پذیرفتن گذشته خود پیش نیاز ازدواج است

پذیرفتن گذشته خود
  • پذیرفتن گذشته خود پیش نیاز ازدواج است

    پذیرفتن گذشته خود به معنای قبول کردن اتفاقات و رویدادهایی است که در زندگی شخص رخ داده‌اند و او را تحت تأثیر قرار داده‌اند. پذیرفتن این واقعیت‌ها و اقدام به درمان آنها، نشان از قدرت روحی و توانایی فرد برای مقابله با مشکلات و پیشرفت در زندگی است.

    در مورد ازدواج، پذیرفتن گذشته خود نقش مهمی در موفقیت این رابطه دارد. هنگامی که شخصی به ازدواج می‌پردازد، باید بتواند گذشته خود را به طور کامل پذیرفته و با آن صحبت کند. این شامل تجربیات گذشته، روابط قبلی، خطاهایی که ممکن است در گذشته مرتکب شده باشد و همچنین دیدگاهی که به زندگی دارد، می‌شود. همه این عوامل می‌توانند در موفقیت رابطه ازدواجی تأثیرگذار باشند.

    اگر فردی نتوانسته باشد گذشته خود را به طور کامل پذیرفته و با آن صحبت کند، ممکن است به طور ناخودآگاه این مشکلات در رابطه خود تکرار شوند. به عنوان مثال، اگر یک فرد در رابطه قبلی خیانت کرده باشد، اگر این مسئله در موردش پرسیده نشود و او را قبول نکند، ممکن است به طور ناخودآگاه دوباره خیانت کند و رابطه خود را به خطر بیاندازد.

    به عنوان یک پیش‌نیاز برای ازدواج موفق، پذیرفتن گذشته خود به عنوان یک قدرت روحی تلقی می‌شود. این کار به فرد اجازه می‌دهد تا از خطاهای گذشتهش یاد بگیرد و به طور فعال به بهبود روابط خود و زندگی خود بپردازد. در نتیجه، این فرد به یک شریک زندگی بهتر تبدیل می‌شود و موفقیت رابطه ازدواجی برایش تضمین می‌شود.

    در روابط عاشقانه و عاطفی این همواره در مورد این موضوع بحث وجود دارد. طرفین به دلایل مختلف درمورد گذشته یکدیگر باهم بحث میکنند. موارد زیادی در این مورد وجود دارد که باید توضیح داده شود. اما ما در این مقاله به بحث پذیرفتن گذشته خود میپردازیم.

     

    پذیرفتن گذشته خود

     

    هر کسی در زندگی خود گذشته ای دارد که یا خوب  و یا بد است. البته هیچ گذشته ای یا خوب و یا بد نیست! منظور ما این است که تمام انسان های روی زمین ترکیبی از خوب و بد هستند. معمولاً به این حالت میگویند خاکستری. یعنی نه کاملاً سیاه و نه کاملاً سفید. همه میدانند که افراد در شروع یک رابطه، باید گذشته همدیگر را به نحوی که هست، بپذیرند. اما قبل از آن، فرد باید در پذیرفتن گذشته خود موفق شود. سپس میتواند از طرف مقابل بخواهد که گذشته او را بپذیرد.

    اگر کمی فکر کنید متوجه میشوید که قبل از اینکه بخواهید وارد یک رابطه عاطفی و عاشقانه شوید، باید خودتان گذشته خودتان را کاملاً بپذیرید و با آن کنار بیایید. یعنی ابتدا باید مسائل گذشته خودتان را برای خودتان حل کنید و تمام اتفاقات خوب یا بد آن را کنار بگذارید تا بتوانید وارد یک رابطه جدید شوید. پذیرفتن گذشته خود به معنای رد یا فراموشی کامل آن نیست. اما اگر مشکلی در گذشته تان وجود دارد که نمیتوانید آن را قبول کنید یا با آن کنار بیایید، نباید وارد رابطه جدید شوید. پیش نیاز هر رابطه جدید، پذیرفتن گذشته خود است.

    چگونه گذشته را بپذیریم؟

    فرض کنید شما در گذشته رابطه ای داشته اید که به هر دلیلی تمام شده است. در مرحله اول باید خودتان تمام شدن آن رابطه را بپذیرید و سپس آن را کنار بگذارید. بعد از این میتوانید یک رابطه جدید را آغاز نمایید. البته برخی با تمام شدن رابطه قبلی خود مشکل دارند و نمیتوانند آن را بپذیرند. اینها دلایل زیادی دارد که یکی از دلایل اصلی آن میتواند وجود طرحواره ها باشد. وجود طرحواره ها خود مانع بزرگی برای جلوگیری از پذیرفتن گذشته خود است.

     

    اگر هنوز با خودتان کنار نیامده اید و نسبت به اتفاقات گذشته غمگین یا عصبانی هستید، بهتر است وارد رابطه جدید نشوید و کمی صبر کنید تا مسائل گذشته را برای خود حل کرده و سپس رابطه جدید را شروع نمایید. البته گذشته تنها در روابط خلاصه نمیشود. برخی افراد مشکلات متعدد زیادی در گذشته داشته اند که حال نمیتوانند به راحتی با آنها کنار بیایند. داشتن هرگونه مشکل در گذشته و مخصوصاً داشتن مشکل با رابطه ناموفق قبلی، دلیلی است بر شروع نکردن رابطه جدید.

    اگر رابطه گذشته شما برایتان دردسر ساز شده و باعث ناراحتی شما شده است، ممکن است که طرحواره ها یا همان تله های شخصیتی شما را فعال کرده باشد. در این صورت می توانید با انجام تست طرحواره اقدام به تشخیص این موضوع و برطرف کردن آن نمایید. پس از انجام این مراحل به راحتی میتوانید در پذیرفتن گذشته خود موفق شوید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا