چطور برنامه ریزی کنیم تا زندگی موفق و شادی داشته باشیم⭐

چطور برنامه ریزی کنیم
  • چطور برنامه ریزی کنیم تا زندگی موفق و شادی داشته باشیم

    برای داشتن یک زندگی موفق و شاد، باید برنامه ریزی کنیم و آن را با هدفمندی و انگیزه پیش ببریم. ابتدا باید به خودمان پرسش کنیم که چه می‌خواهیم در زندگی خود داشته باشیم؟ آیا به دنبال رضایت از زندگی، داشتن ثروت، شغل موفق، خانواده موفق، سلامتی و یا موفقیت در روابط اجتماعی هستیم؟ پس از تشخیص هدف اصلی خود، باید یک برنامه ریزی کامل و دقیق انجام دهیم تا بتوانیم به آن هدف دست یابیم.

    در این برنامه ریزی، باید اهداف کوتاه مدت، متوسط مدت و بلند مدت خود را مشخص کنیم. بهتر است این اهداف قابل اندازه گیری و قابل دستیابی باشند تا بتوانیم پیشرفت خود را به صورت خودکار از آن‌ها نتیجه گرفت. همچنین، باید زمان مشخصی برای دستیابی به هدف‌ها در نظر بگیریم و به ترتیب اولویت برای رسیدن به آن‌ها به عمل کنیم.

    برای داشتن یک زندگی موفق، لازم است که علاقه‌مندی‌های خود را شناسایی کنیم و آن‌ها را نقش‌های اصلی در برنامه ریزی خود قرار دهیم. به عنوان مثال، اگر علاقه‌مند به تحصیل و داشتن شغل موفق هستیم، باید برنامه‌هایی برای ارتقای تحصیلات و پیشرفت در مسیر حرفه‌ای خود در نظر بگیریم.

    همچنین، جایگاه خانواده و روابط اجتماعی نیز بسیار مهم است. بنابراین، باید زمان کافی را برای برنامه‌ریزی برای بهبود و ارتقای روابط خود و تعاملات خانوادگی خود در نظر بگیریم.

    علاوه بر این، باید برای بهبود روحیه و سلامتی خود نیز برنامه‌هایی داشته باشیم. ورزش، تغذیه سالم و تلاش برای خرد و ذهن آرام همگی به عنوان اقداماتی برای حفظ سلامتی روح و جسم ما مهم هستند.

    نکته مهم در برنامه‌ریزی، اندازه‌گیری پیشرفت است. هرگز نباید با دیگران مقایسه کنیم، بلکه با خود خودمان و پیشرفت خود را مورد ارزیابی قرار دهیم. این کار به ما انگیزه می‌دهد تا به هدف‌های خود پایبند بمانیم و در مسیر زندگی تلاش خود را ادامه دهیم.

    در نهایت، برنامه ریزی هم تحلیل پیش‌بینی و هم سنجش خودمان است. اگر نتوانستیم به یک هدف برسیم، این ممکن است به دلیل اشتباهات در برنامه‌ریزی ما باشد و باید سعی کنیم این اشتباهات را بازبینی کنیم و اقدامات لازم را برای رفع آن‌ها در نظر بگیریم.

    به این نکته هم توجه کنیم که برنامه ممکن است در مسیر زندگی تغییر کند و ممکن است هدف‌هایمان نیز تغییر کنند، اما باید همیشه به سمت رسیدن به یک زندگی موفق و شاد حرکت کنیم. هیچ وقت نباید بی‌احترامی به خودمان کنیم و همیشه به خودمان ایمان داشته باشیم که می‌توانیم به زندگی مطلوب خود دست پیدا کنیم.

    چطور برنامه ریزی کنیم ؟ وقتی به آدمای اطرافمون که در انبوهی از موفقیت غلت میخورن، نگاهی می‌کنیم، یه کمی باورش برامون سخت میشه که چطوری اونا از پس اتفاقات و مشکلات پیرامونشون بر میان؟ چطوری اونا مشکلات رو حل میکنن؟ اما ما نمیتونیم. یعنی اونا مشکلات مالی یا عاطفی یا خانوادگی ندارن؟

    مدیریت یه شرکت یا نوشتن یه رمان طبیعتا کار آسونی نیست. اما یه حقیقتی در میونه و اون اینه که اونا برنامه ریزی موفقی دارن که میتونن به هر چیزی که میخوان برسن. این برنامه چیه که در تمام طول عمرمون فقط شنیدیم و یه چیزایی خوندیم اما نتیجه‌ای تا الان حاصل نشده.

    اگه موفقیت و رسیدن به موفقیت براتون امری پیچیده و محال شده، و مدام به این جمله فکر می‌کنین که “چطور برنامه ریزی کنیم” بهتره که این مقاله رو از دست ندین .

    در این مقاله ۸ راهکار رو بهتون ارائه میدیم که ادعا نمی‌کنیم موفقیت رو تا دم در خونه‌اتون میاره و  تنها کاری که شما قراره انجام بدین اینه که قبولش کنین، بلکه این راهکار‌ها یه جور تلنگر و هوشیاری هست که به شما یاد میده، افراد موفق‌ چطوری هدفشون رو بدست آوردن، البته این راهکار‌ها زمانی معنا داره که خودتون بخوایین و اراده موفقیت رو کرده باشین.

    صرفه‌جویی در تصمیم گیری‌های پیش پا افتاده

    اگر اوباما، زاکربرگ و استیو جابز رو به عنوان یه آدم موفق قبول دارین و برنامه‌های کاری و جلساتشون رو دنبال کرده باشین، میبینین که سر و لباس کاملا ساده‌‌ای دارن. خودتون خوب میدونین که خرید بهترین لباس‌ها از بهترین برند‌ها براشون مثل آب خوردنه و اگه اراده کنن بهترین کمپانی‌های لباس حضورا خدمتشون میرسن. اما اونا اینکار رو نمی‌کنن

    اوباما همیشه کت و شلوارهای آبی و خاکستری میپوشه، زاکربرگ یک پیراهن و شلوار جین خاکستری به تن میکنه و استیو جابز خدا بیامرز هم همیشه یه پیراهن ساده با یه شلوار جین آبی میپوشید.

    اونا کمد لباسیشون رو خالی میکنن چون نمیخوام بخشی از ذهن صبحگاهی خودشون رو که میتونه انرژی بخش روزانه باشه، صرف ست کردن لباس و شلوارشون بکنن و یک الی دو ساعت رو جلو آینه بگذرونن.

    پس لوب مطلب این شد که افراد موفق برای مسائل پیش پا افتاده وقت و زمانی رو  هزینه نمی‌کنن. این افراد اگه تصمیم گرفتن که موفق بشن، پس خوب هم میدونن که بخشی از زمان پر سود خودشون رو باید صرف فعالیت و کارهایی کنن که بهش علاقه دارن و میدونن در رسیدن به هدف کمکشون میکنه. اونا عضلات تصمیم گیریشون رو هر روز تقویت می‌کنند.

    عضلات تصمیم‌گیری عبارتند از:

    • مغز
    • ذهن
    • حافظه

    در ادامه راجع به تقویت هر کدوم توضیح خواهیم داد.

    چطوری برنامه ریزی کنیم تا صبحی کاملا با نشاط همراه با برنامه داشته باشیم

    اگه به دنبال برنامه ریزی هستین، یعنی اینکه خواستار موفقیت هستین. اما بهتره بدونین که موفقیت همینجوری خودش نمیاد یه سری مقدمات نیاز داره. این مقدمات هم از همون صبح علی الطلوع شروع میشه.

    مثل ورزش کردن، دوش گرفتن، مطالعه کردن، مراقبه کردن، صبحانه خوردن همه این کارا رو برای رسیدن به یک برنامه‌ریزی منسجم باید انجام بدین چه در شرایط خوبی باشین و چه نباشین.  همه این فعالیت‌های صبحگاهی باید برای شما یه عادت بشه. اینو یادتون نره تمامی افراد موفق صبح خودشون رو با یکی از  این چند مورد شروع کردن  یا ممکنه که با همشون صبحشونو شروع کرده باشن، فرقی نمی‌کنه مهم اینه که انجامشون دادن.

    صبح رو با ورزش شروع کن

     

    چون ورزش برای بدن و آزادسازی ذهن نیازه، مراقبه برای تمرکز به شدت لازمه، بعد از ورزش برای طراوت جسم و روح دوش گرفتن نیازه و از همه مهمتر برای اینکه مغزتون کار کنه بدون هیچ بهانه‌ای باید صبحونه بخورین.

    همه این موارد میخوان  ذهن شما رو متمرکز کنن تا بتونین خوب فکر کنین و اشتباهی رو مرتکب نشین.

    مثلا تونی رابینز رو اگه بشناسین و از زندگی روزمره‌اش خبر داشته باشین تاحدودی با اعمال صبحگاهی این آقا آشنایی دارین. ایشون سخنران معروف انگیزشی هستن، هر روز صبح که از خواب پا میشن تمرینات تنفسی مراقبتی رو انجام میدن و ده دقیقه رو هم به سپاس و شکرگزاری از خداوند اختصاص میده و بعد میاد صبحونه میخوره.

    با این کار او تمرکزش را به فعالیت‌های مهم روزانه افزایش میده و از طرفی به جای اینکه درگیر استرس و اضطراب صبحگاهی بشه، به قدردانی از خداوند رجوع میکنه.

    برنامه خودت رو بساز

    به طور کلی ما نمیتونیم یه فرمول کلی برای برنامه صبحگاهی شما ارائه بدیم، باید ببینین که متناسب با زندگی خودتون چه کاری بهتره انجام بدین، یعنی  انجام مراقبه، ورزش کردن یا سپاس و قدرادانی کردن کدومشون  میتونن حال شما رو خوب کنن تا به برنامه ریزی برسید.

    برنامه ریزی منظم شبانه برای داشتن یه روز دل‌انگیز رو  از دست ندهید

    اگه این مقاله رو با این هدف شروع کردین که بهتون بگیم از چه ساعتی صبحانه بخورید و از چه موقعی کار رو شروع کنین و یا  چه موقع کار رو تعطیل کنین، خوب بهتره بدونین این نوع برنامه‌ریزی منسوخ شده و دیگه کاربردی نیس، چون بهترین مشاور دنیا هم از زندگی شخصی و خصوصی شما آگاهی زیادی نداره و این خودتون هستین که میدونین کی و کجا باید فلان کار رو انجام بدین یا انجام ندین.

    برای همین لطفا برنامه‌های شبانه رو به اندازه فعالیت‌های صبحگاهی جدی بگیرید. اما این فعالیت‌های شبانه شامل جه برنامه‌هایی هستن؟

    هیچ مرد موفقی رو پیدا نمی‌کنین که با شب زنده‌داری و بیدار ماندن یک روز کاملا با نشاطی رو داشته باشه که توش به همه کارهاش برسه.

    پس به عنوان یه مرد موفق چطور برنامه ریزی کنیم که زمان شبانه خودمون رو الکی از دست ندهیم.

    از شب قبل برنامه فردا رو بساز

    مردان موفق روز پرنشاط خود را از شب قبل آغاز می‌کنن. اگه صبح وقت نکرده‌اند که مدیتیشن کنن، شب را طوری برنامه ریزی میکنن که با یک موسیقی ملایم مراقبه را انجام بدن. یه رمان از یه نویسنده معتبر رو شروع به خوندن میکونن یا زندگی افراد موفق رو میخونن، به هر حال تا جاییکه بتونن مطالعه رو حتی به مدت ۵ دقیقه در برنامه روزانه یا شبانه خود قرار میدن.

    پس یکی از جواب‌های مهم این سوال که ” چطور برنامه ریزی کنیم ” تا به برنامه‌های روزانه خود برسیم و  یک فرد موفقی باشیم،  اینه که  شب را خوب بخوابین و استراحت کنین. مغز خسته توانایی خدمت به شما رو نداره.

    میتونین از شب قبل برنامه فردا رو بنویسید تا صبح بدون دغدغه برنامه ریزی کارهاتون رو شروع کنید.

     

    نحوه برنامه ریزی باید همراه با تیزبینی عقاب باشه

    همه ما می‌دونیم که عقاب چشمان تیزی داره و یه تصویر بزرگ‌نما همراه با جزییات شکار رو جلوی چشمش تنظیم میکنه تا سر وقت شکارش رو انجام بده. اگه شما هم برنامه‌ریزی رو برای رسیدن به موفقیت و رسیدن به هدف میخوایین، دقیقا باید چشمان تیزی چون عقاب داشته باشین با این تفاوت که ابتدا ذهن شما تیز میشه بعد با چشمانتون به سراغ شکاری چون موفقیت میرین.

    برنامه ریزی اصول ویژه داره که افراد موفق با اهداف بزرگ این برنامه ریزی رو شروع میکنن، یعنی بهتره  روی اهداف برتر و مهم تمرکز کنین و مثل عقاب یک بزرگ نمایی واضح و روشن از اهداف خود در ذهنتون داشته باشین.

    یعنی اگه مدیریت بدون اشکال کارخونه رو میخوایین، اگه چاپ یه کتاب رمان رو میخوایین، اگه سفر به فضا رو میخوایین باید برنامه‌ریزی دقیق و استراتژیک داشته باشین.

    مثلا اگه مدیریت موفقیت امیز یه شرکت یا کارخونه رو میخوایین، باید حداقل چند جلد کتاب در مورد مدیریت و امور مالی بخونین، ذهن شما باید انعطاف لازم رو جهت مقابله با مشکلات زیاد کارخونه رو داشته باشه و سریع از کوره در نره، برای همین باید بهش ورزش بدین و روی تمرکزش به کمک مدیتیشن کار کنین.

    باید نحوه برخورد با کارکنان و زیر دستان رو بلد باشین، این‌ها همون جزییاتی هست که باید به کمک لنز ذهنی اونا رو بزرگ‌نمایی کنین و بدونین هر کدوم رو کی و کجا انجام بدین تا به مدیریت موفقیت آمیز کارخونه  دست پیدا کنین.

    خودت یا شرکتت رو ارزیابی کن

     

    بیل گیتس رییس مایکروسافت یه برنامه منظم و دقیقی داشت که در آخر هر هفته چند ساعت را با خود خلوت میکرد و به اوضاع و احوال شرکت رسیدگی میکرد تا بررسی کنه که چه اشتباهاتی انجام داده و چه دستاورد‌هایی رو در طول هفته بدست آورده.

    بنابراین برای جواب این سوال که چطور برنامه ریزی کنیم تا به موفقیت برسیم، بهتر است یه قدم به عقب بردارین و  کارکرد سیستم برنامه‌ریزی خود را بررسی کنین. ببینین اصلا در طول مدت معلوم دستاوردی داشتین، یا اگه مشکلاتی هست و دچار ضرر و زیان شدین، سیستم رو تغییر بدین و عناصر دیگه رو جایگزین کنین.

    مثلا در مدیریت شرکت یا کارخونه ممکن هست که با یه مکانیزم تعریف شده جهت تولید بیشتر جلو برین، اما بعد از بررسی سیستم برنامه‌ریزی شده متوجه بشین که متحمل ضرر مالی شده‌اید، کارایی کارگر‌ها پایین اومده، سوخت و سرمایه ماهیانه زودتر از موعد تمام شده.

    خوب تمام این تحلیل‌ها  با یه قدم برگشت به عقب میتونه یک بزرگ‌نمایی خوبی رو نشون یده که شما یه جای کار رو اشتباه دارین میرین و باید مسیر رو تغییر بدین. برعکس اگه هم دستاوردی داشته باشین در جهت گسترش و رسیدن به سود مطلوب‌تر تلاش بیشتری می‌کنین.

     در جذب افراد موفق از پای ننشینین

    اگه شما به این جمله زیاد فکر می‌کنین که ” چطور برنامه ریزی کنیم ” بهتره که از فکر این جمله و تمرکز روی اون بیرون بیایین. چون وقتی عمل در کار نباشه به طور قطع چیزی بدست نمیارین.

    پس بهتره که چه کار کنیم؟

    شما باید به جذب آدم‌های موفق بپردازین، افرادی که موفقیت‌های زیادی رو کسب کردن، آزمون و خطاهای زیادی رو پشت سر گذاشتن و شما میتونین از تجربیاتشون استفاده کنین. پس بهتره برای به ثمر رسوندن برنامه‌ریزیتون به سراغ افراد موفق برید، یعنی با اونا تفریح کنین، شام و ناهار بخورین، کار کنین،ورزش کنیم.

    این نوع معاشرت برای جذب پول و ثروت و موفقیت بسیار ضروریه چون مدل برنامه ریزی اونا میتونه روی شما اثر بزاره و یه جورایی به شما سرایت کنه تا بتونین به صورت ناخودآگاه تصمیمات مهم و قطعی رو بگیرین.

     

    از اراده خود استفاده عاقلانه کن

    مراقب اراده خود باشین. اراده سلاحی هست که شما رو به موفقیت میرسونه.  همین اراده رو خیلی وقتا دست کم میگیریمش و فکر می‌کنیم که همه این صحبتا و نظریه‌ها در مورد اراده بی‌معنا و محتواست. در حالی که برای برنامه‌ریزی مدون باید به اراده خود یه نگاهی بندازین و برنامه روزانه خودتون رو  با سخت‌ترین کار ممکن شروع کنین.

    وقتی مشکل‌ترین کار رو اول از همه انجام بدین، دیگه سایر فعالیت‌ها برای شما سخت نخواهد بود. چون مشکل‌ترین رو پشت سر گذاشتین. اما اگه بر عکس عمل کنین، به زودی خسته و دلزده میشین و برنامه ریزی با مشکل مواجه خواهد شد.

    در ثانی در ابتدای صبح شما انرژی بیشتری دارین و بهتر میتونین تمرکز کنین تا کارهای سخت رو بهتر و باکیفیت‌تر و با اراده‌تر انجام بدین.

    مردان برتر و نحوه برنامه ریزی

    شک نکنین که مردان برتر با بقیه مردها یه فرق‌هایی دارن، چون ۸ مرحله بالا رو تا جای ممکن انجام میدن و هیچ وقت دلسرد نمیشن.اینکه چطور برنامه ریزی کنیم، سوال مردان برتر هم هست و قطعا در بسیاری از مواقع در برنامه ریزی خود دچار مشکل میشن، ولی نکته مهم اینه که سرد نمیشن. خودشون رو نمیبازن.

    چون به مشکلات و موانع کاملا آگاه هستن و اشراف کامل دارن. ثانیا میدونن که برای رسیدن به موفقیت این سنگ‌های درشت هستن که شخصیت قوی و مردانه او را میسازن در غیر اینصورت رسیدن به موفقیت رو همه  همه میتونستن طی کنن.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا