دوران نامزدی را دریابیم

دوران نامزدی را دریابیم
  • دوران نامزدی را دریابیم

    دوران نامزدی، دورانی طلایی است . 

    از آن جهت که می توان با طرف مقابل رفت و آمد کرد ، نشست و برخاست کرد ، او را محک زد و کاملا‌ً نزدیک و ملموس ، خودش و خانواده اش را ارزیابی کرد .

     در این دوران اغلب خانواده ها مجوز رفت و آمد زوج جوان را صادر می کنند و هنوز از نظر قانونی هم ، تعهدی بین آنها ایجاد نشده . در نتیجه بهترین وقت است برای شناخت و بررسی.

    اما اغلب افراد تنها کاری که در دوران نامزدی نمی کنند ، سعی در شناخت طرف مقابل است . 

    اغلب آنقدر در فضای رمانتیک و عشق و عاشقی غرق می شوند و خود را گرفتار چیدن مقدمات جشن عروسی و خرید جهیزیه و گشت و گذار و مهمانی رفتن ووو می کنند که فراموششان می شود که همدیگر را بشناسند. اصلا” یکی از کارکردهای مهم دوران نامزدی ، این است که بفهمیم با یارمان همان قدر که فکر می کنیم و به نظر می رسد، سنخیت داریم یا نه. کلا”به درد هم می خوریم؟

    اوایل آشنایی دو طرف با صحبت و گفتگو خودشان را به هم معرفی می کنند. از طرز فکر و نوع نگاهشان به زندگی و عقاید و دیدگاهشان می گویند . و با همین ها خودشان را به طرف مقابل می شناسانند . اما شناخت واقعی آنجایی است که این حرف ها با عمل و رفتار یکی باشد .

    پس بهتر است به جای این که دل ببندیم به گفته ها، موشکافانه و با دقت به رفتارها دقت کنیم. 

    رفتارها را زیر ذره بین بگذاریم و چک کنیم که با ادعاها هماهنگ هستند یا نه . 

    گاهی هیچ همخوانی بین این دو وجود ندارد:

    • مثلا او می گوید از نظرش حقوق زن و مرد مساوی است و زنها کاملا محترم هستند. اما نوبت به عمل که می رسد، به خانم های همکارش احترام نمی گذارد ، جنسیتی برخورد می کند و از آنها با الفاظ خوبی یاد نمی کند.یا موقع رانندگی زنها را اذیت می کند. 

    • یا مثلا” فکر می کند از خانواده اش از لحاظ روحی و مالی مستقل است و تاکید می کند برای کارهای مهم زندگیش فقط خودش تصمیم گیرنده هست ، اما  دم به دقیقه ، گزارش کارهایی که می کنیم و جاهایی که میرویم را به اطلاع خانواده اش  میرساند. ( و بعد با حرف ، توجیه می کند  که مادرم نگران  هست و به همین خاطر مدام زنگ میزند ) 

    • یا  می گوید من آدم لارجی هستم اما در عمل دست و دلش می لرزد برای خرج کردن و ناخن خشکی می کند.

     

    • یا ادعا می کند ، مقید و مذهبی هست و روی این حرفش حساب می کنیم ، اما در عمل رفتاری در تأیید دینداریش نمی بینیم . 

     

    • یا برعکس گفته مذهبی نیست و برایش حجاب و اینجور مسائل اصلاً اهمیت ندارد، اما بعد با دیدن مانتوی جلو بازمان اخم هایش در هم می رود .

    • یا می گوید مثبت اندیش و روحیه آرامی دارد ، اما در عمل جز استرس و اضطراب و خشم در موقعیت هایی که باب میلش نباشد ، چیزی از او نمی بینیم . 

     گاهی آدمها در مورد خودشان اشتباه فکر می کنند  ، خودشان را ، بهتر و خوبتر و کاملتر از چیزی که هستند می دانند. نقص هایشان را کوچک و کم اهمیت می بینند و یا اصلا” نمی بینند . پس وقتی می خواهند خودشان را معرفی کنند  ، مبالغه می کنند و آن تصویر آرمانی که از خودشان ساخته اند را با کلمات قشنگ و دهن پر کن حواله یارشان می کنند . 

    گاهی هم فقط می خواهند طرف مقابل  را به دست بیاورند. به هر طریقی که شد .

     دروغ میگویند. واقعیت را نمی گویند . حرفها را بر اساس خوشایند طرف مقابل تنظیم می کنند .اما وقتی پای عمل می رسد جور دیگری رفتار می کنند .

    پس عاقلانه این است که  روی حرف زیاد تکیه نکنیم و عمل را دریابیم . 

    دوران نامزدی را نباید حرام کرد. نباید همه چیز را تمام شده فرض کرد. خیلی وقت ها جلوی ضرر از هر جا گرفته شود ، منفعت است. 

    ضمن اینکه از حال و احوال شیرین آن لذت میبریم ، باید حواسمان به چیزهای مهمتر و اساسی تر هم باشد.

    اغلب کسانی که بعد از ازدواج پشیمان می شوند، یا دوران نامزدی نداشته اند و به سرعت ازدواج کرده اند یا فرصت شناخت داشته اند ، اما سرخوشانه آن را به باد داده اند و یا نامزدشان را شناخته اند ، اما خودشان را به راه دیگری زده اند و  با ساده لوحی ، چشم بر روی عدم تفاهمشان بسته اند . 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا