چطور جذاب حرف بزنیم ؟ {تکنیک های طلایی تضمینی}⭐

چطور جذاب حرف بزنیم
  • چطور جذاب حرف بزنیم ؟ تکنیک های طلایی برای جذابیت

    برای جذابیت در صحبت کردن، تکنیک هایی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. اولین تکنیک، استفاده از اصطلاحات جذاب و رنگارنگ است. مثلا می توانید از اصطلاحات مرتبط با موضوع مورد بحث خود استفاده کنید و این اصطلاحات را با تعبیرات زیبا و جذاب ترکیب کنید. همچنین، می توانید از اصطلاحات قوی و قدرتمندی مثل اصطلاحات مربوط به احساسات استفاده کنید تا حرف هایتان براق تر و شورانگیزتر شود.

    تکنیک دیگری که می توانید در صحبت کردن به کار ببرید، استفاده از فضاهای خالی و سکوت است. این فضاهای خالی می توانند به فرصتی برای ترکیبی عمیق تر و صحبت های بیشتر بین شما و شنونده تبدیل شوند. همچنین، استفاده از سکوت بین جملات، می تواند توجه شنونده را جلب کند و این باعث می شود که حرف های شما جذاب تر به نظر برسند.

    تکنیک بعدی که می توانید استفاده کنید، تغییر تاکید و نشان دادن مهم ترین نکات است. این تکنیک می تواند تا حدودی جذابیت حرف های شما را افزایش دهد. مثلا می توانید مهم ترین نکات را با صدای بلند تری اصطلاح کنید و نقش آنها را برجسته کنید. همچنین، با استفاده از تکنیک تغییر تاکید می توانید حرف های خود را بیشتر جذاب و هیجان انگیز کنید.

    تکنیک دیگری که می توانید استفاده کنید، استفاده از داستان ها و مثال ها است. در جریان صحبت کردن، می توانید به نقل از یک داستان یا مثالی جذاب، نکاتی را به شنوندگان خود ارائه کنید. این کار باعث می شود که توضیحات شما جذاب تر و قابل فهم تر باشند و شنوندگان به راحتی بتوانند مفهوم حرف هایتان را درک کنند. همچنین، استفاده از داستان ها و مثال ها باعث می شود تا صحبت هایتان بیشتر پویا و جذاب باشند.

    در نهایت، برای جذابیت در صحبت کردن باید همراه خودتان باشید. این یعنی باید با علاقه و اطمینان به هر موضوعی که در حال صحبت کردن درباره آن هستید نگاه کنید. هنگامی که علاقه مند به صحبت کردن هستید، خودتان را راحت تر و با اعتماد بیشتری به نظر خواهید رسید و این باعث می شود که حرف هایتان جذاب تر و متقاعد کننده تر باشند.

    در نهایت، بهتر است با تمرین و تلاش مربوطه، تکنیک های جذابیت در صحبت کردن را به خوبی یاد بگیرید و در هر موقعیتی قادر باشید با اطمینان و شور با صحبت کردن، دیگران را جذب خود کنید.

    قطعاً جذابیت و این مسئله که چطور جذاب حرف بزنیم مهم­ترین دغدغه زندگی ما انسان­ ها نیست. اما ممکنه جایی نیاز باشه در نگاه اول تاثیرگذار باشیم یا با چند کلمه، نگاه اطرافیان رو به سمت خودمون بکشونیم.

    در چنین مواقعی فقط کلمه­ های ما نیستن که شنیده می­شن، بلکه ظاهر ما، نگاه ما، حرکات بدن ما و احساسی که منتقل می­کنیم، همه و همه در ذهن مخاطب تجزیه و تحلیل می­شن و اون­ها در نهایت (خودآگاه یا ناخودآگاه) تصمیم می­گیرن که به سمت ما جذب بشن یا نه.

    به همین خاطر توی این مقاله با هم یاد می­گیریم که چطور جذاب حرف بزنیم و برای اینکه این اتفاق بیفته، چه نکاتی رو رعایت کنیم. اگر این مسئله ذهن شما رو هم به خودش مشغول کرده، تا انتهای این مطلب همراهمون باشین.

     

    اصل اول، واضح صحبت کن

    هیچوقت خیلی آروم یا خیلی بلند صحبت نکن. یه نگاهی به محیط اطرافت بنداز و با توجه به شلوغی اطرافت حجم صدات رو طوری تنظیم کن که کلماتت واضح شنیده بشن، اما بیش از حد بلند نباشن که گوش طرف مقابل رو خسته کنن. دقت کردین همیشه کسایی که تن صدای یکنواخت و آرومی دارن، توی جمع ها نادیده گرفته می­شن و به ندرت کسی به حرفاشون گوش می­ده؟ و عمق فاجعه اونجاست که میون کلامش می­پرن و حرفشون رو قطع می­کنن.

    پس بهتره تمرین کنین که لحن صداتون متناسب با موقعیتی که توش حضور دارین، تغییر کنه. جای شلوغ، صدای نسبتاً بلند و رسا و جای خلوت صدای آروم و در عین حال واضح.

    شمرده شمره کلمات رو ادا کن

    در مورد افرادی که سریع صحبت می­کننن، این احتمال بیشتر وجود داره که مخاطب از یک جایی به بعد دیگه به حرفاش گوش نده، آخه اگه بخواد هم نمی­تونه! کلمات رو کمی کندتر بیان کن و بین جملاتت مکث کوتاهی داشته باش.

    البته نه اونقدر طولانی که مخاطب فکر کنه رشته کلامت پاره شده و توی ذهنت داری جمله می­سازی، نه! فقط یه مکث کوتاه که به گوینده این فرصت رو بده که حرفات رو تا به اینجا جمع­ بندی کنه و خودت هم نفس تازه­ ای بگیری.

    در ضمن مراقب باش که از اون ور بوم نیوفتی، صحبت کردن خیلی آروم و خیلی شمرده هم حوصله مخاطب رو سر می­بره.

    لبخند حین صحبت فراموش نشه

    پاسخ بعدی به سوال چطور جذاب حرف بزنیم، هنر لبخند زدنه. مادامی که حین صحبت لبخند دوستانه ­ای به لب داری، چشم مخاطب از تماشای تو و گوش مخاطب از شنیدن تو لذت می­بره و به همین ترتیب اگه ظاهری خشن یا بی­ حال و حوصله داشته باشی، هرچقدر هم که جدی صحبت کنی، حرفای تو نمی­تونه تأثیر مثبتی بر مخاطب داشته باشه.

    پس برای اینکه لحن صحبت کردنت دوستانه و گرم­تر باشه، تمرین کن که موقع صحبت کردن لبخند بزنی. البته این قضیه خیلی به موضوع صحبت بستگی داره. فرضاً اگه قضیه خیلی جدیه، جایی برای لبخند نیست.

    اما همین که موقع حرف زدن یک گوشه لبت رو به سمت بالا کج کنی، جذابیت صحبتات رو برای مخاطب چندین برابر می­کنه.

    یکه تازی ممنوع!

    مکالمه همون­طوری که از اسمش هم کاملاً مشخصه یک گفتگوی دو طرفست، نه مونولوگ یک نفره. حتی اگه احساس می­کنی نسبت به کسی که روبه­ روت نشسته اطلاعات بیشتری در یک زمینه خاص داری، آروم و آهسته هم قدم با مخاطبت جلو برو و همون اندازه که خودت صحبت می­کنی، به او هم فرصت حرف زدن بده و اجازه بده ذره ذره از لای صحبتات چیزهای جدیدی کشف کنه و شگفت زده بشه.

    همه اونچه که داری و می­تونی بیان کنی رو در آن واحد پشت سر هم بیان نکن، چون احتمالاً از یکجا به بعد فقط نگاهش با توعه و ذهنش تماماً جای دیگه ­ای پرسه می­زنه.

    ربات نباش و کمی علاقه نشون بده

    اگه می­خوای مکالماتت خوب پیش بره و حرف ­هایی که به زبون میاری از نگاه مخاطب جذاب باشه، سعی کن خودت رو به موضوع مکالمه علاقمند نشون بدی. فرض کن روی میز شام نشستی و «رباتی» که رو به روت نشسته، خیلی خشک و بدون هیچ حسی بهت میگه «تو آدم جالبی هستی» قابل باوره؟ البته که نه.

    پس اگه هنوز برات سواله که چطور جذاب حرف بزنیم و می­خوای کلامت به اندازه کافی تاثیرگذار باشه، علاوه بر زبونت، باید از نگاهت، حالت صورتت و بدنت همزمان استفاده کنی تا حس جمله به خوبی به مخاطب منتقل بشه.

     

    اسامی رو به خاطر بسپار

    «هوف، ببخشید، من تو اسما افتضاحم!» تو هم از این بهونه زیاد استفاده می­کنی مگه نه؟ حتماً هم فکر میکنی فقط خودت بلدی با این جمله از موقعیت­ های این چنینی فرار کنی؟

    هیچکس توی یادآوری اسم ­ها افتضاح نیست، مسئله اینجاست که ما به اسم آدم جدیدی که تازه باهاش آشنا شدیم، «اهمیت» نمی­دیم و به همین دلیل از خاطرمون می­ره! اما اگه کمی زرنگ باشی، می­تونی از این واقعیت یا بهتر بگم فراموشی همگانی به نفع خودت استفاده کنی.

    همه ما وقتی می­بینیم کسی اسممون رو بعد مدت­ها هنوز به خاطر داشته احساس خاص بودن و ارزشمند بودن بهمون دست می­ده و باعث میشه نگاه دیگه­ ای به اون فرد داشته باشیم. با همین تکنیک ساده به راحتی می­تونی افراد رو تحت تاثیر قرار بدی.

    تحمیل، انتقاد یا قضاوت ممنوع

    تحت هر شرایطی به مخاطب احترام بگذار، احترام جذاب­ترین مولفه شخصیتی یک انسانه. فضای خصوصی، دیدگاه­ ها، نظرات شخصی و انتخاب های آدم ­ها قابل احترامه چون همه ما با هم متفاوتیم، متفاوت فکر می‌کنیم، انتخاب می­کنیم و عمل می­کنیم.

    نشون دادن این احترام با جمله­ هایی مثل «من در جایگاهی نیستم که در مورد این انتخاب تو نظر بدم» یا «نظرت قابل احترامه» توی دوره زمونه ­ای که همه ما انگشت قضاوتمون به سمت آدم ­های اطراف بلند شده، قطعاً یکی از زیباترین ویژگی­ های شخصیتی یک فرد هست و هم­صحبتی با ما رو برای آدم­ های اطرافمون جذاب­تر می­کنه.

    انرژی مثبت از خودت ساطع کن

    همه ما هر روز با تجربیات منفی و اتفاقات بد رو به روییم. منفی­ گرایی انقدر معمول و رایج شده که همه عادت کردیم تا وارد جمعی شدیم، از اتفاقات ناگوار بگیم و مصیبت هارو مرور کنیم؛ با اینکه می­دونیم این صحبت­ ها نه ما رو خوشحال می­کنن و نه زندگی ما رو بهتر می­کنن.

    بین این همه انرژی منفی، اگه بلد باشی از همون ابتدای مکالمه در مورد مسائل مثبت و نشاط آور صحبت کنی، نه تنها به خاطر احساسات خوبی که خلق کردی از ذهن مخاطب فراموش نمی­شی، بلکه شاید در همون چند دقیقه مکالمه بتونی بر زندگی اون تأثیر مثبت بگذاری. آدم­ها حرف­ های مارو فراموش می­کنن، اما احساس خوبی که در اون­ ها به وجود آوردیم هرگز از خاطرشون نمی­ره.

    چارچشمی مراقب زبان بدنت باش

    شاید در نگاه اول احساس کنیم میمیک صورت و بدن ربطی به اینکه چطور جذاب حرف بزنیم ندارن! که کاملاً اشتباهه. مطالعات روانشناسی اجتماعی نشون دادن که ما آدم­ ها بیشتر به سمت کسایی جذب می­شیم که حین صحبت حرکات صورت و بدن جالبی دارن.

    پس سعی کن یاد بگیری توی چه موقعیتی به سمت جلو خم شی، موقع ادای کدوم کلمه چشمک بزنی، ابروهاتو بالا بدی و … .

    مثلاً یه راهکار کوچیک اینه که برای ابراز تمایل و علاقت به شخص مقابل، طوری پاهات رو روی هم بگذاری که نوک پات به سمت او باشه، همین­طور تا حد امکان دست­ ها و شونه ­هات رو باز و سرت رو اندکی کج کن. همه این­ ها تکنیک­ های بادی لنگویج هستند که ناخودآگاه شما رو جذاب­تر نشون می­دن.

    چطور جذاب حرف بزنیم: با اعتماد به نفس رفتار کن

    یکی از تکنیک ­های مهم جذاب صحبت کردن، حرف زدن با اعتماد به نفسه. تا به امروز بی ­نهایت تحقیق و پژوهش اجرا شدن و اثبات کردن که هم خانم ­ها و هم آقایون عموماً جذب افرادی می­شن که اعتماد به نفس بیشتری داشته باشن و شنیدن حرف­ های اون آدم رو به کسی که خجالتی و محتاط به نظر می رسه، ترجیح می دن؛ چرا که رفتار مطمئن در لحظه حس اعتماد قوی­تری ایجاد می­کنه.

    پس محکم دست بده، صمیمی برخورد کن و نشون بده که احساس راحتی می­کنی، حتی اگه حقیقتاً این­طور نیست و از درون داری از هم می­پاشی. اونقدر ادای اعتماد به نفس رو در بیار تا کم کم به واقعیت تبدیل بشه.

    از مخاطب تعریف کن

    در ادامه پاسخ به سوال چطور جذاب حرف بزنیم، آخرین تکنیک تعریف کردن از فرد مخاطبه. تعریف کردن باعث می­شه فرد احساس کنه حرف­ های شما اون رو در بهترین حالت شخصیتی خودش فرو برده و غرق در احساس قدردانی بشه. همیشه به دنبال راهی باش تا چشمتو روی نقاط ضعف فرد مقابلت ببندی و نقاط قوتش رو پررنگ جلوه بدی.

    اگر سر وقت رسیده، بهش بگو که وقت شناسیش چقدر قابل تحسینه، اگر استعداد خاصی داره یا لباس خوبی به تن کرده، عطر خوشبویی استفاده کرده یا صدای دلنشینی داره، هیچ اشکالی نداره به این نکات اشاره کنی و اون­ها رو تحسین کنی.

    این کار باعث می­شه اون فرد ناخودآگاه بخواد با شما بیشتر صحبت کنه، چون احساس می­کنه کنار شما آدم بهتریه.

    کلام آخر برای جذابیت بیشتر

    در این مطلب دیدیم کلماتی که به کار می­بریم و نوع ادا کردن اون­ها دقیقاً به اندازه کارهایی که انجام میدیم، می­تونن ما رو جذاب یا غیرجذاب معرفی کنن و اصول اولیه اینکه چطور جذاب حرف بزنیم رو با هم یاد گرفتیم.

    پیشنهاد می­کنیم آقایونی که این مطلب رو تا اینجا مطالعه کردن، نگاهی هم به دوره آموزشی ما بندازن که در زمینه رشد شخصی مردان هست و در اون جذابیت درونی، جذابیت بیرونی بادی لنگویج و اعتماد به نفس و پیش بینی ناپذیری رو آموزش می‌دیم.

    شما از چه تکنیک‌هایی برای جذاب صحبت کردن استفاده می­کنین که توی این مطلب از قلم ما افتاده؟ خواهشمندیم نظراتتون رو با ما و همراهانمون به اشتراک بذارین.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا