۵ اثر جبران ناپذیر پورنوگرافی روی مغز که منجربه به اختلال ذهنی می شود

پورنوگرافی
  • ۵ اثر جبران ناپذیر پورنوگرافی روی مغز

    پورنوگرافی یکی از موضوعاتی است که در دنیای امروز بسیار مهم و پرطرفدار است. با وجود اینکه توجه بسیاری به این موضوع شده است، اما اثرات آن بر روی مغز هنوز به طور کامل مشخص نشده است. برخی افراد معتقدند که پورنوگرافی می تواند به عنوان یک ابزار ابتدایی برای افزایش شهوت در افراد استفاده شود، در حالی که دیگران به شدت مخالف این موضوع هستند و معتقدند که پورنوگرافی می تواند به طور جدی مغز را تحت تأثیر قرار دهد و اثرات جبران ناپذیری بر روی رفتار و روابط اجتماعی فرد داشته باشد.

    پورنوگرافی می تواند به عنوان یکی از عوامل موثر در افزایش شهوت شناخته شود. با توجه به مطالعات، تماشای پورنوگرافی می تواند به افزایش هورمون تستوسترون در مردان و زنان منجر شود که می تواند به افزایش شهوت و تمایلات جنسی فرد کمک کند. اما در مقابل، پورنوگرافی می تواند به طور جدی مغز را تحت تأثیر قرار داده و باعث ایجاد تغییراتی در سیستم عصبی مرکزی فرد شود.

    تحقیقات نشان داده است که پورنوگرافی می تواند باعث تغییراتی در سیستم عصبی مرکزی فرد شود و باعث ایجاد تغییرات در رفتار و روابط اجتماعی فرد شود. افرادی که به طور مداوم پورنوگرافی تماشا می کنند، ممکن است با مشکلاتی مانند افزایش تمایلات جنسی، کاهش تفکر پویا و افزایش ریسک اعتیاد به مواد مخدر و الکل مواجه شوند. به علاوه، پورنوگرافی می تواند باعث ایجاد تغییراتی در سیستم عصبی مرکزی فرد شود که می تواند به بیماری هایی مانند اختلالات روانی، افسردگی و اضطراب منجر شود.

    با توجه به تحقیقات انجام شده، پورنوگرافی می تواند باعث ایجاد تغییراتی در سیستم عصبی مرکزی فرد شود که می تواند به بیماری هایی مانند اختلالات روانی، افسردگی و اضطراب منجر شود. به علاوه، پورنوگرافی می تواند باعث ایجاد تغییراتی در سیستم عصبی مرکزی فرد شود که می تواند به بیماری هایی مانند اختلالات روانی، افسردگی و اضطراب منجر شود.

    در نهایت، پورنوگرافی می تواند به عنوان یک عامل موثر در افزایش تمایلات جنسی و شهوت در افراد شناخته شود، اما همچنین می تواند باعث تغییراتی در سیستم عصبی مرکزی فرد شود که می تواند به بیماری هایی مانند اختلالات روانی، افسردگی و اضطراب منجر شود. بنابراین، باید به این موضوع دقت کرد و تلاش کرد تا از پورنوگرافی به میزان مناسبی استفاده کرد.

    شاید امروز دیدن فیلم ها و اعتیاد به پورنوگرافی یک چیز بسیار عادی برای مردم شده باشد.

    و عده ای می گویند پورنوگرافی برای آن ها لذت بخش است چون در این رابطه جنسی خیالی نه کسی آسیبی می بیند و نه اشکالی دارد، یک چیز کاملا طبیعی است که همه انجام می دهند.

    اما واقعا کسی آسیبی نمی بیند؟

    شاید تا به امروز به واسطه پورنوگرافی و فیلم پورن دچار اختلال هایی مانند هایپرسکوشوال یا (CSBD (Compulsive Sexual Behavior Disorder نشده باشی یا شده باشی خبر نداشته باشی اما عده زیادی روزانه به واسطه اعتیاد به پورنوگرافی نیاز به درمان های جدی پیدا می کنند.

    هر چقدر تحقیقات درباره اثرات پورنوگرافی بیشتر می شود به همان اندازه طبیعی شدن این موضوع در جامع خطرناک تر و نگران کننده تر می شود.

     

    ۵ اثر جدی پورنوگرافی روی مغز که احتمالا از آن بی خبر هستی:

     

     

    ۱- پورنوگرافی معیارهای زیبایی را در ذهن تغییر می دهد

    طبق تحقیقاتی که سال ۲۰۰۲ انجام شد افرادی که به پورنوگرافی اعتیاد دارند قادر به درک و تشخیص معیارهای زیبایی در افراد نمی باشند.

    استاندارد های زیبایی شناسی در مغز آن ها تغییر کرده بود و بر اساس استاندارد های مجلات و سایت های پورنوگرافی شده بود.

    به عبارت ساده تر معیارهای زیبایی شناسی اینگونه افراد به جای اینکه واقعی و حقیقی باشد بر اساس وهم و خیالات است. به همین خاطر زمانی که اینگونه افراد وارد یک رابطه عاطفی می شوند دائما احساس می کنند شریک عاطفی شان زیبا یا جذاب نیست. در این زمان بصورت ناخودآگاه باعث می شوند رابطه عاطفی سرد و ناپایدار شود چرا که هیچکس در بلند مدت قادر پنهان کردن احساسات واقعی اش نیست.

     

    ۲- زمان تماشای پورنوگرافی ذهن تو فقط تماشا نمی کند بلکه وارد داستان آن می شود

    ما در مغزمان نرون هایی بنام نرون های آیینه ای Mirror neuron داریم و زمانی که در حال تماشای پورنوگرافی هستیم آن ها نیز دخیل می شوند و ماجرا را پیچیده می کنند.

    اجازه بده خیلی ساده ماهیت کارکرد نرون های آیینه ای را برایت توضیح بدهم.

    تا به حال شده در اینستاگرام یا یوتیوب فیلمی را ببینی که فردی در حال پرتاب جسمی به سمت دوربین است؟

    بصورت ناخودآگاه چشم هایمان را می بندیم یا سعی می کنیم گوشی را کمی از خودمان دورتر کنیم تا آن جسم به ما برخورد نکند.

    این اتفاق بخاطر ماهیت عملکرد نرون های آیینه ای است.

    زمانی که فردی پورنوگرافی تماشا می کند به علت نگاه کردن به اندام برهنه برانگیخته نمی شود بلکه مغز به واسطه نرون های آیینه ای شروع به شبیه سازی می کند و فرد در ذهنش خودش را جایی یکی از هنرپیشه های فیلم می گذارد و همین امر باعث تحریک شوندگی اش می شود.

    این موضوع می تواند باعث شکل گیری اختلالات جنسی در فرد شود.

    در کنار این موضوع، در رابطه جنسی واقعی به علت لمس های فیزیکی و احساساتی که از فرد مقابل دریافت می کنی باعث می شود مرد احساس قدرت، لذت و تایید شدن بگیرد اما در حالت تماشای پورنوگرافی هیچکدام از این اتفاقات نمی افتد و برانگیختگی فرد وابسته به پیکس های صفحه نمایش کامپیوتر یا موبایلش می شود.

     

    ۳- هر چه بیشتر پورنوگرافی تماشا کنی مغزت بیشتر شبیه مغز فردی که معتاد است می شود

    طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۴ توسط دانشگاه کمبریج کشف شد مغز افرادی که به پورنوگرافی اعتیاد دارند بسیار شبیه به مغز افرادی است که به الکل یا مواد مخدر اعتیاد دارند.

    در این آزمایش افرادی که به پورنوگرافی اعتیاد داشتند را وارد دستگاه MRI کردند و به آن ها تصاویر پورنوگرافی نشان دادند قسمتی از مغزشان به نام ventral striatum دقیقا طوری واکنش می داد (روشن می شد) که یک فرد الکلی با دیدن عکس یک شیشه الکل واکنش نشان می داد.

     

    شاید پیش خودت بگی خیلی خب متوجه شدم اما حالا چه اتفاقی می افتد؟

    هر چقدر بیشتر به پورنوگرافی اعتیاد داشته باشی به همان میزان قدرت اراده و تصمیم گیری ات کاهش پیدا می کند.

    یا به عبارت ساده تر در مسائل مالی، کسب و کار و روابط عاطفی قرار است مشکلات وخیمی را تجربه کنی و به این سادگی ها هم نتوانی کاری برای بهبودشان انجام دهی.

    و نکته آخر اینکه ما قرار است از رابطه جنسی لذت ببریم و نه اینکه برده آن شویم چرا که در این حالت دیگر نمی توانیم لذت ببریم.

     

    ۴- پورنوگرافی رفتارهای عصبی و خطرناک جنسی را افزایش می دهد

    طبق تحقیقات Dr.Dolph Ziggler و Dr. Jennings Bryan هر چقدر فردی بیشتر پورنوگرافی تماشا کند به همان اندازه احتمال تبدیل شدن به یک متجاوز جنسی را بالا می برد.

    و همین طور طبق این تحقیقات نشان می دهد افرادی که پورنوگرافی تماشا می کنند احتمالا نشان دادن رفتارهای سادیسمی و مازخیسمی جنسی (Sadomasochism) را در خود ۲ تا ۳ برابر افزایش می دهند.

    این درست است که فردی با دیدن پورنوگرافی حتما تبدیل به یک متجاوز جنسی نمی شود (اما احتمالش را بالا می برد) اما باعث می شود که نگاهش به زن کاملا تغییر کند و زن را یک ابزار یا اسباب بازی جنسی ببیند و همین امر شدیدا روی تعاملات اجتماعی اش تاثیر منفی می گذارد.

     

    ۵-پورنوگرافی سبب خیانت ذهنی در رابطه جنسی می شود

    زمانی که فردی معتاد پورنوگرافی می شود برانگیختگی جنسی اش وابسته به خیالات و تصورات ذهنی اش می شود و آرام آرام برانگیختگی را در یک رابطه جنسی سالم از دست می دهد.

    به همین سبب زمانی که با شریک عاطفی اش رابطه جنسی برقرار میکند نمی تواند مانند انسان های عادی از رابطه لذت ببرد. به همین خاطر دست به دامن تصورات ذهنی اش می شود و اینجاست که دردناک ترین اتفاق رخ می دهد.

    زمانی که با شریک عاطفی اش رابطه جنسی دارد، فرد دیگری را در ذهن تصور می کند یا داستان دیگری را در ذهنش تعریف می کند تا بتواند به رابطه جنسی اش ادامه دهد و این موضوع کم کم توسط شریک عاطفی حس می شود و اینجاست که سردی در رابطه شروع به شکل گرفتن می کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا