INFP در یک نگاه

INFP
  •  تیپ شخصیتی INFP

    تیپ شخصیتی INFP یکی از شش گروه تیپ شخصیتی مایرز بریگز است که به عنوان یکی از گروه های فردی و بر اساس چهار ویژگی اصلی شامل احساس‌گرایی (I)، ابعاد نوآوری و خلاقیت (N)، تفکر (F) و پرداختن به جزئیات (P) شناخته می‌شود.

    INFP یکی از تیپ های شخصیتی با ویژگی های خاص است که بر اساس شخصیت این افراد، می توان به آن ها اشاره کرد. این افراد عموماً آرام، صمیمی، خلاق و پویا هستند و با توجه به علاقه زیادشان به مطالعه و دانشگاه، برایشان یادگیری و پیشرفت خیلی مهم هست.

    INFP ها امکان پذیر، خلاق، دوستدار صلح، روحانی، توجه به جزئیات، تحلیلگر و عمیق هستند. آنها عموماً به دنبال معنا و ارزش در زندگی هستند و از طریق هنر، ادبیات و فلسفه با زندگی ارتباط برقرار می کنند. به علاوه، آنها تمایل دارند که به دیگران کمک کنند و در عین حال، زندگی خود را در کنار آنها بگذرانند.

    INFP ها از طریق برقراری ارتباط با دیگران، به دنبال یافتن معنا و اهداف بزرگ در زندگی هستند. آنها به خاطر قدرت هایشان در تشخیص احساسات دیگران و همدردی با آنها، یکی از بهترین گزینه های کاری، رفاهی و روابط عاطفی هستند. به طور کلی، INFP ها افرادی با شخصیت نرم و دوست داشتنی هستند که در زندگی شخصی و حرفه ای خود، به نحوی موفق هستند.

    • سرسختانه معتقد به ارزش های خود هستند
    • افرادی با محبت و در خود فرو رفته هستند
    • شنونده های عالی که میتوانید برروی دردو دل کردن روی شان حساب باز کنید
    • به دنبال معنا در زندگی و پدیده ها
    • به دنبال هماهنگی با دیگران
    • عاشق ایده های نو و خلق ایده ها هستند و از این طریق سعی بر ابراز خود دارند
    • آرمان گرا و ایده آل گرا
    • افرادی منعطف و پذیرا هستند برای هر اعتقادی

     

    INFP: درونگرا، شهودی، احساسی، ادراکی

    I: درونگرا، کسی که با وقت گذاشتن با خودش انرژی میگیرد

    N: شهودی، متمرکز بر ایده ها و تصاویر انتزاعی به جای حقایق و جزئیات

    F: احساسی، کسی که بر اساس ارزش های شخصی خود تصمیم میگیرد

    J: قضاوتی، کسی ساختار و برنامه ریز را در دنیای بیرون بر انعطاف پذیری ترجیح میدهد

    نگاهی دقیق به یک INFP:

    سلام من یک infp هستم. ما رؤیا پردازانی آرمانگرا و کمال گرا هستیم که به وسیله ارزش ها و باور های درونیمان در زندگی هدایت میشویم برای ما ارزش های درونی و رؤیاهایمان بسیار با اهیمت هستند.

    به ما لقب درمانگرها را داده اند، برای ما درمانگرها احتمالات بسیار مهم است و اگر لحظاتی واقع گرا میشویم فقط برای عبور از نگرانی ها است. ما پتانسیل های زندگی بهتر در آینده را به خوبی میبینیم و به دنبال خلق آنها هستیم. ما به دنبال حقیقت و درستکاری و معنا  در زندگی هستیم و این امر به طور غریزی اتفاق می افتد.

    افرادی حساس، همدم و دلسوز هستیم و به طور عمیقی به رشد خودمان و دیگران اهمیت میدهیم. ما (تیپ شخصیتی INFP) سرمان در کار خودمان است و بسیار در خود فرو رفته هستیم درواقع سعی نمیکنیم کسی را قضاوت کنیم. ما باور داریم که هر شخص برای خودش در زندگی مسیر خود را باید پیدا کند، هیچ موقع سعی نمیکنیم کسی را کنترل کنیم.

    ما از اینکه در کشف کردن ایده ها و ارزش های خودمان غوطه ور شویم لذت میبریم و به طور سخاوت مندانه ای دیگران را تشویق میکنیم که همین کار را انجام دهند یعنی ایده ها و ارزش های سبک خودشان را کشف کنند. ما افرادی  خلاق و هنرمند هستیم و از اینکه بتوانیم برای ابراز خودمان راه های جدیدی را امتحان کنیم لذت میبریم

    “بهترین اثر من آن است که شخصا از آن راضی باشم، اثری که حرفی را که میخواهم بزنم بیان کند”

    برای ما (تیپ شخصیتی INFP) اعتبار و اصالت اهمیت زیادی دارد ما دست به هر کاری که میزنیم دوست داریم منحصر به فرد باشیم در واقع از اینکه بخواهیم شبیه کسی باشیم لذت نمیبریم. ما در زندگی خودمان به دنبال معنا و حقیقت و صداقت درونیمان هستیم و این به این معنا است که ما به هماهنگی درونیمان بسیار اهمیت میدهیم. باید اعتراف کنم خیلی به اصول و سنت ها پایبند نیستیم ترجیح میدهیم که ارزش ها و ایده هایمان را خودمان جست و جو کنیم و بر اساس هر آنچه از صرفا از دید خودمان درست است تصمیم بگیریم نه آنچه که جامعه یا سنت میخواهد.

    ما افرادی هستیم که خلاف عرف معمول جامعه عمل میکنیم  و از اینکه بخواهیم منطبق با قوانین و سنت ها باشیم برایمان دشوار است و هیچ میلی به انجام این کار نداریم. ما متمرکز برای ساختن آینده مان هستیم آینده ای که پر از مسائل انتزاعی و معنا گرایانه است.

    ترجیح میدهیم که با خودمان صادق باشیم و با حقیقت وجودیمان هماهنگ، تا اینکه بخواهیم در جمعیت جامعه و ارزش های حاکم بر آن غرق شویم.

    ما (تیپ شخصیتی INFP) افرادی پذیرا هستیم و سعی نمیکنیم کسی را قضاوت کنیم معتقدیم که هر کسی باید مسیر خودش را بجوید. ما افرادی انعطاف پذیر و وفق پذیر هستیم و همیشه سعی میکنیم هر واقعه ای را از جهات و دیدگاه های مختلف ببینیم.

    برای ما اینکه از دیگران حمایت کنیم اهمیت دارد ولی اگر از ما واکنش های تندی دیدید بدانید که به یکی از ارزش هایمان تعارضی صورت گرفته است.

    همچنین ما از اینکه با کسانی که معتقدند برای رسیدن به یک مقصد فقط یک راه وجود دارد وارد بحث شویم متنفریم. ما دوست داریم که به موقع صحبت کردن در گفت و گوها یمان آزادانه و رها ایده هایمان را رد و بدل کنیم

    ” INFP ها ذاتا افکار و احساسات دیگران را درک میکنند و سعی نمی کنند به موقع همدلی حرف زیادی را بزنند این افراد شنونده های بسیار عالی هستند اگر یکی از این افراد اطرافتان است بروید و با او درد و دل کنید”

    یکی از مسائلی که ما با آن روبه رو هستیم کمال طلبی و ایده گرایی ما است، تصاویر بزرگ و آرزو های بزرگ را در ذهن خود میپرورانیم اما در تخمین زمان رسیدن دچار مسئله میشویم و ممکن است که در مسیر انگیزه مان پایین بیاید

    “INFP ها دیده شده در بسیاری از موارد اگر بخواهند برنامه ریزی داشته باشند آنچنان فردا را برنامه ریزی میکنند که گویی به جای ۲۴ ساعت، ۴۸ ساعت وقت در یک روز وجود دارد”

    ارزش های یک INFP چیست؟

    قطب نمای زندگی ما همیشه به سمت همدلی کردن با دیگران و داشتن عدل و انصاف نشانه دارد. سیستم باوری ما به طور کلی شامل سعادت و خوشبختی و درستکاری در اجتماع و در هر مکانی که قرار داریم میشود. اگر بر سر مسیر دو راهی راحت و زود رسیدن به مقصد و زندگی کردن ارزش هایمان که درستکاری و صداقت با خودمان (هماهنگی درونی) است قرار بگیریم، ما راه سخت تر را انتخاب میکنیم یعنی زندگی کردن ارزش هایمان

    همچنین داشتن خلاقیت و خلاقیتِ استفاده کرده در کارهایمان برای ما جز ارزش هایمان محسوب میشود

    دقت کنید که شاید ما یک روح حساس و هنرمند داشته باشیم اما وقتی که بخواهیم از ارزش هایمان و نجابت و درستکاری مان دفاع کنیم به دفاع کنندگان و جنگ جویانی خشن تبدیل خواهیم شد.

    اخلاق برای ما (تیپ شخصیتی INFP) فقط یک اسم نیست ما آن را زندگی میکنیم و به آن به شدت پایبند هستیم ما دژ مستحکم درست کاری در جهان محسوب میشویم.

    برای ما آنچه که از درونمان احساس کنیم خوب است و درست جزئ از ارزش های ما محسوب میشود و درگیر معیار های بیرونی نمیشویم و انتظاری هم نداریم که دیگران حتما اینگونه باشند.

    از دیگر ارزش های ما حقوق و برابری انسان ها است ما میخواهیم که تمامی انسان ها دارای درجه ای از سلامتی، شادی، خوشبختی و آزادی باشند ما از اینکه به دیگران اجازه بدهیم که جوری که دوست دارند عمل کنند به حس رضایت میرسیم البته نه به قیمت صدمه زدن به دیگران.

    ما  دنیا را پیچیده و پر از معنا میبینیم و مدام در باور های روحی-معنوی و متافیزیکی (غیر ملموس) غرق میشویم

     

    یک INFP در ارتباطات خود چگونه عمل میکند؟

    “INFP ها به واقع عاشق معنای واقعی و مفهوم عشق هستند”

    ما در ارتباطات خود افرادی رشد دهنده، غمخوار و وفادار هستیم.  ما دوستان و شریک زندگی مان را معمولا با دقت و وسواس گونه ای انتخاب میکنیم و به دنبال انس گرفتن های عمیق و ارزش های هماهنگ هستیم. ما آرام و بیصدا محبت و حساسیت مان را به دیگران ابراز میکنیم.

    ما ( تیپ شخصیتی INFP) افرادی بسیار صبور، خودآگاه و دارای روحیه ای معنوی هستیم.

    “یک بار به یک رستوران رفتم و بعد از سفارشم برای غذایم یک ساعت و نیم منتظر ماندم و چیزی نگفتم تا اینکه یک از گارسون ها آمد و گفت ببخشید شما سفارش نداشتید؟”

    ما مایلیم که افرادی روشن فکر و رفتارها و ترجیحات زندگی دیگران را پذیرا باشیم البته تا زمانی که کسی به ارزش های درونی ما بی احترامی نکند بنابر این حاضریم با شریکمان با هر نوع اعتقادی که برای خود داشته باشد کنار بیاییم.

    ما شریک زندگی خودمان را همیشه حمایت میکنیم و از آنها میخواهیم که علایق خود و ایده های خود را کشف و زندگی کنند.  ما در زندگی خود به دنبال سازش و هماهنگی با دیگران هستیم و معمولا به راه حل های خلاقانه ای برای مسائل شخصی خود و شریکمان میرسیم.

    ما افرادی حساس  که معمولا واکنش های منفی مان به موقع تعارضات به سمت خودمان است به همین دلیل اصلا از ازینکه بخواهیم با دیگران به تعارض بر بخوریم میلی نداریم و از این موضوع به شدت دوری میکنیم

    “عشق و زندگی معنی دار، من باید هردو اینها را با هم داشته باشم”

    با اینکه ما (تیپ شخصیتی INFP) در رابطه مان به هماهنگی، با هم بودن و درعشق بودن اهمیت زیادی می دهیم اما از طرفی همیشه به دنبال خلوتی برای فکر و اندیشه کردن و مستقل بودن هم هستیم از اینکه این خلوت را در اختیار ما قرار میدهید ممنونم. همچنین ما نیاز به آزادی زیادی برای بیان کردن خودمان داریم تا به خود آگاهی و خود شکوفایی بیشتری دست پیدا کنیم.

    “ممکن است INFP ها به دنبال شریکی باشند که برای آنها مسائل روزمره دنیای بیرون را به دوش بکشد تا آنها بتوانند به رؤیاهای خود برسند”

    ما به شریک زندگی که متعهد باشد و عاشق ارزش میگذاریم و برای ما مهم است که شریک زندگیمان مارا در کشف و فهمیدن رمز و رازهای زندگی به طور مستقلانه حمایت کند.

    به عنوان پدر و مادر یک INFP چگونه عمل میکند؟

    به عنوان پدر یا مادر ما افرادی وفق پذیر، با محبت، حمایت گر هستیم. به ندرت پیش می آید که بخواهیم در خانه قوانینی سخت گیرانه بگذاریم یا خشم خود را نشان دهیم ترجیح میدهیم به هنگامی که مسائلی پیش می آید خودمان و به صورت گفتمان مسئله را حل کنیم.

    ما به دنبال آن گوهر درونی فرزندانمان هستیم میخواهیم صدای درونیشان را بشنویم تا بدانیم که چه چیزی برای شان بهترین است.

    ما (تیپ شخصیتی INFP) معمولا به فرزندانمان برای تصمیماتشان آزادی و اختیار میدهیم تا بتوانند در تصمیماتشان تاثیر گذار باشند و در برخی از موارد ایجاد و خلق قوانین در خانه را به همسر خود واگذار میکنیم

    فرزندانمان  ما معمولا ازادی عمل زیادی در بیان احساسات و تصمیمات خود دارند البته تا زمانی که ارزش های شخصی ما را زیر سؤال نبرند ارزش ها خط قرمز ما هستند

    خصوصیات شغلی INFP ها:

    کسانی که تیپ شخصیتی INFP دارند باید به دنبال شغلی باشند که با ارزش ها و باور های شخصی شان هماهنگ باشد و به آنها امکان دهد که تصویر خودشان را از طریق کارشان ابراز کنند

    همچنین دوست دارند که شغلی داشته باشند که ساختاری انعطاف پذیر داشته باشد و تا میتوانند قواعد و قانون های سخت گیرانه کمی داشته باشد

    همچنین به آنها توانایی فکر کردن در بیرون از مرزها را بدهد و بتوانند از خلاقیت خود استفاده کنند

    INFP ها در دنیای بیرون به دنبال ایده ها نو میگردند تا بتوانند ایده های جدیدی را در کار خود به کار ببندند

    INFP ها باید شغل هایی را بیابند که نسبت در آنها مسائل انسانی رعایت شده باشد

    شغلی باشد که توانند خود را در آن رشد دهند و مایه الهام و انگیزه دیگران باشند.

    • نقاش
    • نویسنده، شاعر، رمان نویس
    • مویسقی دان
    • طراح گرافیک و معمار
    • طراح لباس
    • مشاور
    • پژوهشگر
    • کشیش،روحانی
    • درمانگر
    • مربی، راهنما، آموزش

    نقاط قوت و ضعف یک INFP:

    نقاط ضعف:

    • فرار از تعارضات مسئله ای همیشگی برای این افراد است
    • نیاز به تحسین داشتن
    • نمی توانند به خوبی یک رابطه را تمام کنند هرچند آن رابطه به ضررشان باشد
    • معمولا جهت مقصر در مشاجره ها را به سمت خود میگیرند و این موضوع باعث میشود خود را زیاد سرزنش کنند
    • ممکن است به دلیل کمال طلبی شان چیزی را که خلق کرده اند به جهان عرضه نکنند
    • با نه گفتن مسئله دارند
    • ممکن است برخی مواقع لج باز شوند

    نقاط قوت:

    • داشتن روحیه ای معنوی و هنری دارند
    • اهمیت دادن به دیگران
    • وفادار، متعهد و دوست دارند روابط بلند مدت داشته باشند
    • میتوانند از دیگران مراقبت کنند و الهام بخش باشند
    • منعطف هستند و سازگار، دیدگاه ها و عقاید مختلفی را میتوانند بپذیرند
    • دسترسی به احساسات خود، دقیقا میدانند که درونشان چه خبر است
    • پایبند به درونیات خود هرچند شرایط برشان سخت شود

    شخصیت های مشهور:

     

    از دیگر INFP ها میتوان به جورج اورل نویسنده کتاب مزرعه حیوانات اشاره کرد یا میتوان از نقاش بزرگی مثل ون گوگ هلندی نام برد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا