آیا زنان بسیار لاغر و باریک اندام برای مردها از جذابیت بیشتری برخوردارند؟ مقایسه با زنان جذاب

زنان بسیار لاغر
  • آیا زنان بسیار لاغر و باریک اندام برای مردها از جذابیت بیشتری برخوردارند؟

    از بسیاری از مردان می‌شنویم که زنان لاغر و باریک اندام برای آن‌ها جذابیت بیشتری دارند. اما آیا این ادعا علمی است؟ آیا واقعاً زنان لاغر و باریک اندام برای مردها جذابیت بیشتری دارند؟

    قبل از بحث درباره این موضوع، باید بگوییم که هرگونه سلیقه‌ای که در مورد جذابیت و زیبایی وجود دارد، متعلق به هر فردی است و تفاوت‌هایی بین مردان وجود دارد. اما در کل، مطالعات نشان می‌دهند که علاقه مردان به زنان پرجنب و جوش و یا لاغر، بستگی به فرهنگ و کشوری که زندگی می‌کنند دارد.

    برخی مطالعات نشان می‌دهند که در کشورهای غربی، مردان بیشتر علاقه به زنان لاغر و باریک اندام دارند در حالی که در کشورهای شرقی، مردان به زنان پرجنب و جوش علاقه دارند. این تفاوت‌ها می‌تواند به دلیل فرهنگی بوده و یا به علت تفاوت‌های نژادی و بیولوژیکی باشد.

    در کشورهای غربی، ایده زیبایی برای زنان لاغر و باریک اندام بیشتر است. در برخی از فرهنگ‌های غربی، زنانی که وزن آن‌ها کمتر از حد معمول است، به عنوان زیبا تر و جذاب تر شناخته می‌شوند. این ایده زیبایی در برخی از صنایع تبلیغاتی و رسانه‌ها نیز ترویج می‌یابد که می‌تواند تأثیری بر رفتار و تمایلات مردان به خود بگذارد.

    در کشورهای شرقی، به عنوان مثال در ژاپن، زنانی که دارای بدنی پرجنب و جوش هستند، به عنوان زیبا شناخته می‌شوند. در این کشور، زنان با بدنی پرجنب و جوش به عنوان نماد زیبایی و شادابی شناخته می‌شوند و به عنوان نمادی از سلامتی و تندرستی برای جامعه محسوب می‌شوند.

    بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که علاقه مردان به زنان لاغر و باریک اندام یا زنان پرجنب و جوش، بستگی به فرهنگ و کشوری که زندگی می‌کنند دارد. اما با توجه به تأثیر رسانه‌ها و صنایع تبلیغاتی، ممکن است تمایلات مردان به سمت یک مدل خاص از زیبایی تحت تأثیر قرار گیرد.

    در نهایت، باید به یاد داشت که هر فردی دارای سلیقه‌ای خاص در مورد جذابیت و زیبایی است و این سلیقه بستگی به فرهنگ، تجربه‌ها و تمایلات فردی دارد. بنابراین، تصمیم گیری درباره اینکه زنان با بدنی لاغر و باریک اندام برای مردها جذابیت بیشتری دارند یا خیر، به عهده هر فردی است و باید به تفاوت‌های فردی و فرهنگی احترام گذاشت.

    مقایسه با زنان جذاب

     

    به‌عنوان یک پزشک جراح و به‌رغم آگاهی از اهمیت وجود چربی در بافت بدن زنان، همچنان این سوال در ذهنم متواتر بود که آیا زنان مدل که اندامی بسیار لاغر دارند، برای مردان دارای جذابیت بیشتر هستند؟ پاسخی که در یک تحقیق بدان رسیدم این است که: خیر! اینکه یک زن بسیار لاغر باشد برای مردها جذابیتی ندارد.

    نظر مردها در مورد زنان خیلی لاغر و مدل‌های اندامی چیست؟

    آیا تابه‌حال دیده‌اید یک مرد در حال ورق زدن و تماشای مشتاقانه آخرین نسخه مجله زنان مدل لاغر Mademoiselle یا Vogue باشد؟ مدل‌های بسیار لاغر که عکس‌هایشان زینت‌بخش این مجلات است به همراه دیگر مدل‌هایی که در راهروهای مد و طراحی پاریس می‌خرامند، کاملا متفاوت از آن زنانی هستند که به‌اندازه کافی برای مردان جذاب هستند و چشم‌ها را مجذوب خود می‌کنند (مانند زنانی که در مجله‌ها یا سایت‌های جنسی به تصویر کشیده می‌شود و در اصطلاح به آن‌ها Playmate گفته می‌شود و ما در این مقاله به جای کلمه انگلیسی که در حقیقت به معنی جذابیت جنسی است، از عبارت زنان جذاب استفاده می‌کنیم).

     

    زنان جذاب از نگاه مردان دارای چه خصوصیات اندامی هستند؟

    ارتباط شاخص BMI با میزان جذابیت زنانه

    در حالت میانگین یک زن جذاب حدود ۱۶۷ سانتی‌متر قد و ۵۲ کیلو وزن دارد. این قد و وزن معادل شاخص BMI (شاخص توده بدنی) در حدود ۱۸.۵ است. این رقم تقریبا معادل همان عددی است که در نظرسنجی از مردان و با تغییر BMI در عکس‌ها، از بیشترین میزان جذابیت برخوردار است. ممکن است چنین به نظر بیاید که این زنان واقعا لاغر هستند ولی سوال این است که آیا در مقایسه با زنان جوان دیگر هم لاغرتر هستند؟

    در مقایسه‌ای که بین آن‌ها و زنان جوان آمریکایی قبل از اپیدمی چاقی (یا آن‌هایی که امروزه در کشورهای اروپایی هستند) صورت گرفت، دریافتیم که زنان جذاب به نسبت میانگین چنان هم لاغر نیستند: قبل از سال ۱۹۸۰، تقریبا دوسوم از زنان آمریکایی که در اواخر دوران نوجوانی خود بودند دارای شاخص BMI زیر ۲۰ داشتند. بنابراین زنان Playmate لاغر به معنی غیرمعمول محسوب نمی‌شوند و به نسبت آن دوران نیز لاغرتر نشده‌اند.

    مقایسه اندام زنان جذاب و زنان مدل مجله‌های مد و فشن

    چیزی که باعث می‌شود زنان جذاب تفاوت فاحشی با دیگر زنان از نظر جذابیت داشته باشند این است که اندام آن‌ها دارای انحناهای بسیار بیشتر زنانه هستند. میانگین سایز بالاتنه (دور سینه)، دور کمر و پایین‌تنه (ران) در یک زن جذاب به ترتیب ۹۰، ۶۰ و ۸۶ سانتی‌متر است. محاسبه تفاوت بین بالاتنه با دور کمر، و نیز نسبت دور کمر به پایین‌تنه در مقایسه با قد نتیجه این موضوع را آشکار می‌کند که یک زن جذاب در مقایسه با متوسط زنان فارغ‌التحصیل دانشگاهی، با اختلاف ۵۴ درصدی از انحنای بدن بیشتری برخوردار است. این همان فاکتوری است که بدن این زنان را شبیه ساعت شنی می‌کند و مردان آن را جذاب می‌یابند.

    مدل‌های مد و فشن کلا متفاوت از مدل‌های پلی بوی هستند. مقدار متوسط شاخص BMI آن‌ها تنها ۱۷.۱ است و تقریبا در ۵۰ ٪ از این مدل‌ها شاخص BMI کمتر ۱۷ است (درحالی‌که این رقم در جذاب ها تنها ۶ درصد است).

    در مدل‌های لاغر اندام، دور سینه بسیار کوچک‌تر (حدود ۸ سانتی‌متر کمتر)، کمر بزرگ‌تر و ران کوچک‌تر است. آن‌ها فوق‌العاده قدبلند و به‌صورت متوسط ۱۷۸ سانتی‌متر و از ۹۹ درصد زنان آمریکایی قدبلندتر هستند. تا این حد بلندقد بودن باعث می‌شود که بیش‌ازپیش لاغرتر باشند.

    به‌صورت میانگین سایز ران یک زن جذاب در حدود ۵۳ درصد قد او و مشابه دیگر زنان با همان میزان شاخص BMI است. درحالی‌که سایز باسن در مدل‌های فشن معروف، معادل ۴۶ درصد از قد ایشان است که باعث می‌شود ۲۰ درصد لاغرتر و کاملا پسرانه به نظر برسد. (درواقع این نسبت در یک پسر نوجوان معمولی حتی بالاتر هم هست: ۴۹ درصد!)

    انحنای بدن زنان لاغر مدل در صنعت فشن مد، بسیار کم‌تر از زنان جذاب است. انحنای بدن یک مدل جذاب معمولی، به‌طور متوسط ۳۶ درصد بیشتر از یک مدل معمولی فشن است.

    از آنجایی که انحنای بدنی زنان برای مردان جذابیت بیشتری دارد، بنابراین زنان مدل و لاغر اندام عموما در رادار یک مرد قرار نمی‌گیرند.

    باورهای اشتباه زنان در برآورد میزان جذابیت خود

    متاسفانه، بسیاری از زنان به دلیل باورهای فرهنگی یا تبلیغاتی اشتباه القایی توسط جامعه، چنین می‌پندارند که برای مرد‌ها، مدل‌های مد فشن و بسیار لاغر، جذابیت جنسی بیشتری دارند.

    در مطالعات صورت گرفته مشخص شده است که زنان به‌صورت کلی تاثیر میزان چربی برای افزایش جذابیت را دست‌کم می‌گیرد و دچار اشتباه محاسباتی می‌شوند.

    زنان به اشتباه فکر می‌کنند لاغر بودن برای مردان جذاب است

    در طی یک مطالعه از زنان خواسته شد تا میزان جذابیت یک سری از عکس‌ها را از دید مردان امتیاز بندی کنند. جالب اینکه طبق نتایج همه زنان به جای انتخاب عکسی که واقعا برای مردان جذابیت دارد به طور مرتب عکسی را انتخاب می‌کردند که لاغرتر بود. زنان چنین می‌پندارند که مردان زنان مدل فشن را به مدل‌های جذاب ترجیح می‌دهند. (به همین ترتیب مردان نیز در مورد ترجیح زنان برای داشتن بدن عضلانی و سایز اندام جنسی دچار قضاوت اشتباه هستند.)

    مردها از عکس‌های دستکاری شده زنان خوششان نمی‌آید

    این تحقیق نشان داد که مردان به جای عکس‌های دستکاری‌شده برای لاغر نشان دادن یک زن، عکس‌های واقعی همان زن را ترجیح می‌دهند. چنین تعبیر نابجا و غلط در مورد ذائقه و تمایل مردان باعث می‌شود که برخی زنان چنین فکر کنند که برای جذاب‌تر شدن در نگاه ایشان، باید وزنشان را کمتر کنند و در خیلی موارد حتی دست به دامان جراحی هم بشوند.

    چرا رسانه‌ها و مجله‌های مد و فشن اینقدر از زنان لاغر استفاده می‌کنند؟

    به تمام دلایلی که ذکر شد، همچنان توضیح علت انتخاب مدل‌های مد و فشن به گونه‌ای که بسیار لاغر به نظر برسند، دشوار است. ازآنجایی‌که امروزه زنان جوان آمریکایی به نسبت زنان ۴۰ سال پیش ۹ کیلو سنگین‌تر هستند، چنین به نظر می‌رسد که زنانی که بسیار لاغراندام هستند، در زمانه کنونی بسیار نادر هستند.

    البته که تولید لباس‌هایی که نیازمند خیاطی طاقت‌فرسای کمتر به دلیل کاهش از زوایای تند و چین‌ها باشند، آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر است، اما بر تن کردن چنین لباس‌هایی انحنا و ظرافت بدن را نشان نمی‌دهد.

    بنابراین یک توضیح احتمالی آن است که ترکیب هزینه‌های تولید و استراتژی‌های بازاریابی، تقاضا را به سمت لباس‌های با انحنای کمتر سوق داده است. شاید هم علت آن باشد که طراحان مرد لباس استایل پسرانه را ترجیح می‌دهند.

    لاغر بودن چه تاثیری در سلامت زنان دارد؟

    فارغ از اینکه دلیل چه باشد، تفاوت فاحش در اندام و گزینش مدل‌های برجسته در مجله Vogue و پلی بوی نشانگر این مطلب است که هنوز مردها و زن‌ها بر روی بهترین و جذاب‌ترین شکل بدن زنانه، توافق نظر ندارند. سوال مهم‌تر این است که داشتن کدام‌یک از این دیدگاه‌ها برای زنان سالم‌ترین گزینه است؟

    در طول تاریخ تکامل انسان، انتقال ژن مردانه به نسل‌های بعدی در گرو توانایی آن‌ها در داشتن ارزیابی دقیق و ماهرانه در تشخیص این بوده که کدام زنان، به بهترین مادر برای فرزندانشان مبدل می‌شوند. در مقابل، زنان از چنین توانایی برای انجام ارزیابی‌های مشابهی در مورد بدن خود یا دیگر زنان برخوردار نیستند. ازاین‌رو، اگرچه ممکن است عجیب به نظر برسد، اما به‌احتمال‌زیاد ترجیحات ناخودآگاه مردان در انتخاب همسر و ازدواج، بیانگر آن چیزی است که به نفع سلامت زنان است. یعنی لاغر بودن بیش از حد و شبیه کردن خود به مدل‌های اندامی، تاثیر منفی بر سلامت یک زن خواهد داشت.

    اگر فکر می‌کنید موهای بلند تاثیری در جذابیت و جلب نگاه دیگران می‌شود مقاله تاثیر موهای بلند بر افزایش جذابیت زنان نظرتان را به کلی تغییر خواهد داد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا