۷ روش برای ایجاد اعتماد در یک رابطه عاشقانه

ایجاد اعتماد در یک رابطه عاشقانه
  • چه زمان شروع یک رابطه و یا بازسازی آن پس از تجربه خیانت، هم اکنون یاد می‌گیریم که چگونه اعتماد را ایجاد کنیم.

    بارها و بارها در مطب از مراجعان می‌شنوم که خواهان ایجاد یا بازسازی اعتماد در یک رابطه هستند، چه یک رابطه عاشقانه با همسر و یا رابطه‌ای با یک دوست یا عضوی از خانواده. اعتماد یکی از مهم‌ترین عناصر سازنده ارتباط عاشقانه با یک فرد است؛ این مسأله کاملا برای یک رابطه سالم و صمیمی ضروری است.

    با این حال گاهی اعتماد بسیار سریع‌تر و آسان‌تر از فرآیند ایجاد آن از بین می‌رود. بازسازی اعتماد به زمان، صبر و تلاش هر دو طرف نیاز دارد. با این حال اگر هر دو نفر انگیزه داشته باشند، می‌توانند این کار را در زمان کمتری انجام دهند.
    آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید برای ایجاد یا بازسازی اعتماد در روابطتان تلاش کنید؟ اگر چنین است، در این جا چند نکته را باید یادآوری کنم.

    عاشقانه

    ۱- حرف دلتان را شفاف بگویید و منظورتان را دقیقا مشخص کنید

    حتی بچه‌های کوچک هم به کمک نشانه‌های کلامی و رفتاری خیلی زود صحت جملات را متوجه می‌شوند. والدینی که همیشه تهدید می‌کنند آن‌ها را ترک می‌کنند، اما بچه‌ها به مرور یاد می‌گیرند که والدینشان هرگز از آن تهدیدها پیروی نخواهند کرد؛ بنابراین اگر به دنبال افزایش عشق و اعتماد در رابطه خود هستید، باید حرف و عملتان یکی شود، یا اینکه رفتارهای متضاد با احساس‌های واقعیتان را کنار بگذارید. در صورت ادامه این روند متعارض و آسیب‌زا، به همسرتان اینگونه القا می‌کنید که نباید به کلماتی که از دهان من بیرون می‌آیند اعتماد کنی.

    ۲- قابل اتکا و مرهمی برای دردهای هم باشید

    عاشقانه

    دو همکار دور که سال‌ها محدوده گفتگوهایشان از شرایط آب و هوا فراتر نرفته و هرگز با یکدیگر در پروژه‌های مشترک فعالیت نکرده‌اند، هیچ موقع در شرایط حساس نیاز به اتکا به یکدیگر ندارند. اما در مورد دو نفر که فقط شش ماه در کنار هم ‌کار کرده‌اند، به طور مداوم در جلسات با یکدیگر ملاقات کرده‌اند، سر یک ساعت معین در محل کار حاضر شده‌اند و مسئولیت پروژه‌ را هر دو نفر بر عهده گرفته‌اند؛ آیا لحظه دفاع از یکدیگر در مقابل یک رئیس سخت‌گیر حمایت و ایستادگی می‌کنند؟ آن‌ها یک پیوند عمیق کاری و مسئولانه با یکدیگر ایجاد کرده‌اند که بسیار سخت‌تر از دهه‌ها همکاری کوچک آسیب می‌بیند.

    در روابطی هم که ما در زندگی شخصی خود تشکیل می‌دهیم، از طریق احساس امنیت و اتکاپذیری موجود در آن اطمینان حاصل می‌کنیم که می‌توانیم آن را ادامه دهیم یا خیر. برخی از این‌ها در طول زمان و طی تعاملات روزانه صورت می‌گیرد. اعتماد زمانی ایجاد می‌شود که زوجین و شرکای عاطفی این فرصت را دارند تا یکدیگر مورد آزمون قرار دهند و پیروزمندانه از آن خارج شوند.

    ۳- نقش مهم احترام به یکدیگر را فراموش نکنید.

    یکی از بدترین اتفاق‌ها در رابطه‌های عاشقانه تحقیر یکدیگر و القای حس کهتری است. رعایت احترام دوطرفه از سوی زوجین ضامن کیفیت رابطه عاشقانه است. از سوی دیگر این به این معنا نیست که شما باید همیشه رسمی و یا کاملا مودبانه با همسر یا شریک عاطفی خود رفتار کنید. بلکه این نکته را می‌رساند که هر بار که با همسر خود هم‌کلام می‌شوید به گونه‌ای رفتار ‌کنید که حداقل حقوق و احترام انسانی او را نقض نکنید، این مهارت به ارتباط و زندگی مشترک شما شما دوام و قوام بیشتری هدیه می‌کند.

    ۴- شک و تردیدها را کنار بگذارید و نیمه پر لیوان را ببینید

    در روابطی که اعتماد از بین رفته است و قصد دارید آن را بازسازی کنید، ممکن است عاقلانه نباشد که همه تردیدها را چشم‌بسته کنار بگذارید. برای مثال در مورد خیانت و یا سو‌ءمصرف مواد، ممکن است که به میزانی معین از چک کردن فرد مقابل برای حفاظت از خودتان در برابر آسیب بیشتر نیاز داشته باشید. اما در طول زمان، اگر شما واقعا امیدوار به بازسازی اعتماد باشید، باید تلاش کنید برخی لحظات شک را کنار بگذارید و ببینید که آیا این نگرش خوش‌بینانه پاسخ می‌دهد یا خیر.

    ۵- احساسات خود را به طور عملی نشان دهید

    این مهارت مستلزم آگاهی از نقش کلام در زمینه بیان احساسات بدون نیاز به فریاد، حمله کلامی و قهر است. در مورد روش‌های گفتگو پیرامون احساساتی که بیانشان سخت است با یکدیگر صحبت کنید. یاد بگیرید احساسات چالش برانگیز خود را که معمولا در صورت عدم مدیریت و رسیدگی به دعوا ختم می‌شوند، مورد بحث و بررسی قرار دهید. اگر واقعا می‌خواهید به کسی اعتماد کنید، باید این فرصت را به او بدهید تا با شما ارتباط سالم ایجاد کند، مهم‌تر از هر چیزی اینکه شما را به لحاظ عاطفی و هیجانی بشناسد.

    عاشقانه

    ۶- ریسک‌پذیر باشید و با هم اتفاقات جدید را تجربه کنید

    این کار شما را در خارج از منطقه امن خودتان قرار می‌دهد و شرایطی مانند دو رفیق که در یک سنگر قرار دارند را برایتان ایجاد می‌کند. همچنین بر اساس پژوهش‌ها کمی برانگیختگی ناشی از ترس می‌تواند جذابیت جنسی شما را افزایش دهد.

    ۷- عاشق باشید همانطور که دوست دارید عاشق شما باشند

    در رابطه عاشقانه نیازی به شمارش لوبیا نداریم، اما نیاز داریم تا متناسب با همان میزانی که عشق و عاطفه می‌دهیم، عشق و عاطفه هم دریافت کنیم. بنابراین، مؤلفه مهمی از بازسازی اعتماد، کمک به فرآیند رقص عاشقانه است. همانگونه که رقص تانگو به تعامل هر دو هنرمند نیاز دارد، رابطه عاشقانه یک طرفه هم دوام زیادی پیدا نخواهد کرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا