چطور شوخ طبع باشیم و دیگران را با جذابیت کلامی بخندانیم

چطور شوخ طبع باشیم
  • چطور شوخ طبع باشیم و دیگران را با جذابیت کلامی بخندانیم

    برای شوخی روحیه خود را همیشه شاد و مثبت نگه دارید و خودتان را به دیگران نزدیک کنید. از لحظات خنده دار و کمدی در زندگی لذت ببرید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید. همچنین موضوعاتی که هیجان فراوان دارند را به اشتراک بگذارید و با هم در مورد آنها بحث کنید. از انیمیشن ها و فیلم های کمدی نیز استفاده کنید و در جمع دوستان خود از لحظات فکاهی و خنده دار لذت ببرید.

    یادگیری شخصیت و شخصیت های مختلف شوخ طبع نیز می تواند به شما کمک کند تا بتوانید شخصیت های مختلفی را بازی کنید و جذابیت کلامی خود را بهبود ببخشید. با خواندن داستان ها و کتاب های کمدی و تقلید از شخصیت های مختلف آنها، می توانید توانایی خود در شوخی و کمدی را تقویت کنید.

    همچنین به خاطر داشته باشید که شوخی، هنری است که نیاز به تمرین دارد. پس تمرین کنید و از اشتباهات خود یاد بگیرید. همچنین پیش از شوخی با دیگران، اطمینان حاصل کنید که شوخی شما قابل درک و در مورد موضوعی بی آزار است. همچنین همیشه درک مراعات احتراممندانه دیگران را نگه دارید و از شوخی های ناسازگار و غیر مبتذل خودداری کنید.

    درنهایت، به یاد داشته باشید که شوخی می تواند یک ابزار قدرتمند به منظور ایجاد ارتباطات قوی و روابط صمیمی با دیگران باشد، اما همیشه در حدود معقول و با احترام به دیگران باشید. با این کار می توانید نه تنها شخصیت خندان و جذاب خود را به چالش بکشید، بلکه به باورهای و خواسته های دیگران نیز احترام بگذارید.

    شاید یکی از سخت ترین کارها در حوزه پرورش شخصیت افراد مربوط به موضوع شوخ طبع بودن باشد. سختی این موضوع ریشه در سادگی و درک معنای شوخ طبعی دارد.

    مرز شوخ طبعی و بی شعوری یا بی ادبی موضوعی است که در کنار انتخاب واژه ها یا عبارات هنگام شوخی کردن یا فان بودن باید در نظر گرفت. در بیشتر مواقع افراد شوخ طبع در واقع افرادی بسیار شاد هستند و این شاید هیچ ارتباطی با سبک بودن و بی شخصیت بودن نداشته باشد. در واقع شوخ طبعی خصوصیتی است که می تواند یک تعادل ویژه بین جدیت های رفتاری به خصوص در مردها ایجاد کند.

    به طور معمول وقتی صحبت از مردهای آلفا به میان می آید، افراد تصویری قوی هیکل و خشک را تجسم می کنند که طبعا رفتاری جدی و متمرکز از خودش نشان می دهد. اما باید دانست که این جدیت دارای یک تعادل است.

    در این بخش می خواهیم در مورد چگونگی شوخ طبعی در افراد یا مردان برتر صحبت کنیم.

    معنای شوخ طبع بودن

    در فرهنگ و ادبیات ایرانیان، شوخ طبع بودن تعابیر و تفاسیر گوناگونی دارد. برخی شوخ را به معنای چرک یا زشتی معنا می کنند. در این صورت شوخی کردن جنبه ای زشت خواهد داشت. اما در واقع این طور نیست که شوخی کردن یک عمل زشت معنا شود. از آن جایی که ادبیات فارسی، گنج نامه ای سرشار از پند و نصیحت است، به همین دلیل شوخی را می توان به رخ کشیدن زشتی یا یک نقص یا یک اتفاق با بیانی شیوا و شیرین معرفی کرد.

    در واقع اگر شوخی را همانند واژه FUNNY در انگلیسی در نظر بگیریم، شوخی طبعی را باید یک ذات فان یا شاد تعبیر کرد.

    منظور از به رخ کشیدن زشتی با بیان شیوا و شیرین، تمسخر کردن یا توهین به دیگران نیست. در حقیقت شوخی اگر به معنای توهین تلقی شود، همان موضوعی است که در رابطه با مرز شادی و بی شعوری پیش خواهد آمد. به زبان ساده، شوخ طبع بودن به نوعی نشان از با مزه بودن دارد. بامزه نه به معنای رفتارهای لوس و زننده، بلکه به معنای یک تعادل در رفتارهای جدی.

    جالب است بدانید تنها کسانی می توانند به معنای واقعی شوخ طبعی را درک کنند که از درون به شاد زیستن باور داشته باشند. زیرا از نظر آنها زندگی کردن حاصل یک شوخی یا جذابیت بامزه است.

    زندگی یه شوخی بامزه است

     

    شاید شوخی بودن زندگی را از زبان افرادی زیادی شنیده باشید، این عبارت بدون شک تعبیری زیباگونه از زندگی دارد. به جز افرادی که شوخ طبعی را ناپسند تلقی می کنند، شوخی بودن زندگی یک حقیقت واقعی است که به معنای زندگی دقت بیشتری می بخشد.

    بعضی از روانشناسان و حتی سخنوران بزرگ پیشنهاد می دهند حتی اگر فکر می کنید انسان شوخ طبعی نیستید، یک بار سعی کنید ادای یک آدم فان یا شوخ طبع را در بیاورید.

    نکته جالب این است که شوخ طبعی طوطی وار نیز خود می تواند یک عامل جالب برای فان بودن یا شاد بودن در نظر گرفته شود. تنها کافی است برای یک بار هم که شده وقایع را بدون جدیت عمیق و غرق کننده، نگاه کنید.

    در واقع اولین پیشنهاد برای کسانی که قصد دارند حس شوخ بودن خود را فعال کنند این است که در شوخ طبعی غرق شوند. از نظر ما این موضوع هیچ ضرری نخواهد داشت مگر این که از خنده دچار اسپاسم یا  برون روی شدید معده شوید!

    برای شوخ طبع بودن چه باید کرد؟

    همان طور که اشاره شد در وهله اول باید خودتان را در این شوخ طبعی غوطه ور کنید. کتاب طنز بخوانید. ضرب المثل بیاموزید. ارتباط بین واقعیت و بی ربطی های غیر منطقی را پیدا کنید. فیلم طنز نگاه کنید و هزاران راهی که به شما شاد فکر کردن را می آموزد.

    اما از آن جایی که شوخ طبع بودن در هر فرهنگی و هر جامعه ای می تواند دارای ویژگی ها و آداب مخصوص به خود باشد، پس این موضوع در عین ساده بودن از طریق شاد اندیشیدن، می تواند بسیار سخت باشد. شاید تمام روش های شاد اندیشیدن بتواند شما را نسبت به خودتان شوخ طبع کند؛ اما سختی ماجرا در این است که آیا بامزگی یا فان بودن شما موجب خنده و شادی دیگران نیز خواهد شد؟

    باید بدانید اگر یک مرد نتواند زنان را بخنداند، باید به فکر یک تابوت یا یک گور زود هنگام برای خود باشد. شما در هر صورت در مقابل همسر خود زنده به گور خواهید شد پس قبل از زنده به گور شدن، خندیدن و خنداندن را بیاموزید!

     

    چگونه یک شوخ طبع واقعی باشیم؟

    اگر دقت کرده باشید در بعضی از مواقع افراد شوخ طبع به خصوص در فرهنگ ما یا حتی در فرهنگ های دیگر، افرادی بی تربیت و بی ادب شناخته می شوند. این موضوع قبل از هر چیزی به رفتار و نوع شوخی آن فرد مربوط است. پس باید راه های شوخی کردن درست و واقعی را بیاموزید.

    خوش خنده باشید نه یک احمق

    تفاوت یک احمق با یک فرد شوخ طبع در همان موضوع «زندگی یک شوخی است» نهفته است. احمق ها شوخی زندگی را بر پایه بیهوده و بی ارزش بودن زندگی معنا می کنند. به نظر شما چنین افرادی شاد اندیشیدن را بلد هستند؟

    برای این که از یک احمق یا از یک وضعیت بتا یا از یک فرد ضعیف، تبدیل به یک انسان پر نشاط شوید، باید در ابتدای مسیر خودانگیختگی را بیاموزید. این کار می تواند با قرار دادن خود در موقعیت های اجتماعی و شاد شکل بگیرد. برای کسی که این هنر شوخ بودن را بلد نیست شاید در ابتدا با سیل عظیمی از بی نمکی مواجه شود. اما انتقال طنز به خون خود، بدون شک از انتقال مرض به دیگران آسان تر خواهد بود.

    سرگرمی ها و نقاط دلچسب زندگی خود را شناسایی کنید

    اصطلاحا کمی به دنبال نیمه پر لیوان بگردید، حتی اگر لیوانی در کار نبود! این خودش یک شوخ طبعی بامزه است. اما سوای از این شوخی، شناخت چیزهایی که دوست دارید و از آن ها لذت می برید می تواند به حس شوخ طبعی شما در مقابل دیگران بیفزاید.

    افراد فان به طور معمولا سعی می کنند که نقطه اشتراکی بین علایق خود و دیگران بیابند. این موضوع علاوه بر ایجاد حس دوستی، گاه می تواند منجر به شوخ طبعی بر اثر تفاوت در این علایق شود. یعنی گاهی نباید دنبال اشتراک باشید، تفاوت ها گاهی بامزه تر هستند.

    شرایط مخاطب را در نظر بگیرید

     

    مودب بودن در مقابل خانوم ها به معنای شسته رفته حرف زدن نیست. خشک بودن خود می تواند نشانی از بی ادبی باشد. پس سعی کنید در عین اینکه از شوخی های جنسی شدید یا تمسخرات جسمی تند پرهیز می کنید، تمام این شوخی ها را به یک خاطره یا یک اتفاق متناسب با شرایط مخاطب خود مبدل کنید.

    ساده تر بگوییم؛ برای یک شوخی نسبتا شیطنت آمیز لازم نیست به طور مستقیم به نقاط خاصی اشاره کنید. بیان تفاوت ها بدون در نظر گرفتن منطق های پیچیده، خود به تنهایی می تواند منجر به شوخ طبع بودن شود.

    لوئی سی.کی یکی از بهترین و مشهور ترین کمدین های جهان است که همه اتفاقات زندگی را به شوخی با مخاطب به اشتراک میگذارد.

    یک فهرست تهیه کنید

    تهیه فهرست هم می تواند در قالب نوشتن باشد و هم می تواند در ذهنتان گنجاده شود. این فهرست در امر شوخ طبعی می تواند مرتبط با تغییر معانی بعضی از افعال باشد. مانند معنای فعل گرفتن که هم ازدواج را تعبیر می کند و هم گرفتن یک شی را. البته کمی زمان می برد تا بتوانید این ها تبدیل به شوخی کنید. زیرا آن فهرست در واقع یک راهنما است. همه چیز به اندیشه شما بستگی دارد. فقط حواستان به زیاده روی نکردن باشد.

    حفظ نمک شوخی

    از نکات فان بودن این است که میزان شیرینی شما در میزان با نمک بودن شما موثر است. اگر زیاده از حد شیرین شوید، تلخ خواهید شد. با نمک بودن یا بامزه بودن در موضوع شوخ طبعی، اصطلاحا با شیرین بودن شما ارتباط مستقیم دارد. این موضوع حتی در احمق جلوه ندادن خود بسیار موثر است.

    به بیان ساده، شور یک موضوع خنده دار یا تکراری را در نیاورید. پافشاری به تعریف داستان های بی مزه شما را بی نمک جلوه می دهد. در ضمن دلیل نمی شود چون یک نفر یک جایی به شوخی شما خندیده است، همه نیز بتوانند به آن بخندند. هر چیز اندازه و شرایط خود را می طلبد. بنابراین میزان نمک در غذا را به هنگام ابراز شوخ طبع بودن، فراموش نکنید.

     

    جمله های شوخ طبعی برای گفتگو

    هر یک از افراد، سلیقه ها و علاقه های مختلفی دارند. برای این که با کسی شوخی کنید و شوخ طبعی خود را نشان دهید، اول از همه باید شخصیت و علایق او را در نظر بگیرید. از طرف دیگر خانم ها و آقایان یک سری شوخی های ممنوعه دارند. مثلا هیچ زنی دوست ندارد درباره طلاق دادن یا زن دوم گرفتن با او شوخی کنند؛ در رابطه با مردها هم شوخی خانم در مورد جدایی و مواردی از این دست اصلا خوشایند نیست.

    برای این که جملات شوخ طبعی شما باعث خندیدن هر دو طرف شود، باید طرف مقابل را خوب بشناسید. برخی موضوعات برای هر فردی خط قرمز است. مثلا افکار، اعتقادات و تعصباتی که وجود دارد، اصلا برای شوخی کردن مناسب نیستند.

    چطور در چت شوخ طبع باشیم

    برای شوخی طبعی در چت باید به دنیای کلمات تسلط خوبی داشته باشید. بسیاری از واژه ها و فعل هایی هستند که معنی دوگانه دارند و آنها را برای منظورهای مختلفی استفاده می کنیم. با دست گرفتن این واژه ها می توانید شوخی کنید. البته باز هم می گوییم که در شوخی کردن زمان و طرف مقابل شما اهمیت دارند.

    قبل از این که با کلمات برای شوخی کردن بازی کنید، مطمئن شوید که از خطوط قرمز طرف مقابل عبور نمی کنید.

    علاوه بر کلمات می توانید از اشتباهاتی که طرف مقابل در زمان تایپ کردن مرتکب شده، برای شوخی استفاده کنید. با این حال آنقدر آن را تکرار نکنید که بی مزه شود.

    برای شوخ طبع بودن در چت ها می توانید از ایموجی ها، استیکرها یا گیف ها استفاده کنید تا احساسات شما را بهتر بیان کنند. در واقع زمانی که متن را به همراه آنها می فرستید، حس بامزه بودن متن در چت بیشتر می شود.

    جملات شوخ طبعی با همسر

     

    برای پیدا کردن بهترین شوخی ها با همسر از اتفاقات روزانه خودتان استفاده کنید. اتفاقات بامزه ای که در طول روز می افتد، بهترین راهکار برای خندیدن هر دوی شماست. از طرف دیگر می توانید برای همسرتان جوک تعریف کنید؛ البته در انتخاب جوک ها حتما مواردی را که همسرتان روی آنها حساس است، کنار بگذارید.

    برای بیان جملات شوخ طبعی با همسر می توانید از شوخی های عاشقانه استفاده کنید. این شوخی ها معمولا با مقایسه قبل از ازدواج و بعد از آن میسر می شود. بسیاری از شوخی های زن و شوهری، اتفاقاتی هستند که فقط خودتان از آنها خبر دارید؛ برای این اتفاقات خنده دار ارزش قائل باشید و هر زمان که اتفاق مشابهی مثل آن رخ داد، برای شوخی از آن استفاده کنید.

    فراموش نکنید که شوخی های مربوط به زن دوم، شوخی هایی که حاوی کلمات فحش هستند، شوخی های فیزیکی ناخوشایند و مثال هایی از این دست، نمی توانند روابط شما را پر رنگ کنند. قرار نیست به یکدیگر بخندید، باید با هم بخندید!

    آموزش شوخ طبعی

    برای شوخ طبع شدن باید حواستان به محیط، رفتار و گفتار افراد باشد. با استفاده از داده هایی که از محیط به دست آوردید، می توانید آنها را برای شوخ طبعی استفاده کنید. در زیر ۸ راهکار برای شوخی کردن با این داده ها را به شما آموزش می دهیم:

    1. زمانی که کسی منتظر شنیدن جمله ای است، آن را به شکل دیگری بگویید.
    2. زمانی که فردی به اصطلاح سوتی داده، آن را تکرار کنید یا ادای آن را در بیاورید.
    3. صحبت کردن از درون افراد می تواند برای آموزش شوخ طبعی مناسب باشد. مثلا بگویید: الان داری با خودت میگی …
    4. درباره عرف رفتارها پیش از ازدواج و بعد از زندگی مشترک صحبت کنید.
    5. مبالغه کردن را دست کم نگیرید.
    6. از تکیه کلام هایی که ترند می شوند برای شوخی کردن استفاده کنید.
    7. با خودتان شوخی کنید؛ برای این کار می توانید از ویژگی های ظاهری یا رفتاری خودتان استفاده کرده و آنها را تشبیه کنید.
    8. با خاطرات بامزه ای که با هم داشتید شوخی کنید و آن را با یک دیدگاه جدید بیان کنید.

    فراموش نکنید که برای شوخی کردن با افراد باید آنقدر با آنها صمیمی باشید که از شوخی های شما برداشت توهین نداشته باشند. علاوه بر این سعی نکنید یک شوخی را چندین و چند بار تکران کنید. زیرا به اصطلاح لوس می شود.

    افزایش شوخ طبعی

    برای کسی که قصد دارد صفت شوخ بودن را به خود اضافه کند باید بگوییم کسانی که چنین قصدی ندارند احتمالا عقلی هم ندارند! مگر می شود همه چیز را جدی دید و یک ذره هم به کار روزگار نخندید؟!

    شوخ طبعی در مردان و حتی زنان، در واقع بیان واضحی از ویژگی های عقلانی آن ها دارد. همان طور که می دانید افراد شوخ طبح یا شاد، در واقع افرادی دقیق هستند. در مقابل افراد دقیق، ما نیازمند افراد عمیق هم هستیم که این عمق شخصیتی ریشه در جدیت دارد. در واقع شوخی کردن یک تعادل بین ژرفا و دقت افراد محسوب می شود.

    ما در اینجا سعی کردیم بخش هایی کلی از هنر شوخ طبع بودن را به شما بیاموزیم. بدون شک سادگی آموختن این هنر، به سادگی گفتن یا توضیح آن نیست. پکیچ مرد آلفا به منظور شناخت خود واقعی شما می تواند یک روش مناسب برای دستیابی به دقت بیشتر یا شوخ طبع شدن در مقابل عمق و جدیت برای مردان باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا