مشکلات روانی که مشاهیر دچارش بوده‌اند

مشکلات-روانی-بازیگران
  • مشکلات روانی که مشاهیر دچارش بوده‌اند

    با توجه به اینکه هیچکس از مشکلات روانی در امان نیست، برخی از مشاهیر نیز در زندگی خود با برخی از این مشکلات مواجه شده‌اند. مشکلات روانی مانند افسردگی، اضطراب، اختلالات رفتاری، بیماری‌های روانی و … از جمله مشکلاتی هستند که ممکن است باعث شود که افراد با انواع شخصیت‌ها و حتی مشاهیر نیز از دست خود واقعیت روزمره و زندگی خود دور شوند.

    مثلاً افسردگی یکی از شایع‌ترین مشکلات روانی است که می‌تواند با آسیب‌هایی مانند تغییرات خلقی، کاهش تمرکز، کاهش علاقه به کار و … همراه باشد. برخی از مشاهیر نیز در زندگی خود با این مشکل مواجه شده‌اند، از جمله وینستون چرچیل، ابراهام لینکلن، جورج برنارد شاو و آنتونی استنلی.

    همچنین اختلالات رفتاری نیز یکی دیگر از مشکلات روانی هستند که ممکن است باعث شود که افراد و مشاهیر نیز با مشکلاتی مانند ناتوانی در حفظ روابط اجتماعی، افسردگی، اضطراب و … مواجه شوند. مثلاً ناپلئون بوناپارت به دلیل اختلالات رفتاری و ناکامی در حفظ روابط اجتماعی، به مشکلات روانی مواجه شده است.

    به طور کلی، مشکلات روانی یکی از مسائلی هستند که در زندگی هر انسانی ممکن است رخ دهد و خود مشاهیر نیز در این باره مستثنی نیستند. اما بسیاری از آن‌ها با مقابله با این مشکلات توانسته‌اند در زندگی خود پیشرفت کنند و به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابند.

    مشکلات روانی ، با توجه به وجود زمینه‌های مورد نیاز در جوامع بشری، درحال گسترش و همه‌گیر شدن است. اگر بخواهیم انواع مختلف مشکلات روانی را مورد بررسی قرار دهیم، مطمئنا با لیستی طولانی مواجه خواهیم شد که کار و زندگی را برایمان سخت‌تر خواهد کرد. با توجه به آمار بالای تعداد افراد مبتلا به نوع یا انواعی از این اختلالات و روبه افزایش بودن این تعداد، مسلما افراد معروف و شناخته شده هم جزو مبتلایان این اختلالات می‌باشند.
    در اکثر اوقات، تصور اکثر افراد جامعه بر این است که خوانندگان، بازیگران و افراد مشهور دچار مشکلات و بیماری‌های این چنینی نمی‌شوند. اما واقعیت نه تنها خلاف این تصور را ثابت می‌کند، بلکه عجیب‌ترین موارد برای افراد شناخته شده پیش می‌آید. مثلا اکثر کمدین‌ها، از اختلال افسردگی رنج می‌برند.
    در این مطلب به معرفی برخی افراد معروف با مشکلات روانی و بررسی اختلال آن‌هامی‌پردازیم:

     

    مشاهیر و مشکلات روانی:

    دواین جانسون (راک)

    از جمله افراد مشهوری‌ که دارای مشکلات روانی بوده‌اند، می‌توان به راک اشاره کرد.

    بعد از چندین اتفاق که به مجروحیت او منجر شد، در سال آخر دبیرستان، اولین مورد از سه دوره افسردگی خود را پشت سر گذاشت.
    از جمله افراد مشهوری‌ که دارای مشکلات روانی بوده‌اند، می‌توان به راک اشاره کرد. خود او در این زمینه می‌گوید:
    “نمی‌دونستم توی چه گیری افتادم. هیچ میلی به انجام هیچ کاری نداشتم. تا به اون لحظه هیچ‌وقت چیزی مثل اون رو تجربه نکرده بودم.”
    بعد‌ها نیز، راک رازهای غلبه بر مشکل خود را در برنامه اپرا وینفری اعلام کرد:
    “وقتی افسردگی میگیری، متوجه میشی که تنها نیستی. نه اولین نفری و نه آخرین نفر. توی همچین موقعیتی، خیلی مهمه که یکی رو داشته باشی که بهت بگه: نگران نباش، همه چی درست میشه.”

    پرنس هری (شاهزاده انگلستان)

    “حدود دو دهه بود که همه احساساتم را سرکوب کرده بودم.” شاهزاده هری

    شاهزاده، پرنس هری که به تازگی نامزدی خود را با مگان مرکل (بازیگر آمریکایی) اعلام کرده است، درمورد مشکلات روانی خود ازجمله اضطراب و افسردگی می‌گوید:
    که حدود بیست سال پیش مادر خود را از دست داده بود، این مدت را بیشتر در خلوت خود سپری می‌کرد و منزوی شده بود. تا اینکه پزشک معالج‌اش در این زمینه به او هشدار می‌دهد که به مرزهای خطرناکی از مشکلات روانی میرسد.
    او می‌گوید: “وقتی خجالت را کنار می‌گذاری و درمورد مسائل خودت بادیگران نیز صحبت می‌کنی، مخصوصا در زمینه مشکلات روانی، متوجه می‌شوی که تو تنها نیستی بلکه عضوی از جامعه‌ای هستی که اعضای زیادی هم دارد.

     

    کریس ایوانز

    ایوانز در یکی از مصاحبه‌های خود، شرحی از جزئیات بیماری خود را بیان کرده است.

    کریس ایوانز به تازگی اعلام کرد که برای مدتی طولانی‌ای دچار مشکلات روانی زیادی ازجمله عصیانیت و مشکلاتی که در نتیجه آن صداهایی در سر خود می‌شنیده است.
    کریس ایوانز در یکی از مصاحبه‌های خود، شرحی از جزئیات بیماری خود را بیان کرده است که چگونه این مشکل بر تمامی فعالیت‌های او اثر گذاشته بود وچطور همه راه‌های ممکن را برای کسب بهبودی دوباره، از جمله خواندن متون بوداییان را استفاده کرده بود.
    در حال حاضر حال ایوانز بهتر است اما گاهی وقت‌ها این حالت‌ها دوباره به سراغش می‌آیند.

     

    رایان رینولد

    در این دوران سخت، همسر او بوده که حامی رایان مانده و او را تا بازگشت به یک زندگی سالم کمک کرده است.

    رینولد که قبلا مبتلا به اختلال اضطراب بوده است، در این مورد می‌گوید: “اگر همسرم نبود، به تنهایی قادر به غلبه بر مشکلاتم نبودم”.
    رینولد که بعد از یکی از فیلم‌های خود که از نظر بینندگان فیلم، چندان جالب نبوده است، دچار افسردگی و اضطراب شدیدی شده بود که این حالت تا جایی پیش رفته که او را خانه نشین کرده است. اما در این دوران سخت، همسر او بوده که حامی رایان مانده و او را تا بازگشت به یک زندگی سالم کمک کرده است.

     

    جیمز فرانکو

    به انواع مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده بودم.

    فرانکو از مشکلات اضطراب و اعتیاد خود پرده بر‌می‌دارد.
    او در این رابطه بیان می‌کند: “روحیه من به اعتیاد بسیار مستعد بود و بخاطر همین با توجه به شرایط و جمع دوستانه‌ای که داشتم، به سمت اعتیاد کشیده شدم. به انواع مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده بودم و بعد از مدتی، دچار افسردگی شدید شدم. زندگی من به ظاهر و از نگاه دیگران، بسیاار خوب و خواستنی بود؛ اما از درون از هم می‌پاشید.”
    مدت درمان این مشکل برای جیمز طولانی بود ولی بعد از مدتی که این روند برای او موثر واقع شد، کم کم روحیه از دست رفته خود را احیا کرد.

     

    مایکل فلپس

    او پر افتخارترین مدال آور تاریخ است.

    قهرمان شنای المپیک، دوران سخت اضطراب و استرس خود را در یک مستند به یکی از هواداران جوان خود توضیح می‌داد.
    مایکل فلپس که به واسطه مشکلات روانی خود می‌دانند، این اختلال باعث کاهش تمرکز و اضطراب در فرد با شخصیتی احساسی و واقع گرایانه که گاهی شرایط را برای کارهای روزمره هم یخت می‌شود‌.

     

    اوپراه وینفری

    بطور عادی، شاید حوصله انجام برخی کارها را نداشته باشم.

    اوپراه فینفری، تهیه کننده و مجری، یکی از موفق ترین برنامه‌های تلوزیونی می‌باشد که اوپراه را به ثروتمند‌ترین زن سیاه پوست دنیا تبدیل شده است.
    او درمورد مشکل افسردگی خود اینطور بیان می‌کند که: “بعد از کمی احساس کردم که مشکلم کمی بزرگ‌تر از بی حالی است؛ و این نگران کننده بود.بطور عادی، شاید حوصله انجام برخی کارها را نداشته باشم.اما این بی حالی، دیگر قابل اغماض نبود و باید اقدامی می‌کردم.”

     

    الن دیجنرز

    او دورانی نسبتا طولانی را در افسردگی شدید به سر برده است.

    الن که یکی از محبوب‌ترین مجریان برنامه‌های تلوزیونی می‌باشد، دورانی نسبتا طولانی را در افسردگی شدید به سر برده است. الن که ناگهان همجنسگرایی خود را علنی کرد، با موج عظیمی از انتقادها روبرو شد و به همین دلیل به مدتی طولانی افسرده و گوشه‌گیر شد.

    مشکلات روانی یکی از رایج‌ترین بیماری‌های قرن حاضر است که با فشارهای عصبی و تنش‌های فکری افراد، رابطه مستقیم دارد و همانطور که ملاحظه کردید، اکثر افراد سرشناس هم به دلیل مشغله و درگیری‌های زیاد، دچار این مشکلات می‌شوند. از رایج‌ترین این مشکلات می‌توان به افسردگی، دوری گزینی و اضطراب اشاره کرد. اما نکته امیدوارکننده اینجاست که این مشکلات و اختلالات با مشاوره و مراجعه به پزشک متخصص کاملا قابل درمان هستند.

     

    یه خبر خوب

    شیک اندیش امکان استفاده از مشاوره روانشناسی بصورت آنلاین و با استفاده از روانشناسان باتجربه فراهم کرده. شما می توانید از طریق گفتگوی متنی و صوتی با مشاوران ارتباط برقرار نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا