تفاوت نوروفیدبک و بیوفیدبک

تفاوت نوروفیدبک و بیوفیدبک
  • زمانی که صحبت از نوروفیدبک و بیوفیدبک می شود، کاملا طبیعی است که سردرگمی هایی به وجود بیاید. از آن جایی که این دو لغت به جای هم استفاده می شوند، تشخیص تفاوت های آن ها کمی سخت خواهد بود.
    بهتر است به بیوفیدبک به عنوان فرمی از کنترل الکتریکی نگاه کنیم که بازخوردهایی را برای بدن به همراه دارد که تحت کنترل مستقیم خود فرد نیستند. با کمک بیوفیدبک، فرد کنترل بیشتری بر روی عملکردهای خود دارد و از عملکرد فیزیکی بهتر خود راضی خواهد بود.

    نوروفیدبک چیست؟

    نوروفیدبک، به عنوان فرمی از بیوفیدبک توصیف می شود. در بسیاری از موارد، نوروفیدبک، بیوفیدبک نوار مغزی نیز نامیده می شود.
    پس زمانی که صحبت از نوروفیدبک و بیوفیدبک می شود، تفاوت هایی ما بین این دو نیز وجود خواهد داشت.

    نگاهی به بیوفیدبک

    قبل از یادگیری تفاوت های این دو اصطلاح، باید بدانید که چگونه عمل می کنند.
    بیوفیدبک، شامل استفاده از ابزارهای پزشکی است و بازخوردهای ضروری و اساسی را برای فرد فراهم می کند. این دستگاه باعث می شود، فرد کنترل بیشتری بر عملکردهای فیزیکی خود داشته باشد و این کنترل از یک حدی فراتر نخواهد رفت.
    با به دست آوردن کنترل لازم، فرد می تواند شاهد بهبود عملکرد و سلامت خود باشد. بیوفیدبک در درمان بسیاری از شرایط پزشکی، کمک کننده می باشد.
    اضطراب، استرس، فشار خون بالا و دردهای مزمن از جمله شرایط شایعی هستند که با بیوفیدبک درمان می شوند. زمانی که از بیوفیدبک استفاده می شود، هدف اصلی این است که بیمار قادر به کنترل علائم فیزیولوژیک و مشکل ساز خود باشد.

    نوروفیدبک چگونه عمل می کند؟

    نوروفیدبک، پروتکل ویژه تری است و به منظور بهبود فعالیت امواج مغزی انجام می شود. نوروفیدبک هم چنین با عنوان بیوفیدبک نوار مغزی نیز شناخته می شود و برای درمان طیف وسیعی از مشکلات و شرایط عصبی مفید و موثر می باشد.
    از نوروفیدبک در درمان اختلالات خواب، افسردگی، اختلال وسواس فکری عملی،اضطراب، استرس و یا آسیب های مغزی استفاده می شود. این سیستم به مغز آموزش می دهد چگونه عملکرد بهتری داشته باشد.
    از آن جایی که نوروفیدبک، قسمت نیمه هوشیار ذهن را هدف قرار می دهد، تاثیر بیشتری را به همراه خواهد داشت. هدف این است که فعالیت امواج مغزی به حالت تعادل برسد.
    نوروفیدبک مشابه بیوفیدبک است، چرا که هدف اصلی هر دو تسکین علائم و ارائه مزایای طولانی مدت می باشد.

     نوروفیدبک و بیوفیدبک چه فرقی می کنند؟

    بیوفیدبک، اصطلاح کلی است و به عنوان نوعی بازخورد برای آموزش بدن استفاده می شود. به همین خاطر، بیوفیدبک می تواند به عنوان هر یک از ابزارهای پزشکی که عملکرد بدن را کنترل می کنند، استفاده شود. به عنوان مثال، پت اسکن، ترمومتر و کاف فشار خون همگی مثال هایی از بیوفیدبک هستند.
    نوروفیدبک متفاوت است، چرا که نوع خاصی از بیوفیدبک است که شامل فعالیت امواج مغزی می باشد.
    هدف از نوروفیدبک، کمک به عملکرد بهتر مغز است و زمانی که مغز عملکرد بهتری داشته باشد، شما آرام تر و شادتر خواهید بود. آن چه که اهمیت دارد این است که بدانید، مشکلات مغزی به عنوان بیماری در نظر گرفته نمی شوند، در نتیجه نوروفیدبک درمان محسوب نمی شود.
    نکته دیگر این است که نوروفیدبک پیچیده تر است و انجام آن سخت تر می باشد. معمولا بیست جلسه نوروفیدبک نیاز می باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا