چگونه در محل کار شاد باشیم ؟⭐

چگونه در محل کار شاد باشیم ؟
  • چگونه در محل کار شاد باشیم ؟

    برای شادابی و خوشحالی در محل کار دوشنبه، باید بر روی چند نکته کلیدی تمرکز کنیم:

    ۱. ارتباط خوب با همکاران: برقراری ارتباط دوستانه و مثبت با همکاران می تواند به شادابی شما کمک کند. تلاش کنید که با همکارانتان صمیمیت بیشتری داشته باشید و در فضای کاری دوستانه باشید تا بتوانید از روز کاری لذت ببرید.

    ۲. رعایت تعادل کار-زندگی: از آنجا که اکثر وقتمان را در محل کار می گذرانیم، باید از زمان خود در خارج از محل کار نیز بهره مند باشیم. برنامه روزانه خود را متعادل تنظیم کنید و زمان کافی برای تفریح، خانواده و دیگر فعالیت های شخصی داشته باشید.

    ۳. ایجاد فضای کار خوشایند: تلاش کنید که محیط کاری خود را آرام، راحت و دوستانه کنید. دکوراسیون مناسب، نورپردازی مناسب و مهارت در مدیریت صدا، می توانند به خوشایندی فضای کارتان کمک کنند و باعث شادی شما در محل کار شوند.

    ۴. بهبود کمکهای شغلی: تلاش کنید کمک های شغلی خود را بهبود ببخشید. اگر به عنوان یک گروه کاری واحد تلاش کنید، می توانید رفتار و سبک های کاری خود را بهتر کنید و به طور مستمر بهبود یابید. همچنین، با استفاده از ابزارهای مدیریت و ترکیب کار خوب، می توانید تجربه کاری خود را بهبود بخشید.

    ۵. فعالیت های تفریحی در محل کار: تلاش کنید تا فعالیت هایی مشترک در محل کار داشته باشید که همکارانتان را با هم انجام دهید. بازی های تیمی، پیک نیک های داخلی و ساعت کار ملی می توانند ارتباطات شما را با همکارانتان تقویت کنند و احساس انسجام کاری را برایتان به وجود آورند.

    با رعایت این نکات، می توانید از روزانه کاری خود لذت ببرید و شاد تر باشید. همچنین، به خوبی از روحیه و انرژیتان برای انجام وظایفتان استفاده کنید و به طور مستمر خود را بهبود بخشید.

    ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با رضایت شغلی و نحوه انجام دادن کارها با شما گفت وگو نماییم. کار یکی از اجزای ثابت زندگی ما انسان‌ها است و به همین دلیل مهم است که از انجام دادن کارهای روزانه خود لذت ببریم. این مطلب برگرفته از کتاب، چگونه روز خوبی داشته باشیم اثر « کارولین وب» می‌باشد. در این کتاب توصیه‌هایی برای شاد تر بودن در محل کار و بهتر کنار آمدن با همکاران، بیان شده است. در ادامه همراه ما باشید تا از رازهای شادبودن در محل کار، بیش تر بدانیم.

    قبل از کار :

    تعیین اولویت فعالیت‌هابه روزی که در پیش دارید فکر کنید و از خود بپرسید هدفم چیست؟

    با تعیین کردن هدف‌های روزانه خود، زمان را بهتر مدیریت کرده و می‌توانید با احساس بهتری به انجام فعالیت‌های روزانه خود بپردازید.

    برای خود جایزه در نظر بگیرید!قبل از انجام فعالیت‌ها، ابتدا هدف خود را مشخص کرده و سپس برای رسیدن به آن، جایزه ای را در نظر بگیرید. این جایزه می‌تواند کوچک و یا بزرگ باشد که هیچ اهمیتی ندارد. مهم این است که جایزه احساس خوبی به شما بدهد.

     

    شروع روز :

    بهترین حال خود را تصور کنیددر رابطه با مهم ترین کار خود در روز فکر کنید و سپس احساس خوبی را که از اتمام آن خواهید داشت، با تمام وجود تصور نمایید. با این کار احساس بهتری خواهید داشت و به همه چیز با دید مثبت می‌نگرید.

    برنامه ریزی کنیدهمه ما گاهی اوقات با انجام دادن فعالیت‌هایی بیهوده مانند صحبت با تلفن و یا گردش در شبکه‌های اجتماعی،‌ زمان خود را تلف می‌کنیم. اگر برای همه کارهای خود برنامه داشته باشید، هیچ گاه زمان خود را هدر نخواهید داد. تنها با برنامه ریزی می‌توان به اهمیت زمان و کم بودن آن، پی برد.


    در طول روز :

    اهمیت تشکر و قدردانیسعی کنید حتی بابت کارهای کوچک، از دیگران تشکر کنید. تشکر کردن از دیگران علاوه بر این که احساس خوبی به طرف مقابل می‌دهد، تاثیرات مثبت بسیاری را هم بر روی خودتان می‌گذارد. کارولین وب :« از کوچک ترین فرصتی برای کمک به دیگران استفاده کنید. با این کار احساس خوبی خواهید داشت و می‌توانید روزی متفاوت را رقم بزنید»

    شاید برخی از افراد تشکر از دیگران را هم معنی با چاپلوسی بدانند؛ اما این دو مفهومی‌کاملا متفاوت دارند. چاپلوسی به معنای تعریف‌های بیهوده از دیگران است، در حالی که تشکر بابت کارهای واقعی افراد انجام می‌شود.

    از جر و بحث‌های درون دفتر کار بپرهیزیدجر و بحث با همکاران در محل کار، بیش ترین تاثیر منفی را بر روی شما می‌گذارد. حتی اگر در مواردی هم اختلاف پیش آمد سعی کنید، آرامش خود را حفظ نمایید. از نظر وب« افراد با یک دیگر هیچ مشکلی ندارند، دلیل عصبانیت آن‌ها اتفاقاتی بیرون از محل کار است که باعث آزردگی خاطر دیگران می‌شود» پس در این گونه مواقع با به یاد داشتن این نکته سعی کنید، جو را آرام کنید.

    شرایط کاری برخی از افراد به گونه ای است که با مشتری‌های عصبانی رو به رو هستند. شاید برای این افراد ، حفظ حس آرامش  بسیار سخت تر باشد؛ اما باز هم توصیه ما به این افراد این است که در این گونه مواقع لبخندی به لب داشته باشند و از مشاجره تا حد ممکن،‌ بپرهیزند.

    با دوستان خود در ارتباط باشیدارتباط با دوستان قدیمی‌، حسی بسیار خوب به شما منتقل می‌کند. حتی گاهی اوقات یک تماس تلفنی هم می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

    طوری نشان دهید که همه چیز بر وفق مراد استخندیدن، بهترین راه نمایش قدرت است. براساس تحقیقات انجام شده، خنده و تنفس عمیق حتی در شرایط نا به سامان، می‌تواند احساس خوبی را به فرد منتقل نماید. اگر در جمعی غمگین و ناراحت هستید، سعی کنید خودتان آغاز کننده باشید. تشکر و آرزوی سلامتی برای دیگران هم، می‌تواند در داشتن حسی خوب بسیار موثر باشد.

    نوشتن مشکلات،‌ شما را آرام تر می‌کند.وب :« بر روی کاغذ آوردن مشکلات، باعث می‌شود که راحت تر از پس آن‌ها بربیایید.» تحقیقات بسیاری هم این موضوع را ثابت کرده اند. هنگامی‌که مسئله ای شما را در محل کار ناراحت کرد، می‌توانید به روش‌های زیر آن‌ها را بنویسید:

    به جای او به ایمیل من جواب نداد، می‌توانید بنویسید دیروز او به ایمیل من جواب نداد.

    در واقع استفاده از فعل‌های زمان گذشته، باعث می‌شود این موضوع را به راحتی فراموش کنید.

    روش دیگری که می‌توانید از آن استفاده کنید، طنز است. هر چه دلایل ناراحتی خود را با طنز بیش تری بنویسید، سریع تر می‌توانید آن‌ها ار فراموش کنید.


    ورزش و فعالیتبیش از یک میلیون تحقیق نشان می‌دهد که ورزش و فعالیت، توانایی تمرکز، حافظه و احساس شادی  را افزایش می‌دهد. ورزش کنید! ورزش کردن زمان خاصی ندارد. هر زمانی که می‌خواهید ورزش کنید.

     

    تمرکز بر اتفاقات مثبتبه جای تمرکز بر اتفاقات منفی، سعی کنید بر اتفاقات مثبت در زندگی خود تمرکز کنید.

    حتی می‌توانید این اتفاقات مثبت را هم بنویسید و با خواندن آن‌ها، احساس بهتری داشته باشید.

    استفاده کم تر از گوشیکار زیاد و خواب کم، احساس خستگی را در شما تشدید خواهد کرد.  علاوه بر  این نگاه کردن به صفحه گوشی تلفن همراه، افراد را از داشتن خوابی راحت، محروم می‌کند. به همین دلیل روانشناسان پیشنهاد می‌کنند که قبل از خواب به انجام تمرینات یوگا بپردازیم و از نگاه کردن به صفحه گوشی تلفن همراه خودداری کنیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا