستجو و اطلاعات کسب کنید تا در این زمینه هرچه بیشتر موفق شوید.

    ۱۲- دربازار بورس ، سهام خرید و فروش کنید

     

    خرید سهام راهی عالی برای تولید درآمد غیرفعال است. همچنین شما نیاز به فروش سهام برای تولید درآمد نخواهید داشت. اما باید تعداد قابل توجهی سهام بخرید تا جریان درآمدی سالمی را از سهام‌های منتخب خود شاهد باشید.

    در این باره به کسب اطلاعات زیاد و نکات لازم درباره نحوه صحیح خرید سهام و اعتبار سنجی و راستی آزمایی شرکت‌هایی دارید که میخواهید سهام آنها را بخرید. بورس منبع خوبی برای این کار است اما پیش از اقدام به خرید سهام از بورس، حتماً در کلاسهای آموزشی آن شرکت کنید یا از مشاوران بورس کمک بگیرید. با سهام کوچک شروع کنید و درآمد حاصل از آن را جمع کنید تا بتوانید بعد از مدتی سهام‌هایی را بخرید که درآمد زایی بالایی دارند.

    ۱۳- در پلتفرم وام‌دهی سرمایه‌گذاری کنید

     

    وام‌دهی نفر به نفر به این معنی است که شما از طریق پلتفرم‌های اینترنتی فرد یا شرکتی را انتخاب و در فعالیتی که آن شخص یا شرکت انجام می‌دهد سرمایه‌گذاری کنید. سود حاصل از این کار می‌تواند درآمد غیرفعال را برای شما به ارمغان آورد. خیلی از این سایت‌ها الگوریتم دقیقی را برای پیش‌بینی ریسک به کار می‌برند و به شما کمک می‌کنند که سود احتمالی را تخمین بزنید.

    روشن است که این کار سرمایه‌گذاری اولیه نیاز دارد. اگر شما پول کافی در حساب بانکی خود دارید، این روش می‌تواند بهتر از  سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانکی باشد که سود کمی تولید می‌کنند. ابتدا کامل جستجو  و اطلاعات لازم را در این باره جمع‌آوری کنید و بعد کلاه خود را قاضی کنید و ببینید آیا این شیوه درآمد غیرفعال برای شما مناسب است یا خیر.

    ۱۴- وب سایت های تخصصی ایجاد کنید و درآمد رفرال (Referral) داشته باشید

     

    اگر از سئو و بازاریابی آنلاین درک خوبی داشته باشید، شاید بخواهید  برای یافتن مشتریان جدید و درآمد ریفرال یا کمیسیونی سایت‌های راهنما یا تخصصی راه‌اندازی کنید. صنایع مشهور در این زمینه بیمه، رژیم غذایی ، فیتنس  و آموزش کسب و کار هستند.

    چیزی را پیدا کنید که می‌دانید و مطمئن هستید که می‌توانید رابطه درستی را با شرکتهای مناسبی در آن زمینه برقرار کنید و بتوانید برای آنها مشتری جدید تولید کنید، به عبارت دیگر مطمئن شوید که مردم را به محصول یا خدمت مناسب ارجاع می‌دهید و در ازای هر فروش آن شرکت کمیسیون دریافت کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا