چگونه صحبت را شروع کنیم ؟

چگونه صحبت را شروع کنیم ؟
  • چگونه صحبت را شروع کنیم ؟ چگونه صحبت را شروع کنیم ؟

    چکیده مطلب

    مهارت شروع به صحبت کردن به دیگران چیزی هست که با یادگیری بدست می‌آید، تقریبا نمی توان گفت که کسی به طور ذاتی این مهارت را دارد. این سوال که چگونه صحبت را شروع کنیم اگر در ذهن شما همیشه وجود دارد این مطلب به شما کمک می‌کند تا چند تکنیک برای آغاز گفتگو در هر شرایطی را یاد بگیرید.

    فرقی نمی‌کند شما فردی درونگرا و یا برونگرا باشید، همیشه لحظاتی وجود دارد که نمی‌دانیم چگونه صحبت را شروع کنیم و با خود کلنجار می‌رویم. این احساس شما کم کم به ترس از صحبت کردن تبدیل خواهد شد همچنان که به دنبال موضوع مناسب و کلمات مناسب می‌گردید و این مانع ذهنی جلوی آغاز یک صحبت و گفتگویی مناسب را خواهد گرفت.

    خب چرا این اتفاق می‌افتد؟ بیشتر می‌توان گفت زمانی این مشکل پیش می‌آید که شما با فرد مورد نظر و یا گروهی که می‌خواهید با آنها صحبت کنید آشنایی زیادی ندارید. وقتی می‌خواهید بحثی را شروع کنید اما زمینه مشترکی ندارید، این وضعیت برای آغاز صحبت مشترک سخت خواهد بود چون شما اعتماد به نفس کاملی درباره اینکه درباره چه چیزی صحبت کنید و چه چیزی صحبت نکنید ندارید.

    در پاسخ به این سوال که چگونه صحبت را شروع کنیم دانستن چند تکنیک خوب برای موقعیت‌هایی که با افراد آشنا نیستید و می‌خواهید صحبت را ادامه دهید ضروری است. این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کند که شخصیتی اجتماعی داشته باشید و هم بتوانید روابط دوستانه‌ای ایجاد کنید و همچنین روابط شغلی و حرفه‌‌ای مناسبی را بسازید.

    هدف‌تان را «مشتاق بودن به فرد مقابل» قرار ندهید

     

    بسیاری از افراد اعتقاد دارند که می‌توانند در پاسخ به این سوال که چگونه صحبت را شروع کنیم، روابط خود را براساس صحبت‌های جذاب و همراه با طنز با دیگران ایجاد کنند اما در واقعیت این قضیه موضوع اصلی برای ایجاد روابط نیست. حتما نباید تعاملات شما با دیگران جذاب وشنیدنی باشد تا برای فرد مقابل‌تان مهم تلقی شود.

    بین این موضوع گیر نکنید که حرفی که می‌خواهید بزنید به اندازه کافی خوب نیست. صحبت خود را در هر صورت بیان کنید.مردم عموما صحبت های‌شان را از یاد می‌برند و فقط رابطه تعاملی خود را به یاد دارند. لازم نیست که حتما بروی آنها تاثیر بگذارید، فقط خودتان باشید.

    با پرسیدن سوالات خوب از افراد بخواهید که درباره خودشان صحبت کنند

     

    مردم به طور کلی دوست دارند درباره خودشان صحبت کنند. نه بخاطر اینکه خودخواه‌اند بیشتر به این دلیل است که موضوع بحث امن و راحتی دارند و خودشان را به خوبی می‌شناسند. بنابراین، اگر با خود کلنجار می‌روید که درباره چه چیزی صحبت کنید می‌توانید براحتی سوالات خوبی انتخاب کنید و از افراد بپرسید.

    پرسیدن سوالات نشان از سطح علاقه شخصی و میزان توجه شما به افراد دیگر را بیان می‌کند. برای این کار باید به کارهایی که فرد مورد نظرتان انجام می‌دهد توجه کنید و آنها را زیر نظر داشته باشید. برای مثال، اگر خسته به نظر می‌رسند  از آنها بپرسید که دیروز چه کاری انجام داده اند یا اگر پوشیدنی خاصی دارند که توجه شما را جلب کرده است از آنها بپرسید که به دنبال چنین لباسی بوده اید و از کجا خریده‌اند و یا توصیه کنند که شما نیز از آنجا خرید کنید.


     

    چگونه صحبت را شروع کنیم ؟نکته کلیدی این هست که سوالاتی بپرسید که پاسخ باز داشته باشند و سعی کنید سوالاتی نپرسید که جواب بله یا خیر داشته باشند مثلا سوالاتی که توضیح لازم دارند نمونه٬های خوبی هستند. این سوالات به شما کمک می‌کنند که بحث را ادامه دهید و سرنخ های بیشتری از شخصیت آنها پیدا کنید.

    چگونه صحبت را شروع کنیم : درباره غذا بحث و گفتگو کنید

     

    چرا گفتیم غذا ؟ زیرا موضوعی است که در تمام دنیا براحتی در همه صحبت‌ها یافت می‌شود. هر کسی درباره آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی خبر ندارد و یا درباره مد و فشن و یا چیزهای دیگر اما همه درباره اینکه چه غذایی را بیشتر می پسندند نظر شخصی خود را دارند.

    در رستوران چگونه صحبت را شروع کنیم ؟ اگر با فرد مقابل خود در حال غذا خوردن هستید بحث درباره خوراکی‌ها بسیار جذاب خواهد بود و شروع راحتی خواهید داشت که به غذا اشاره کنید و بحث را آغاز نمایید و درباره غذاهایی که تابحال خورده اید صحبت کنید. اگر می‌خواهید برای یک ملاقات در رستوران برنامه ریزی کنید صحبت درباره اینکه چه غذایی را انتخاب کنید می‌تواند شروع بحث موفقی برای شما باشد.

    زمینه مشترک برای بحث را پیدا کنید و موضوع غذا بی‌نهایت ساده و موضوعی هست که همه جا از آن بحث می‌شود و براحتی می‌توانید در صحبت های‌تان آن را پیش بکشید.

    به سادگی صحبت‌های افراد را دوباره به زبان خودتان بیان کنید

     

    بعضی وقت ها اگر موضوع مرتبطی برای صحبت کردن پیدا نکنید موقعیت هم‌کلام شدن از بین خواهد رفت. اگر اطلاعات کمی درباره چیزی که فرد مقابل شما صحبت می‌کند داشته باشید بسیار سخت خواهد بود که نظر خود را درباره آن موضوع بیان کنید و سکوت‌های ناخوشایند از سمت شما جالب نخواهد بود.

    خب تکنیکی که به شما معرفی می‌کنیم که از پس این شرایط بربیایید، این هست که به سادگی صحبت فرد مقابل را بفهمید و سعی کنید دوباره همان جملات را به زبان خودتان بیان کنید. با این عمل نشان می‌دهید که به موضوع علاقه دارید و به چیزی که طرف مقابل شما بیان کرده توجه داشته اید و شخص مقابل شما به صحبت ادامه دهد.

    اگر فردی درباره شغل خود به شکل پیچیده توضیح دهند و شما متوجه نباشید خود آنها می‌دانند که اطلاعات شما کم است. با تکرار چیزی که به شما گفته‌اند و یا درخواست توضیحات بیشتر برای فهمیدن واضح تر موضوع این احساس را بوجود خواهید آورد که به گفتگو و صحبت علاقه مند هستید.

    چیزهای کوچکی درباره خودتان بیان کنید

     

    بیان کردن چیزهایی درباره خودتان برای افراد درونگرا بعضا غیرطبیعی است. هرچند کمی صحبت درباره خودتان با این کار به دیگران نشان می‌دهید که دوست دارید درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و هم صحبت کردن در این باره برای شما راحت تر خواهد بود.

    دوباره گوشزد می‌کنیم که برای دیگران شاید آنقدر اهمیت نداشته باشد که شما از چه چیزی حرف می‌زنید و بیشتر حس و حال شما است که در یاد آنها می‌ماند و قطعا ساکت بودن حس ناخوشایندی در ارتباط کلامی ایجاد می‌کند که بهتر است سعی کنید اتفاق نیفتد و حتی صحبت کردن درباره وسیله جدیدی که خریده اید جذاب تر از سکوت خواهد بود.

    ببینید هر موضوعی را که بتوانید پیش کشیده و بحث خود را شروع کنید ایده ی خوبی است. حتی اگر حس ناخوشایندی از کم صحبت کردن دارید کمی اعتماد به نفس بیشتر اینجا مفید و لازم است و شخص مقابل از اینکه فضای گفتگو را گرم نگه داشته‌اید رضایت خواهد داشت و نگران صحبت‌هایی که می‌کنید نباشید.


     

    دانستن همه چیز شما را تبدیل به یک هم صحبت عالی نمی‌کند

     

    همیشه این نکته را در ذهن داشته باشید درحالی که وسعت دانش شما برای ایجاد گفتگو با افراد مختلف کمک کننده هست اما ضروری نیست.

    وقتی خود را شخصی همه چیز دان بدانید و بخواهید در هنگام گفتگو با فضا حاکم باشید به نحوی که دیگران را به سکوت و گوش دادن بیش از حد وادار کنید اتفاق خوبی نیست. بهتر است از دانش خود کمتر استفاده کنید و نکات بالا را در نظر بگیرید و اصول صحبت و هم کلام شدن با دیگران را رعایت کنید. در نظر داشتن یک گفتگوی دو طرفه‌ی مناسب نیاز به تلاش زیادی ندارد اگر کمی تمرکز داشته باشید و بدانید که درباره چه چیزهایی می‌خواهید صحبت کنید. البته زیاده روی نکنید.

    در رسیدن به پاسخ این سوال که چگونه صحبت را شروع کنیم روش های متعدد بسیاری وجود دارد اما بیشتر به مهارت کلامی شما باز می‌گردد که در شرایط مختلف چگونه بتوانید با زمان سنجی و اعتماد به نفس بالا و تسلط و تمرکز در هنگام صحبت کردن به آنچه می‌خواهید دست پیدا کنید. قطعا همه‌ی افراد سخنور با تمرین توانسته‌اند جایگاه خوبی در این زمینه پیدا کنند و شما نیز حتما می‌توانید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا