زندگی شادتر برای داشتن یک زندگی شادتر چه کنیم؟

چکیده مطلب

شاید این سوال اساسی برای افراد باشد که چگونه می‎توان در این دنیای پر از مشغله کمی زندگی شادتر داشت. اما با تمام مشکلات راه حلی برای این موضوع وجود دارد؟ در ادامه ۱۱ راه برای زندگی شادتر و کارهای مفید برای شادتر زیستن را با ما مرور کنید.

۱۱ راه ساده برای داشتن یک زندگی شادتر

شاید این سوال اساسی برای افراد باشد که چگونه می‎توان در این دنیای پر از مشغله کمی شادتر زیست. آیا با تمام مشکلات دنیای امروز، راه حلی برای این موضوع چگونه شاد باشیم وجود دارد؟ مطالعات علمی نشان داده است که ما می‎توانیم با انجام کارهای روزانه کوچک، اما مفید بر میزان خوشبختی خود در زندگی بیافزاییم. در حقیقت این ما هستیم که تعیین می‎کنیم چگونه زندگی شادتر ی داشته باشیم. اینجا، چند راه ساده برای داشتن یک زندگی شادتر را به شما معرفی می کنیم:

  1. تخت خواب خود را مرتب کنید.
  2. به اتاق خواب خود نظم دهید.
  3. خاطرات خود را با افتخار در خانه جای دهید.
  4. هر روز کمی خاطره نویسی کنید، حتی شده چند خط!
  5. اگر نمی توانید از انجام کاری فرار کنید، پس انجامش دهید.
  6. قبل از اینکه از خواب بیدار شوید، یک هدف برای روزتان تعیین کنید.
  7. برای خانواده خود کاری مفید انجام دهید.
  8. با یکی از دوستان یا اعضای خانواده تان تماس بگیرید.
  9. پول خود را صرف دورهمی های دوستانه کنید.
  10. با همسایگان خود ارتباط برقرار کنید.
  11. از رنگ ها هوشمندانه استفاده کنید.

تعجب می کنید وقتی ببینید با رعایت همین چند ترفند ساده در عادات روزانه خود، می‎تواند به تغییری مثبت در زندگی دست پیدا کنید. در این مقاله به چند ترفند اشاره ‎می‎کنیم که با انجام آن‎ها می‎توانید زندگی شادتر و موفق تری داشته باشید.

۱- تخت خواب خود را مرتب کنید.

 

اگر شما محل خواب خود را مرتب کنید، موفق شده‎اید اولین کار روزانه خود را به درستی انجام دهید. با انجام همین کار ساده، به شما احساس غرور دست می‎دهد و شما تشویق می‎شوید تا کار دیگری انجام دهید و در پی آن کار، به سراغ کار دیگر می‎روید.

اگر در انتهای روز به کارهای خود نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که چطور یک کار ساده، به انجام چندین و چند کار در طول روز منجر شده است. با مرتب کردن محل خواب خود به این واقعیت خواهید رسید که انجام کارهای کوچک روزانه چقدر در زندگی مهم هستند. و اگر شما نتوانید این کارها را به درستی انجام دهید، هیچگاه نمی‎توانید کارهای بزرگ را به انجام برسانید.

اگر در یک روز حال مناسبی نداته باشید و به سراغ تخت خواب خود بروید، همان تخت خواب شما را تشویق می‎کند که فردا زندگی شادتری خواهید داشت.

۲- اتاق شما، نشان دهنده ذهن شماست، از آن غافل نشوید.

 

این نکته ثابت شده است که به هم ریختگی باعث استرس می‎شود. و برعکس، داشتن نظم، باعث ایجاد آرامش فکری می‎شود. این یک عادت روزانه ساده برای تقویت روحیه است. کافی است قبل از اینکه از اتاق خارج شوید تنها سه دقیقه اتاق خود را مرتب کنید و هرچیزی را در جای مخصوص به خود قرار دهید تا به همین سادگی، یک زندگی شادتر را تجربه کنید.

۳- جای خاطرات شما در خانه است!

 

یک دلیل خوب وجود دارد که نشان می دهد خاطرات خوب ما باعث داشتن زندگی شادتر می شود و ارزش این خاطرات بیشتر از سایر چیزهای مادی است . و آن هم این چرخه ساده است که به وسیله آن یک تجربه، باعث لذت بردن از زندگی می‎شود: برنامه ریختن برای یک تجربه جدید، انجام دادن این کار، لذت بردن از یک تجربه جدید، به یاد آوردن آن تجربه.


 

پس خانه خود را پر کنید از تجربه‎ها و خاطرات مثبت. دیوارها را با عکس روزهای خوب، شادی، جشن و موفقیت هایتان پر کنید تا یک چرخه انرژی مثبت در منزلتان جریان یابد.

۴- هر روز یک خط از خاطرات خود را بنویسید.

 

قبل از خواب، یک خاطره خوش خود را در طول روز به یاد بیاورید. حتی اگر کودک دارید از او بپرسید که “بهترین اتفاق امروز چه بود؟” .

بهتر است خیلی به حافظه خود اعتماد نکنید و حداقل یک خط از اتفاقات خوشتان را بنویسید. بعدها که چیزی از آن خاطره در ذهن شما باقی نمانده است، کافی ست نگاهی به دفتر خاطرات خود بکنید. آن وقت است که همه جزییات آن خاطره برای شما زنده می‎شود. و همین اتفاق باعث می شود تا حس خوبی به شما دست بدهد و انرژی مثبتی بگیرید. اگر با نوشتن مشکل داری، خواندن روزانه کتاب، می‎تواند به شما بیاموزد که چگونه بنویسید!

۵- اگر نمی‎توانید از انجام کاری فرار کنید، پس انجامش دهید!

 

به این مثال جالب توجه کنید. ظرف‎ها توسط خودشان تمیز نمی‎شوند، پس شما آن‎ها را تمیز می‎کنید! شما از این کار لذت خواهید برد و تا زمانی که به خود نگویید که ظرف‎ها تمیز شده‎اند دست از این کار برنمی‎دارید.

آب گرم را روی دست خود احساس کنید، از حباب‎ها لذت ببرید، آهنگ مورد علاقه خود را با صدای بلند بخوانید و سعی کنید از ظرف شستن لذت ببرید. فکر کنید اگر تمام کارهایمان را اینطور با عشق و لذت انجام دهیم، چقدر احساس شادمانی بیشتری خواهیم کرد!

۶- قبل از اینکه از خواب بیدار شوید، باید یک هدف برای خود تعیین کرده باشید.

 

قبل از خواب این جملات را در ذهن خود تکرار کنید. من خیلی خوشبخت هستم که زنده‎ام، من انسان موفقی هستم، وقت من ارزش دارد و نمی‎خواهم آن را هدر دهم.

تعیین کردن یک هدف تفاوت اساسی در زندگی ایجاد می‎کند. هدف شما می‎تواند چیزی مثل بهتر بودن از دیروز یا لذت بردن از اوقات خوش امروز و یا چیزی شبیه به این‎ها باشد. حتی می‎تواند تشکر از فردی باشد که او را دوست دارید. ولی نباید شبیه سایر کارهای روزمره شما باشد؛ به عبارتی باید خاص باشد.

۷- برای خانواده خود کار مفید انجام دهید، بدون اینکه توقع تشکر داشته باشید.

 

خانه را جارو بزنید. بدون اینکه بخواهید کسی به شما بگوید که : “ممنون که این کار را کردی!” یا ” خیلی به من لطف کردی”. اتاق خواب را مرتب کنید و برای اینکار امتیاز خاصی برای خود قائل نشوید که توقع تشکر از دیگران را داشته باشید. آشغال‎ها را به بیرون از خانه ببرید، فقط به این دلیل که شما بخشی از آن خانه هستید و سهمی از کارها بر روی دوش شماست.


 

اگر شما کاری را انجام دادید و به خاطر آن کار امتیازی را برای خود کنار گذاشتید و یا آن را به رخ دیگران کشیدید شما در واقع ارزش آن کار را از بین بردید. البته که شما هم به آسانی می‎توانید متوجه شوید که با کار بی منت زندگی شادتری خواهید داشت.

۸- حداقل با یکی از دوستان و یا خانواده خود در طول روز تماس بگیرید.

 

شما می‎توانید این کار را حتی وقتی که در رخت خواب خود هستید و یا اینکه در حال راه رفتن در خیابانید انجام دهید. البته به یاد داشته باشید که ایمیل و پیامک به عنوان تماس به حساب نمی‎آیند. پس یک تماس تلفنی واقعی با عزیزان خود برقرار کنید،

آن هم برای کمی گپ زدن. ما انسان‎ها موجوداتی اجتماعی هستیم و مطالعات نشان داده است که حتی اگر این موضوع را احساس نکنیم و یا فردی درون گرا به دنیا آمده باشیم، باز هم با ارتباط برقرار کردن با عزیزان خود احساس بهتری در زندگی خواهیم داشت و در زندگی شادتر خواهیم بود.

۹- پول خود را صرف کارهایی کنید که دور هم بودن را ترویج ‎کند.

 

پول خود را صرف خرید یک دی وی دی بکنید تا در کنار خانواده، از دیدن یک فیلم لذت ببرید، مهمانی‎های خانوادگی ترتیب ببینید یا دوستان خود را به یک مهمانی دعوت کنید. خوش بگذرانید و از لحظات خوش خود لذت ببرید و این نکته را از یاد نبرید که این لحظه را حتی در چند خط هم شده در یک دفترچه ساده ضبط کنید.

۱۰- با همسایگان خود ارتباط برقرار کنید تا زندگی شادتری داشته باشید.

 

مهم نیست که در چه نوع خانه‎ای زندگی می‎کنید. آپارتمانی یا ویلایی تفاوتی نمی‎کند. سعی کنید با همسایگان خود آشنا شوید و روابط خود با آن‎ها را بهبود ببخشید تا هم در محل زندگی خود احساس بهتری داشته باشید،هم امنیت بیشتری را حس کنید و هم یک زندگی شادتر داشته باشید.


 

بدانید که این همسایگان قطعا می‎توانند در روزهای سخت روانی و یا دیگر شرایط زندگی، به کمک شما بیایند و گره از مشکل شما بگشایند. البته همین برقراری ارتباط احساس خوبی به انسان می‎دهد چون انسان موجودی اجتماعی است.

۱۱- از رنگ‎ها هوشمندانه استفاده کنید.

 

در این دنیا هر رنگی معنای خاص خود را دارد. بعضی رنگ‎ها شاد و برخی دیگر غمگین هستند. برخی جدی هستند و برخی دیگر شوخ طبع! پس قطعا استفاده درست از رنگ‎ها در خانه یا حتی لباس در روحیه شما تاثیر خواهند گذاشت پس از آن غافل نشوید.

شاید عوض کردن رنگ دیوار اتاق خواب، گرمای رفته از منزلتان را برگرداند و ذوق کودکانه تان ، برای ریخت و پاش را در شما زنده کند!

از امروز، یک زندگی شادتر منتظرتان است!