چرا فقط بعضی افراد خاص را دوست داریم❤️

چرا فقط بعضی افراد خاص را دوست داریم
  • چرا فقط بعضی افراد خاص را دوست داریم

    چرا فقط بعضی افراد خاص را دوست داریم؟ آیا انتخاب دوستان همیشه به دلایل منطقی و قابل توجیه است؟ امکان دارد ترکیبی از فاکتورهای مختلف، مانند خصوصیات جسمانی، شخصیت، مشابهت های فردی و حتی شانس، بر محبت و ارتباط ما با افراد تأثیر بگذارد؟

    دوست داشتن یک فرد به معنای قبول کردن شخصیت، احساسات و رفتارهای آن فرد است. اما پیدا کردن فردی که به همه این خصوصیات برای ما جذاب باشد، ممکن است به یک فرایند طولانی و پیچیده تبدیل شود. هر فردی دارای ویژگی های منحصر به فردی است و همین امر باعث می شود که بعضی اوقات ما به دلایلی، اشخاص خاص را انتخاب کنیم.

    ممکن است با یک فرد مشترکات زیادی داشته باشیم یا با او شخصیتی مشابه داشته باشیم و همین امر باعث می شود که به طور طبیعی یک ارتباط گرم و صمیمی برقرار کنیم. همچنین، برخی افراد با وجود تفاوت های ظاهری و شخصیتی با ما، به دلایل غیرقابل توضیحی وجذابیت خاصی برای ما دارند.

    در بعضی مواقع، انتخاب دوستان ممکن است به عنوان یک ابزار برای بهبود وضعیت اجتماعی و حفظ خود در جامعه باشد. ممکن است برای بسیاری از افراد، داشتن دوستان با موفقیت، پول، قدرت و شهرت، اهمیت بیشتری داشته باشد. در این صورت، انتخاب دوستان نیز می تواند تحت تأثیر فاکتورهای اجتماعی و فرهنگی باشد.

    با این حال، اکثر افراد انتخاب دوستان خود را بر اساس احساسات و ارتباطات صادقانه می سازند، بدون درنظر گرفتن ارتباطات اجتماعی و سیاسی. زمانی که با یک فرد عاطفی و صادقانه ارتباط برقرار می کنیم، بیشتر ما پذیرش کاملی از آن فرد داریم و این ارتباط به شکلی طبیعی رشد می کند.

    در نهایت، موفقیت و کیفیت رابطه های ما با افراد، به میزان صداقت و اخلاقیات شخص نسبت داده می شود. در این رابطه، ممکن است برای برخی افراد، انتخاب دوستان که شخصیتی مشابه با اواند، اهمیت بیشتری پیدا کند، در حالی که برای برخی دیگر، مهمترین اصل متعلق به دوست داشتن یک شخص بر اساس روابط صادقانه و احترام متقابل است.

    با این حال، هر کسی دارای نیازهای بدنی و روحی خود می باشد و همین امر ممکن است تأثیرگذار باشد در انتخاب دوستان و روابط ما با آنها. بعضی افراد ممکن است به دوستانی احتیاج داشته باشند که به آنها انرژی می دهند و با او ناامیدی بینایی ها را به نرخ بیشتری در اختیار بگذارند. همچنین، بسیاری از افراد احساس خود را نسبت به محیطی که دارند و تصمیماتی که می گیرند، از طریق دوستانی با او ارائه می دهند که از نظر احساسی و ذهنی به آنها نزدیک تر هستند.

    دوست داشتن یک فرد ممکن است در یک نقطه مشترک بین روابط اجتماعی و بالنگ میان برخی از افراد باشد، اما همچنین ممکن است به دلیل ارتباطات ما تنها رویایی باشد. در نهایت، دوست داشتن یک فرد نه فقط امری ارتباطی است، بلکه پیوسته بودن بین دو فردی که به هم ملحق می شوند، نهایت احترام و دوست داشتن را برای همیشه نشان می دهد.

    چرا بعضی افراد خاص را دوست داریم و به دیگران علاقه ای نداریم؟

    چرا از بعضی چیزها خوشمان می‌آید و بعضی چیزهای دیگر را دوست نداریم؟

    بعضی مرم می‌گویند شباهت‌ها همدیگر را جذب می‌کند اما همیشه اینگونه پی نمی‌آیند و ما گاهی به افرادی جذب می‌شویم که متضاد با ما هستند.

    اما باز هم این سوال پی می‌آیند که اگر ما به افراد متضاد با خود جذب می‌شویم پس چرا به کسانی که شبیه ما هستند نیز جذب می‌شویم؟ در این مقاله قصد دارم به همه ی این سوالات پاسخ دهم و به شما بگویم چرا ما انسان ها به بعضی افراد خاص علاقه مند می‌شویم.

    دلیل این موضوع که چرا ما به بعضی افراد یا بعضی چیزهای خاص علاقه مند میشویم.

    بهنام ( یک شخص فرضی) از ته قلب از کت و شلوار متنفر است. حتی تصمیم دارد از اولین کاری که پیدا کرده است خارج شود فقط به دلیل اینکه مجبور است کت و شلوار به تن کند. وقتی از بیرون به این قضیه نگاه کنید بهنام به نظر دیوانه میرسد اما اگر به صورت عمیق تر درون ذهن وی را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که همه ی اقدامات وی کاملا طبیعی است.‌

    بهنام تنها فرزند خانواده بوده و کمی نازپرورده بزرگ شده است چرا که هر چیزی می خواست سریع در اختیارش گذاشته می‌شود. به دلیل نوع تربیت و رشد وی، برای آزادی بسیار ارزش قائل بوده و از اجبار و تحت کنترل بودن متنفر است.

    از سوی دیگر، وقتی جوان تر بوده است عینک های درشتی بر چشم داشته که باعث می شده همکلاسی هایش او را مورد نیشخند و تمسخر قرار دهند. اکنون که وی بزرگ شده است، به صورت ناخودآگاه از لباس و کت و شلوار به دلیل اینکه یادآور خاطرات دوران کودکی است متنفر هستند.

    از سوی دیگر، تمایل وی به آزادی باعث می‌شود از گره ی کروات هم متنفر شود زیرا باعث می شود احساس اسارت و در بند بودن پیدا کند.از این مثال به سادگی می توان فهمید چرا چیز های خاصی داریم. همانطور که مشاهده کردید، بهنام از کت و شلوار متنفر است زیرا یاداور چیزی منفور است و مانع چیزی که برای ارزشمند است.

    به همین دلیل است که بعضی افراد خاص را دوست داریم

    در مورد مردم نیز جریان به همین گونه است. کسانی را دوست داریم که ما را به یاد چیزهایی می اندازند که در مورد خود دوست داریم و از افرادی که ما را به سمت چیز هایی می کشند که دوست نداریم متنفر می شویم.

    به همین دلیل است که یک دختر زیبا و خجالتی ممکن است به یک مرد جذاب و با اعتماد به نفس جذب شود. به این دلیل افراد خاصی را دوست دارم که در آنها ترکیبی از دو نوع ویژگی وجود دارد. اول ویژگی هایی که در مورد خود دوست داریم و دوم ویژگی هایی که در مورد خود از آنها متنفر هستیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا