داستان تولد گوگل

داستان تولد گوگل
  • داستان تولد گوگل

    در سال ۱۹۹۵، دو دانشجوی دانشگاه استنفورد به نام‌های لری پیج و سرگی برین درگیر ایده‌ای شدند که بعدها به شکل سایتی جهانی و معروف به نام گوگل شناخته شد. ایده آن‌ها بر اساس این بود که برای جستجوی اطلاعات در اینترنت، نیاز به یک موتور جستجوی بهتر و کامل‌تری دارند. آن‌ها با بررسی الگوریتم‌های موجود در اینترنت، یک الگوریتم جدید و بهتری را پیدا کردند و با استفاده از آن، گوگل را به وجود آوردند.

    در آغاز، گوگل با نام Backrub شناخته می‌شد و فقط برای استفاده در دانشگاه استنفورد و تحقیقات دانشجویی بود. اما با گسترش استفاده از اینترنت و نیاز به یک موتور جستجوی قوی‌تر، لری پیج و سرگی برین تصمیم گرفتند که این ایده را به یک شرکت تجاری تبدیل کنند و در سال ۱۹۹۸، شرکت گوگل تأسیس شد.

    اولین نسخه رسمی گوگل با نام Google.com در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۱۹۹۷، در دسترس عمومی قرار گرفت. این موتور جستجو به دلیل سرعت و کیفیت بالای خود، به سرعت محبوبیتی رو به رشد کسب کرد و در سال ۲۰۰۰، برای اولین بار به عنوان موتور جستجوی اصلی در سایت‌های AOL و Yahoo! قرار گرفت.

    از آن زمان تاکنون، گوگل به یکی از معروف‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های جهان تبدیل شده است و امروزه بیش از ۸۰ درصد از جستجوهای اینترنتی در سراسر جهان، با استفاده از این موتور جستجو انجام می‌شود. گوگل همچنین به عنوان یکی از برترین شرکت‌های فناوری دنیا، در زمینه‌های مختلفی از جمله تبلیغات آنلاین، سیستم عامل هوشمند، تلفن هوشمند و خدمات ابری فعالیت می‌کند.

    گوگل یک شرکت معروف است که احتمالا به خوبی آن را می شناسید، اما آیا واقعا میدانید که این شرکت چطور شروع به کار کرده است؟

    تقریبا ۷۰ درصد درخواست‌های آنلاین توسط موتور جستجوی گوگل انجام می شود، اما به معنی نیست که این تنها مسئولیت گوگل است،آنها سرویس هایی جهت فضای ذخیره سازی ارائه می دهند، سخت افزار، نرم افزار و راه حل های پرداختی می سازند، یک شبکه اجتماعی را راه اندازی می کنند و یک پایگاه تبلیغاتی بزرگ را اداره می کنند، در حقیقت می توان اظهار داشت که گوگل کارهای خیلی زیادی انجام می‌دهد. گوگل و شرکت های زیربنایی آن به یک مرکز فناوری بسیار قوی  تبدیل شده اند.

    شروع به کار گوگل به سال ۱۹۹۸ باز میگردد، اگر به پیشتازان تکنولوژی یعنی اپل و مایکروسافت نگاهی بیندازیم این تاریخ برای شروع به کار گوگل کمی دیر به نظر می رسد، چرا که این شرکت ها در اواسط دهه ۷۰ میلادی آغاز به کار کرده اند.

    تاسیس گوگل

     

    همه چیز از آنجا شروع شد که لاری پیج- فارغ التحصیل دانشگاه میشیگان- به عنوان دانشجوی دکترای رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه استنفورد ثبت نام کرد.

    او تز دکترای خود را در شبکه جهانی وب نوشت. در حالی که در آن زمان شبکه جهانی به این صورت که ما امروزه می شناسیم نبود. بلکه تنها ایده ای در ذهن برترین برنامه نویسان جهان بود. او در تز دکترای خود  بیان داشت که می توان از لینک ها برای مشخص کردن درجه اهمیت آنها در شبکه جهانی استفاده کرد.

    بدین صورت این موضوع را به صورت تئوری بیان داشت که ممکن است تا الگوریتمی ایجاد شود که بصورت خودکار این کار را انجام دهد. اگر چیزی در مورد نحوه کار موتور جستجوی گوگل می دانید، اکنون درباره شکل گیری گوگل هم اطلاعاتی دارید!

    پیج سالها روی پروژه پایان نامه خود، که در واقع اثبات یک مساله ریاضی دشوار بود، کار کرد. او سراغ دانشجوی دیگری در دانشگاه رفت تا به اصلاح مساله ریاضی کمک کند، آنها باهم این الگوریتم را نام گذاری کردند. آنها این الگوریتم را در یک موتور جستجوی ابتدایی(اولیه)، اجرا کرده و آن را برای جستجو در وب آماده کردند.

    بعد ازگذشت یکسال کامل از اجرای این الگوریتم، پیج متوجه شد که موضوع بسیار مهمی را کشف کرده است، به طوری که نتیجه آن بسیار بهتر از  نتایج سایر موتورهای جستجو است. او همچنین متوجه شد که زمانی که داده های بیشتری  به این الگوریتم داده می شود، نتایج بهترمی شود. صفحات بیشتری در اینترنت به معنای لینک های بیشتر و آن به معنای اطلاعات بیشتر در هر سایت بود، که منجر به دسترسی بهتر در جستجوها می شد. نام اصلی این موتور جستجو بک راب بود که خیلی زود به گوگل تغییر یافت. دلیل انتخاب این نام نشان دادن عظمت و بزرگی این پروژه بود.

    این الگوریتم اولیه، اساس گوگل را در۹ ژانویه ۱۹۹۸ تشکیل داد: لاری پیج و سرگئی برین

     

    این اختراع را در دفتر تجارت و اختراع ایالات متحده آمریکا، با عنوان روشی برای طبقه بندی داده ها ثبت کردند. نکته جالب اینجاست که آنها این اختراع را تحت حمایت دانشگاه استنفورد ثبت کردند، در نتیجه آنها مجوز استفاده از این الگوریتم برای اهداف تجاری را، از محل تحصیل خود دریافت کردند.

    در۴ سپتامبر همان سال، گوگل رسما تاسیس شد.

    سیر تکاملی گوگل

    بعد از تقریبا ۳ سال، گوگل کدها را عوض کرد. کدهای اضافه شده به الگوریتم قبلی، بازنویسی ساختار اصلی آن بود تا موتور جستجو بتواند راحت تر معیارهای رتبه بندی جدید را در خود جای دهد. این اولین تغییر اساسی در الگوریتم بود و از آن زمان تاکنون دچار تحول مداوم شده است.

     

    در طول سالیان، گوگل ازیک شرکت جستجو محور به یک شرکت فناوری فراگیر تبدیل شده است که موتور جستجوی آن مهم ترین و پر رنگ ترین بخش آن است. علاوه بر جستجو، گوگل امکاناتی نظیر جی میل،ادوردز و سخت افزارهایی مانند گوشی های پیکسل را ارائه می دهد .

    گوگل که اکنون تحت عنوان شرکت مادر خود قرار دارد، یک شرکت بزرگ فناوری محسوب می شود که از ادغام مجموعه های کوچکتر تشکیل شده است. این تکنینک پیشرفت، یکی از راه هایی است که شرکت های تکنولوژی به آن نیاز دارند تا در صدر این صنعت باقی بمانند.

    با این حال، پاسخ به اینکه چه کسی بسیاری از محصولات مدرن امروزی را خلق کرده است بسیار پیچیده است!.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا