کنار گذاشتن ترس برای ورود به رابطه عاطفی مهم است

کنار گذاشتن ترس
  • کنار گذاشتن ترس برای ورود به رابطه عاطفی مهم است

    کنار گذاشتن ترس برای ورود به رابطه عاطفی مهم است به این معناست که برای داشتن رابطه عاطفی قوی و پایدار، باید از ترس و اضطراب هایی که ممکن است در این راه پیش آید، عبور کرده و آن ها را در کنار گذاشت. این ترس ممکن است ناشی از تجربه های ناموفق در گذشته باشد و یا به دلیل عدم اطمینان به خود و شخصیت خود باشد، اما در هر صورت، باید آن را برای داشتن رابطه عاطفی قوی و پایدار، کنار گذاشت. به علاوه، اگر ترس از ریسک گرفتن و شکست خوردن در رابطه وجود داشته باشد، باید به خود یادآوری کنید که این ریسک همیشه وجود دارد و شکست خوردن یک بار، به معنای شکست دائمی نیست. در واقع، توانایی قبول شکست و ادامه دادن زندگی و رابطه، نشان دهنده قدرت شخصی است و می تواند به افزایش اعتماد به نفس و رشد شخصی کمک کند. در نتیجه، کنار گذاشتن ترس و ایجاد شجاعت برای ورود به رابطه عاطفی، می تواند باعث رشد شخصی و داشتن رابطه عاطفی قوی و پایدار شود.

     

    یکی دیگر از پیش نیازهای رابطه عاطفی و شروع زندگی مشترک کنار گذاشتن ترس است. بله درست است، ترس. برخی افراد و شاید هم اکثر افراد از ورود به رابطه عاطفی ترس دارند. البته این چیز عجیبی نیست که انسان برای ورود به اتفاق بزرگ زندگی خود کمی بترسد.

    چرا میترسیم؟

     

    درباره آینده خود چه فکری می کنید؟ آیا وقتی به آن فکر می کنید نگران می شوید و ترس وجودتان را می گیرد؟ اتفاقات بزرگ زندگی مانند انتخاب رشته دانشگاهی، انتخاب شغل و مخصوصاً انتخاب همسر و شروع زندگی مشترک همیشه کمی ترس با خود به همراه دارند. کمتر کسی در هنگام وقوع این اتفاقات نمیترسد. اکثراً کسی که اهمیت ندهد، نمیترسد! اما کسی که این موضوع برایش مهم است، طبیعی است که بترسد. برخی نمیتوانند این ترس را کنار بگذارند. موضوع بحث ما این افراد هستند. یعنی کنار گذاشتن ترس از شروع رابطه یکی از پیش نیازهای رابطه عاطفی و زندگی زناشویی است.

     

    دلیل ترس افراد زیاد است. در وهله اول میزان بزرگی این موضوع انسان را میترساند. چراکه قبل از این، فرد این کار را انجام نداده است. حتی اگر بار دومش باشد، بیشتر میترسد! چون بار اول انتخاب بدی داشته است. پس بزرگی موضوع خود دلیلی بر ترس است. همچنین قبول مسئولیت به این بزرگی هم دلیل بعدی است. مخصوصاً برای کسانی که مسئولیت های خیلی بزرگی تابحال نداشته و قبول نکرده اند.

    کنار گذاشتن ترس

    اگر می خواهید یک رابطه عاشقانه و عاطفی را شروع کنید باید بر ترس های خود غلبه کنید. درست است که شروع یک رابطه و ادامه دادن آن در دراز مدت نیاز به فعالیت های و توجه زیاد دارد؛ اما این موضوع بدان معنا نیست که بخواهید از آن فرار کنید. در واقع این ترس ها بسیار خوب هستند و اگر در وجودتان نباشد باید کمی شک کنید. اما تا اندازه ای وجود آن ها لازم است که باعث حرکت و چاره اندیشی شما باشد؛ نه اینکه بخواهد مانع شما بشود. پس، نگران نباشید و شروع به کنار گذاشتن ترس کنید.

     

    برای کنار گذاشتن ترس باید شروع به سوال از خود بکنید. سوال هایی که می تواند راهکاری برای حل ترس ها و نگرانی هایتان داشته باشد.

     

    برای اینکار لیستی از افکار و نگرانی های خود بنویسید و از خودتان بپرسید که برای کنار گذاشتن ترس چه کارهایی میتوانم انجام دهم. در ادامه چند مورد از سوال های کلی که می تواند به شما کمک کند را مطرح می نماییم:

    • چه چیزی موجب رنجیدگی شما می شود؟
    • موانع را چگونه می توانید حل کنید؟
    • چه چیزی مانع پیشرفت شما در یک رابطه می شود؟
    • معایب شروع این رابطه چیست؟

    حتی شاید برخی ازدواج را نوعی محدودیت بدانند.  ایده ها و اهدافی که برخی برای آینده خود دارند این ترس را به آنها میدهد که با ازدواج محدود میشوند. این افراد حس زندانی شدن میکنند و فکر میکنند که دیگر نمیتوانند به هیچ هدفی برسند.

    اما همانطور که گفتیم برای کنار گذاشتن ترس از ازدواج میتوانید سوالها و دلایلی که باعث ایجاد ترس شده اند را پیدا کرده و جوابشان را بنویسید تا متوجه شوید که واقعاً نیازی به ترس زیاد نیست.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا