اختلال مسخ شخصیت

اختلال مسخ شخصیت
  • آنچه در این مقاله می‌خوانید نمایش

    اختلال مسخ شخصیت

    اختلال مسخ شخصیت، همچنین به عنوان اختلال شخصیت چند رویه‌ای شناخته می‌شود، یک اختلال روانی است که با تغییرات و تفاوت‌های چشمگیر در نحوه رفتار، نگرش و احساسات شخصیتی فرد همراه است. افراد مبتلا به این اختلال، اغلب با مشکلات در روابط شخصی، شغلی و اجتماعی مواجه هستند و قادر به تطبیق با محیط اطراف خود نیستند.

    در این اختلال، فرد توانایی کنترل احساسات، تفکرات و رفتارهای خود را از دست می‌دهد و ممکن است رفتارهای غیر قابل پیش بینی و خشونت آمیز داشته باشد. همچنین، این اختلال با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر مانند افسردگی، اضطراب و مشکلات مصرف مواد مخدر همراه است.

    علل این اختلال شامل عوامل ژنتیکی، فرهنگی، خانوادگی و تجربیات کودکی هستند. درمان این اختلال شامل روش‌های مختلفی مانند روان درمانی، مشاوره و داروهای روان شناسی است. به طور کلی، اختلال مسخ شخصیت یک اختلال جدی روانی است که نیازمند تشخیص و درمان صحیح و به موقع است.

    در اختلال مسخ شخصیت فرد به طور ناگهانی در اتفاقی که می‌تواند در اثر یک تصادف باشد در ادراک ذهن و بدن او تغییرات زیادی ایجاد می‌شود و به این صورت است که فرد یک سری تغییرات در  ذهن  اتفاق می‌افتد و حس می‌کند از تجربیات شخصی جدا شده است و  احساس می‌کند که از بدنش خارج شده است .

    در اصل فرد احساس می‌کند که غیر واقعی است یا نخوابیده است و غذایی نخورده است در یک حالت خواب و بیدار است. این افراد نسبت به این تغییر حالت آگاه هستند و دقیقا بخاطر آگاهی که دارند ناراحت و اذیت می‌شوند. افراد عادی تجربه مسخ شخصیت را زمانی حس می‌کنند که تحت تاثیر مواد مخدر و یا استرس شدید بوده باشند. اما شرایط در اختلال مسخ شخصیت متفاوت است این تجربیات بدون تحریک دارویی صورت می گیرد. در واقع اختلال مسخ شخصیت بعد از یک رویداد استرس زا و آسیب‌زا اتفاق می‌افتد و در اصل یک آرامش بعد از طوفان است.

    افراد با اختلال مسخ شخصیت دائم فکر می‌کنند که در اندازه بدن خود و از لحاظ شکلی دچار تغییر شده اند یا نیرویی در خارج از ذهن آنها را کنترل می‌کنند. اما آگاهی دارند که مصنوعی و مکانیکی نیستند. با وجود اینکه می‌دانند که این مشکل را دارند اما با این حال حاضر نیستند که تجربیات خود را بازگو کنند و از اینکه لقب دیوانه را به او بدهند می‌ترسند. در نتیجه روز به روز تنها‌تر و منزوی‌تر می‌شوند. به تدریج آنها نشانه‌های افسردگی را پیدا می‌کنند و به اختلال افسردگی مبتلا می‌شوند.

    برای درمان اختلال مسخ شخصیت باید هدف را ایجاد ثبات و انسجام  در زندگی آنهاست و باید محیطی را برای این افراد ایجاد کرد که از استرس دور باشند. درمان های حمایتی,دارو درمانی,روانکاوی,روشهای شناختی _ رفتاری و آموزش کنترل خشم و روش های دست یافتن به آرامش.

     

     

    یه خبر خوب

    شیک اندیش امکان استفاده از مشاوره روانشناسی بصورت آنلاین و با استفاده از روانشناسان باتجربه فراهم کرده. شما می توانید از طریق گفتگوی متنی و صوتی با مشاوران ارتباط برقرار نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا