چگونه خوش عکس باشیم ؟ (جذابیتت توی عکس بیشتر میشه) 

چگونه خوش عکس باشیم
  • چگونه خوش عکس باشیم ؟ (با این تکنیک ها جذابیتت توی عکس بیشتر میشه)

    اگه توهم دلت میخواد بدونی که جواب سوال: چگونه خوش عکس باشیم رو بدونی پس تا انتهای مقاله با ما همراه باش.

    قضاوت کردن در مورد چهره آدم­ها صرفاً از روی عکسی که ممکنه حتی توی شرایط بدی گرفته شده باشه، ته بی انصافی و نامردیه! قبول. اما توی عصری که عکس­های پیج اینستاگرام و پینترست و شبکه‌های اجتماعی دیگه شده معرف شخصیت­ آدم­‌هاس و روز به روز این عکس­ها قشنگ­تر و حرفه­ای­تر می­شن، گناه ما چیه که دیگه عکس­های تار و کج و کوله با لبخند مصنوعی و ژست دو تا انگشت ویکتوری به دلمون نمیشینه؟

    آدما با چهره و استایل فتوژنیک به دنیا نمیان، بلکه اونو با تمرین و با رعایت یه سری نکات کوچیک به دست میارن. پس بریم که قراره این نکات مهم رو بهتون بگیم:

    قبل از هرچیزی خودت باش

    خیلی سال پیش شکسپیر یه جمله قشنگی گفته: «برای خودت صادق باش!» همینقدر ساده و بی‌­دردسر. البته که اون زمان این حرف هیچ ربطی به دوربین و عکس و دنیای عکاسی نداشت؛ اما میشه توی این زمینه هم ازش وام گرفت و ادعا کرد که دروغ گفتن به دوربین یا اینکه تلاش کنیم ادای کسی رو دربیاریم، نتیجه ای جز شکست به همراه نداره.

    هر زمان لنز دوربین بهت خیره شده، سعی کن آرامش خودت رو حفظ کنی و اجازه بدی دوربین آرامش درونیت رو در حالتی کاملاً صادقانه ثبت کنه.

    لبخند قشنگتو پیدا کن

    شاید توی نگاه اول یکم ضد و نقیض به نظر بیاد، اما حتی برای پیدا کردن لبخند طبیعی قشنگمون هم باید تلاش و تمرین داشته باشیم. اما کافیه پیداش کنی تا بلافاصله از دسته آقایونی که هنوز دنبال جوابی واسه «چگونه خوش عکس باشیم» می­گردن جدا ­شی و صاف بیفتی لای اونایی که حتی توی عکس ازشون انرژی مثبت میباره.

    پس قدم اول پیدا کردن اون لبخند قشنگس. نقطه شروعش هم اینجاست که «سیییب» عکاسی رو همین امروز کنار بگذاری و به سراغ کلمه‌­هایی بری که جای نشون دادن ردیف دندو­ن­‌های قشنگت، گوشه­‌های لبتو کمی بالا می­دن و باعث می­شن جذاب­تر به نظر برسی.

    لباس خوب، ظاهر خوب، عکس خوب

    رسیدگی به ظاهر و پوشیدن لباس­های آراسته توی این دوره زمونه دیگه برای آقایون «آپشن» به حساب نمیاد، بلکه یکی از «باید» هاست. این نکته رو آویزه گوشت داشته باش: همیشه و تحت هر شرایطی توی عکس­ها لباس خوب به تنت باشه، چون نمی­دونی چه کسایی قراره در آینده اون عکس رو ببینن.

    البته نظافت موی صورت و سر و مراقبت از پوست دقیقاً به اندازه لباسی که به تن می­کنی حائز اهمیته؛ پس سعی کن مدل موی مناسبی انتخاب کنی، ریش و سبیلت رو همیشه مرتب نگه داری و به سلامت پوستت اهمیت بدی.

    حالت بدنت گویای اعتماد به نفس توعه

    فکر می­کنین چرا اعضای خونواده سلطنتی آموزش می­بینن که همیشه صاف بایستن؟ چون حالت بدن ما، قدرت و اعتماد به نفسمون رو به مخاطب نشون می­ده.

    پس اگه برات سواله که چگونه خوش عکس باشیم، همیشه صاف بایست و سینه­‌هات رو به سمت جلو و شونه‌­هات رو کمی به سمت عقب حرکت بده. این کار کمک می­کنه بلندتر و عضلانی‌­تر به نظر بیای. یک سمت از شونت رو مقداری به سمت راست یا چپ کج کن تا از حالت ایستاده بی­‌روح خارج کاملاً خارجی شی و به جای اینکه دستانت رو بی­‌هدف رها کنی، اون­ها رو روی کمرت، پشت گردنت یا هر جای دیگه با هر حالتی که می­پسندی قرار بده.

    اگه نمی­دونی با دستات چیکار کنی، هیچ اشکالی نداره اگه توی عکس یک فنجون قهوه یا یه کیف دستی کوچیک توی دستت باشه.

    چگونه خوش عکس باشیم: بهترین زاویه صورتت رو پیدا کن

    این یه واقعیت همگانیه که همه آدم­ها زاویه خاصی از صورتشون رو بیشتر می­پسندن و احساس می­کنن اگر از اون سمت به دوربین نگاه کنن، توی عکس جذاب­تر می­افتن. شاید این واقعیت توی زندگی واقعی مشهود نباشه، اما توی تصاویر خصوصاً برای خود فرد به وضوح قابل لمسه. پس قدم بعدی پیدا کردن زاویه مناسبه.

    سعی کن سرت رو حدود ۱۰ الی ۱۵ درجه از دوربین دور کنی تا چونه و خط فکت بزرگتر برسه. همین نکته کوچیک تا چند برابر شما رو در عکس قدرتمندتر به نظر می­رسونه.

     

    ژست خوب بلد باش

    در ادامه نکات اینکه چگونه خوش عکس باشیم، یکی از مسائلی که باعث می­شه آقایون توی عکس­‌هاشون جذاب­تر به نظر بیان، القای حس قدرت با ژست­‌های مردونه مختلف به بینندست. می­تونی روز قبل از عکاسی توی گوگل، اینستاگرام، پینترست یا هرجای دیگه دنبال ژست‌های مردونه باشی و اون­ها رو جلوی آیینه تمرین کنی، البته نکته­‌ای که اینجا نباید فراموش کرد، پرهیز از ژست­‌های خشک و مصنوعیه.

    گاهی ما ژستی رو می­بینیم و می­پسندیم، اما چون حالت بدن ما بهش عادت نداره، باعث می­شه توی عکس خشک و معذب به نظر بیایم. هر ژستی که پیدا می­کنی رو چندین بار تمرین کن تا لحظه عکاسی کاملاً راحت و طبیعی باشی.

    عکس­هاتو بیش از حد ادیت نکن

    فیلترها یکی از جالب­ترین اختراعات دنیای امروزن که استفاده ازشون مثل راه رفتن رو لبه تیغه. به همون اندازه که استفاده معمولی و طبیعی از اون­ها عکسامون رو جذاب­تر می­کنه، استفاده بیش از حد از اون­ها باعث می­شه عکسمون زننده و زشت به نظر بیاد، همه ما عاشق صورت کوچیک، چونه تیز، فک استخونی، پوست بدون لک و رنگ طبیعی دور چشم و خط لبخند هستیم.

    اما همه اینا که یکجا جمع نمی­شن، میشن؟ پس سعی کن از ادیت در حد اصلاحات کوچیک استفاده کنی تا حتی اگه جذابیتت به دل بیننده هم نشست، ته دلش نگه «ای بابا، اینم که همش ادیته…»

    چگونه خوش عکس باشیم: چشم­های ما، پنجره روح ما

    چشم گیرا اولین نقطه تاثیرگذاری ما روی بیننده است. اگه برات سواله که چگونه خوش عکس باشیم، همیشه قبل از عکاسی چشم­های قشنگت رو یکبار «ریفرش» کن، چطوری؟ کافیه چند ثانیه ببندیشون و یهو باز کنی؛ یا به دور دست­ها خیره شی و دو مرتبه به دوربین نگاه کنی.

    خاطرت باشه که چشم­‌ها همیشه باید به سمت نزدیک­ترین منبع نور (ترجیحاً نور طبیعی) نگاه کنن تا درخشش بیشتر و عمیق­‌تری داشته باشن؛ اما نگاه کردن مستقیم به منبع نور یک اشتباه بزرگه. توی این حالت اگه نور خیلی قوی باشه، چشم­‌ها جمع می­شن، چین و چروک دور چشممون مشخص می­شه و به احتمال زیاد عکس خوبی از آب درنمیاد.

    نقاط ضعفت رو بپوشون

    بله، عصر تکنولوژیه و فیلترها و ابزارهای ادیت عکس به راحتی می­تونن همه نقاط ضعف سوژه رو کاور کنن، اما شاید اگه توی دنیای واقعی هم سعی کنیم این عیب و نقص­ها رو رفع و رجوع کنیم، نتیجه بهتری به دست بیاریم. فرضاً جای جوش و آکنه رو به راحتی می­شه با کرم پودر پوشوند یا اگه اشتباهاً یه تیکه از ریشتون رو شیو کردین، به راحتی می­تونین با مداد یا سایه مشکی پر کنین و هیچکس هم خبردار نمی­شه.

    زاویه دوربین رو از بالا تنظیم کن

    تا حد امکان زاویه دوربین رو طوری تنظیم کن که عکست از بالا باشه. فرضاً اگر نشستی یا مستقیم به دوربین نگاه می­کنی، از عکاس بخواه دوربین رو کمی بالاتر نگه داره. چرا؟ چون عکسی که از روبه رو یا از پایین گرفته می­شه، اندام ما رو بزرگ و گردنمون رو چاق نشون می­ده؛ در حالی که عکس از زاویه بالا توجه بیننده رو به فک و زاویه چونه ما جلب می­کنه.

    این نکته رو حتی توی سلفی‌­هایی که می­گیری رعایت کن. کافیه گوشی رو کمی بالاتر از چشم­‌هات نگهداری و سرت رو مقداری به سمت دوربین کج کنی.

    چگونه خوش عکس باشیم: پلک نزن

    در ادامه نکات مربوط به اینکه چگونه خوش عکس باشیم، باید بگیم معمولاً اون دسته از افرادی که عادت به عکاسی با فلاش دوربین ندارن، به محض کلیک شاتر پلک می­زنن و عکس رو خراب می­کنن. نور شدید فلاش می­تونه در لحظه ما رو غافلگیر کنه و باعث پلک زدنمون بشه؛ بنابراین همیشه سعی کن کلیک دوربین رو پیش بینی کنی.

    یه راهکار ساده برای پلک نزدن اینه که چشم­هات رو تا زمانی که شاتر شروع به کلیک می­کنه بسته نگهداری و همزمان با کلیک شاتر چشمانت رو باز کنی. اینطوری فشار کمتری به چشم ها وارد می­شه و احتمالاً مجبور نیستی یکبار دیگه از اول نور فلاش دوربین رو تحمل کنی.

     چگونه خوش عکس باشیم

    بعد از خوندن این مقاله باید به این نتیجه رسیده باشین که خوش عکس بودن ذاتی نیست، بلکه مهارت و هنریه که حتی خود شما هم می­تونی با تمرین به دست بیاری. فقط کافیه مواردی که توی این مقاله بهشون اشاره کردیم رو باهم ادغام کنی و سعی کنی هرچندتا که می­تونی رو درکنار هم به کار ببری.

    اگه بعد از خوندن این مقاله هنوز جواب خوبی برای سوال « چگونه خوش عکس باشیم » پیدا نکردی، ما یه دوره ویژه برای آقایون تهیه کردیم که در زمینه رشد شخصی آقایونه و در اون جذابیت درونی، جذابیت بیرونی بادی لنگویج و اعتماد به نفس و پیش بینی ناپذیری رو به اون­ها آموزش می‌دیم.

    طبیعیه که با افزایش اعتماد به نفس و تقویت جذابیت درونی، جذابیت بیرونی ما هم توی دنیای واقعی و هم توی قاب عکس­‌های یادگاریمون بیشتر می­شه. راستی، شما چه راه‌های دیگه‌ای برای خوش عکس بودن می‌شناسین؟ تکنیکی بلدین که عکساتون رو قشنگ­تر نشون بده؟ منتظر تجربه­‌های ارزشمندتون هستیم.

    بهترین راه برای خوش عکس بودن این است که با استفاده از تکنیک های مناسب، جذابیت خود را در عکس ها بیشتر کنیم. در ادامه، چند راهکار کاربردی برای بهبود عکس های خود ارائه می دهیم:

    ۱. رعایت نورپردازی مناسب: نورپردازی درست در عکس ها بسیار حائز اهمیت است. سعی کنید در محیطی با نور طبیعی عکس بگیرید و در صورت نیاز از نورهای مصنوعی مثل فلاش یا نورپردازی دیگر استفاده کنید. مطمئن شوید که چهره شما با نور روشن و مناسبی روشن شود و تاریکی ها و سایه های غیرمطلوب را حذف کنید.

    ۲. انتخاب پس زمینه مناسب: پس زمینه عکس می تواند تاثیر بسیاری در جذابیت آن داشته باشد. از پس زمینه های ساده و تمیز استفاده کنید تا تمرکز بیشتری روی شما و صورتتان باشد. همچنین، انتخاب پس زمینه های با رنگ های زنده و مناسب با پوشش و استایل شما می تواند جذابیت عکس را افزایش دهد.

    ۳. ترتیب صحیح: در هنگام عکاسی، سعی کنید در چارچوب عکس به صورت صحیح قرار بگیرید. رعایت قواعد سومین قانون (Rule of Thirds) که به این معناست که فضای خالی عکس را به سه قسمت افقی و عمودی تقسیم کنید، می تواند جذابیت عکس را افزایش دهد و عکس را متعادل تر نشان دهد.

    ۴. استفاده از لبخند: لبخند یکی از قویترین عوامل جذب در عکس هاست. سعی کنید در هنگام عکاسی، با لبخندی طبیعی و صادق به دوربین بخندید. این کار باعث می شود که عکس شاداب و دلنشین تر به نظر بیاید و جذابیت شما را افزایش دهد.

    ۵. استفاده از کمیت و کیفیت: سعی کنید عکس های بیشتری بگیرید تا بتوانید از بین آنها بهترین را انتخاب کنید. همچنین، اهمیتی ندارد که شما از یک دوربین حرفه ای یا یک تلفن همراه استفاده می کنید، مهم این است که عکس ها به کیفیت و وضوح مناسبی برسند.

    با رعایت این تکنیک ها، می توانید جذابیت خود را در عکس های خود بیشتر کنید و بهترین نتیجه را برای خود به دست آورید. همچنین، تمرین و آزمایش با تکنیک ها می تواند شما را در عکاسی بهتر کند و توانایی های شما را در این زمینه بهبود بخشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا