دو سوال مهم دوران آشنایی

دو سوال مهم دوران آشنایی
  • دو سوال مهم دوران آشنایی

    در دوران آشنایی، دو سوال مهم از همه مهمتر هستند: «چه کسی هستید؟» و «چه کسی می‌خواهید باشید؟». این دو سوال، جوانان را به سمت شناخت بهتر خود و هدف‌هایشان در زندگی هدایت می‌کند. در این مقاله، به معرفی این دو سوال و اهمیتشان در دوران آشنایی می‌پردازیم.

    سوال اول: چه کسی هستید؟

    این سوال، از جوانان در دوران آشنایی می‌پرسند که به دنبال شناخت بهتر خود و تعیین هویت هستند. این سوال می‌تواند جوان را به سمت خصوصیات، ارزش‌ها، عقاید و نگرش‌هایش هدایت کند. برای پاسخ دادن به این سوال، جوانان باید به دنبال شناخت بهتر خود باشند و خودشان را در مواجهه با موقعیت‌های مختلف بیازمایند.

    سوال دوم: چه کسی می‌خواهید باشید؟

    این سوال، جوانان را به سمت تعیین هدف‌هایشان در زندگی هدایت می‌کند. این سوال می‌تواند جوان را به سمت تعیین مسیر زندگی، مشخص کردن اهداف و تعیین مسیر به سمت آینده هدایت کند. برای پاسخ دادن به این سوال، جوانان باید به دنبال تعیین اهداف خود باشند و برای رسیدن به آن‌ها، برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند.

    در کل، پاسخ به این دو سوال مهم، به جوانان در دوران آشنایی کمک می‌کند تا به سمت شناخت بهتر خود و تعیین هدف‌هایشان در زندگی هدایت شوند. به عنوان والدین و مربیان، می‌توانیم به جوانان کمک کنیم تا در پاسخ به این دو سوال، موفق باشند و به سمت آینده‌ای بهتر و موفق تر هدایت شوند.

    نظرتان چیست؟ احساس تان چیست؟

    پس از مدتی از آشناییتان و انجام ملاقات های مختلف در شرایط و فضاهای گوناگون و آگاهی از برخورد، طرز فکر، نظرات یکدیگر جا دارد در این مرحله این سوال را مطرح کنید که در مورد شما چه نظری وجود دارد؟ پاسخ می تواند وضع ارتباطی شما را در مرحله جدیدی قرار دهد، زیرا اینگونه مشخص می شود که چه نقشه ای برای شما در سر دارد.

    از پرسش این سوال نگران نباشید چرا که باید باور داشته باشید حتماً در مورد شما فکری خوب وجود داشته که این ارتباط صورت گرفته و از روزی و جایی آغاز شده است. لازم به ذکر است که در امر ازدواج علاوه بر توجه به ویژگی های ظاهری، خصوصیات اخلاقی و فردی هم مهم و قابل توجه است.

     

    پس از پرسش به پاسخی که می شنوید بسیار دقیق گوش دهید و سعی کنید از این سوال به یک پاسخ عمیق و درونی برسید. به عنوان مثال اگر به شما گفته شود که خیلی خوب و مهربان هستید، صرفاً به شنیدن این جمله بسنده نکنید در برابر بگویید تو معتقدی من مهربانم؟ چه چیزی باعث شده به این عقیده برسی؟ اگر فرد مقابل شما پاسخ درست و محکمی برای شما داشت و مثال و نمونه های درستی از رفتار شما بر زبان آورد نشان دهنده این است که حواسش به خوبی به شما و رابطه تان هست و سطحی نیست اما اگر نتواند مثال درستی برای شما بیاورد بدانید که فقط قصد فریب شما را دارد و می خواهد با جملات زیبا شما را آرام نگه دارد.
    به طور کلی اگر هر ویژگی برای شما بیان کرد از او متقابلاً بپرسید که بر چه مبنایی این را می گوید. اگر فرد مورد علاقه تان بتواند خصوصیات شما را با مسائل پیش آمده در رابطه تان منطبق کند و شما را بشناسد باید بدانید که شما برای او مهم هستید و فکری جدی نسبت به شما و زندگی آینده تان دارد.

    بخش بعدی که در این مرحله بسیار مهم است این پرسش است که چه احساسی نسبت به شما وجود دارد؟ خیلی خوب است که تفاوت این دو سوال را درک کنید. اینکه شما چه کسی هستید و چه خصوصیاتی دارید نسبت به اینکه چه احساسی به شما وجود دارد کاملاً متفاوت است. معمولاً پس از چند هفته از یک آشنایی و انجام چند ملاقات اگر احساسی جای شکل گرفتن داشته باشد حتماً بوجود می آید اما اگر هیچ پاسخی نشنیدید باید بدانید واقعیت امر این است که هنوز هیچ احساسی بوجود نیامده است.

    حتماً در این مرحله پاسخ درست و دقیق را بخواهید. حتی می توانید فرصت دهید تا خوب فکر کند اما از او جوابی قاطع بگیرید.

    مدتی فرصت دهید اگر به آنچه می خواستید نرسیدید، این رابطه را قطع کنید.

    توجه کنید در این دو سوال مهم پاسخ نیست، مهم صداقت در پاسخ است. شاید آنچه گفته می شود برای شما خوشایند نباشد شما باید از این راضی و خشنود باشید که احساس واقعی و صادقانه فرد مقابل روبرو شدید نه دروغ و تظاهر.

    اگر فرد مورد علاقه شما از پاسخ دادن به این سوالات طفره رفت، هرگز او را ناراحت یا عصبانی نکنید. خیال هم نکنید که بعدها دوباره می توانید این سوالات را مطرح کنید زیرا هیچ چیزی بدتر از امید واهی نیست.

    پس بهتر است با پرسش این سوالات قبل از اینکه ارتباط شما عمیق تر گردد و متضرر شوید تکلیف خودتان را بدانید. شما با پرسش های درست می توانید به پاسخ هایی برسید که کمک کند تا زودتر به اهداف تان برسید.

    اگر پاسخ هایی که دریافت کردید درست و صادقانه بود و مطابق با خواسته هایتان بود به شما تبریک می گویم شما در خیابان عشق دو طرفه قدم می گذارید.
    و عشق متقابل بهترین چیز است…..

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا