برای تقویت حافظه چه بخوریم ؟

  • برای تقویت حافظه چه بخوریم ؟

    برای تقویت حافظه، می‌توانید از مواد غذایی با ارزش غذایی بالا و غنی از ویتامین‌های مختلف استفاده کنید. بهتر است از مواد غذاییی که حاوی آنتی‌اکسیدان هستند استفاده کنید. برخی از مواد غذایی که می‌توانند به تقویت حافظه کمک کنند، شامل میوه‌ها، سبزیجات، ماهی و محصولات شیرینی‌پزی هستند. در این میان، برخی از مواد غذایی مفید برای تقویت حافظه شامل خرما، گردو، آووکادو، بادام، قهوه، شوید و گیاهان دارویی مانند رزماری، زعفران و کاهو هستند. همچنین، مصرف مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ نیز مفید است. علاوه بر این، ورزش، خواب کافی و تمرین ذهنی نیز به تقویت حافظه کمک می‌کنند.

    اینکه برای تقویت حافظه چه بخوریم و چگونه می شود عملکرد مغزی خود را بهبود داد از جمله دغدغه هایی است که اکثر افراد با آن روبرو هستند. امروزه مطالعات زیادی در سراسر دنیا نقش تغذیه و رژیم غذایی را در سلامت کلی مغز و تقویت حافظه تایید کرده اند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به سلامت مغز خود و تقویت حافظه اهمیت می دهید برای داشتن مغزی سالم و با عملکرد بالا، باید مراقب رژیم غدایی خود باشید و از مواذ غذایی استفاده کنید که به تقویت حافظه و مغز شما کمک شایانی می کند. در زیر به قسمتی از مهم ترین این مواذ غذایی اشاره شده است که عبارتند از:

    برای تقویت حافظه چه بخوریم ؟ مصرف ماهی را جدی بگیرید

    ماهی و از هر نوع که در دسترس شما قرار دارد. ماهی از جمله مواذ غذایی می باشد که سرشار از امگا ۳ است و این ماده غذایی مهم برای سلامت سلول های مغزی بسیار اهمیت دارد.

    سبزیجات و میوه جات غنی از آنتی اکسیدان ها

    سبزیجات و میوه ها مخصوصا دسته ای از آن ها که رنگی می باشد مانند انگور، توت فرنگی، انار، هویج، اسفناج و … که به دلیل غنی بودن از آنتی اکسیدان ها جهت ترمیم سلول های آسیب دیده مغزی لازم هستند.

    برای تقویت حافظه چه بخوریم ؟ حبوبات و آب

    انواع جبوبات مانند لوبیا و عدس سرشار از مواد غذایی مهم مانند پروتئین، فیبر، ویتامین و آهن هستند.

    نوشیدن آب به اندازه کافی در طول روز حتی اگر احساس تشنگی به شما دست نمی دهد.

    برای تقویت حافظه چه بخوریم ؟ حضور تخم مرغ و گوشت قرمز در برنامه غذایی

    تخم مرغ به دلیل غنی بودن از مواد با ارزش غذایی و ماده ای به نام کولین (choline) باعث بهبود یادگیری و تقویت حافظه در کلیه سنین می شود.

    علاوه بر این، قرار گرفتن گوشت قرمز به مقدار کم در رژیم غذایی، می تواند به بهبود حافظه و توان مغزی شما کمک کند.

    برای تقویت حافظه چه بخوریم ؟ آجیل ها و دانه های روغنی

    گردو، فندق، بادام، کشمش، مویزو به صورت کلی آجیل ها و دانه های روغنی به این دلیل که سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین E و املاح ضروری می باشند، فعالیت های مغزی را افزایش می دهند.

    تاثیر مواد غذایی در تقویت حافظه و کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر

    پژوهشگران آمریکایی دریافتند مصرف میوه و سبزیجات و به ویژه مصرف آب پرتقال می‌تواند بر افزایش قدرت مغز افراد تاثیر بگذارد. به گفته محققان افردای که از میوه و سبزیجات تازه استفاده می کنند، ۴۷ درصد کمتر از دیگر افراد به مشکلاتی نظیر آلزایمر مبتلا می‌شوند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا