با دانستن این نکته در قلب دیگران نفوذ کنید

  • با دانستن این نکته در قلب دیگران نفوذ کنید

    اگر می‌خواهید در جامعه یا در کار خود موفق باشید، باید به این نکته توجه کنید که از دیدگاه دیگران چگونه به نظر می‌رسید. موفقیت شما به این بستگی دارد که چگونه می‌توانید در قلب دیگران نفوذ کنید و به آن‌ها نشان دهید که شخصیتی متمایز و خلاق دارید.

    برای نفوذ در قلب دیگران، باید به چند نکته توجه کنید. اولین نکته این است که باید خودتان را به خوبی معرفی کنید. برای این کار باید به نحو احسن ممکن از ظاهر خود استفاده کنید. همچنین باید به نحو احسن ممکن از اصول ارتباطات نرم و فرهنگ رفتاری خود آگاهی داشته باشید.

    دومین نکته این است که باید به دیگران کمک کنید. برای نفوذ در قلب دیگران، شما باید به آن‌ها کمک کنید و به نیازهایشان پاسخ دهید. این کار باعث می‌شود که اعتماد دیگران به شما افزایش یابد و احتمالاً به شما احترام بیشتری خواهند گذاشت.

    سومین نکته این است که باید همیشه خود را به‌روز کنید. برای نفوذ در قلب دیگران باید همیشه خود را به‌روز کنید و برای بهبود شخصیت و مهارت‌های خود، سخت کوشی کنید. این کار باعث می‌شود که دیگران به شما احترام بیشتری بگذارند.

    نکته چهارم این است که باید اعتماد به نفس داشته باشید. برای نفوذ در قلب دیگران باید اعتماد به نفس داشته باشید و به خودتان اعتماد کنید. اگر شما به خودتان اعتماد داشته باشید، دیگران هم به شما اعتماد خواهند کرد.

    در نهایت، باید به خودتان و دیگران احترام بگذارید. برای نفوذ در قلب دیگران، باید به خودتان و دیگران احترام بگذارید و به نحو احسن ممکن با آن‌ها برخورد کنید. این کار باعث می‌شود که ارتباط شما با دیگران قوی‌تر و پایدارتر شود.

    با رعایت این نکات می‌توانید به راحتی در قلب دیگران نفوذ کنید و به موفقیت در کار و زندگی دست پیدا کنید.

    تصور کنید شما کلیدی در دست دارید که میتوانید درب هر گاوصندوقی را بازکنید و ثروت نهفته در آن بهره مند شوید؛ چقدر حاضرید برای بدست آوردن این کلید خرج کنید؟

    شاید یک مبلغ خیلی زیاد ! زیرا میدانید اگر این پول را بدهید، میتوانید در مدت کمی چند صد برابر این پول را دریافت کنید…

    اما اگر بدانید مهارتی وجود دارد که اگر بلد باشید و در آن تبهر داشته باشید میتوانید به درون قلب هر انسانی نفوذ کنید چه؟ و جالب تر اینکه این مهارت کاملا رایگان است !

    مهارتی که از آن به عنوان شاه کلید نفوذ بر دل ها و ذهن ها یاد میشود، چیزی نیست جز توانایی شنونده فعال بودن… همین و بس !

    شنونده فعال بودن یا گوش دادن فعال، چیزی جز یک مهارت نیست؛ در واقع مهارتی که میتوانید خیلی راحت آنرا بدست بیاورید، و تا آخر زندگی موفقیت هایتان را مدیون آن باشید.

    گوش دادن فعال به یک فرد (تمرکز کامل روی آن چه می گوید) بازدهی شما را بالا می برد زیرا باعث می شود :

    روابط عمیق تری را ایجاد کنید
    بهتر در مورد مردم قضاوت کنید
    بهتر تمرکز کنید
    از سوء تفاهم پرهیز کنید
    مکالمه های معنی دار تری داشته باشید

    اما، چرا شما باید فعالانه به دیگران گوش دهید؟

    دوست داشته باشید یا نه، همیشه بین آن چه از دیگران می شنوید و آن چه آن ها قصد دارند به شما بگویند فاصله وجود دارد…؛
    زبان کامل نیست و تا زمانی که نتوانید ماشینی برای خواندن ذهن اختراع کنید، زبان یکی از بهترین ابزارها برای نفوذ به دیگران و فهمیدن این است که آن ها به چه فکر می کنند و از کجا آمده اند؟

    برای مثال؛
    زمانی که پای صحبت های یک نفر می نشینید، در واقع، دو نوع گوش دادن وجود دارد :

    فعال
    غیر فعال

    با گوش دادن غیرفعال، شما زیاد به کلمات طرف مقابل را فکر نمی کنید و فقط به آن چه می گویند عکس العمل نشان می دهید و سعی می کنید نکاتی را که خودتان می خواهید دریافت کنید.

    گوش دادن فعالانه متفاوت است و بسیار بازدهی بیشتری دارد !
    با گوش دادن فعال، شما تمام توجه و تمرکز خود را روی مکالمه می گذارید که این به این معنی است که مکالمه معنای بیشتری دارد، عمیق تر است و شما در قبال زمان خود چیز بیشتری به دست می آورید.
    این نوع گوش دادن زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد ولی ارزشش را دارد…

    گوش دادن فعال (اگر به صورت حرفه ای بلد باشید – که در این مقاله میخوانید) در واقع کلید نفوذ به دل ها است ! زیرا همه میخواهند شنیده شوند… اما تعداد کمی هستند که واقع میتوانند بشنوند.

    LQدو سنت اگزوپری

    در این مقاله میخواهیم یکبار برای همیشه به شما به صورت فوق حرفه ای مهارت شنونده فعال بودن را آموزش دهیم… تا نه تنها در مذاکرات و فروش حرفه ای از ثمرات آن بهره ببرید، بلکه در زندگی روزمره تان هم تبدیل به یک فرد دوست داشتنی برای گپ و گفتگو باشید و روابطتان را پایدار تر کنید.

    اگر شما یادبگیرید چطور فعالانه گوش کنید و نه فقط صحبت های طرف مقابل را بشنوید؛ شاید اکثر مسائلی که تا به امروز برایتان دست و پا گیر بودند خیلی ساده بدون آنکه خودتان خبردار شوید فقط با شنونده فعال بودن برطرف شوند.

     :در ادامه شیوه گوش دادن فعال آمده است ولی اجازه بدهید ابتدا شما را قانع کنم که گوش دادن فعال چیز خوبی است.

    چیزهایی که از گوش دادن فعال به دست می آورید:

    شما بیشتر می شنوید
    شما فقط به حرف های طرف مقابل گوش نمی دهید و به حرف ها عکس العمل نشان نمی دهید، بلکه شما معنی و مقصود پشت آن چه فرد مورد نظر می گوید می شنوید.
    این به شما این امکان را می دهد در سطحی عمیق تر به افراد متصل شوید.
    شما به مردم احترام می گذارید زیرا لیاقت آن را دارند.
    وقتی به کسی فعالانه گوش می دهید، شما به آن ها این پیام را می دهید که آن ها برای شما محترم هستند و در مقابل آن ها احترام بیشتری به شما می گذارند.
    شما روابط عمیق تری برقرار می کنید. وقتی شما عمیقا به مردمی که با آن ها مکالمه دارید گوش می دهید و به آن ها احترام می گذارید،برقراری ارتباط عمیق تر با آن ها بسیار آسان تر است.
    شما ماهیچه های توجه خود را تقویت می کنید. چیزی که من در مورد تمرین تمرکز و مدیتیشن بسیار مهم است این است که این کار ماهیچه های توجه ما را تقویت می کند، چون هر زمان که شما از تنفس خود غافل می شوید، به آرامی توجه خود را به سمت آن برمی گردانید.
    گوش دادن فعال فایده ای مشابه دارد زیرا شما به صورت پیوسته توجه خود را به مکالمه ای که در حال انجام آن هستید بر می گردانید.
    شما از سوء تفاهم ها اجتناب می کنید.
    اگر چه بعضی از تضادها سالم و سازنده هستند، تضاد ناشی از سوءتفاهم، غیرسازنده است. گوش دادن فعال به آن چه فردی درحال گفتن آن است به شما اجازه می دهد تا به حرف های او بیشتر فکر کنید که این کار به شما کمک می کند از سوءتفاهم هایی که زمان و انرژی شما را هدر می دهند اجتناب کنید.
    شما بهتر در مورد مردم قضاوت می کنید.
    هر چه بیشتر گوش می کنید،بیشتر از گوش دادن خود چیزی دریافت می کنید و بهتر می توانید خطوط بین آن چه را دیگران می گویند بخوانید و بهتر متوجه آن چه واقعا می خواهند شوید.

    بیشتر اوقات شما تنها به ۳۰ درصد توجه خود برای اینکه بتوانید یک مکالمه خوب داشته باشید احتیاج دارید. اما وقتی شما بقیه توجه خود را نیز به مکالمه می دهید، معجزه ای رخ خواهد داد : مکالمه های شما عمیق تر و پرمعنا تر می شوند و شما تمام فایده هایی که در بالا لیست شد را به دست می آورید.

    خب، حالا چگونه فعالانه گوش دهیم؟

    برای فعالانه گوش دادن به کسی که با او صحبت می‌کنیم، باید به او تمرکز کامل داشته باشیم و حرف‌هایش را با دقت بیشتری گوش کنیم. باید به او نشان دهیم که واقعا به حرفش علاقه‌مندیم و می‌خواهیم او را به خوبی شناسایی کنیم. همچنین باید زبان بدن خود را نیز برای نشان دادن تمرکز و علاقه به کار بگیریم، مثلا با نگاه کردن به چشمانش، لبخند زدن و اظهار علاقه به موضوع مورد بحث. در کل، فعالانه گوش دادن به کسی، نشان از احترام و توجه به او است که در برقراری ارتباطات انسانی بسیار مهم است.

    برای این که بتوانید شنونده فعالی باشید این نکات را باید در حین مکالماتتان رعایت کنید:

    فعالانه فکر کنید و به چیزی که طرف مقابل می گوید توجه کنید.
    این کار به شما این امکان را می دهد که آن چه را طرف مقابل می گوید در سطحی عمیق تر پردازش کنید.
    زیاد به چیزی که می خواهید بعد از صحبت فرد مقابل بگویید فکر نکنید.
    وقتی من به یک پاسخ باحال و جالب به گفته های طرف مقابل فکر می کنم، اغلب خودم را آماده می کنم و منتظر نوبت خود هستم تا چیز تاثیرگذاری بگویم.
    ولی همیشه وقتی فقط گوش می دهم و بعد از این که همه چیزهایی را که دیگری می خواهد بگوید شنیدم پاسخ می دهم، مکالمه های بهتری دارم.
    اعتقادات و نظرات خود را کنار بگذارید، مخصوصا وقتی احساس می کنید فردی که با او صحبت می کنید کاملا در اشتباه است.
    این کار در دراز مدت باعث می شود شما تبدیل به فردی صبورتر،فهمیده تر،باز و محترم برای مردم شوید.
    صبور باشید.
    مخصوصا وقتی کسی زیاد صحبت می کند و به شما فرصت حرف زدن نمی دهد، به صبر خود ادامه دهید و سعی کنید تا بفهمید چه چیزی را می خواهد به شما بگوید.
    پیوسته توجه خودتان را به مکالمه برگردانید.
    در بسیاری از مکالمه ها ذهن من به سمت کارهایی که می بایست انجام دهم، باید در آینده انجام دهم، افکار بی ربط و چیزهای دیگر منحرف می شود.
    اگر دائما توجه خود را به مکالمه برگردانید ماهیچه های توجه خود را تقویت می کنید.
    وقتی متوجه چیزی که فرد مقابل می گوید نمی شوید سوال بپرسید.
    حرف های فرد مقابل را ننویسید چون متوجه آن چه می گوید نمی شوید.
    وقتی سوال می پرسید، معمولا چیزی در مورد طرف مقابل یا در مورد آن چه می گوید یاد می گیرید. همچنین تکرار حرف طرف مقابل به زبان خودتان باعث می شود از چیزی که متوجه شدید مطمئن شوید و از سوء تفاهم پیش گیری کنید.

    و در آخر از مکالمه های غیر سازنده اجتناب کنید

    همان قدر که فعالانه گوش دادن مهم است، اجتناب از گیرافتادن در یک مکالمه غیرسازنده در همان ابتدا هم مهم است !
    برای مثال؛
    یک مکالمه غیر سازنده مکالمه ای است که معنی یا ارزشی به زندگی من یا زندگی فردی که با او صحبت می کنم اضافه نکند… اشکالی ندارد که مکالمه ای را که نه لذت بخش است نه سرگرم کننده و نه معنایی به زندگی شما اضافه می کند ترک کنید.

    قرار دادن محدودیت روی مکالمه هایی که انجام می دهید هم سازنده است، مخصوصا زمانی که در محل کار هستید و مکالمه های طولانی برای شما هزی


    مخصوصا زمانی که در محل کار هستید و مکالمه های طولانی برای شما هزینه های زیادی در بر دارد.

    محدود کردن مکالمه های غیر سازنده به شما وقت بیشتری برای مکالمه ها و فعالیت های معنی دارتر و سازنده تر در آینده می دهد.

    در انتها یک جمع بندی کوچولو از آنچه یادگرفتیم :

    مردم حرف نمی زنند تا چیزی گفته باشند، آن ها حرف می زنند تا شنیده شوند.
    وقتی شما با هدف و فعالانه به چیزی که فردی سعی دارد بگوید گوش می دهید، مکالمه های شما ارزشمندتر و معنی دارتر می شوند.
    بهره وری این نیست که کار بیشتری در زمان کمتری انجام دهید، اگر چه گوش دادن فعال به شما کمک می کند این کار را انجام دهید.
    بهره وری این است که یک زندگی شاد و پر از معنا داشته باشید و به همان میزان که زمان به صحبت کردن با دیگران اختصاص می دهید می توانید معنا و ارزش از طریق مکالمه های خود به زندگی تان اضافه کنید.
    گوش دادن فعال به شما این امکان را می دهد که روابط عمیق تری ایجاد کنید و از سوء تفاهم ها اجتناب کنید و بهتر دیگران را بشناسید. این به انرژی،توجه و شاید حتی اعتماد به نفس احتیاج دارد تا درست این کار را انجام دهید، اما گوش دادن فعالانه معانی زیادی به زندگی شما اضافه خواهد کرد که ارزش انرژی خرج شده را دارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا