رنگ مو بور یا مشکی: آیا زن بلوند برای مرد جذابیت بیشتری دارد؟

تاثیر رنگ مو زن
  • رنگ مو بور یا مشکی: آیا زن بلوند برای مرد جذابیت بیشتری دارد؟

    یک زن مو بلوند، مو مشکی و مو قرمز وارد یک کافه می‌شوند. این شروع یک جک نیست، بلکه یک آزمایش تحقیقاتی است. در واقع، چند دانشمند و متخصص رفتارشناسی، چندین سال تلاش کردند تا ارتباط بین رنگ مو و رفتار عاشقانه را کشف کنند. جو یک کلوپ شبانه را در نظر بگیرید، فرض کنید این سه زن به غیر از رنگ مو، ظاهر و قیافه یکسانی دارند، کدام زن اولین پیشنهاد گفتگو و آشنایی را از سوی مردان را دریافت می‌کند؟

    اهمیت رنگ مو زنان

    چرا مهم است؟ چون وقتی زنی با معشوق خود قرار ملاقات دارد، رنگ مو برایش مهم است. اگر موهای طبیعی خودتان همان رنگ دلخواهتان نباشد، مسلما جای هیچ نگرانی نیست و گزینه‌های فراوانی وجود دارد. از سالن‌های زیبایی گرفته تا قفسه لوازم‌آرایشی بهداشتی و حتی فروشگاه محله می‌توانید هر رنگ مو که دلتان می‌خواهد را تهیه کنید. با وجود تمامی این گزینه‌ها، شما چه رنگ مویی را انتخاب می‌کنید؟

     

    اجازه دهید قبل از ورود بیشتر به بحث این موضوع را ذکر کنیم که خیلی از زنان از رنگ موی خود خیلی هم راضی هستند و پیدا شدن رگه‌های خاکستری لابه‌لای موهای سرشان ابدا برایشان جای نگرانی ندارد. این زنان با هر پیشینه و ملیتی که داشته باشند، در حالت و شکل طبیعی خود کاملا زیبا و جذاب هستند. خیلی از زنان هم از درون و هم از نظر ظاهری و فارغ از هر رنگ مویی که دارند، واقعا زیبا هستند و درک این موضوع نیازی به تحقیق و مطالعه ندارد.

    اما در مورد زنانی که تصمیم می‌گیرند تغییراتی در ظاهر خود ایجاد کنند و یا به شکل جدی در رنگ موهای طبیعی خود تغییر ایجاد کنند، رنگ اهمیت دارد. مطالعه‌ای که در این راستا انجام گرفته، نتایج جالبی به همراه داشته است.

    رنگ موی زن و میزان قابل در دسترس بودن

    گروهی از محققان طی تو مطالعه جداگانه تاثیر رنگ موی زنان را بر رفتاری مردان بررسی کردند. طی این مطالعه‌ها ارتباط بین رنگ موی زنان، تیپ شخصیتی و جذابیت جسمی خانم‌ها و نحوه نزدیک شدن مردان به آن‌ها را در شهر لندن بررسی کردند. در مطالعه اول، آن‌ها از یک زن با مو رنگ شده قرمز، قهوه‌ای یا بلوند برای رفتن و نشستن در چندین کلوپ شبانه لندن و در سه روز آخر هفته استفاده کردند و این آزمایش را به مدت ۵ هفته تکرار کردند. محققان این زن را به صورت اخص از لاس زدن و برقراری تماس چشمی منع کرده بودند. او هر بار همان لباس و همان نوع آرایش را استفاده می‌کرد. تنها تفاوت موجود رنگ موی این زن بود.

    نتیجه اینکه هر وقت موهای بلوند (بور) داشت، مردان بیشتری سراغش می‌رفتند. مردهایی که به این زن نزدیک می‌شدند تقریبا در بازه سنی ۱۸ تا ۲۸ سال قرار می‌گرفتند.

    باهوش و جذاب بودن زن مو مشکی و قهوه‌ای و ضعیف / شکننده بودن زن مو بلوند

    در آزمایش دوم، عکس همان زن به ۱۲۶ مرد نشان داده شد. در این مطالعه، وقتی رنگ موی زن مشکی بود از نظر مردان شایسته‌تر، باهوش‌تر، جذاب‌تر و حتی مغرورتر از وقتی که موهای بلوند داشت و به نظر ضعیف‌تر می‌رسید، ارزیابی می‌شد. نظریه‌ای که توسط محققان برای حل این تناقض ارائه شد این بود که ازآنجایی‌که رنگ مو بلوند یک زن او را ضعیف و شکننده‌تر جلوه می‌دهد، باعث می‌شود که اعتماد‌به‌نفس مردان کمی بیشتر شود و از این که در جو کلوپ شبانه پا پیش بگذارند و ترس کمتری از بابت ضایع و طرد شدن داشته باشند، بنابراین بیشتر سراغ زنان مو بور می‌روند.

    تاثیر رنگ مو زن در اظهار عشق و جلب توجه از سوی مرد

    در یک آزمایش دوگانه مشابه دیگر، گروهی از محققان به بررسی میزان توجهی که یک زن در جو کلوپ شبانه دریافت می‌کند پرداختند. تفاوت این آزمایش با مطالعه قبلی این بود که در اینجا به جای رنگ کردن مو از کلاه‌گیس با رنگ‌های مختلف استفاده شد.

    نتایج مطالعه اول نشان داد که مردان از میان کلاه‌گیس‌های مشکی، قهوه‌ای، بلوند یا قرمز، بیشتر سراغ زنی می‌رفتند که کلاه‌گیس رنگ بلوند بر سر داشت. محققان در مطالعه دوم دریافتند که مردان بوری که برای آشنایی با زنی که کلاه‌گیس بلوند بر سر داشت، موفقیت چندانی در ادامه آشنایی با آن زن نداشتند. توضیحی که محققان در این رابطه ارائه می‌کنند مربوط به تئوری تکاملی و معیارهای انتخاب همسر است که افراد را تشویق می‌کند تا با فردی همراهی کنند که از نظر ظاهری با او همسان نباشند.

    همچنین نتایج این مطالعات نشان داد که زنان مو قرمز در نظر مردان نسبت به دیگر زنان، جذابیت کمتری دارند. اما با وجود محبوبیت چنین هنرمند و هنرپیشه معروف مو قرمز چطور می‌توان این نتایج را توجیه کرد؟ جواب این است که چون زنان مو قرمز در اقلیت قرار دارند، حرف‌های عامیانه منفی در مورد آن‌ها زیاد است.

    اگر چه نتایج این تحقیقات جالب است، اما همان‌طور که خود محققان هم تاکید می‌کنند واقعیت چیز دیگری است.

    عشق حقیقی کور رنگ است

    بدیهی است که در مطالعه رفتار و نحوه تعامل انسان‌ها عوامل بسیار نقش ایفا می‌کنند که همه آن‌ها را نمی‌توان به شکل همزمان در هیچ مطالعه‌ای بررسی کرد. اغلب افراد با این گفته موافق هستند که عشق واقعی حاصل دریافت احساس و نتیجه خصوصیات قابل‌تقدیری است که فرد دارد و مسلما نمی‌توان با یک بار دیدن فرد در کافی‌شاپ یا خیابان و کلوپ و یا مشاهده عکس پروفایل شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام) یا همسریابی آنلاین، شخص را ارزیابی کرد.

    یک رابطه سالم نیازمند صرف وقت واقعی در کنار هم است تا طرفین دریابند که فارغ از رنگ و بلندی مو یا لاغر بودن و دیگر موارد ظاهری تطابق و سازگاری مناسبی با هم دارند یا خیر.

     

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا