بهترین روانپزشک در تهران

بهترین روانپزشک در تهران
  • قطعا میزان سلامت جامعه بر میزان سلامت روانی افراد آن جامعه تاثیر گذار است. به هر مقدار که جامعه ای دچار آسیب های اجتماعی و یا حتی مشکلات سیاسی و اقتصادی باشد افراد آن جامعه نیز درگیر این مسائل هستند.

    این جمله ها برای بیان این موضوع است که با پیشرفت و گسترش کشور ها قاعدتا مشکلات آن ها نیز گسترش می یابد و به همین منوال افراد آن جامعه نیز دچار برخی مشکلات می شوند، بنابراین وجود روانپزشکان و روانشناسان در این شرایط می تواند مشکلات عمده افراد را حل کند، در واقع افسار روانی جامعه را در دست گرفته و سعی کند مردم را از غرق شدن در موجج مشکلات نجات دهد.

    همانطور که می دانید خانواده نیز نهادی از نهاد های جامعه است که افراد در بستر آن رشد کرده و بالنده می شوند. اولین کانونی که اشخاص در آن می آموزند نهاد خانواده است، پس به جز تاثیرات اجتماع، فضای رشدی خانواده نیز از مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار بر روحیه و خلق و خوی اشخاص است.

    بسیاری در مواجه با انواع مشکلات قادر به حل آن ها نبوده و به سرعت قالب تهی می کنند و یا حتی گروهی به طور مادرزاد دچار برخی اختلالت روانی هستند که وجود روانپزشکان و روانشناسان را در جامعه توجیه می کند.

    اما چه زمانی باید به روانپزشک مراجعه کنیم ؟ آیا همه افراد به روانپزشک احتیاج دارند؟ برای یافتن روانپزشک خوب باید به چیزهایی را در نظر داشته باشیم؟

    در ادامه به بررسی سوالات بالا خواهیم پرداخت:

    از کنار مشکلات به آسانی رد نشوید

    برای همه ما اتفاق افتاده که در دوره هایی از زندگی دچار برخی مشکلات روحی خواهیم شد. این مشکلات می تواند خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و یا حتی برای مردان و زنان سیاست سیاسی باشد . گرچه بخشی از این مشکلات را گذشت زمان حل خواهد کرد، اما بخشی از آن ها می تواند در مدت زمان طولانی تمام زندگی فرد را تحت الشعاع قراردهد.

    در ادوار گذشته مراجعه به روانپزشک مساوی با پذیرش دیوانگی بود. اما هر چه جامعه به سمت مدرنیزه شدن حرکت کرد، این باور اشتباه رنگ باخت و جای خودش را به باوری مملو از احساس نیاز به یک مشاور داد. اگر افراد در مواجهه با برخی از مشکلات فکر کنند که می توانند خود آن را حل کنند، در صورتی که پیشرفت ناراحتی شان را می بینند، باعث خواهند شد این مشکلات نه تنها بر روی روانشان ثابت شود، بلکه مشکلات جسمی عدیده را نیز به وجود آورد.

    شما تصور کنید فردی به شدت دچار OCD  ( وسواس فکری عملی ) است.  اگر این فرد نخواهد با وسواس های بیمارگون خود مقابله کرده و آن را از بین ببرد، افکار وسواسی پیشرفت کرده و اعمال وسواسی را در پی خواهد داشت. این اعمال در بلند مدت موجب اختلال در سبک زندگی فرد شده و گاها مشکلات جسمانی را نیز در پی خواهد داشت.

    چرا به روانپزشک مراجعه کنیم؟

    برخی از مشکلات روانی می تواند علاوه بر خود فرد خانواده و یا حتی نهاد بزرگ تر یعنی جامعه را نیز دچار مشکل کند.

    افرادی که دچار اختلالات حاد یا مزمن هستند، در برخورد با مشکلات از دفاع های نامعقول و غیر مطقی، فرافکنی و انکار ، جا به جایی و … استفاده می کنند که اطرافیان را نیز آزار می دهد.

    دربرخی دیگر از اختلالات مثل اختلال طیف اسکیزوفرنی با توجه به قرار گیری در طیف های مختلف آن، فرد دچار برخی توهمات و هذیان ها شده، که می تواند خطرات جدی را برای اطرافیان داشته باشد.

    اما حتی اگر شخصی دچار اختلالا ت روانی نبوده و عمده مشکلات آن مربوط به مشکلات خانوادگی باشد، در دراز مدت ممکن است باعث سست شدن پایه های نهاد خانواده شده و مشکلات دیگری را به همراه آورد.

    در صورتی که خانواده ها با وجود مشکلات فرزندانشان به  در محیط خانواده و یا محل تحصیل نخواهند که به روانپزشک مراجعه کنند، این امکان وجود دارد که فرزندشان در مسیر رشد فکری و عقلی دچار مشکل شده و آینده خود را برای همیشه تباه کند. بنابراین مراجعه به روانپزشک می تواند در حل بسیاری از مسائل کمک کننده به آحاد جامعه باشد.

    تخصص روانپزشک

    باید توجه داشته باشید که مراجعه به روان پزشک در جامعه فعلی کار سختی نیست. شما می توانید به راحتی با پیدا کردن یک روانپزشک وقت گرفته و به اومراجعه کنید. اما نکته حائز اهمیت مراجعه به روانپزشک با تجربه است. تجربه روان پزشک قطعا حاصل درمان هایی است که انجام داده. درمان های موفق نیز در نتیجه داشتن دانش کافی در زمینه اختلالات، حل روابط خانوادگی یا زوجین ( خانواده درمانی و زوج درمانی ) و … است . البته به یاد داشته باشید که برخی روانشناسان با توجه به رویکردی که در درمان دنبال می کنند، ممکن است تخصص نوعی درمان مثل رفتار درمانی، درمان شناختی، روانکاوی، هیپنوتیزم درمانی و از این دست تخصص ها را نیز داشته باشند.

    بنابراین انتخاب بهترین روانپزشک منوط به در نظر داشتن فاکتورهای تخصص و مهارت و تجربه روانپزشک است.

    خصوصیات شخصیتی روانپزشک خوب

    یک روانپزشک خوب باید در مواجهه با مراجعین خصوصیات منحصر به فردی را داشته باشد که در ادامه می خوانید:

    • داشتن حس همدلی همدردی ( اتحاد درمانی )
    • رازداری
    • مهارت های گفتاری
    • صبوری

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا