چرا باید کتاب بنویسیم؟ بهترین و ارزان‌ترین راه برندسازی شخصی

چرا باید کتاب بنویسیم
  • چرا باید کتاب بنویسیم؟ بهترین و ارزان‌ترین راه برندسازی شخصی

    کتاب نوشتن یکی از بهترین و ارزان‌ترین راه‌های برندسازی شخصی است. اولین و مهم‌ترین دلیل برای نوشتن کتاب این است که در این روش می‌توان برند شخصی خود را بهتر و جامع‌تر معرفی کرد. با نوشتن کتاب، می‌توانید موضوعات و تخصص‌های خود را به دیگران نشان دهید و از این طریق، نام و شهرت خود را بالا برده و به مورد توجه قرار دهید.

    علاوه بر این، نوشتن کتاب به شما کمک می‌کند تا اعتبار و اعتماد بین کاربران و مخاطبان خود ایجاد کنید. وقتی که کتابتان را منتشر می‌کنید، به عنوان یک نویسنده تلقی می‌شوید و این به معنی تخصص و تجربه در زمینه‌ای است که درباره آن نوشته‌اید. این امر به شما کمک می‌کند تا مخاطبین بیشتری به سمت شما جذب شوند و در نتیجه، به تعداد فروش و محبوبیت شما کمک می‌کند.

    نوشتن کتاب همچنین می‌تواند به شما در بالا بردن سطح دانش و آگاهی خود کمک کند. به این صورت که وقتی به موضوعی عمیق تر و جامع تر نگاه می‌کنید و آن را برای دیگران توضیح می‌دهید، خودتان هم با مطالعه و تحقیق بیشتر، دانشتان را گسترش می‌دهید و به عنوان یک منبع مورد اعتماد جامعه محسوب می‌شوید.

    همچنین، نوشتن کتاب می‌تواند در حرفه و شغل شما هم تاثیرگذار باشد. با داشتن یک کتاب منتشر شده، می‌توانید در کنفرانس‌ها و همایش‌ها به عنوان یک سخنران دعوت شوید و به این ترتیب، شناخت بیشتری کسب کنید و فرصت‌های شغلی بیشتری دریافت کنید.

    در کل، نوشتن کتاب یک فرصت بی‌نظیر برای برندسازی شخصی است که می‌تواند هم ثبات شغلی و هم تعاملات اجتماعی شما را بهبود بخشد. بنابراین، اگر تخصص و تجربه‌ای در یک زمینه خاص دارید، بهتر است زمان و انرژی خود را برای نوشتن یک کتاب به آن اختصاص دهید و از این روش برای برندسازی شخصی خود استفاده کنید.

    وقتی صحبت از نوشتن کتاب و نویسندگی می‌شود بیشتر افراد فکر می‌کنند کار بسیار سختی است و مدرک دانشگاهی بالایی نیاز دارد (حداقل کارشناسی ارشد) ولی در واقع اینگونه نیست و همه می توانند یک کتاب داشته باشند.

    مزیت های نوشتن کتاب

     کارت ویزیت ارزشمند

    امروزه داشتن کارت ویزیت یه مورد عادیست. هر روز کارت‌ ویزیت‌های مختلفی بین افراد رد وبدل می‌شود. اما جای بیشتر این کارت ویزیت‌ها  سطل زباله است.

    کتاب ارزشمند‌ترین کارت ویزیت شماست، شما می‌توانید بجای دادن کارت ویزیت به دیگران، کتاب خودتان را هدیه دهید خیلی بعید است کسی کتابی که هدیه گرفته است را دور بیاندازد.

    • ایجاد اعتبار

     وقتی شما نویسنده و صاحب اثر باشید جایگاه اجتماعی بالایی در بین مردم به دست می‌آورید بخصوص این مورد در ایران بسیار مهم است و نویسنده بودن اعتبار و ارزش زیادی دارد.

    وقتی صاحب اثر باشید با شما مصاحبه می‌کنند، از شما دعوت می‌کنند در مورد موضوعی که نوشته‌اید سخنرانی کنید و مواردی از این دست.

    • حس خوب

    وقتی اولین کتاب شما چاپ می‌شود و به دستتان می‌رسد دیدن نامتان روی جلد، ورق زدن کتاب، بوی کاغذ نو یکی از بهترین حس‌های دنیاست و خستگی تمام زحماتی که برای نوشتن کتاب کشیده‌اید را از بین می‌برد.

    • افزایش فروش محصولات

    می‌توان گفت همه انسان‌ها فروشنده هستند. بعضی‌ها محصول خود را می‌فروشند، عده‌ایی زمان خود را می‌فروشند و برای دیگران کار می‌کنند، برخی دیگر خدماتی دارند و آن را به فروش می‌رسانند.

    زمانی که شما نویسنده یک کتاب باشید فروش بیشتری خواهید داشت برای مثال اگر مدرس در زمینه خاصی هستید داشتن چند کتاب در آن زمینه باعث می‌شود مردم بیشتر به شما اعتماد کنند و در کلاس‌ها و دوره‌های شما شرکت کنند.

    موانع نوشتن کتاب

    خیلی‌ها نوشتن کتاب را شروع می‌کنند ولی بیشتر افراد موفق نمی‌شوند کتاب خود را تمام کنند و آن را به چاپ برسانند. دلیل نیمه تمام ماندن خیلی از کتاب‌ها گزینه‌های زیر است.

    • نام کتاب

    بیشتر افراد وقتی نوشتن کتاب را شروع می‌کنند درگیر انتخاب اسم آن می‌شوند و فکر می‌کنند اولین گام برای شروع انتخاب اسم آن است. در صورتی که در خیلی از موارد در هنگام نوشتن متن کتاب نظر افراد در مورد اسمی که انتخاب کرده‌اند عوض می شود و نام کتاب را تغییر می‌دهند. نام کتاب را می‌توانید بعد از نوشتن کامل متن انتخاب کنید و اصلا ضرورتی ندارد اول با انتخاب نام کار خود را آغاز کنید.

    می‌توانید در فرایند نوشتن کتاب اسم‌های مختلفی برای آن انتخاب کنید و آن‌ها را بنویسید و در آخر یکی را انتخاب کنید.

    • به ترتیب نوشتن فصل ها

    دومین موردی که مانع از تمام شدن کتاب می‌شود نوشتن نام فصل‌ها و انتخاب ترتیب آن‌هاست. نیازی به نوشتن نام و ترتیب فصل‌ها نیست زمانی که کتاب تمام می‌شود این کارها را باید انجام دهید.

    در بیشتر موارد وقتی متن کتاب که به صورت کامل نوشته می‌شود نیاز است جای دو فصل را با هم عوض کنید یا بخشی از محتوای یک فصل را به فصل دیگری انتقال دهید.

    برای نوشتن کتاب فقط کافیست شروع کنید به نوشتن هر آنچه به ذهنتان می‌رسد بنویسید پیشنهاد می‌کنم از نرم افزار ورد برای این کار استفاده کنید چون می‌توانید جای متن‌ها را با هم عوض کنید و با زدن چند کلید اینتر چند خط پایین بروید و فصل دیگری را شروع کنید. هر زمان در مورد هر موضوعی که دوست داشتید بنویسید و در آخر کار متن‌ها را فصل بندی کنید.

    نگران تایپ نباشید می‌توانید با کمی تمرین سرعت تایپ خود را بالا ببرید پیشنهاد می‌کنم از نرم افزار rapid typing برا تمرین استفاده کنید این نرم افزار به شما کمک می‌کند تا به صورت ۱۰ انگشتی و بدون نگاه کردن به صفحه کلید با سرعت زیاد تایپ کنید.

    • مقدمه کتاب

    مقدمه کتاب نیز مثل دو مورد قبلی نیاز است که متن کتاب به پایان برسد بعد از آن برای محتوایی که نوشته‌اید یک مقدمه بنویسید.

    در اول کار ممکن است یک چشم انداز خاص برای محتوای کتاب داشته باشید ولی در زمان نوشتن بدون شک ایده‌های بهتری به ذهنتان می‌رسد که آن‌ها را به متن کتاب اضافه می‌کنید پس نیاز است مقدمه کتاب را در گام‌های آخر بنویسید تا متناسب با محتوای کتاب باشد.

    • جلد کتاب

    خیلی از افراد درگیر طراحی جلد می‌شوند و استرس داشتن طرحی جذاب برای جلد باعث کاهش خلاقیت آن‌ها در نوشتن کتاب و در بعضی موارد باعث از بین رفتن انگیزه آن‌ها می‌شود.

    جلد کتاب را هم می‌توانید مانند نام کتاب، زمانی که در حال نوشتن متن هستید با یک گرافیست صحبت کنید تا این کار را برایتان انجام دهد یا از انتشاراتی که قرار است کتاب را چاپ کند کمک بگیرید.

    این موارد مهم‌ترین نکاتی بود که مانع از تمام شدن بیشتر کتاب‌ها می‌شود.

    برای انتشار کتاب چه کاری باید کرد؟

    بعد از پایان کتاب نیاز است برای انتشار آن با یک انتشارات قرارداد ببندید و محتوایی که نوشته‌اید را بصورت تایپ شده به آن‌ها تحویل دهید. خود انتشارات کار ویراستاری، صفحه‌آرایی، گرفتن مجوز‌های مورد نیاز و هماهنگی‌های لازم با چاپخانه برای چاپ کتاب را انجام خواهد داد.

    نکات مهم کتاب نوشتن

    • به هیچ وجه کتاب روش مناسبی برای درآمدزایی نیست و در بیشتر موارد شاید هزینه‌ایی که برای چاپ کتاب پرداخت کرده‌اید هم برنگردد. اگر به این فکر می‌کنید که کتاب نوشته می‌شود، به فروش می‌رسد و شما پولدار می‌شوید کاملا در اشتباهید. سودی که از فروش هر جلد به دست می‌آید آنقدر نیست که بخواهید روی آن حساب کنید.
    • جایگاه کتاب در زنجیره محصولات در قسمت محصولات ارزان و گاهی هم رایگان است.
    • اولین کتاب را باید برای خودتان بنویسید. اگر اهل نوشتن نیستید به احتمال خیلی زیاد کتاب اول چه از نظر محتوایی و چه از نظر نگارشی چندان راضی کننده نخواهد بود پس کتاب اول را با تیراژ پایین چاپ کنید.
    • اگر می‌خواهید در زمینه‌ایی کتاب بنویسید بهتر است قبل از شروع، چند کتاب در آن زمینه مطالعه کنید .
    • از این پس باید سبک مطالعه شما نویسنده محور باشد. زمانی که مطالعه می‌کنید به متن‌ها توجه بیشتری داشته باشید ایرادها را پیدا کنید، جمله بندی‌ها را تغییر دهید، سعی کنید دایره واژگان خود را بیشتر کنید.
    • مهم‌ترین نکته در نوشتن کتاب این است که بنویسید، بنویسید، بنویسید و بنویسید. آن قدر بنویسید تا قوی شوید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا