چرا برخی مردان علاقه نشان می دهند ولی اقدامی نمی کنند؟

چرا برخی مردان علاقه نشان می دهند ولی اقدامی نمی کنند؟
  • چرا برخی مردان علاقه نشان می دهند ولی اقدامی نمی کنند؟

    در جامعه ما پدیده‌ای وجود دارد که برخی مردان علاقه‌ای نسبت به یک زن دارند، اما هیچ اقدامی برای نزدیک شدن به آن زن نمی‌کنند. این موضوع ممکن است برای شما عجیب به نظر بیاید، اما این رفتار برخی مردان قابل توجه است و در جامعه خیلی رایج است. در این مقاله به بررسی دلایل عدم اقدام برخی مردان به شکل عمیقی پرداخته‌ایم.

    اولین دلیلی که می‌تواند باعث عدم اقدام مردان شود، عدم اطمینان به خود است. این افراد احساس می‌کنند که زنانی که به آن‌ها علاقه نشان می‌دهند، به دلیل کمالاتی هستند که در خودشان ندارند. به عبارت دیگر، آنها فکر می‌کنند که زنانی که به آن‌ها علاقه نشان می‌دهند، به دلیل نداشتن برگه‌های قبولی در مجموعه خود، برای پر کردن این خلاء به آن‌ها علاقه نشان می‌دهند. بنابراین، برای این مردان احساس کردن شایستگی برای نزدیک شدن به آن زن‌ها مشکل است.

    دلیل دومی که باعث عدم اقدام مردان می‌شود، ترس از رد شدن است. این افراد احساس می‌کنند که اگر اقدام به نزدیک شدن به آن زن کنند، شانس موفقیتشان کم است. برای این دسته از مردان، ترس از رد شدن به اندازه ترس از شکست در نزدیکی به آن زن‌ها مهم است. بنابراین، برای این افراد، نزدیک شدن به زنانی که به آن‌ها علاقه نشان می‌دهند، مشکل است.

    دلیل سومی که باعث عدم اقدام مردان می‌شود، فکر کردن به دیگران است. برخی مردان فکر می‌کنند که اگر نزدیک شدن به زنانی که به آن‌ها علاقه نشان می‌دهند، بقیه افراد از این رفتارشان ناراحت می‌شوند. بنابراین، این افراد نمی‌توانند از فرصت نزدیک شدن به زنانی که به آن‌ها علاقه نشان می‌دهند، بهره ببرند. در این مورد، برای این دسته از مردان، فکر کردن به نظر دیگران بیشتر از نزدیک شدن به زنانی است که به آن‌ها علاقه نشان می‌دهند.

    دلیل چهارمی که باعث عدم اقدام مردان می‌شود، عدم توجه به علایق و نیازهای زن است. برخی مردان به دلیل عدم توجه به نیازهای و علایق زن، نمی‌توانند به زنانی که به آن‌ها علاقه نشان می‌دهند، نزدیک شوند. بنابراین، این افراد به دلیل عدم توجه به نیازهای و علایق زن‌ها، نمی‌توانند روابط اجتماعی قوی با زنانی برقرار کنند.

    دلیل پنجمی که باعث عدم اقدام مردان می‌شود، نداشتن روش مناسب برای نزدیک شدن به زنان است. برخی مردان به دلیل نداشتن روش مناسب برای نزدیک شدن به زنان، نمی‌توانند نزدیک شوند. بنابراین، برای این دسته از مردان، نداشتن دانش کافی و نداشتن روش مناسب برای نزدیک شدن به زنان، باعث شکست روابط اجتماعی آن‌ها می‌شود.

    به عبارتی دیگر، علت عدم اقدام برخی مردان به نزدیک شدن به زنان، عوامل اجتماعی، روانی و فردی است. برای رفع این مشکلات، باید به دانش و هوش هیجانی خود بپردازیم و با مشاوره در این زمینه به دیدگاه‌های جدید و راهکارهای موثر رسید. نزدیک شدن به زنان و برقراری روابط اجتماعی قوی، برای هر انسانی ضروری است و بهتر است که برای پیشرفت در این زمینه، هر چه زودتر اقدام کنیم.

     

    خیلی از دختر خانمها سوال می کنند و یا در مشاوره ها می پرسند که مردی علاقه نشان می دهد ولی هیچ اقدام یا پیشنهاد و یا خواستگاری در کار نیست؟! از کجا بفهمیم مردی ما را واقعا دوست دارد؟! و از این سوالات مکرر.

     

    گاهی شما در محیط کاری، دانشگاه یا دوست و فامیل با مردی مواجه هستید که تمایلات مبهمی به شما نشان می دهد و این سیگنالهای چند پهلو برای شما به شدت گیج کننده است.

     

    او به شما لبخند می زند، شوخی می کند، به صحبتهای شما توجه خاصی دارد، نگاههای معنا داری به شما می کند و هر بار شما فکر می کنید این بار دیگر کار تمام است و پیشنهادش را مطرح خواهد کرد، ولی انگار نه انگار! این دست دست کردن و معطلی مثل خوره به جان شما می افتد و علامت سوال بزرگی در ذهن شماست که اگر او به شما علاقه دارد پس چرا اقدام نمی کند؟! و واقعا نمی دانید با او چه برخوردی داشته باشید. دلتان می خواهد بدانید دقیقا در مغز او چه می گذرد.

     

    شرایط وقتی سخت تر می شود که شما احساس می کنید دارید به او علاقمند می شوید و فقط منتظر یک اشاره از طرف مقابل هستید.

     

    مسلما او رفتار مردان علاقمند را دارد و نشان می دهد از شما خوشش آمده است، ولی در موقع لزوم خود را عقب می کشد!!

     

    دلایلی که مرد به شما پیشنهاد نمی دهد و از شما خواستگاری نمی کند:

     

    دلیل اول اینکه به شما پیشنهاد نمی دهد اینست که شاید او متاهل باشد و یا درگیر یک رابطه احساسی دیگر. خیلی از مردان از اینکه با چند نفر همزمان رابطه سطحی داشته باشند لذت می برند و به همین سرخوشی های لحظه ای قانع هستند، که شما باید سریعا اینگونه مردان را شناسایی کنید. اگر او متاهل باشد به احتمال قوی به فکر پیشروی بیشتر نیست.

     

    دومین دلیل که او از شما خواستگاری جدی نمی کند این است که ممکنه به لحاظ جنسی به شما علاقمند است ولی جرات ندارد به زبان بیاورد و شهامت پیش روی بیشتر را ندارد. او صبر می کند تا مقداری رابطه بیشتر بوی صمیمت بگیرد تا کم کم به مقصود خود برسد.

     

    سومین دلیل که او از شما خواستگاری جدی نمی کند  اینست که از شما رفتارهای متفاوتی دیده و می ترسد پیشنهاد خود را مطرح کند. او احساس می کند اگر چیزی بگوید شانس ادامه ارتباط با شما را از دست می دهد.

     

    در هر سه حالت شما باید اینگونه رفتارها را شناسایی کنید و متناسب با آن پاسخ دهید.

     

    سعی کنید فضاهای دو نفره و خصوصی  بیشتری ایجاد کنید تا طرف مقابل احساس کند امنیت روانی دارد و می تواند خواسته خود را در کمال آرامش با شما مطرح کند. با نگاههای محبت آمیز و سوالات خلاقانه، احساسات او بیشتر تحریک می شود و خود افشایی بیشتری خواهد داشت.

     

    اگر سعی کنید شنونده خوبی باشید کم کم احساساتش را نسبت به شما زبان خواهد آورد. بعد که یک مقداری به لحاظ عاطفی درگیر شد، سعی کنید دسترسی خود را محدود کنید تا برای ارتباط با شما به تلاش بیفتد.

     

    وقتی شما گاهی حضور دارید و گاهی نیستید، مرد در ذهنش درگیر شما می شود و بیشتر به شما فکر می کند و در مورد شما کنجکاو تر است که خود عاملی برای بالا بردن جذابیت شما نزد طرف مقابل است.

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا