تاثیرظاهر ما بر اعتماد به نفس ما

تاثیرظاهر ما بر اعتماد به نفس ما
  • تاثیرظاهر ما بر اعتماد به نفس ما

    تاثیر ظاهر ما بر اعتماد به نفس ما یکی از مهمترین عواملی است که در زندگی ما نقش مهمی ایفا می کند. ظاهر ما شامل تمامی جنبه های بدنی، عاطفی و روحی ما است که بر تصویری که از خودمان در نظر دیگران ایجاد می کنیم، تاثیر دارد. اگر ظاهر ما به شکلی است که ما را با اعتماد به نفس بیشتری در مقابل دیگران قرار می دهد، در این صورت ما به راحتی می توانیم در مواقع مختلف و در برابر چالش های زندگی با اطمینان و خودمانی عمل کنیم.

    با این حال، اگر ظاهر ما به شکلی است که باعث کاهش اعتماد به نفس ما می شود، در این صورت ما ممکن است در مقابل چالش های زندگی برای پیشرفت و رسیدن به اهدافمان دست و پاگیر شویم. این مسئله می تواند منجر به بروز اضطراب و استرس در زندگی روزمره ما شود و باعث کاهش کیفیت زندگی ما گردد.

    به همین دلیل، نگهداری و بهبود ظاهر ما، یکی از مهمترین عواملی است که به اعتماد به نفس ما کمک می کند و ما را در جهت رسیدن به اهدافمان پشتیبانی می کند. به این منظور، ما باید به سلامت و زیبایی بدن خود توجه کنیم، روابط مثبت و سازنده با دیگران برقرار کنیم و با تمرین های روحی و عاطفی خود، اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم. در نهایت، تلاش برای بهبود ظاهر ما، نه تنها به اعتماد به نفس ما کمک می کند، بلکه بهبود کیفیت زندگی ما را نیز تضمین می کند.

    تاثیر ظاهر ما بر اعتماد به نفس ما بسیار اشکار است . اعتماد به نفس ویژگی است که باعث افزایش جذبه می شود و مردم را به سمت ما جلب می کند. مردم دوست دارند کسانی را که دارای اعتماد به نفس کافی هستند و به توانایی های خود ایمان دارند، الگوی خود قرار دهند. نشان دادن اعتماد به نفس در حیطه ی کار، فعالیت و زندگی باعث جلب اعتماد دیگران می شود.
    بیشتر افرادی که مورد تحسین ما هستند و به آنها به چشم الگو نگاه می کنیم گروهی هستند که می دانند چه می خواهند و اعتماد به نفسی دارند که ما هم خواهان آن هستیم. در این مبحث به طور مختصر در مورد ظواهر صحبت می کنیم.

    تاثیر ظاهرما بر اعتماد به نفس ما:

    لباس ما، رفتار ما و گفتار ما همگی نشانه ای از بالا یا پایین بودن اعتماد به نفس ماست. حتی افکار ما بر بدن ما و اعتماد به نفس ما تاثیر می گذارد.
    چرا ظاهرمان بر اعتماد به نفسمان تاثیر می گذارد؟
    ظاهر ما هم بر روی خودمان اثر دارد و هم بر دیگران. تاثیر ظاهرمان بر خودمان به این صورت است که وقتی ظاهر مرتبی داریم روی احساسات ما اثر می گذارد و وقتی احساس خوبی داریم اعتماد به نفس مان افزایش می یابد ولی وقتی ظاهر مرتبی نداشته باشیم، خواهی نخواهی حس خوب نخواهیم داشت و به همین دلیل حرکاتی که از خود بروز می دهیم نیز نشان دهنده اعتماد به نفس کم ما خواهد بود. در این صورت غالبا دیگران نیز رفتار محترما نه ای با ما نخواهند داشت.

    تاثیر لباس ما و نحوه رفتار دیگران با ما:

    تاثیر ظاهر ما روی اعتماد به نفس ما بسیارمهم است. برای من ثابت شده است که ظاهر افراد تاثیر مستقیمی بر دیگران و طرز برخورد و قضاوت آنان بر روی افراد دارد. تحقیقات نشان داده که ما انسانها در ۱۰ثانیه اول، دیگران را قضاوت می کنیم، درست یا اشتباه بودنش بماند.
    من و همسرم برای خرید همیشه لباس های معمولی خود را می پوشیدیم و مشکلی نداشتیم و یک روز که تصمیم گرفتیم به خرید برویم، همسرم گفتند: فروشنده ها بر اساس ظاهر ما به ما احترام می گذارند، بیا امروز با بهترین لباس هایمان برویم و عکس العمل فروشنده ها را بررسی کنیم و ببینیم برخوردشان چگونه است! جالب اینجاست وارد هر مغازه ای که می شدیم احترام بسیار زیادی به ما قائل شدند.
    بنابراین ما انسانها یکدیگر را از روی ظاهر قضاوت می کنیم.
    چرا ما بر اساس ظاهر افراد خیلی سریع قضاوت می کنیم و مهمتر اینکه با دیگران هم به اشتراک می گذاریم؟
    مثلاً دیدی فلانی چی پوشیده بود، احتمالاً فلان مشکل را دارد. فلانی را می بینی چه جذبه ای دارد؟
    از کودکی به ما آموخته اند که به ظاهر مردم قضاوت نکنیم ولی همیشه با اطرافیان در حال قضاوت دیگران از روی ظاهرشان هستیم.
    مواردی از ظاهر بدن ما که براساس آن قضاوت می شویم:

    تاثیر ظاهر ما بر اعتماد به نفس ما:ظاهر ما شامل چه چیزهایی است؟

    ظاهر ما شامل:
    – فیزیک بدن ما: وزن – قد – رنگ پوست – صورت – دندان – ناخن ها – موی سرو صورت
    – پوشش: کفش – لباس-
    – تعلقات همراه: کیف –ساعت- تلفن همراه – سوئیچ اتومبیل
    – آراستگی و پاکیزگی: موها(سرو صورت) – دندان ها – ناخن ها
    – زبان بدن: حالات و طرز بیان: خنده رو – بشاش – گفتار – طرز صحبت کردن
    فیزیک بدن
    به هرحال قد ، چاقی و یا لاغری ما مورد قضاوت قرار خواهد گرفت ولی ما نمی توانیم تغییری در وزن و قد و رنگ پوست مان ایجاد کنیم. ولی ظاهرمان را تا حد زیادی می توانیم مرتب کنیم که درقسمت قبل به آن اشاره شد.
    مثل: تمیز و مرتب بودن صورت و دندانها و ناخن ها.

    تاثیر ظاهر ما بر اعتماد به نفس ما:پوشش و اعتماد به نفس

    تاثیر ظاهر ما بر اعتماد به نفس ما چگونه است؟در رابطه با پوشش باید چه چیزهایی رو مد نظر قرار بدهیم؟
    لباس تازه یا کهنه، از مد افتاده یا مدرن، زیاد تنگ یا زیاد گشاد، رنگ های زننده، لباس بدن نما خیلی کوتاه و خیلی بلند کدام یک مناسب هستند؟
    یادتان باشد تازگی یا کهنگی لباس خیلی مهم نیست ولی رعایت سایر موارد بسیار مهم است و مهم تر این است که لباس تمیز، رنگ متناسب با مکان حضور ، اتو شده ، مرتب و بدون نخ کش و پارگی و شکاف باشد. کفش ها هم واکس زده باشند. همه اینها باعث می شود که در محل قرار، با اعتماد به نفس بیشتری وارد شوید. و مخاطب احترام بیشتری برای شما قائل باشد. حتی مواردی مثل کیف و سوییچ خودرو و ساعت شما و لب تاپ ، مدل عینک ، انگشتر، کارت ویزیت تاثیر زیادی بر اعتماد به نفس شما و قضاوت دیگران خواهد داشت.
    حتی صدای زنگ تلفن همراه و مدل آن، همگی بر روی احساس ما و قضاوت دیگران بر روی ما تاثیر می گذارد. ما نمی گوئیم کسی که درآمد کمی دارد گرانترین پوشش ها را داشته باشد! ولی ما می گوئیم اگر در جمعی ظاهر می شوید تلاش کنید با همان داشته هایمان بهترین باشید. البته بسته به مکانی که قرار است بروید پوشیدن لباس می تواند متفاوت باشد. باید لباستان با محیطی که می خواهید وارد آن می شوید هم خوانی داشته باشد. مثلاً پوشیدن لباس اداری در مراسم ازدواج .

    تاثیر ظاهر ما بر اعتماد به نفس ما:

    زبان بدن و اعتماد به نفس
    ۱- حالت بدن

    طرز نشستن و ایستادن و حرکت کردن و راه رفتن و دست دادن و حتی نگاه کردن شما می تواند باعث افزاش اعتماد به نفس شما گردد.
    تمرین؛ طرز نشستن و ایستادن و حرکت کردن
    تصویر کنید که طناب نقره ای از ستون فقرات شما بالا می رود و از سر شما خارج می شود و این طناب بدن شما را تا پشت سرتان بالا می کشد. با انجام این تمرین ساده ظاهر شما و احساس شما بر اعتماد به نفس شما اثر گذاشته و آن را افزایش خواهد داد.

    ۲- صدا و نحوه بیان

    صدای موثر داشته باشید. ما افراد را از روی صدایشان قضاوت می کنیم. اگر لحن صدا نامطمین، خجالتی، خشن یا طلبکارانه باشد قطعا بازخوردهای منفی دریافت خواهیم کرد. نحوه بیان و لحن صدای افرادی که اعتماد به نفس بالا دارند؛ آرام ، سکوت و تاکیدهای بجا، بیان درست کلمات، کلمات و جملات مودبانه وزیبا، توهین نکردن به مخاطب می باشد، که بسیار تاثیرگذار خواهد بود. همچنین لحن صدا باید جالب، جذاب و قابل شنیدن باشد.
    هرچقدر لحن و صدایتان موثرتر باشد، تاثیر بیشتری روی فرد متقابل خواهید داشت.
    تمرین: صدای خود را ضبط کنید و به آن گوش دهید، ناگفته نماند که اکثر افراد از گوش دادن به صدای خود بدشان می آید.
    حال صدای خود را نقد کنید و خودتان را جای طرف مقابل بگذارید.
    آیا صدایتان گیرا و جذاب است؟ ببینید از کدام جنبه صدایتان خوششان نمی آید. روی آن جنبه کار کنید و تغییرش دهید. بدین ترتیب بهترین معلم سخنرانی شما گوشی موبایل یا دستگاه ضبط صدایتان خواهد بود.

    بنابراین زبان بدن یعنی صدا و نحوه بیان و حالت بدن، و   فیزیک بدن ما و پوشش و – تعلقات همراه و آراستگی و پاکیزگی و  زبان بدن از جمله حالات و طرز بیان و طرز صحبت کردن و فیزیک بدن ما همگی بر  اعتماد به نفس ما تاثیر دارند

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا