چه‌کاری برای من مناسب است؟

چه‌کاری برای من مناسب است؟
  • چه‌کاری برای من مناسب است؟

    این سوال بسیار گسترده است و به معنایی می‌تواند به هر جنبه‌ای از زندگی اشاره کند. برای پیدا کردن پاسخ به این سوال، ابتدا باید بررسی کرد که در کدام زمینه‌ی زندگی به دنبال پاسخ هستید؟ آیا به دنبال پیدا کردن شغلی مناسب هستید؟ آیا به دنبال پیدا کردن سبک زندگی مناسب هستید؟ آیا به دنبال داشتن روابط عاطفی مناسب هستید؟

    اگر به دنبال پیدا کردن شغلی مناسب هستید، باید با توجه به توانایی‌ها، علاقه‌ها و مهارت‌های خود، فرصت‌های شغلی موجود در بازار کار را بررسی کنید. اگر به دنبال پیدا کردن سبک زندگی مناسب هستید، باید بررسی کنید که چه چیزهایی برای شما مهم هستند؟ آیا به دنبال زندگی آرام و پرهیجان هستید؟ آیا به دنبال زندگی خانوادگی مطمئن و آرام هستید؟

    اگر به دنبال داشتن روابط عاطفی مناسب هستید، باید بررسی کنید که چه نوع رابطه‌ای برای شما مناسب است؟ آیا به دنبال رابطه‌ای پایدار و دوست‌داشتنی هستید؟ یا به دنبال رابطه‌ای پرشور و پرهیجان هستید؟

    همچنین، برای پیدا کردن پاسخ به این سوال باید به خودتان سوال کنید که چه انتظاراتی از زندگی دارید؟ آیا به دنبال رسیدن به موفقیت‌های بزرگ هستید؟ یا به دنبال زندگی آرام و خوشبخت هستید؟

    به طور کلی، پیدا کردن پاسخ به این سوال نیازمند بررسی دقیق و شناخت درست از خودتان و انتظاراتتان است. باید به دنبال هماهنگی بین توانایی‌ها، علاقه‌ها و انتظاراتتان باشید تا به پاسخ مناسبی برسید.

    پرسیدن اینکه چه‌کاری برای من مناسب است؟ یکی از مهم‌ترین سؤالات هر فرد در طول عمرش است. داشتن شغل مناسب برای هر فردی موفقیت و شادی به همراه دارد. شغل مناسب موجب شکوفایی توانایی‌های ناشناخته و غنی شدن مهارت‌های فرد می‌شود. گرچه منافع داشتن شغل مناسب بسیار بیشتر از آن است که بتوان تصور کرد.

    ناگفته نماند زمانی این منافع به دست می‌آید که شغل مناسب انتخاب شود در غیراینصورت داشتن شغلی که با روحیات و خصوصیات فرد سازگاری نداشته باشد به آینده، روابط و رفاه خود فرد آسیب می‌رساند و کنار آن موجب کاهش طراوت جامعه می‌شود.

    در این مقاله درباره اینکه چگونه میتوان یک شغل خوب داشت و هم‌چنین چه معیارهای اساسی بر انتخاب شغلی تأثیرگذار هستند، صحبت می‌کنیم:

    • از آزمون‌های شغلی استفاده کنید
      آزمونهای شغلی زیادی وجود دارد که تنها برخی از خصوصیات را بیان می‌کند و دارای کیفیت متفاوتی هستند. عقیده بسیار اشتباهی در بین مردم رواج دارد که برای انتخاب شغل تنها کلیشه‌ها را در نظر دارند. به‌عنوان‌مثال برخی معتقدند افرادی که از پس دروس فنی برمی‌آیند حتماً مهندس موفقی می‌شوند یا فردی که شخصیت ESFJ دارد تنها از شغل پرستاری لذت می‌برد.

    تحقیقات نشان داده است که چنین روشی در انتخاب بهترین شغل کمک نمی‌کند. تلاش کنید که از آزمون‌های حرفه‌ای استفاده کنید.

    موسسه خلاقیت استعدادیابی، خلاقیت و کارآفرینی شیک اندیش، آزمون‌های حرفه‌ای در ارتباط بااستعداد یابی و مشاوره شغلی -تحصیلی ارائه می‌دهد. اگر به سایت کیوتلنت به آدرس https://shikandish.com/ مراجعه کنید از تفاوت آن با سایتهای مشابه حیرت‌زده می‌شوید. این آزمون‌های تخصصی با استفاده از آزمون آنلاین و تحلیل توسط مشاوران حرفه‌ای، باعث می‌شود در انتخاب شغل خود با حداقل ریسک مواجه شوید. روشی که با هزینه مناسب به شما می‌گوید کدام شغل برای شخصیت شما مناسب است و حتی می‌توانید نتایج تحلیل آزمون خود را در غالب یک کتاب شخصی منحصربه‌فرد دریافت کنید.

     

    عواملی که بر انتخاب شغل اثر می‌گذارد

    عواملی که بر انتخاب شغل اثر می‌گذارد در ادامه آمده است:

    • مهارت‌ها: به مجموعه‌ای از توانمندی‌های طبیعی گفته می‌شود که از طریق آموزش توسعه می‌یابد.
    • ارزش‌ها: به عواملی چون نوع سبک زندگی، باورهای فردی و ماهیت اخلاقی سازمان یا صنعتی موردنظرتان که می‌خواهید در آن مشغول به کار شوید، گفته می‌شود.
    • محدودیت‌ها: مسائلی چون محدودیت‌های مالی، جغرافیایی، مسئولیت خانوادگی، ناتوانی‌های جسمی یا مدارک تحصیلی است
    • جاه‌طلبی‌ها: شاید بخواهید زندگی کارمندی را در پیش بگیرید تا وقت بیشتری برای گذراندن در کنار خانواده خود داشته باشید یا به تغییر شغل فکر می‌کنید و تمایل دارید که کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید. البته باید به دوران بازنشستگی نیز توجه کرد.
    • فرصت‌ها: تصمیم‌گیری درباره کاری که باید بکنید کار مفیدی نیست مگر اینکه فرصت‌های قانع‌کننده‌ای موجود باشد. می‌توانید این فرصت‌ها را از روش‌های گوناگونی چون کارآموزی، پرس‌وجو کردن سازمان‌ها جهت دیدن پست شغلی خالی -شبکه‌سازی و برقراری ارتباط با کارفرماها و…پیدا کنید.
    • شخصیت: مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده در انتخاب شغلی است و مواردی چون افکار و نگرش- انگیزه‌های ناخودآگاه و ویژگی‌های رفتاری است.

    شما از طریق مشاوره شغلی مجموعه کیوتلنت، که روشی مبتکرانه و جدید در ایران است می توانیدبه مهارت‌ها، ارزش‌ها، جاه‌طلبی‌ها و شخصیت خود پی ببرید. چیزی که خیلی سخت است مطابقت شخصیت و شغل است که مجموعه کیوتلنت این کار را برای شما آسان‌تر می‌کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا