چطور مهمان خوبی باشم؟

  • چطور مهمان خوبی باشم؟

    با بودن یک مهمان خوب، شما می‌توانید به رابطه شما با میزبان خود کمک کنید، به او کمک کنید تا شادی و رضایت بیشتری پیدا کند و برای خودتان نیز تجربه خوبی را به دست آورید. برای بودن یک مهمان خوب، ابتدا باید به میزبان خود احترام و محبت بورزید و با او برخوردی مودبانه داشته باشید. همچنین، از نظافت و بهداشت شخصی خود مراقبت کنید و در صورتی که به هر گونه نیازی دارید، از میزبان خود درخواست کمک کنید. برای جلب توجه و تشویق میزبان خود، می‌توانید به او هدیه‌ای کوچک تقدیم کنید و در بحث و گفتمان به موضوعاتی که برای او جالب است، توجه بیشتری داشته باشید. در نهایت، از میزبان خود تشکر کنید و به او اطمینان دهید که برای شما تجربه خوبی بوده است. با پیروی از این راهنمایی‌ها، شما می‌توانید به راحتی به یک مهمان خوب تبدیل شوید.

    برای بعضی از ما مهم است که مهمان خوب، محترم، بزرگ‌منش و شایسته‌ای باشیم. برای رسیدن به این نقطه باید به این سوال پاسخ دهیم که چطور مهمان خوبی باشم؟ شاید برای رسیدن به این ایده‌آل فشار روحی‌ای تحمل کنیم که هیچ لذتی از یک مهمانی برایمان باقی نماند و تمام فکرمان معطوف بهتر به نظر رسیدن شود. این طبیعی است که اگر ندانیم چطور رفتار کنیم یا رفتار اشتباهی کنیم و نتیجه آن را ببینیم معذب شویم اما این طبیعی نیست که بخواهیم مهمان فوق‌العاده‌ای باشیم و به‌سادگی بتوانیم استانداردهای درست رفتاری را یاد بگیریم اما این کار را نکنیم و به تحمل فشار و گیر افتادن در شرایط شرم‌آور ادامه دهیم.

    در این مقاله به شما آموزش می‌دهم که در موقعیت‌های مختلف یک مهمانی چطور عالی‌ترین رفتار را از خود نشان دهید.

    چطور مهمان خوبی باشم؟

    قبل از هر چیز برای مدیریت شرایط آرامش‌تان را حفظ کنید و هرچه شد به خودتان مسلط بمانید.

    فضولی کنترل نشدنی‌ام را چه کنم؟

    این طبیعی است که شرایطی برایتان پیش بیاید که به‌شدت درباره خانه میزبانتان کنجکاو شوید اما یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌هایی که می‌توانید مرتکب شوید این است که تسلیم کنجکاوی بی‌دلیلی که دچارش شدید شوید. به هیچ عنوان دراتاقی که برای عوض کردن لباس می‌روید در کمد و قفسه‌ها دقیق نشوید یا از آن بدتر مثلاً کابینت و کشویی را باز نکنید. برای دست زدن به وسایلی مثل کتاب هم هرگز این کار را سرخود انجام ندهید. فرقی نمی‌کند چقدر با میزبان رفقیدید، باید اجازه بگیرید.

    با یک مهمان حال خراب چه‌کار کنم؟

    شما پیش از همه در قبال خودتان مسئولید پس کاری نکنید که مایه شرمساری خودتان شود. چیزی نگویید یا کاری نکنید که وضع را بدتر کند یا آن شخص را برانگیخته‌تر کند. می‌توانید برای کمک به میزبان از مهمان حال‌خراب‌ش بپرسید آیا می‌خواهد به اتاق دیگری ببریدش یا برایش تاکسی بگیرید یا خودتان به منزلش برسانید.

    نوشیدنی‌ام را ریخت روی لباس مهمانی دیگر!

    هرگز به شخصی که نوشیدنی‌تان رویش ریخته دست نزنید اما سریعاً برای تمیز کردن میز اقدام کنید. از او عذر بخواهید و در بیرون کشیدن صندلی‌اش کمک‌ش کنید تا بتواند سریع‌تر خود را به دستشویی برساند. شما کار بیشتری نمی‌توانید بکنید و نباید بکنید.

    پارچه حوله‌ای را چه‌کار کنم؟

    شاید بعد از شستن دستان‌تان ندانید این پارچه را باید دور بیاندازید یا دوباره تا کنید و سر جایش بگذارید. می‌توانید به مهمانان دیگر توجه کنید، اگر آن‌ها دستمال ضخیم یا پارچه حوله‌ای‌شان را دور انداخته بودند شما هم این‌کار را به صورتی که اطمینان داشته باشید مهمان دیگری از آن استفاده نمی‌کند انجام دهید. در غیر این صورت طبعاً بایستی رفتار شایسته و مؤدبانه‌ای در قبال وسایلی که مشترکاً استفاده می‌شود داشته باشید.

    سیگار بکشم؟

    حتی اگر دیگران مشغول کشیدن سیگار هستند باید سوال کنید و اجازه بگیرید یا تا تعارف میزبان‌تان صبر کنید در غیر این صورت تحت هیچ شرایطی نباید ناگهان سیگارتان را روشن کنید. ضمناً در مهمانی‌هایی که سیگار کشیدن در آن آزاد است ملاحظه حکم می‌کند به باز ترین فضا و بخشی دور از مهمانانی که ممکن است اذیت شوند بروید.

    چه بپوشم؟

    رعایت دقیق انتظار میزبان از پوشیدن لباس فقط محترم بودن شما را نشان می‌دهد. شاید اگر یک بازیگر یا خواننده خیلی معروف باشید پوشیدن لباس‌های نامتعارف از دید دیگران توسط شما کاری بی‌نهایت جالب و فریبنده باشد اما درباره شما تنها یک معنی منتقل می‌شود؛ اینکه شما برای دیگران به اندازه کافی ارزش قائل نیستید و نمی‌خواهید به آن‌ها احترام بگذارید. ممکن میزبان شما را در انتخاب لباس آزاد بگذارید اما اگر درباره شایستگی و برازندگی لباس شک دارید می‌توانید با میزبان تماس بگیرید و از انتخاب لباس مطمئن شوید. در حالت کلی لباس رسمی به لباس نیمه‌رسمی و غیر رسمی ارجحیت دارد.

    تا کی بمانم؟

    اگر می‌خواهید زودتر از زمان پایان رسمی، مهمانی را ترک کنید با ملاحظه این کار را آهسته و بی‌سروصدا به صورتی انجام دهید که کسی به اشتباه تصور نکند مهمانی تمام شده است. وقت میزبان را با خداحافظی طولانی نگیرید چون میزبان‌تان کارهای دیگری مثل رسیدگی به بقیه مهمان‌ها دارد. اگر مشکلی ندارید یک ساعت بعد از پایان مهمانی و در صورتی که اکثریت مهمان‌ها مانده‌اند و اوضاع خوب پیش می‌رود می‌توانید بیشتر بمانید اما برای پایان مهمانی منتظر یک اعلام قطعی نباشید، باید پیغام‌های ریز را بگیرید. وقتی مهم‌ترین مهمان یا مهمان‌ها رفتند یا نوشیدنی‌ها جمع شد یا خدمت‌کارها با جارو منتظر نظافت هستند یا میزبان موسیقی را کم یا قطع می‌کند یا نور را کم می‌کند یا برای خداحافظی با مهمان‌ها آن‌ها را تا دم در همراهی می‌کند؛ یعنی فرمان قاطعی برای پایان مهمانی صادر شده است و شما هم باید خداحافظی کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا