اصلی ترین ترس شایع در جهان چیست؟ ۱۰ فوبیای برتر دنیا

ترس شایع در جهان
  • اصلی ترین ترس شایع در جهان چیست؟ ۱۰ فوبیای برتر دنیا

    امروزه مردم دنیا بسته به شرایط زندگی و وجودی خود ترس‌هایی را نیز با خود به دوش می‌کشند. تنوع این ترس‌ها ممکن است به تعداد انسان‌های روی زمین برسد. در این مقاله با ده تا از مهم‌ترین‌ و اصلی ترین ترس شایع در جهان آشنا خواهیم شد. فوبیاها احساسات مضطرب کننده‌ای هستند که توسط ترس‌های ناخودآگاه فرد چه حقیقی و چه خیالی هدایت می‌شوند. برای آن کسی که دچار فوبیاست، فوبیا غیرقابل تحمل و تهدیدکننده‌ی زندگی اوست، در حالیکه دیگران ممکن است چنین ترس‌هایی را عجیب و غریب و یا حتی جذاب ببینند. معمولا این فوبیاها قابل درمان بوده و می‌توان حتی آن‌ها را کاهش داد.

    در این مطلب اصلی ترین ترس شایع در جهان را به شما معرفی خواهیم کرد، پس خودتان را برای خواندن مطلبی عجیب و شگفت‌انگیز آماده کنید.

    اگر میخواهید بدانید فوبیاها در سبک زندگی شما، در ازدواج و یا در زندگی خانوادگی شما چه تاثیری دارد می‌توانید از مشاوره مهارت سبک زندگی، مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده بهره مند شوید.

    ۱۰. تریپوفوبیا (ترس از سوراخ) از اصلی ترین ترس شایع در جهان :

    تغییرات بیولوژیکی و ترس‌های شناخته شده‌ی فرهنگی از دلایل اصلی تریپوفوبیا هستند که ترسی شدید و غیرمنطقی از حفره هاست. در حالیکه این ترس در افراد عادی ممکن است یک ترس غیرمنطقی به نظر برسد، فرد مبتلا را ممکن است چنان درگیر خود کند که فرد دچار حمله‌ی عصبی شود. در نتیجه فرد از اشیائی چون مرجان، اسفنج، پوسته‌های سوراخ دار، لانه‌ی زنبور و تفریبا همه‌ی چیزهای سوراخ‌دار اجتناب می‌کند. سوراخ‌ها از نظر وی بسیار انزجار برانگیز و ناخوشایندند، در حدی که فرد ممکن است مدتها پس از دیدن آن‌ها حال خوبی نداشته باشد. این ترس که از اصلی ترین ترس شایع در جهان به شمار می‌رود حدود ۱۶ درصد از افراد جهان را به نحوی درگیر خود ساخته است.

    ترس از سوراخ یا تریپوفوبیا

     

    ۹. ایروفوبیا یا ترس از پرواز:

    آیروفوبیا یا ترس از پرواز نیز از دیگر اصلی ترین ترس شایع در جهان است که حدود ۶.۵ درصد از مردم جهان را درگیر خود کرده است. این نوع فوبیا معمولا با آگورافوبیا (ترس از ناتوانی در فرار) و کلاستروفوبیا (ترس از فضاهای کوچک و محدود) همراه است. طبیعتا این ترس بر زندگی شخصی و حرفه‌ای شخص اثر می‌گذارد زیرا سفر هوایی برای او عملا غیرممکن می‌شود. صرف نظر از استرس‌های به وجود آمده از فکر پرواز پیش رو، خود پرواز ممکن است برای فرد هراس آور بوده و سیستم بدن او را دچار تغییرات منفی کند.

    ایروفوبیا یا ترس از پرواز

    ۸. میزوفوبیا یا ترس از میکروب‌ها

    میزوفوبیا ترس بیش از اندازه از میکروب‌هاست که اغلب با بیماری اختلال وسواس فکری مرتبط است. بسیاری از بیماران مبتلا به اختلال وسواس فکری یا OCD از میزوفوبیا نیز رنج می‌برند. این افراد ممکن است بیش از اندازه دست و صورت و یا بدن خود را با آب و صابون بشویند. از طرفی ممکن است در خوردن غذا وسواس به خرج دهند و یا از احساس اینکه فرد مقابلشان کثیف و یا دارای میکروب است نتوانند با او معاشرت کنند. این ترس ممکن است منجر به جدا شدن فرد از جامعه و یا یک سری اختلالات اضطرابی در فرد شود. با درمان و مشاوره استرس و اضطراب از روند رشد بسیاری از اختلالات جلوگیری نمایید.

    میزوفوبیا یا ترس از میکروب

    ۷. کلاستروفوبیا یا ترس از فضاهای بسته و محدود

    کلاستروفوبیا نیز در زمره‌ی اصلی ترین ترس شایع در جهان قرار می‌گیرد و حدود ۵ الی ۷ درصد افراد جهان از آن رنج می‌برند. این ترس و اضطراب عمدتا مربوط به ترس از خفگی و یا ترس از محدودیت است. متاسفانه تحقیقات نشان داده است که اغلب تنها دو درصد از بیماران مبتلا به کلاستروفوبیا درمان می‌شوند.

    کمک به کاهش کلاستروفوبیا یا ترس از فضای بسته و محدود

    ۶. آسترافوبیا یا ترس از رعد و برق و طوفان

    طوفان پدیده‌ی رایجی در بیشتر نقاط جهان است و برای فردی که دچار آسترافوبیا یا ترس از طوفان است می‌تواند کاملا ناتوان کننده باشد. اکثر افرادی که از آستروفوبیا رنج می‌برند کودکان هستند. هرچند ممکن است این ترس و وحشت تا بزرگسالی فرد نیز ادامه پیدا کند. حتی بسیاری از حیوانات وحشی نیز دچار این ترس هستند و هنگام رعد و برق از سیستم دفاعی خود استفاده می‌کنند. خوشبختانه این نوع ترس با روش‌های بسیاری قابل درمان است و با مراجعه به روانشناس و مشاوره آنلاین هم می‌توان آن را به خوبی درمان کرد.

    آسترافوبیا یا ترس از طوفان و رعد و برق

    ۵. ساینوفوبیا یا ترس از سگ از اصلی ترین ترس شایع در جهان

    ساینوفوبیا ترس شدید از سگ بوده و یکی از رایج‌ترین ترس‌های مربوط به حیوانات در سراسر جهان می‌باشد. نزدیک به ۳۶ درصد این افراد به دنبال درمان ساینوفوبیا بوده‌اند که بیشتر آن‌ها ترس از گربه نیز داشته‌اند. ترس از سگ حتی از ترس از مار و عنکبوت نیز می‌تواند ناتوان کننده‌تر باشد چرا که سگ‌ها اغلب حیوانات اهلی بوده و بیشتر از سایر حیوانات در مناطق مسکونی رویت می‌شوند. این ترس معمولا در کودکی به وجود می‌آید و اغلب افراد تا بزرگسالی نیز آن را دارند.

    ساینوفوبیا یا ترس از سگ

    ۴. آگورافوبیا یا ترس از فضاهای باز و شلوغ

    تحقیقاتی نشان داده است که نزدیک به دو درصد آمریکایی‌ها دچار این فوبیا هستند. این فوبیا در واقع یک ترس ناتوان کننده است که ممکن است فرد را از بودن در مرکز شهر، بازدید مغازه‌ها و تئاتر و سینما باز دارد. فرد در فضاهای این چنینی معمولا وحشت شدیدی احساس می‌کند که ممکن است منجر به حمله‌ی عصبی در فرد شود. افراد مبتلا به این نوع ترس ممکن است مجبور به محدود کردن فعالیت و رفت و آمدهای خود شوند. افسردگی یکی از نشانه‌های آگورافوبیا می‌باشد. با مشاوره و درمان افسردگی می‌توانید بر این فوبیا غلبه کنید.

    آگورافوبیا ترس از مکان‌های باز و شلوغ

    ۳. آکروفوبیا یا ترس از ارتفاع از اصلی ترین ترس های شایع در جهان

    ترس از ارتفاع یک ترس غیرمنطقی از افتادن و یا ایستادن در ارتفاعات است ( حتی زمانی که شخص واقعا بالا نیست ). این ترس موجب می‌شود که افراد مبتلا به آکروفوبیا احساس هیجان ناخوشایندی را تجربه کنند. در حالت شدیدتر ممکن است فرد حتی به هنگام بالا رفتن یا پایین آمدن از صندلی نیز احساس ترس کند حتی به میزانی که موجب حمله عصبی در او شود.

    آکروفوبیا یا ترس از ارتفاع

    ۲. اوفیدیوفوبیا یا ترس از مار از اصلی ترین ترس شایع در جهان

    ترس از مار یا اوفیدیوفوبیا در رده‌بندی اصلی ترین ترس شایع در جهان در رتبه‌ی دوم قرار می‌گیرد. این ترس حدود یک سوم جمعیت جهان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. ترس از مارها دارای ریشه‌ی تکاملی است. تا حدودی ترس از مارهای سمی نیز برای زنده ماندن ضروری است. این ترس در نوع شدید خود ممکن است زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد به شکلی که فرد از پیاده روی، کمپینگ و فعالیت‌های مرتبط با آن چشم پوشی کند.

    اوفیدیوفوبیا یا ترس از مار از رایج‌ترین ترس‌ها بین انسان‌هاست.

     

    ۱. آراکنوفوبیا یا ترس از عنکبوت اولین و اصلی ترین ترس شایع در جهان

    ترس از عنکبوت یکی از شایع‌ترین نوع ترس از حیوانات است که حدودا بیش از یک سوم جمعیت جهان را درگیر خود کرده است. برخی از گونه‌های عنکبوت‌ها مرگبار هستند و ترس از آن‌ها واکنش طبیعی انسان‌ها برای زنده ماندن است. این ترس نیز اغلب ریشه‌ی تکاملی دارد. در حالت شدید این ترس موجب می‌شود که فرد زمان زیادی را صرف بررسی محیط اطرافش کند تا مطمئن شود که آن محیط خالی از هرگونه عنکبوت است. این کار او ممکن است گاهی موجب خجالت خود فرد نیز شود.

    آراکنوفوبیا یا ترس از عنکبوت ( اصلی ترین ترس شایع در جهان )

    یه خبر خوب

    شیک اندیش امکان استفاده از مشاوره روانشناسی بصورت آنلاین و با استفاده از روانشناسان باتجربه فراهم کرده. شما می توانید از طریق گفتگوی متنی و صوتی با مشاوران ارتباط برقرار نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا