چگونه از پسر مورد علاقه مان خواستگاری کنیم؟(خواستگاری دختر از پسر)

چگونه از پسر مورد علاقه مان خواستگاری کنیم؟
  • چگونه از پسر مورد علاقه مان خواستگاری کنیم؟

    آیا خواستگاری دختر از پسر درست است؟ چرا یک پسر می تواند به راحتی از دختر مورد علاقه اش خواستگاری کند اما دختر نمی تواند؟ آیا با خواستگاری دختر از پسر موافقید؟ چگونه دختر از پسر خواستگاری کند ؟

    از گذشته تا به امروز خواستگاری پسر از دختر رسم بوده و هست. پسر از هر دختری که خوشش بیاید به راحتی خواسته خود را مطرح می کند. اما خواستگاری دختر از پسر مقوله ای هست که در کشور ما چندان مرسوم نیست.

    حتی ممکن است خواستگاری دختر از پسر و پیشنهاد مستقیم ازدواج آغازگر مشکلات دیگری در رابطه شود و بعداً هم در زندگی مشترک تاثیرات بدی بگذارد. بنابراین هیچ‌گاه به صورت مستقیم به پسر پیشنهاد ندهید که به خواستگاری شما بیاید.

    حال باید چکار کرد ؟ چگونه از یک پسر خواستگاری کنیم ؟ اگر مدت زیادی صبر کرده اید اما خبری از خواستگاری پسر و پیشنهاد ازدواج نیست، بهتر است به صورت نامحسوس خواسته تان را بیان کنید. یک پیشنهاد غیرمستقیم، می تواند شما را چند قدمی جلوتر ببرد و تکلیف تان را تا اندازه ای روشن تر کند.

    چگونه از پسر خواستگاری کنیم ؟ اگر شما به صورت مستقیم از پسر خواستگاری کنید و آشکارا پیشنهاد ازدواج دهید، معمولا حالت دفاعی به خود می گیرد و عقب نشینی می کند و پیش خود تصور می کند که شما دختر جلف و سبکی هستید و یا بی شوهری شما را به دادن این پیشنهاد مجبور کرده است. بنابراین بهتر است ابتدا زمینه را مهیا کنید و کمی به انتظار بنشینید.

    خواستگاری دختر از پسر

    چگونگی و روش خواستگاری دختر از پسر : این سه تکنیک را برای خواستگاری از پسر به کار بگیرید. اگر این راهکارها به صورت درست و منطقی پیش رود امکان موفقیت در آن وجود دارد.

    ۱- اول اینکه می توانید به دوست پسرتان بگویید خواستگاری زنگ زده و پدر و مادر شما مصر برای ازدواج شما با او هستند، یا مدتی است خواستگاران زیادی زنگ زدند اما شما هر دفعه بهانه ای می آورید و خواستگاران را رد می کنید. بعد از او بخواهید تکلیف شما را هر چه سریع تر روشن کند. با این حرف شما، اگر او خواهان شما باشد از ترس از دست دادن شما و اینکه مبادا خانواده تان شما را به فرد دیگری بدهند فوراً پا پیش می گذارد.

    ۲- دوم اینکه می توانید به ایده هایی که در زمینه ازدواج دارید اشاره کنید. مثلاً بگویید ارتباط هدفدار را می پسندید، خیلی با طولانی شدن زمان دوستی های قبل از ازدواج موافق نیستید، دوست ندارید هر روز با یک پسر باشید و … .

    در این مورد صحبت کنید و به عکس العمل های او خوب توجه کنید. اگر پسر بعد از اینکه حرف های شما را شنید، صحبت را عوض کرد یا نشان داد که کاملا عکس شما فکر می کند، بهتر است وقت خود را تلف نکنید.

    ۳- اگر فرد مورد اعتمادی و رازداری را می شناسید که با پسر مورد علاقه تان رابطه خوبی دارد و از طرف دیگر شما می توانید حرف دلتان را به او بزنید، از او کمک بگیرید. مثلاً از آن فرد بخواهید به گونه ای که پسر نفهمد شما پشت این ماجرا هستید با او صحبت کند و نظر او را در مورد شما جویا شود. اینکه آیا پسر قصد ازدواج با شما را دارد یا نه فقط برای تفریح و خوش گذرانی باشماست و اگر نظر پسر نسبت به شما مساعد است او را تشویق به ازدواج کند.

    خواستگاری دختر از پسر

    وقتی که دختران به خواستگاری می ‌روند

    خواستگاری دختر از پسر به حدی تعجب برانگیز است که هر باری که این موضوع را می شنویم کلی درباره آن اظهار نظر می‌کنیم.

    در مسئله خواستگاری کردن عرف این است که آقایان آستین بالا بزنند و به خواستگاری دختر خانوم مورد علاقه شان بروند.

    در بیشتر کشورها رسم بر این است که آقایان همراه با خانواده شان به طور رسمی به منزل دختر خانم مراجعه می کنند و او را از خانواده‌اش خواستگاری می کنند، اما بهتر است این را بدانید که در جاهایی دور از محل زندگی ما رسم بر این است که دخترها به خواستگاری پسرها بروند.

    یکی از فرهنگ های عجیب و غریبی که در دنیا وجود دارد این است که دخترها به خواستگاری پسرها بروند.

    مراکش شنا برخلاف جریان

    کشوری در شمال غربی آفریقا وجود دارد به نام مراکش که تعداد مسلمانان این کشور بیشترین جمعیت از جمعیت کل این کشور می باشد؛ در این کشور تعداد زنان نیز از مردان بیشتر است زنان مراکشی بسیار پرتلاش اند و برای رفع و رجوع مشکلات زندگی تلاش بسیاری می‌کنند و حتی وقت استراحتی برای خود ندارند.

    می شود گفت که آن ها مرد خانه هستند یک ویژگی دیگری که زنان مراکشی دارند این است که می‌توانند هر مردی را که دوست داشته باشند برای زندگی شان انتخاب می کنند.

    زنان مراکشی می‌توانند هر مردی را که دوست داشته باشند برای زندگی شان انتخاب کنند

    وقتی که دختری به خواستگاری پسری می رود یعنی سنت شکنی می کند؛ تحلیلگران مراکشی اعلام کرده اند که تعداد دختر هایی که از پسرها خواستگاری می کنند امروزه بیشتر شده و آمار قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد.

    وقتی دختر از پسر خواستگاری می کند خدمت مادر پسر می رسد و از نکات مثبت خود اعم از خانه داری، دست پخت و مهارت های زندگی برای او می گوید و مادر پسر نیز موضوع را با پسر خود در میان می گذارد و در این باره نتیجه را می‌رساند و جواب را اعلام می کنند.

    ..

    طبق آماری که منتشر شده مردها استقبال خوبی از خواستگاری خانم ها کرده‌اند و بیشتر پاسخ آن ها به ازدواج مثبت است زنان مراکشی  این عقیده را دارند که خواستگاری و دادن نشان به مردها باعث افتخار است و به هیچ عنوان احساس شرمندگی و سرافکندگی نمی‌کنند.

    آن ها معتقدند که دین اسلام دین برابری می باشد و زن و مرد حقوق یک سانی دارند، به همین دلیل است که آن ها می توانند فرد مورد علاقه خود را انتخاب کنند و به خواستگاری او بروند؛  آن ها معتقدند که سنت ها گاهی خلاف دین است و دست و پا گیر است در کشور مراکش تنها مردانی  از خواستگاری خانم ها ناراحت و عصبانی می شوند  که از لحاظ مالی وضعیت مناسبی دارند.

    گینه، من تو را انتخاب می کنم

    کشور جمهوری گینه بیسائو کشوری است در آفریقا این کشور یکی از فقیرترین کشورهای دنیا است در گینه هم دختر به خواستگاری پسر می‌رود و همسر آینده خود را انتخاب می کند.

    خواستگاری دختر از پسر به این گونه است که دختر ها کاملاً علنی یک ظرف ماهی سرخ شده با یک روغن مخصوص و تزئین آن با سس قرمز خوش رنگ به خدمت خانواده پسر می روند.

    در گینه هم دختر به خواستگاری پسر می‌رود و همسر آینده خود را انتخاب می کند

    اما باید این نکته را نیز بگویم که وقتی که دختری از پسری در گینه خواستگاری می‌کند پسرها به هیچ عنوان نباید این خواستگاری را رد کنند و هیچ قدرتی برای نه گفتن ندارند، همچنین روز بعد داماد باید جواب مثبت را به دختر بدهد و دختر هم یک دسته گل سفید رنگ به داماد تقدیم می کند.

    از آنجایی که مردم گینه مردم فقیری هستند دخترها حتی توان خرید آن ماهی را ندارند و با یک شاخه گل به خواستگاری داماد می‌روند و حتی می توانند مردها را نشان کنند تا دختر دیگری به خواستگاری او نرود؛  و بعد از پیدا کردن کار و شغل مناسب از طرف مرد ازدواج می کنند، ۷۵% از مردان و زنانی که در گینه به این سبک ازدواج می کنند کاملا از زندگی شان راضی هستند.

    اوکراین لویو شهر خواستگاری از مردان

    در شهر لویو کشور اوکراین بر اساس آمار جمعیت  ۸۵ درصد از جمعیت آنان را زنان تشکیل می‌دهند و شهر تعادلی از لحاظ جنسیت ندارد؛  این شهر در غرب اوکراین است و یک شهر تاریخی می باشد خانواده‌های این شهر در اوکراین دوست ندارند فرزند پسر داشته باشند و به همین دلیل باعث نابرابری جمعیت شده اند؛  و همین دلیلی می باشد که دختر به خواستگاری پسر می رود و نمی تواند صبری برای انتخاب شدن داشته باشد.

    کشور اوکراین کشور ساده ای می باشد به همین دلیل دختران صراحتاً پیشنهاد خود را بدون هیچ حاشیه ای مطرح می‌کنند و هیچ مانعی بر سر راه آن ها قرار ندارد.

    چین زنان مقتدر موسوا

    یک قبیله عجیب و غریب در کشور چین وجود دارد که زنان و دختران حاکمان اصلی این قبایل هستند و رئیس قبیله از بین زنها انتخاب می شود؛  این قبیله ی  مقتدر موسوا نام دارد چیزی که این قبیله را جذاب‌تر می‌کند این است که زنان زیاد با هم ،همکلام نمی شوند به همین خاطر است که قدمتی هزاران ساله دارد.

    در ساحل دریاچه لوگو که در جنوب چین قرار دارد قبیله ای زندگی می کنند که رسومات این قبیله به گونه‌ای می باشد که حرف اول و آخر را در ازدواج و تمام امور دیگر زنان و دختران می زنند و مردها فقط باید اطاعت کنند؛  همچنین خواستگاری کردن دختر از پسر از شیوه های مرسوم آن هاست به طوری که بعد از گرفتن جواب مثبت،  مرد در خانه زندگی می کند و تمام شروطی که برای ازدواج می گذارند را زنان انتخاب می کنند؛  اما این را نیز بگوییم که ازدواج رسمی در بین این قبیله وجود ندارد.

    در قبیله چینی موسوا حرف اول و آخر را در ازدواج زنان می زنند

    شیکاگو عضو تازه وارد اتحادیه خواستگاری از مردان

    در شیکاگو مدتی است که باب شده که دختر از پسر خواستگاری کند،  زن های شیکاگو معتقدند که سنت خواستگاری مرد از زن غلط می باشد؛  عشق و علاقه و همین طور شغل مردها  در هنگام خواستگاری کردن دختر از پسر خیلی مهم تر می باشد؛  دخترهای شیکاگو بعد از شناخت و رابطه ی طولانی مدت با پسر و تحقیقات زیادی در زمینه ی شغلی برای خواستگاری اقدام می کنند؛ در شیکاگو نیز دختر ها مانند پسران از حلقه ازدواج برای خواستگاری کردن استفاده می کنند و اگر پسر خواستگاری دختر را رد کند باید با یک دسته گلی سرخ روز بعد از خواستگاری، از دختر دل جویی کند.

    چند سالی است که این نوع ازدواج باب شده و تعداد خواستگاران دختر از پسر بسیار بیشتر شده است.

    دخترهای شیکاگو بعد از شناخت و رابطه طولانی مدت با پسر و تحقیقات زیادی در زمینه شغلی برای خواستگاری اقدام می کنند

    اسکاتلند خواستگاری در سال کبیسه

    سال کبیسه سالی بسیار ویژه برای مردم اسکاتلند می باشد که هر چهار سال یک بار را سال کبیسه می نامند.

    خواستگاری کردن دختر از پسر در قرن یازدهم توسط ملکه مارگارت باب شد، ملکه مارگارت به دختران اجازه داد که هر چهار سال یک بار در تاریخ ۲۹ فوریه از پسرانی که به آن ها علاقه دارند خواستگاری کنند و اگر پسر خواستگاری دختر را رد کرد باید یک دست لباس به همراه یک دستکش بچگانه برای دختر بخرد تا کینه ای در دل دختر نماند.

    در کشور اسکاتلند دخترها از دوازده سالگی  به سن قانونی می رسند و پسرها در چهارده سالگی بعد از گذشتن این سن می‌توانستند به خواستگاری بروند؛  اما در سال ۱۹۲۹ در این کشور سن خواستگاری کردن به ۱۶ سال تغییر کرد و همین طور رضایت پدر و مادر در امر ازدواج اصلا مهم نبود.

    در کشورهای دیگری که رضایت پدر و مادر برای ازدواج شان ضروری بود دختر و پسر هایی که خانواده آن ها رضایت نداشتند به کشور اسکاتلند می گریختند و در آن جا ازدواج می‌کردند.

    نظر شما در مورد خواستگاری کردن دختر از پسر چیه؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا