چطور در شروع رابطه در دام تله ذهن می افتید؟

شروع رابطه
  • مهم‌ترین اشتباه ذهن در شروع رابطه چیست؟

    شروع یک رابطه عاطفی برای بسیاری از افراد تجربه‌ای جذاب و هیجان انگیز است. اما برخی اشتباهات در آغاز این رابطه می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی در آینده شود. بنابراین، در این مقاله به مهم‌ترین اشتباه ذهن در شروع رابطه عاطفی و راه‌حل‌هایی برای پیشگیری از آن پرداخته می‌شود.

    مهم‌ترین اشتباه ذهن در شروع رابطه عاطفی، عدم توجه به نیازهای خود است. بسیاری از افراد در زمان شروع یک رابطه، به شدت به دنبال این هستند که دوست داشته باشند و مورد قبول شخص مورد علاقه‌شان باشند. در این راه، آنها نسبت به نیازهای خود بی‌توجهی می‌کنند و به جای اینکه به دنبال رابطه‌ای با محتوا باشند، به دنبال رابطه‌ای بدون هیچ‌گونه ارزش اضافه هستند.

    این مشکل ممکن است به دلیل بی‌اعتمادی به خود، نگرانی از رد شدن، یا اشتباه گرفتن اهمیت واقعی رابطه باشد. به هر حال، باید به یاد داشت که شروع یک رابطه نیازمند توجه به نیازهای خود است و این توجه به هیچ‌وجه نباید نادرست یا خودخواهانه تلقی شود.

    راه حلی برای پیشگیری از این اشتباه ذهن، تمرین خودشناسی است. باید با بررسی نیازهای خود و ارزش‌هایی که در زندگی دارید، به دنبال رابطه‌ای با محتوا باشید. همچنین، باید به دنبال یافتن فردی باشید که به نیازهای شما توجه کند و آنها را احترام بگذارد.

    به‌طور کلی، شروع یک رابطه عاطفی نیازمند توجه به نیازهای خود، خودشناسی و انتخاب با دقت فردی است که به نیازهای شما توجه کند. اگر این نکات را در نظر داشته باشید، در آینده مشکلاتی را که ممکن است در نتیجه این اشتباه ذهن ایجاد شود، پیشگیری خواهید کرد و رابطه‌ای با محتوا و ارزش ایجاد خواهید کرد.

    وقتی‌که در مراحل اولیه شروع رابطه هستید مغز ما دچار اشتباهات بزرگی می‌شود.

    درواقع ذهن ما فکر می‌کند چیزهایی خاصی در مورد این آدم درسته درحالی‌که کلاً اشتباه است.

    بر طبق شواهد علمی خانم‌ها به‌مراتب بیشتر از آقایان از این پدیده که اول فکر می‌کنند فرد موردنظرشان عالیه بعد می‌فهمند اشتباه کردند رنج می‌برند؛ و حتی ممکن است باعث مشکلات و ناراحتی‌های زیادی در رابطه شود.

    وقتی بدانید چطور احساسات دشوارتان را در شروع رابطه یا حتی وقتی ازدواج کردید مدریت کنید خیلی از مشکلات رفع می‌شوند.

    دقت کردید در شروع رابطه وقتی عاشق مردی می‌شوید که از آن فرد خوشتان می‌آمد، حتی بیشتر از قبل ازش خوشتان می‌آید؟

    دقت کردید از وقتی عاشقش می‌شوید وجودش باعث می‌شود بیشتر احساس امنیت و آرامش کنید؟

    یا تا حالا دقت کردید که جذب یک مرد می‌شوید بااینکه می‌دانید هیچ‌وقت در شروع یا ادامه رابطه باعث خوشحالی شما نبوده اما هنوز به او کشش دارید؟

    این اشتباه مغز در شروع رابطه به دلیل ترشح هورمون عشق و محبت که همان اوکسی توسین است رخ می‌دهد

    وقتی هورمون اکسی توسین در بدن یک خانم آزاد می‌شود، احساس عشق و علاقه به مردی که باعث آزاد شدن اوکسی توسین می‌شود خواهد کرد.

    حالا این مرد می‌تواند مردی باشد که در شروع رابطه با او ارتباط دارد. صرف‌نظر از این‌که این مرد چه کسی است حتی اگر آدم بدی باشد؛ زیرا ترشح هورمون اکسی توسین باعث می‌شود اعتماد شما نسبت به این مرد بالا رود.

    به‌بیان‌دیگر شما در شروع رابطه به‌اشتباه فکر می‌کنید که آن فرد مرد خوبی است درحالی‌که که واقعاً مناسب شما نیست.

    مردها زیاد از این مشکل رنج نمی‌برند چون این هورمون تأثیر متفاوتی در بدن مردان دارد. چون مردی که با او در شروع یک رابطه هستید هم اوکسی توسین دارد اما بعد از ترشح این هورمون دیگر جذب زن دیگری نمی‌شود.

    چون وقتی مرد شما عاشق زنی دیگر نشود این‌یک امتیاز بزرگ برای شماست.

    مشکل شماره یک:

    به‌محض اینکه عاشق مردی می‌شوید و در شروع رابطه، باعث می‌شود اکسی توسین آزاد کنید و مردی را که با آن در رابطه‌اید ایده آل ببینید؛ و این مرد چه خوب باشد و چه بد شما خودبه‌خود به او اعتماد می‌کنید و به خاطر ترشح هورمون اکسی توسین بیشتر عاشقش می‌شوید.

    وقتی شروع رابطه خیلی خوب پیش می‌رود هورمون‌های دیگری مثل دوپامین و مقداری اندورفین آزاد می‌شود و باعث ایجاد احساسات بسیار خوبی می‌شود.

    دومین مشکل:

    مشکل دوم این است که این احساسات فوق‌العاده می‌تواند اعتیادآور باشد؛ و ذهن ما به چه شکلی طراحی‌شده که برای اینکه دوباره همان سطح شادی را تجربه کند به مقدار بیشتری نیاز دارد؛ و این در شروع رابطه عاطفی باعث مشکل بزرگی می‌شود، این باعث وابسته شدن خانم‌ها می‌شود و همان‌طور که رابطشان پیشرفت می‌کند شروع به شکایت و غر زدن می‌کنند یا حتی ممکن است بی‌دلیل عصبانی شوند.

    درحالی‌که که مغزشان در شروع رابطه از اینکه یک قرار کوتاه ۱۴ دقیقه‌ای با آن مرد جذاب داشته خیلی خوشحال بود. حالا برای آخر هفته همه توجه آن مرد را می‌خواهد تا همان سطح از خوشحالی را تجربه کند. یا مثلاً شاید در شروع رابطه با گفتن جمله دوستت دارم خیلی خوشحال می‌شد اما حالا برایش کاملاً عادی شده است.

    تا حالا به این دقت کردید که چرا این اتفاق می‌افتد و چرا چیزهایی که در شروع رابطه برایمان جذاب بود، دیگر برایمان اهمیت ندارد؟

    چطور این مشکل را حل کنیم؟

    مهم‌ترین نکته اینجاست که بدانیم هورمون‌های عشق نمی‌توانند مدت زیادی باقی بمانند و تمام می‌شوند.

    ما باید دنبال بیشتر بودن را متوقف کنیم و از اینکه عشق آتشین شروع رابطه بالأخره تمام می‌شود و به عشق واقعی و بادوام تبدیل می‌شود سپاس‌گزار باشیم.

    به این شکل مراقب اشتباه شماره یک باشید و از عشقتان و اوکسی توسین لذت ببرید ولی قبل از این‌که او را به‌عنوان همراهتان بپذیرید صبر کنید تا خودش را ثابت کند؛ و می‌تواند مرد مناسبی برای شما باشد یا خیر

    چه‌کار کنیم تا مردی که واقعاً عاشقش هستیم جذب زن دیگری نشود؟

    وقتی در مردی که در شروع یک رابطه عاشقانه با زن دیگری هست، مقدار معینی اوکسی توسین آزاد می‌شود در مقایسه با مردی که مجرد است؛ یعنی تأثیری روی مردهای مجرد نمی‌گذارد ولی مردهایی که در رابطه عاشقانه با زنی دیگر بوده‌اند، بعد از ترشح اوکسی توسین باعث می‌شود دیگر به زنی نگاه نکنند.

    حالا چطور سطح اوکسی توسین را افزایش دهیم؟

    یکی از بهترین روش‌ها این است که رابطه‌ای آرامش‌بخش برای او ایجاد کنیم.

    پس نکته مهم اینجاست که بدانیم مغز در شروع رابطه اشتباه می‌کند و ما باید از هوش عاطفی‌مان استفاده کنیم و به‌بیان‌دیگر سعی کنیم افکار و احساساتمان را کنترل کنیم.

    فقط زمان ثابت می‌کند که او مرد روی‌ای‌ای شماست یا خیر. پس در شروع رابطه مراقب این تله مغز باشید

    وقتی با او زندگی کنید و شخصیت کاملش را ببینید وهمه ی عادت‌هایش را حتی عادت‌های بدش را ببینید و بشناسید آن موقع متوجه می‌شوید چقدر عشقتان واقعی است.

    شما همچنین می‌توانید مقاله راهکار قطعی مقابله با بی توجهی مرد را مطالعه کنید.

    برای شرکت در دوره های آموزشی مشاوره ای و استفاده از تکنیک های اختصاصی از طریق لینک زیر اقدام کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا