آیا طلاق آخرین راه برای معتادان به پورنوگراف است؟

آیا طلاق آخرین راه برای معتادان به پورنوگراف است؟
  • آیا طلاق آخرین راه برای معتادان به پورنوگراف و فیلم پورن است؟

    بیان یک داستان واقعی؛ شاید بیشتر از همه دلم برای دختر  ۲ ساله‎اش می‎سوخت. تصمیمش برای طلاق کاملاً جدی بود. تمام روز را به دنبال راه حلی می‎گشتم تا بتوانم او را متقاعد کنم که دست از این تصمیمش بردارد. اما از طرفی نمی‎دانستم چطور می‎شود به بهبود این زندگی بیمار کمک کرد. زندگی که […]

    بیان یک داستان واقعی؛

    شاید بیشتر از همه دلم برای دختر  ۲ ساله‎اش می‎سوخت. تصمیمش برای طلاق کاملاً جدی بود. تمام روز را به دنبال راه حلی می‎گشتم تا بتوانم او را متقاعد کنم که دست از این تصمیمش بردارد. اما از طرفی نمی‎دانستم چطور می‎شود به بهبود این زندگی بیمار کمک کرد. زندگی که با عشق و علاقه شروع شده بود حالا داشت از هم می‎پاشید. آنها توی زندگی‎شان هیچ‎چیز کم نداشتند و داشتن زندگی مثل فرانک آرزوی هر دختر دم بختی بود. همیشه آنقدر از علاقه‎اش نسبت به زندگی مشترک و عشقی که بین او و همسرش کوروش بود تعریف می‎کرد که باور نمی‎کردم روزی ممکن است کارشان به طلاق بکشد. با اینکه بسیار به همه علاقه داشتند اما این تصمیمی بود که فرانک خودش گرفته بود.
    برایم همه چیز آرام و دوست‎داشتنی بود. کوروش خیلی اهل تفریح و خوشگذرانی بود و من و او جمعه‎‎ی هر هفته، اوقاتمان را در بیرون شهر می‎گذراندیم. گاهی آنقدر به ما خوش می‎گذشت که دوست نداشتم لحظات با هم بودن‎مان تمام شود. با توجه به علاقه‎ای که هر دویمان به بچه داشتیم یک سال بعد از زندگی مشترک‎مان بچه‎دار شدیم. آدرینا که به دنیا آمد کوروش همه‎ی تلاشش را برای خوشحال کردن من می‎کرد. احساس می‎کردم از وقتی بچه‎مان به دنیا آمده بیشتر توجه و محبت می‎کند. سفر به کیش هدیه‎ی تولد آدرینا به من بود. تا اینکه کوروش به واسطه‎ی نوساناتی که در بازار پیش می‎آمد ورشکست شد. کوروش به خاطر این شکست اخلاقش به کل عوض شده بود. آنقدر عصبی و افسرده شده بود که نمی‎توانستم به خاطر ناراحتی‎اش با او صحبت کنم. سعی می‎کردم درکش کنم و به او دلداری می‎دادم که همه چیز درست می‎شود. اما او نمی‎توانست روحیه‎ ی از دست رفته‎ی خود را بازگرداند. دیگر از آن محبت‎هایی که نثار من و آدرینا می‎کرد خبری نبود. مدتی این طرف و آن طرف و به این و آن سفارش می‎کردم تا کاری برایش دست و پا شود. حتی پدرم که مردی سرشناسی در بازار کریستال بود حاضر شد مغازه ‎ی مستقلی برایش روبراه کند اما کوروش قبول نکرد. هر روز گوشه ‎‎گیرتر می‎شد و شادی زندگی‎مان تبدیل به فاصله‎های طولانی مدت و افسرده شدن او شده بود.
    جای من و او با هم عوض شده بود من مرد خانه شده بودم و او دائم در خانه بود. تمام خرج و مخارج‎مان از حقوقی که من می‎گرفتم تأمین می‎شد و او به بهانه ‎ی دوباره‎ سر و سامان دادن به اوضاع روحیش از سرکار دیگری رفتن امتناع می‎کرد.
    صمیمیت و نزدیکی که داشتیم تبدیل به فاصله گرفتن‎های طولانی مدت شده بود. دلیل این فاصله گرفتنش را به خاطر شکست شغلی اش می‎دانستم. اما آن شب تازه فهمیدم موضوع از چه قرار است و چه بلایی بر سر زندگی‎مان دارد می‎آید. ساعت از نیمه شب گذشته بود. بلند شدم که بروم کمی آب بخورم متوجه نور روشنی که از شیشه ‎ی اتاق نشیمن به چشم می خورد شدم. احساس کردم کوروش باید بیدار باشد. آهسته در را باز کردم و….
    کوروش تنهایی‎هایش را با دیدن فیلم‎های غیراخلاقی پر می‎کرد. یک ماهی می‎شد که شب‎ها تنها می‎خوابید اما نمی‎دانستم که این تنهایی ناشی از چیست.حاضر بودم بمیرم و این صحنه را نبینم. آن شب تا صبح گریه ‎کردم. در ذهنم به دنبال مقصر می‎گشتم. با وجود علاقه‎ای که بین‎مان بود و من با تمام عشقی که همیشه نثارش می‎کردم، باورش برایم سخت بود که چطور می‎تواند در حق من خیانت کند. نمی‎دانستم باید به رویش بیاورم یا خودم را به ندانستن بزنم. خسته شده بودم از طرفی نه تن به کار می‎داد و نه می‎توانستم ناهنجاری‎های رفتاری‎اش را تحمل کنم. تحمل این شرایط برایم سخت بود و طلاق را آخرین راه برای پایان دادن به این زندگی ناکام می‎دیدم.

     

    یکی از معضلاتی که تا مرز فروپاشی زندگی مشترک زوجین را پیش می‎برد اعتیاد به تماشای فیلم‎های غیراخلاقی و ضدارزشی است. متأسفانه گاهی دیده می‎شود برخی از زوج‎های جوانی که به مراکز مشاوره مراجعه می‎کنند و مشاورین و یا اساتید آن مراکز، برای بهبود رابطه‎ ی زناشویی آنها تماشای اینگونه محصولات را به هر یک به طور جداگانه و یا حتی با هم توصیه می‎کنند و حتی جای تأسف‎برانگیز ماجرا اینجاست که خود آنها مراکزی را برای خرید اینگونه فیلم‎ها معرفی می‎کنند که جای بسیار تعجب دارد! اما آیا تماشای این فیلم‎ها براستی می‎تواند به بهبود زندگی زناشویی کمک کند و آیا زوجینی که این توصیه را اجرا کرده‎اند زندگی زناشویی موفقی را داشته‎اند؟

    «مری آن لایدن» مدیر برنامه آسیب شناسی روانی بیماران مبتلا به انحرافات پورنوگراف در دانشگاه پنسلوانیا اعلام نمود که پورنوگرافی یک صنعت زهرآگین بوده و میتواند به بدآموزی های مختلف جنسی در میان افراد جامعه منجر گردد . او ضمن مقایسه فیلمهای و تصاویر پورنوگرافی با کوکایین، اعلام نمود که امروزه مسأله برانگیزترین و نگران کننده‌ترین امر در حوزه سلامت روانی افراد از دیدگاه من همین مسأله است.وی همچنین می‌گوید: «پیشرفتهای اخیر صورت گرفته در زمینه دانش عصب شناسی، نشان می‌دهد که تأثیرات ناشی از مشاهده کتب و نشریات و فیلمهای مستهجن، آنی و غیراختیاری بوده و برای مدت طولانی نیز، این آثار باقی خواهند ماند.»
    تماشای این گونه فیلم‎ها (پورنوگراف) نه تنها به بهبود رابطه‎ی زوجین کمک نمی‎کند بلکه آنها را در معرض خطرهای بزرگی چون شکست عشقی و عاطفی و در نهایت فروپاشی زندگی مشترک قرار می‎دهد. هرچه فرد اعتیادش به دیدن این فیلم‎ها بیشتر شود و آن را به عنوان ابزاری برای تحریک رابطه‎ی خود بداند خواهید دید که از لحاظ روانی دچار عوارض متعدد و جبران‎ناپذیری خواهد شد. عوارضی همچون ضعف اعصاب، تخریب اعتماد به نفس، احساس ضعف و بی‎حالی، سستی قوای جنسی، مقایسه‎های منفی و غلط، ایجاد تنفر و وابستگی افراطی و… .

    اما چرا فرد معتاد به دیدن این فیلم‎ها می‎شود؟

    مشکلات و شکست‎های عاطفی که در در زندگی مشترک پیش می‎آید، اگر هر یک از زوجین نتوانند به شیوه‎ی درست این مسایل را حل کنند کم‎کم می‎توانند هریک به انحرافات اخلاقی و یا رفتاری کشیده شوند که منجر به از دست دادن علاقه‎شان نسبت به زندگی مشترک و یا حتی طلاق شود. اگر هر یک از طرفین بدانند در این شرایط نیاز به یاری و کمک دارند و بتوانند به یکدیگر حمایت عاطفی لازم را بدهند آنگاه می‎توان انتظار داشت که این زندگی نمی‎تواند در معرض فروپاشی قرار بگیرد.اعتیاد به دیدن این فیلم‎ها مانند اعتیاد به مواد مخدر است و شما باید ببینید همسرتان ممکن است در کدام یک از مراحل این اعتیاد قرار داشته باشد؟

    راه حل درمانی این بیماری چیست؟

    برای درمان اعتیاد به تماشای پورنوگراف؛ خانومانه ۵ راهکار اصلی پیشنهاد می‌کند.

    ۱-آگاه کردن فرد از تأثیرات منفی روانی بر روی زندگی مشترک؛

    این اعتیاد مانند اعتیاد به مواد مخدر قسمت دریافت لذت مغز را فعال می‎کند و با ایجاد هیجانات کاذب فرد را به تکرار این رفتار ترغیب می‎کند. در شرایطی که احساس کردید همسرتان به دیدن این تصاویر غیراخلاقی اعتیاد پیدا کرده است در مرحله‎ی نخست باید موضوع را به طریق درستی به او منتقل کنید. به این معنا که اگر چندباری این قضیه را متوجه شدید باید با بیانی ملایم و البته کاملاً دلسوزانه اعلام کنید که این رفتار باعث نگرانی و التهاب شما می‎شود و این کار می‎تواند سلامت روانی همسر و فرزند را تهدید کند.حتی می‎توانید پیشنهاد کنید که اگر همسرتان دوست دارد می‎توانید نزد یک مشاور متخصص و آگاهی بروید تا اگر مشکلی بین شما وجود دارد آن را حل نماید.اعلام کردن شما نباید نشانه‎ی سرزنش و یا زشتی رفتار او را باشد بلکه تنها همین که شما نگرانی خود را به او منتقل کرده و ابراز ناراحتی نمایید کافی است. به او بگویید که این رفتار منجر به افسردگی و تشدید حالات عصبی و روانی فرد می‎شود و چقدر این امر به تخریب روابط بین همسران کمک می‎کند.

    ۲-آگاه کردن فرد از عقوبت‎های دنیایی و آخرتی؛

    همه‎ی ما به این امر واقفیم که تک تک اعمال ما چه خوب و چه بد از دید خداوند عالم مخفی نمی‎ماند و تک‎تک انها به صورت‎های مختلفی به زندگی ما باز خواهد گشت. فردی که مبتلا به این بیماری می‎شود باید آگاه باشد که ادامه دادن این روند چه پیامدها و عقوبت‎هایی را برایش به دنبال خواهد داشت. حتی تصور اینکه ممکن است یکی از عقوبت‎های این کار از دست دادن بینایی باشد می تواند تلنگر محکمی برای ترک این عادت ناپسند باشد. می‎توان تصور کرد که اگر برای ۵ دقیقه نتوانیم جایی را ببینیم چقدر دردناک است. پس نتیجه می‎گیریم تحمل ترک آن برای فرد راحت‎تر از دست دادن بینایی تا آخر عمر باشد.

    ۳-توجه به خسارت‎های جسمی و روانی؛

    معمولاً برای ترک عادات بد به فرد این نکته را یادآوری می‎کنند که اگر می‎خواهید به نتایج مطلوبی دست پیدا کنید باید ذهناً به خسارت‎ها و پیامدهای منفی ناشی از این رفتار فکر کنید. برای طی کردن مراحل درمانی فرد باید مداوم با خود مرور کنید که این رفتار نامطلوب علاوه بر اینکه می‎تواند زندگی‎اش را به مرز فروپاشی و نابودی بکشاند ممکن است بیماری‎هایی را برای او پیش بیاورد که قابل درمان نباشد. شما اگر بدانید امروز خوردن یک لیوان نوشابه خطر ابتلا به بیماری دیابت را در شما افزایش می‎دهد حاضر میشود لذت خوردن آن را به بهای داشتن سلامتی از دست بدهید. باید به فرد مبتلا کمک کنید تا از این پیامدهای جسمی و روانی مطلع شود و آگاه باشد که چه لطمه‎های جبران ناپذیری را به خود وارد می‎سازد.

    ۴-دوری از تنهایی و گوشه گیر شدن این افراد؛

    یکی از سم‎های مهلک برای ترغیب این رفتار این است که فرد بتواند خلوتی را برای خود پیدا کند. باید به او کمک کنید تا خلوت‎های خود را کاهش دهد و جز در موارد ضرورت فرصت تنهایی و خلوت نداشته باشد. برعکس این رفتار باید مدام در پی تدارک دیدن جمع‎ها و گروه‎هایی باشید که فرد مبتلا بتواند وقت خود را با آنها بگذارند. داشتن فعالیت‎های جسمانی زیاد که منجر به خستگی بیش از حد او شود راهکار دیگر درمان این بیماری است.

    ۵-تقویت و تحکیم پایه‎ های اعتقادی؛

    اصلی ترین راهکار برای درمان، توجه مداوم و درخواست مکرر از خداوند برای شفای این بیماری است. این بیماری شاید در نظر برخی‎ها حکم سرطان را نداشته باشد اما به واقعیت می‎توان گفت که این بیماری روانی حکم داشتن یک تومور مغزی بدخیم را دارد که روز به روز در حال رشد است و باید با مراقبت‎های ویژه آن را به سمت بهبود و شفا پیش برد. اگر فرد به این معتقد باشد که تک تک رفتارهای او توسط خداوند دیده و ضبط می شود و آگاه باشد که این گناه چطور می‎تواند زندگیش را نابود سازد هیچ‎گاه حاضر نخواهد شد با دست خود دست به این اقدام بزند. نماز اول وقت و با حضور قلب خواندن، داشتن انگیزه و تلاش برای ایجاد هدف‎های جدید در زندگی مشترک و یا شخصی، جدیت و مصمم شدن برای ترک این عادت نامطلوب، نشست و برخاست و انتخاب دوستان شایسته و مقید که او را به سمت اهداف الهی عالی سوق می دهند می‎تواند به درمان هرچه سریعتر این بیماری مزمن کمک کند.

    با همسر معتاد به پورنوگراف فیلم سوپر چه‌کنیم؟

    در پایان به شما یادآوری می‎کنم اگر احساس کردید که همسرتان به دیدن این‎گونه محصولات روی آورده است نگران نشوید و تلاش کنید به جای اینکه در فکر طلاق و جدایی باشید به همسرتان توجه و محبت ویژه‎تری داشته باشید و اگر حمایت و پشتیبانی و عدم سرزنش شما را در کنار خودش احساس کند انگیزه‎ی عملی و رفتاری بیشتری برای ترک آن دارد. امیدوارم تدابیر عاقلانه و منطقی شما بتواند به بهبود زندگی‎تان کمک کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا